Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Efter ha spelat det (igen) så får jag nog säga att magin börjar klinga av riktigt snabbt. Jag stötte på fler och fler saker som gav mig ett negativt intryck än saker som gav mig ett positivt.

Blir nog som så att jag spelar ut den medföljande månaden, fortsätter med pewpew i EVE och ser hur TOR artar sig efter tre-sex månader.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

VIP Lounge ticket till vissa "cantinas". Kostar 1mille för icke deluxe/collectors. Finns vendors i VIP loungen med förhoppningsvis trevliga grejer till salu

Vart står det info om det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Var ganska sugen på spelet ända till jag såg vad det skulle kosta mig bara första året.. Minst 1200kr i abonnemangsavgifter per år (räknat på deras sex månaders modell) och därtill grundkostnaden för spelet på 450-500kr. Det finns ett annat ord för detta och det är rån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Var ganska sugen på spelet ända till jag såg vad det skulle kosta mig bara första året.. Minst 1200kr i abonnemangsavgifter per år (räknat på deras sex månaders modell) och därtill grundkostnaden för spelet på 450-500kr. Det finns ett annat ord för detta och det är rån.

Personligen betalar jag gärna per månad för ett spels om får uppdateringar kontinuerligt. Det är ju en hobby av en sort, och 1200kr + 500kr blir inte enormt mycket på ett år om man jämför med andra hobbys. Jag ser det i alla fall som en "investering" av en sort.

Skrivet av Främling:

Rift och warhammer Online har faktiskt många trogna spelare (har spelat båda). LOTRO har massor med spelare (har en dwarf som är med i Friskyttarna).
Sen kan jag inte förstå varför man jämt ska jämföra med WoW's siffror...
Wizard101 har över 20 miljoner spelare... där har du en wow-dräpare!
Ett spels succe bygger inte på antalet spelare utan på att de spelare man har är aktiva. LOTRO drar in bra med pengar till ägarna liksom många många andra mmos'.
Ska man spela ett spel bara för att det har många spelare... eller för att man tycker det är kul?
SWTOR kommer nog vara kvar ett bra tag med tanke på hur mycket BioWare satsat. BioWare kommer nog att käna storkovan även om det "bara" blir några få miljoner spelare. Dom har redan sålt 8000000 exemplar! Multiplicera med priset.... så har dom nog snart fått tillbaka utvecklingskostnaden... hehe.
Jag har i över 2 år spelat Darkfall... som har 2 servrar.... som mest var vi kanske 20000 spelare i hela världen.... men det är det bästa pc spel jag någonsin har och förmodligen någonsin kommer att spela... trots att vi inte var så många.

8 miljoner exemplar? Var har du fått tag i de siffrorna? För någon vecka/månad sedan hörde jag 2 miljoner förbokningar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Är du ute och dricker varje helg så kommer du enkelt upp i flera tusen om året.

Får man minst 5h underhållning varje månad för 120 kr så är det värt pengarna i min mening.

Skrivet av Solaris:

Efter ha spelat det (igen) så får jag nog säga att magin börjar klinga av riktigt snabbt. Jag stötte på fler och fler saker som gav mig ett negativt intryck än saker som gav mig ett positivt.

Blir nog som så att jag spelar ut den medföljande månaden, fortsätter med pewpew i EVE och ser hur TOR artar sig efter tre-sex månader.

Du har ju bara sagt negativa saker om spelet? Spelet är riktat till KOTOR fans i första hand, och WOW fans i andra hand.
Är man ingetdera ska man nog hålla sig undan, och sluta hänga i denna tråd.

Skrivet av Newklear:

Nog för att dem kommer få tillbaka utvecklingskostnaden, men det dem tjänar på dem förbokningarna räcker nog inte på långa vägar.

De la ut 100mill USD på spelet?
Ca 2mill förbokningar... ~2mill x 50 dollar ~100 000 000 usd
(Undrar hur många förbokningar är för CE? Som går på 150-200 dollar?)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Personligen betalar jag gärna per månad för ett spels om får uppdateringar kontinuerligt. Det är ju en hobby av en sort, och 1200kr + 500kr blir inte enormt mycket på ett år om man jämför med andra hobbys. Jag ser det i alla fall som en "investering" av en sort.

Betalar jag 1200kr per år för ett spel så förväntar jag mig mer än några uppdateringar ala WoW. Då fördrar jag nog hellre upplägget de kör med på Guild Wars...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Betalar jag 1200kr per år för ett spel så förväntar jag mig mer än några uppdateringar ala WoW. Då fördrar jag nog hellre upplägget de kör med på Guild Wars...

Man får nog uppdateringar i form av nya questlines för sin class, dungeons etc.
Men del av summan går ju även till server underhåll etc.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem

Är Origin det enda stället man kan förboka spelet? så man får börja spela tidigare?

Permalänk
Skrivet av davaa:

8 miljoner exemplar? Var har du fått tag i de siffrorna? För någon vecka/månad sedan hörde jag 2 miljoner förbokningar.

Oops, en nolla för mycket

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Man får nog uppdateringar i form av nya questlines för sin class, dungeons etc.
Men del av summan går ju även till server underhåll etc.

Det tror jag dock först när jag ser det. Baserat på tidigare erfarenheter så tillför dessa uppdateringar väldigt lite...

Permalänk
Medlem

Spelade lite mer igår kväll och visst, storyn är bra, voiceacting tillför väldigt mycket och upplägget känns lite futuristiskt på något sätt samt att atmosfären känns rätt men varför jobbade de inte mer på grafiken?!?! Spelet känns livlöst, extremt blaskiga färger, lågupplösta skuggor även på High, få world objects. Det enda som ser okej ut är konversationer med NPCs och cinematics håller en riktigt hög klass! Wow känns ju mer färgglatt än detta. På något sätt påminner world design om DA2 (duh).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

VIP Lounge ticket till vissa "cantinas". Kostar 1mille för icke deluxe/collectors. Finns vendors i VIP loungen med förhoppningsvis trevliga grejer till salu

Dock så är det endast de som har Collectors edition som får tillgång till VIP vendors. Alla kan komma in i VIP loungen genom att betala 1 million credits för ett VIP armband som ger tillträde till loungen men just VIP vendorn kräver Collectors edition.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Spelade lite mer igår kväll och visst, storyn är bra, voiceacting tillför väldigt mycket och upplägget känns lite futuristiskt på något sätt samt att atmosfären känns rätt men varför jobbade de inte mer på grafiken?!?! Spelet känns livlöst, extremt blaskiga färger, lågupplösta skuggor även på High, få world objects. Det enda som ser okej ut är konversationer med NPCs och cinematics håller en riktigt hög klass! Wow känns ju mer färgglatt än detta. På något sätt påminner world design om DA2 (duh).

Du vet väl att planeterna är designade efter hur de ser ut?

Och vill du ha färg glatt så ska du nog dra till en planet som är färg glad.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Bioware har konstaterat att grafiken är nedtonad i beta versionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

-----------
Det där hade ni kunnat lista ut om ni öppnat konfigen och sett att t e x AA osv var ej påverkbara, dvs skuggade i betan.
Antagligen för att undvika att folk rent alllmänt får prestandaproblem pga de drar på för mycket fläsk grafikmässigt och istället kunna få ett bra flyt då det här var ett stresstest för servrarna mer än något annat

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Är väldigt imponerad av detta spel efter denna beta helg, har spelat alldeles för mycket (lvl 31 Sith Sorc) Men får se när spelet kommit ut och jag kommit till max level om det är nått att fortsätta med

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Du vet väl att planeterna är designade efter hur de ser ut?
Och vill du ha färg glatt så ska du nog dra till en planet som är färg glad.

Hm, hur ska jag förklara? Det känns som att det är en vit film på alla texturer som gör dem onödigt ljusa så att säga. Kan förvisso fippla lite med Gamma och se om det hjälper. För just nu är det inget djup i färgerna.

Skrivet av Trudgelmer:

Aha, det visste jag inte.

Skrivet av godspeed:

Det där hade ni kunnat lista ut om ni öppnat konfigen och sett att t e x AA osv var ej påverkbara, dvs skuggade i betan.
Antagligen för att undvika att folk rent alllmänt får prestandaproblem pga de drar på för mycket fläsk grafikmässigt och istället kunna få ett bra flyt då det här var ett stresstest för servrarna mer än något annat

Jag skulle nog utelämna ditt "osv" för vad jag minns är AA det enda som är gråat, resten kan man justera upp och ned. Dock kanske det är så att det tillkommer fler grafiska inställningar i en senare build?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Hm, hur ska jag förklara? Det känns som att det är en vit film på alla texturer som gör dem onödigt ljusa så att säga. Kan förvisso fippla lite med Gamma och se om det hjälper. För just nu är det inget djup i färgerna.

Det har jag inte märkt.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Det har jag inte märkt.

Ska posta Screenies efter jobbet om jag kommer ihåg det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha, det visste jag inte.

Jag skulle nog utelämna ditt "osv" för vad jag minns är AA det enda som är gråat, resten kan man justera upp och ned. Dock kanske det är så att det tillkommer fler grafiska inställningar i en senare build?

----------------------------------------
Det blir nog inte mycket, jag kunde inte röra en inställning ytterligare, jag minns att det var två, skrev osv pga det
Antagligen kommer det nog se lite annorlunda ut senare
Men jag tror det har mycket också med att göra att det dels är lite likt the clonewars i utseende och lite cartoonaktigt eller hur man ska säga
Corusant t e x var ju ganska så grådaskig, antagligen just pga världarna är väl just sådana antar jag med allt stål osv

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Du har ju bara sagt negativa saker om spelet? Spelet är riktat till KOTOR fans i första hand, och WOW fans i andra hand.
Är man ingetdera ska man nog hålla sig undan, och sluta hänga i denna tråd.

Eftersom jag är ett stort fan av KoTOR men knappast ett fan av WoW så är jag väl så illa tvungen om jag vill ha min KoTOR fix för ett KoTOR 3 lär aldrig hända. :]

Men innan din inre fanboy gör en Chris Rocker så ska jag summera mitt tidigare intryck av SWTOR eftersom du har uppenbarligen inte läst inlägget: Character quests är trevliga men jag hade gärna sluppit allt som har med gå hämta det där, döda den där och eskortera den här skiten. Och rymdstrider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser fram emot releasen. Älskade varje minut i betat och till skillnad från många här gillar jag verkligen grafiken. Kommer bli en consular - shadow för mig

Hur ser det ut med ett sweclocker gille? Jag skulle kunna fixa nån blogg som hemsida ifall intresse finns då min kunskap för att fixa riktiga hemsidor är begränsat Är mest intresserad av PvE och inte speciellt hardcore spelande. Hade mest vart kul med ett samlingställe och att lira på samma server som andra sweclockare så att man kan få hjälp när man kört fast PMa vid intresse så ska vi se

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Känner samma sak, det är något som är keff rent grafiskt vilket gör att det känns livlöst. De flesta miljöerna känns konstgjorda och sterila, på vissa planeter är grafiken till och med plottrig (hutta/dromund kas) och där hittar jag ingen som helst känsla i miljön alls. Tycker också att det är något jobbigt med färgerna, jag upplevde dem som "konstgjorda" och för starka, detta kombinerat med plottrigheten gjorde att jag blev trött i huvudet av att spela ibland.

Skrivet av Trudgelmer:

Att grafiken inte går att ställa upp till max i betan spelar ju ingen roll för dessa saker, det är själva stommen i grafiken som brister.

Men detta är högst personliga åsikter, andra gillar det ju skarpt. Jag försöker inte säga att spelet är "dåligt", det är i varje betraktares öga. Jag tilltalas dock inte av det.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Ser fram emot releasen. Älskade varje minut i betat och till skillnad från många här gillar jag verkligen grafiken. Kommer bli en consular - shadow för mig

Hur ser det ut med ett sweclocker gille? Jag skulle kunna fixa nån blogg som hemsida ifall intresse finns då min kunskap för att fixa riktiga hemsidor är begränsat Är mest intresserad av PvE och inte speciellt hardcore spelande. Hade mest vart kul med ett samlingställe och att lira på samma server som andra sweclockare så att man kan få hjälp när man kört fast PMa vid intresse så ska vi se

Det finns redan flertalet andra gillen prelaunch

Ruthless - Svenskt empiregille med ca. 400 communitymedlemmar, vet inte hur många vi har på swtor dock.

Och

Republic Of Sweden - Svenskt republicgille med 350 medlemmar

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Eftersom jag är ett stort fan av KoTOR men knappast ett fan av WoW så är jag väl så illa tvungen om jag vill ha min KoTOR fix för ett KoTOR 3 lär aldrig hända. :]

Men innan din inre fanboy gör en Chris Rocker så ska jag summera mitt tidigare intryck av SWTOR eftersom du har uppenbarligen inte läst inlägget: Character quests är trevliga men jag hade gärna sluppit allt som har med gå hämta det där, döda den där och eskortera den här skiten. Och rymdstrider.

Så du vill hellre ha: Gå dit, döda 30st av de där och grinda 120st för att loota 10 items från dessa mobs?

Och vem fan är "Chris Rocker" ?
Menar du Chris Tucker? Chris Rock?

Skrivet av gammarayburst:

Att grafiken inte går att ställa upp till max i betan spelar ju ingen roll för dessa saker, det är själva stommen i grafiken som brister.

Men detta är högst personliga åsikter, andra gillar det ju skarpt. Jag försöker inte säga att spelet är "dåligt", det är i varje betraktares öga. Jag tilltalas dock inte av det.

Måste man tilltalas av grafiken för att tycka om spelet i sig?

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem

Löjligt hur mycket fanboys det är och hur dem uttrycker sig. jag älskade KOTOR, mitt absoluta favoritspel. bra RPG och bra strid men detta kädnes inte som KOTOR, visst starwars men det är ju helt annorlunda.. Striderna blir bara buttonmashing tills man har cd på de bra skillsen, som wow alltså. Valen man gjorde kändes helt menlösa. Nu lät jag honom leva, får 50 poäng, vad är det värt? Jag är tveksam, om jag får chansen på en till beta så ska jag givetvis pröva mer men än så länge känns det bara som wow i starwars form och det har jag spelat tillräckligt

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Måste man tilltalas av grafiken för att tycka om spelet i sig?

Nej givetvis inte, jag uttryckte mig kanske otydligt. Det jag menar är att grafiken i swtor gör att jag inte upplever en levande värld, vilket för mig sabbar hela känslan med spelet. Så egentligen är det inte grafiken i sig som är problemet, utan den leder till ett problem... om du förstår vad jag menar Stommen i ett mmo är spelvärlden tycker jag, är inte den levande och relativt öppen faller det som ett korthus. Men alla känner ju inte så, precis som du påpekar.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Tycker spelet är riktigt bra. Questerna blir mer pga av video grejen. Riktigt skoj spel.

Spelade lite PVP samt en group flashpoint och de var najs,riktigt najs men det var svårt att hänga med i vad som händer,dmg,abilitys och de laggade skit mycket inne i flashpointsen för alla i gruppen med abilty lagg etc. Hoppas de fixar de.

PVP var skoj dock inte lika massivt som WOW etc. Svårt att se vad folk gör för abiltys etc då man inte har nån aning vad som händer.
Tror de blir mycket bättre om de kommer lite addons som CCaddonet till WOW etc. Då kommer de bli bra.

Crafting hann jag inte testa utan tog 3 st till min companion, treasure hunting,biochem och underworld trading. Gjorde lite saker men inte mycket. Verkar som de finns extremt mycket crafting.

Men overall är de ett bra spel som jag kommer spela (preaccess), hoppas de håller i endgame också. Allt som är kvar är att bestämma server. Antingen ruthless eller friskyttarna eller nått.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Så du vill hellre ha: Gå dit, döda 30st av de där och grinda 120st för att loota 10 items från dessa mobs?

Och vem fan är "Chris Rocker" ?
Menar du Chris Tucker? Chris Rock?

Nej. Det är precis vad jag inte vill ha. Jag vill ha mer klass-relaterade quests än något annat.

Googla "leave britney alone".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Nej. Det är precis vad jag inte vill ha. Jag vill ha mer klass-relaterade quests än något annat.

Googla "leave britney alone".

Gå och spela Skyrim istället. Eller joina de som whinar på bioware att de inte gör ett Kotor 3.

Du menar Chris Crocker.

Visa signatur

MOBO: