Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Det verkar mest vara possitiva kommentarer i denhär tråden. Ni tycker alltså att det verkar lovande? Jag satt och läste på /v/ igår och där sågade dom spelt totalt.

Du bör inte vara förvånad att folk som inte fick vad dem förväntade sig skriker högst.

Själv kommer jag lira från start.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jag hoppas verkligen att det kommer gå dåligt för dem att sälja och behålla spelare. Spelet är för mig en stor besvikelse, men jag spelar det gärna som ett multiplayer Kotor, men vägrar betala månadskostnad för det. Så med lite tur floppar spelet rejält så att de måste gå över till free 2 play så får man själv bestämma vad, om något, man vill köpa till.

Om du tittar på bio på en riktigt dålig film (polisskolan 6). Filmen blir inte bättre av att den går "gratis" på tv fem månader senare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Det verkar mest vara possitiva kommentarer i denhär tråden. Ni tycker alltså att det verkar lovande? Jag satt och läste på /v/ igår och där sågade dom spelt totalt.

Jag tycker det verkar lovande efter att ha kollat på lite videos men tyvärr så har jag inte haft chansen att prova betan. Hade varit kul med ett mmo som inte fokuserar sig på spelare i lägre tonåren som tyvärr wow har börjat göra mer och mer.

Hoppas du inte menar 4chans /v/...jag hoppas verkligen!

SWTOR är väldigt väldigt likt WoW, combat system m.m fungerar nästintill exakt som WoW så gillar du inte det så tror jag inte spelet intallar dig.
Den stora punkten som skiljer är just voice actingen och "*storyn*" den ger.
Även med dom där vanliga gå och döda 3kor så får du val i konversationen som ger det där lilla extra.

Permalänk
Medlem

Gillar att man kan välja om man vill vara god eller ond dessutom :). som tobblish sa innan får man 3 alternativ hur man vill svara på vad någon säger.

Och då finns det ofta goda eller onda alternativ.
Tex varna eller hjälpa någon, eller att välja att någon ska dö tex xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Gillar att man kan välja om man vill vara god eller ond dessutom :). som tobblish sa innan får man 3 alternativ hur man vill svara på vad någon säger.

Och då finns det ofta goda eller onda alternativ.
Tex varna eller hjälpa någon, eller att välja att någon ska dö tex xD

Jo fast dom questsen är sällan man får, nu menade jag just dom gamla tråkiga gå och döda x av y, får man bara ha en liten dialog och "storyn" bakom i ljudform så gör det en enorm skillnad.

Men visst dom där stora främst Class questen har mycket med god/ond möjligheter

Permalänk

Någon som vet om man får något sorts "playtime" inkluderat om man beställer spelet via origin? typ 30 dagar gratis eller liknande eller måste man aktivera och/eller betala 120kr(eller hur mycket det nu var..) på en gång för att kunna spela?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Det sämsta med SWTOR är att, man kan inte bestämma sig hur man vill agera under olika situationer.

Om man var god i början och sedan såg att en dark side option passar en bättre, så lär det förstöra ens möjligheter i slutet av spelet.

Utan man måste välja vad man vill vara från redan början och fortsätta med det. Så man kan inte gå från lightside till darkside options hela tiden. Gray side har inte lika bra möjligheter och items som light och darkside erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Någon som vet om man får något sorts "playtime" inkluderat om man beställer spelet via origin? typ 30 dagar gratis eller liknande eller måste man aktivera och/eller betala 120kr(eller hur mycket det nu var..) på en gång för att kunna spela?

Ska komma med 30dagars speltid
Om du beställer med headstart får du börja 5dagar innan ochså
(dom dagarna ska inte dras från dom ordinarie 30)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ska komma med 30dagars speltid
Om du beställer med headstart får du börja 5dagar innan ochså
(dom dagarna ska inte dras från dom ordinarie 30)

Att han får 5 dagar headstart om han förbeställer nu kan du ju inte garantera honom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Att han får 5 dagar headstart om han förbeställer nu kan du ju inte garantera honom.

Om du beställer med headstart

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte overhypat swtor, passa på o testa nu under helgen.
Är lvl 18 och gosh vad roligt jag haft!

Har bara hunnit consulor, men känner att den verkligen passa mig, roligaste klassen jag kört i någon mmo. Gick vidare till shadow.
Det som är mest utstickande är ju dialogerna, med val. Det känns nästan som ett offline spel online då.

Får se dock om jag köper det till release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kollade nu på origin är det den för 699kr som gör att man får dem 5 dagarna även om man beställer nu?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Står att man kan få "upp till" 5 dagars försprång beroende på när man aktiverar sin kod så 5 dagar är ingen garanti nej.

Blir i alla fall att förbeställa, hade inget intresse för spelet före jag testade betan en dag och spelet verkade ju riktigt bra så jag ser fram emot att få spela mera!

Edit:

Beställer du från http://buy.swtor.com/se/ så kan du köpa vanliga versionen för 499kr genom origin(tidig tillgång inkluderat).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Kollade nu på origin är det den för 699kr som gör att man får dem 5 dagarna även om man beställer nu?

Ska gälla alla versioner från Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Står att man kan få "upp till" 5 dagars försprång beroende på när man aktiverar sin kod så 5 dagar är ingen garanti nej.

Blir i alla fall att förbeställa, hade inget intresse för spelet före jag testade betan en dag och spelet verkade ju riktigt bra så jag ser fram emot att få spela mera!

Ah vad lamt av dom
Kommer ochså beställa spelt efter spelat betan dock via randyrun.se
(Sparar ca 150kr på det hela)

EDIT; Från din edit; Jo samma erbjudande finns på Origin sidan, http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.SWTOR_....
SWTOR sidan räknar bara inte in 50kr avgiften från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ah vad lamt av dom

Var det jag tänkte, har ju haft denna infromation i några månader:

Many of you have been wondering how long Early Game Access will last, and we are now happy to announce that depending on when you redeem your Pre-Order Code, you will gain Early Game Access up to five days before the official game launch date.

Blev dock förrvirad när du skriver med headstart

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Ah vad lamt av dom

EDIT; Från din edit; Jo samma erbjudande finns på Origin sidan, http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.SWTOR_....
SWTOR sidan räknar bara inte in 50kr avgiften från början.

499-416=83kr sparar du, och sidor som säljer valuta till spel som WoW osv håller jag mig långt borta ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

499-416=83kr sparar du, och sidor som säljer valuta till spel som WoW osv håller jag mig långt borta ifrån.

Har discount så 150kr för mig

btw så räknar du fortfarande fel, det tillkommer 50kr på dom 499.
kommer tjäna 200kr =D

Permalänk
Medlem

Har spelat beta under helgen/dagen. Här är min personliga uppfattning

Prövat Guardian till 20 och shadow till 18. Var mellan de två då jag ville spela en tank. För min del blir det en guardian vid release.

Grafik:

Eh. So-so. Den duger. Det som man vill se, syns, och det som är överflödigt syns inte. Det är inga "Particle effect Maelstroms" och det är jag ärligt talat glad för. Jag är less på spel som visar varenda magi/skill som någon form av bländande flash/effekt. Detta duger fullt ut. Rent kvalitetsmässigt ligger grafiken efter en aning, men det är inte så man blir irriterad på det. Dessutom var det tal om att den skalats ner ganska bra till betan :).

Betyg: 6/10

Design:

(Dvs vapendesign, utrustning, monster, etc). Superbt. Inga överflödiga World-of-warcraft aktiga rustningar som man inte vet ska föreställa någon komplicerad form av sexleksak eller inte. Snyggt, väldigt cleant, och elegant vad gäller såväl vapen som rustningar, även upp till level 50 :). Inga bländande, fula färger i form av illblåa eller rosa saker som bara ser serietidningsaktigt eller barnsligt ut. Detta påminner mig om Vanguard en del. Vapen ser ut som vapen, rustningar som rustningar, och.

Monster och fiendedesignen är väldigt bra utförd. Många klassiker från Star Wars-serien återkommer naturligtvis, men de nya monster som designats är i led med designstilen. Funktionellt och vackert. Det syns att det är Bioware som arbetat på det.

Betyg:9/10

Ljud

Voice-acting får WoW och andra MMO's att se ut som ett skämt i jämförelse. Varje karaktär och varje quest är fullt Voice-actad. Rösterna passar, animationerna på karaktärerna är utmärkt syncade, vilket ökar inlevelsen. Det finns aliens som pratar dialekter och aliens som pratar engelska. Kort sagt, detta är perfektion vad gäller voice-acting.

Betyg:10/10

Class-design

För tidigt för att göra slutgiltiga utvärderingar. So far so good. Tanksen tankar, healers helar och dps gör skada. Allt fungerar som det ska. Du kan inte soloa group-quests (eller jag lyckades inte som tank iaf, kunde soloa vissa elites med svårighet). I dungeons (eller Flashpoints) har alla sin roll.

Folk som säger att detta är multiplayer KOTOR, det ligger lite sanning i det. Dock ser jag det hela som förspel till level 50, då det börjar lite mer på allvar. Detta ser jag fram emot mera. De bitarna jag kört igenom med en väninna är dock roliga, och det är kul att köra ihop :).

Betyg:8/10

Slutsats för tillfället

Roligaste MMO'et sedan WoW kom ut, och långt bättre än WoW var vid release. Allting flyter på bra, inget lagg överhuvudtaget. Jag är positivt överraskad och kommer definitivt att köra min pre-order. Jag ser verkligen fram emot releasen av detta spel. Om ni är intresserade av att spela i ett engelskspråkigt guild på en RP-server kan ni kontakta mig för vidare information :).

May the force be with you all!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Om du speccar sorc sen finns det temporära buffs som förlängen ranged på vissa attacker. Men genrellt sett så är svaret nej.

Nu finns det olika bud här, passiv +30m påtalades vilket lät som att det iaf blir lite range. Du hävdar att det inte stämmer eller kanske anser att +30m inte är så mycket avstånd att tala om? Att vara ranged sorc och bara ha 5-10m range hade varit riktigt sunkigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nu finns det olika bud här, passiv +30m påtalades vilket lät som att det iaf blir lite range. Du hävdar att det inte stämmer eller kanske anser att +30m inte är så mycket avstånd att tala om? Att vara ranged sorc och bara ha 5-10m range hade varit riktigt sunkigt.

Jag spelar en Jedi Sage och vid level 10 får sage/sorceror 30m+ range (minns inte om det är 30 eller 35) men jag tror assassin/shadow får behålla 10m. I alla fall på de ranged abilities du har, dina melee attacks är så klart fortfarande melee range.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt - om du spelar sage så ökas din range på dina viktiga skills automatiskt till 25-30 meter vid level 10. Utöver detta finns det buffar som utökar detta avstånd. Min väninna spelar sage, och hon står på ungefär samma avstånd som vilken WoW caster som helst gör :). Shadow/Ass är däremot mer av en rogue/tank hybridclass och får därför bara 10 meter på sina "range" attacks.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hoppas du inte menar 4chans /v/...jag hoppas verkligen!

SWTOR är väldigt väldigt likt WoW, combat system m.m fungerar nästintill exakt som WoW så gillar du inte det så tror jag inte spelet intallar dig.
Den stora punkten som skiljer är just voice actingen och "*storyn*" den ger.
Även med dom där vanliga gå och döda 3kor så får du val i konversationen som ger det där lilla extra.

Haha jo det är 4chans /v/ jag syftar på

Jag gillar combat systemet i wow, gillar nästan allt i wow. När du pratar combat system, menar du gameplay också då eller själva mekaniken bakom spelandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag spelar en Jedi Sage och vid level 10 får sage/sorceror 30m+ range (minns inte om det är 30 eller 35) men jag tror assassin/shadow får behålla 10m. I alla fall på de ranged abilities du har, dina melee attacks är så klart fortfarande melee range.

Tack, jag tänkte väll det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag blev positivt överraskad av betan. Blir att förhandsboka för att få några dagars "pre-start". Mitt enda problem är att få tid att spela. MMO-spel är väldigt tidskrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Haha jo det är 4chans /v/ jag syftar på

Jag gillar combat systemet i wow, gillar nästan allt i wow. När du pratar combat system, menar du gameplay också då eller själva mekaniken bakom spelandet?

Menar hur man gör för att börja fightas, trycker på knappar etc
Finns inget speciellt combo-system eller liknande.

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som vet när betan slutar idag?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Det ända stora problemet med spelet är att det använder Origin.....

Kommer det finnas nån Svensk server kan tros?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det ända stora problemet med spelet är att det använder Origin.....

Kommer det finnas nån Svensk server kan tros?

---------------------
Använder origin?
Du kan köra det totalt utan origin, plus att detta val kommer att även finnas sen också.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om man förhandsbokar nu, hur när kan man börja spela då?
Vet om man bokade i början så fick man 5 dagar headstart.

Skrivet av godspeed:

---------------------
Använder origin?
Du kan köra det totalt utan origin, plus att detta val kommer att även finnas sen också.

Är du helt säker? Köper man det på Origin vill den säkert att du startar det därifrån som BF3.

Visa signatur

^^^
@¿@
o