Permalänk
Medlem

Silverstone Raven ROG edition

Precis blivit klar med sleeven och min facebook-rig* är färdigställd! Lagom till nästa generation av ALLT.

[CPU]
3.9ghz Intel Core i7 920 + Corsair H80 (2x 120mm Noctua)

[RAM]
24GB DDR3 Corsair XMS3 Vengeance 6x4gb

[MB]
Asus Rampage III Formula

[GPU]
Gigabyte Radeon HD 6950 x2 med 6970 BIOS @ 900/1400mhz

[Chassi]
Silverstone Raven RV02-E Black

[Sleeve]
Djungelapa fabric sleeve

[PSU]
Corsair AX 850W PSU

[HDD]
120GB OCZ Vertex 3
4TB Samsung EcoGreen F4 5400rpm x2
750GB Samsung SpinPoint F1 7200rpm

*ironiskt påstående

Silverstone Raven ROG edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra bilder, snygg sleeve kan inte bli bättre.
En klar 5.a

Permalänk
Medlem

Tusen tack! Om någon undrar så är bilderna tagna helt utan stativ med min sprillans nya Sony NEX-5N (~1/40, f3.5-5.6, 1600ISO) riktigt nöjd med bildkvalitén

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt fräsig! Även om jag egentligen är lite anti mot svartrött tema pga dess vanlighet, så var det ändå länge sedan man såg ett med riktigt hög kvalité, som detta. Gillar det fulla magasinet med röda Vengeance, ser maffigt ut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, dock så ser det plottrigt ut med flätade kablar, speciellt näst sista bilden.
Ramen där emot är redig ögongodis

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Vad ska du med en flickvän till när du har den där burken

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

cleant, gillar at du fick hjälp av flickvännen det är inte ofta man ser ! En feminin touch * Det verkar som flickvänner är den drivande kraften bakom snygga byggen ofta, då de inte vill ha kabelspaghetti och fula ghettoburkar stående framme, jag ser det bara som positivt, min har gjort mig til en "clean and neat nerd" också Hursomhelst, grattis med et fint bygge.

Permalänk
Medlem

Finn ett fel... Inte svart CF brygga?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Sjukt fräsig! Även om jag egentligen är lite anti mot svartrött tema pga dess vanlighet, så var det ändå länge sedan man såg ett med riktigt hög kvalité, som detta. Gillar det fulla magasinet med röda Vengeance, ser maffigt ut.

Tackar tackar, jag kände att jag var tvungen att fylla maggen innan datorn skulle kännas komplett

Skrivet av hannessb:

Snyggt bygge, dock så ser det plottrigt ut med flätade kablar, speciellt näst sista bilden.
Ramen där emot är redig ögongodis

Tack! Förstår vad du menar och håller med, problemet där är längden på kablarna och eftersom fabric sleeven är så mjuk så måste man nästan alltid fläta dem för att kablarna skall hålla ihop.

Skrivet av Najj:

Vad ska du med en flickvän till när du har den där burken

;D

Skrivet av Gipsyboy:

cleant, gillar at du fick hjälp av flickvännen det är inte ofta man ser ! En feminin touch * Det verkar som flickvänner är den drivande kraften bakom snygga byggen ofta, då de inte vill ha kabelspaghetti och fula ghettoburkar stående framme, jag ser det bara som positivt, min har gjort mig til en "clean and neat nerd" också Hursomhelst, grattis med et fint bygge.

Hahaha, hon var faktiskt helt emot sleeven och tyckte det var slöseri med pengar. Men hon hjälpte ändå till ^^ Tack

Skrivet av MinecraftZ:

Finn ett fel... Inte svart CF brygga?

Nä inte det, men en svart brygga kommer!

Permalänk

I mina ögon är detta ren konst!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och fina bilder också, högsta betyg!

Permalänk
Medlem

jag har inte sätt någon med bättre kabeldragning än du 10 av 10 för kabeldragningen ;;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Riktigt snyggt och fina bilder också, högsta betyg!

Skrivet av proxies:

jag har inte sätt någon med bättre kabeldragning än du 10 av 10 för kabeldragningen ;;D

tackar tackar tackar! )

Permalänk
Medlem

Flätorna gjorde halva bygget.

Sjukt snyggt!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Läckert! Vill ha samma chassi fast den vita versionen som såklart inte går att få tag på :'(
Tänkte faktiskt göra nästan samma sak som dig. Skaffa ett AX 1200 och köra på hemmagjorda sleevade sladdar. Och ett GTX 580 3gb Classified. +1 till i framtiden.
Fast just nu skiter jag tyvärr inte pengar

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Var det där "finn 1 fel" grejen seriöst? Var det att sladdarna på en gpun inte var lika flätade?

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Var det där "finn 1 fel" grejen seriöst? Var det att sladdarna på en gpun inte var lika flätade?

Antagligen CrossFireX-bryggan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Flätorna gjorde halva bygget.

Sjukt snyggt!

Tack, skall hälsa tjejen detta

Skrivet av Deathtrip2k:

Läckert! Vill ha samma chassi fast den vita versionen som såklart inte går att få tag på :'(
Tänkte faktiskt göra nästan samma sak som dig. Skaffa ett AX 1200 och köra på hemmagjorda sleevade sladdar. Och ett GTX 580 3gb Classified. +1 till i framtiden.
Fast just nu skiter jag tyvärr inte pengar

Kan ju varna för corsair AX nättagg, det är _omöjligt_ att dra ut kontaktstiften ur kontakterna, de sitter som f*n. Det enda alternativet man har är att köpa nya kontakter, stift och kapa kablarna

Skrivet av RaxXeZ:

Var det där "finn 1 fel" grejen seriöst? Var det att sladdarna på en gpun inte var lika flätade?

Ding ding ding! korrekt (röda sleeven tog slut..)

Skrivet av try1t:

Antagligen CrossFireX-bryggan.

se ovan

Permalänk

Hur har du sleevat kablarna? finns det typ "sleeve-paket" att köpa? snyggt som f*n 5/5

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert!
Du kan ju spraya CF-bryggan svart så sticker den inte ut så mycket. Gjorde det på brorsans rigg, och det funkade bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritzarnold:

Hur har du sleevat kablarna? finns det typ "sleeve-paket" att köpa? snyggt som f*n 5/5

Tack Sleeven är köpt på djungelapa.se - Man får räkna ut hur mycket man behöver och köpa därefter. Om man inte kan dra ut och återanvända stiften på kontakterna så kan man behöva kapa kablarna och köpa nya kontakter/stift också. Om du gör en sökning på youtube efter "cable sleeving guide" så kommer du hitta massa bra guider som visar hur man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Riktigt läckert!
Du kan ju spraya CF-bryggan svart så sticker den inte ut så mycket. Gjorde det på brorsans rigg, och det funkade bra.

Tack! Det har jag inte tänkt på tidigare hehe, har svart färg hemma så jag får väl testa

Permalänk
Medlem

Vilken otrolig skönhet,vill bara ta på den

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Jag gillar inte enkel-kabel sleeving eller flätning, men det är såklart en smaksak. Det ser bra ut iaf +5

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Vilken otrolig skönhet,vill bara ta på den

Skrivet av rmd:

Bra jobbat! Jag gillar inte enkel-kabel sleeving eller flätning, men det är såklart en smaksak. Det ser bra ut iaf +5

Skrivet av cider123:

Tackar! )

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Är heller inte riktigt glad för flätning men denna var väldigt snygg!

Lätt +5 från mig!