Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

De la ut 100mill USD på spelet?
Ca 2mill förbokningar... ~2mill x 50 dollar ~100 000 000 usd
(Undrar hur många förbokningar är för CE? Som går på 150-200 dollar?)

Vart har du fått den siffran ifrån? Utvecklingskostnaden, menar jag.

Sen har jag svårt att tro på att dem skulle få ut 50 dollar från varje sålt spel... Affärerna ska ha sin del, licensägarna ska ha sin del och det är knappast de
enda kringkostnaderna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Jubileumsmästare

Efter helgens beta så har jag förbokat spelet. Jag har inte en aning om hur end game kommer att vara, men så jävla kul att köra igenom hela quest line om inte annat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ericsundell2:

Spelade lite PVP samt en group flashpoint och de var najs,riktigt najs men det var svårt att hänga med i vad som händer,dmg,abilitys och de laggade skit mycket inne i flashpointsen för alla i gruppen med abilty lagg etc. Hoppas de fixar de.

PVP var skoj dock inte lika massivt som WOW etc. Svårt att se vad folk gör för abiltys etc då man inte har nån aning vad som händer.
Tror de blir mycket bättre om de kommer lite addons som CCaddonet till WOW etc. Då kommer de bli bra.

Hade du någon större koll första gången du spelade WoW?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Du kan inte vara seriös eller veta mycket i ämnet.
4xAA är inte mycket att hänga i granen btw.

Du kan inte vara seriös.

4xAA i 1920x1080 är mer än vad man behöver.
Fast ja, enligt en person som dig så krävs det ju 32xCSAA för att "maxa" skyrim med gtx 580 i sli eller nåt sådant påhitt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Vart har du fått den siffran ifrån? Utvecklingskostnaden, menar jag.

Sen har jag svårt att tro på att dem skulle få ut 50 dollar från varje sålt spel... Affärerna ska ha sin del, licensägarna ska ha sin del och det är knappast de
enda kringkostnaderna.

De gav väl ett uttalande för längesedan att SWTOR var det dyraste MMOt och sedan en siffra bredvid.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

De gav väl ett uttalande för längesedan att SWTOR var det dyraste MMOt och sedan en siffra bredvid.

Skulle bra gärna vilja ha en källa på det, faktiskt!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Hade du någon större koll första gången du spelade WoW?

Nej inte alls och det gillar jag starkt med.

Dock verkar crafting lite rörigt pga av itemsen man behöver som finns i bagsen inte ses lika bra utan smälter in med allt grått skit. Så de borde göra de enklare att se mats,stones etc. Så man inte säljer de

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Skulle bra gärna vilja ha en källa på det, faktiskt!

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=215500

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Skrivet av schitzo:

AA påverkar inte prestandan särskilt mycket nuförtiden

Det är inte korrekt.

Prestanda förlusten är avhängigt vilken typ av AA teknologi ditt grafikkort använder, hur hög AA du valt, samt vilken upplösning du kör med.

Faktum är att prestanda försämringen kan vara substantiell.

Rekommenderar Toms Hardwares två artiklar från april resp november som täcker det mesta!

Del1: http://www.tomshardware.com/reviews/anti-aliasing-nvidia-gefo...
Del2: http://www.tomshardware.com/reviews/anti-aliasing-performance...

Sorry för off topic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Antialiasing påverkar inte skuggor. Och AA påverkar inte prestandan särskilt mycket nuförtiden, brukar få som högst -10fps med 4xAA i de flesta titlarna i 1920x1080.

...om man har tillräckligt med VRAM det vill säga. För AA käkar väl en del sådant om jag inte minns fel. Mitt kort är inte världsbäst på AA i vilket fall som helst.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

...om man har tillräckligt med VRAM det vill säga. För AA käkar väl en del sådant om jag inte minns fel. Mitt kort är inte världsbäst på AA i vilket fall som helst.

Nvidias 4x serie och AMDs 5x serie och vidare var väl rätt kända för bra antialiasing? Stod i flertalet reviews när korten kom ut att något med att 2-4xAA ger knappt någon prestanda påverkan.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

AA drar ram ja beroende på upplösning.
Normalt sett är 2xAA helt ok att köra utan speciellt stor påverkan på fps.
hade 50-100fps med allt nästan maxat i 5040x1050.
dock stöds inte crossfire speciellt bra än.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Någon som han testa tredje Flashpoint/instancen på imperie sidan?
Första var riktigt bra, men andra var nästan precis lika usel som första var bra.

Inga extra uppdrag
3 bossar
Första bossen enda som verkligen kändes som en boss.
Andra bossen var helt enkelt en kraftig soldat + 2 lite klenare soldater, och båda soldaterna kick at låsa fast.

Ingen direkt indikation på att man stred mot sista bossen.
Mesigaste sista bossen någonsin.
Special attackerna var att han slängde ut minor på marken (som permanent ligger där/och halft kamofleras efter ett par sekunder -.-) samt hadde Lasso/knockback förmågor så att du inte kunde undvika minorna i slutet.
Och så ramlade det in massa soldater i våger som direkt sprang efter mig (helare).
Huh wtf redan slut? känsla efter sista bossen/chatt dialogen.
Sista bossen tappade bara ~300 credits O.o.

Kändes faktiskt som att den var en placeholder

Edit: Samt UIt är ju helt * censurerat* hopplöst i instancer/grupper. livmätarna updaterar sig random och du kan inte binda snabbtangenter till rad 2 utan måste byta mellan bar 1-4.

Va? jag körde med flera bars och hade keybinds till alla.
Du måste ha missat det.

Men det där med livmätarna håller jag helt med om.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Dock verkar crafting lite rörigt pga av itemsen man behöver som finns i bagsen inte ses lika bra utan smälter in med allt grått skit. Så de borde göra de enklare att se mats,stones etc. Så man inte säljer de

Det som du kan göra i SWTOR som jag tycker är mycket bra är att ha dina mats i banken, du behöver inte ha dom i din egna bag. Dina kompanioner kan ändå använda de materialen när de craftar grejor, även om de är i banken. Så du slipper att springa omkring med dom en längre stund, endast från att du får dom tills då du har access till ditt bankvalv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Gå och spela Skyrim istället. Eller joina de som whinar på bioware att de inte gör ett Kotor 3.

Du menar Chris Crocker.

Sista TES-spelet som jag gillade var Daggerfall vilket borde säga en del om vad jag tycker om Bethesda.

Och så var det, någon du har mycket gemensamt med.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Vet någon om vi som kör betan kommer att behöva ladda ner spelet igen vid release?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Sista TES-spelet som jag gillade var Daggerfall vilket borde säga en del om vad jag tycker om Bethesda.

Och så var det, någon du har mycket gemensamt med.

Konstigt att du inte blivit bannad trots allt skit du säger hela tiden.
Du verkar heller inte gilla ett enda spel.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Avstängd

Är betan fortfarande igång?

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Weekend betan slutade imorse vid 07:00. Men jag har ingen aning om den vanliga betan är uppe längre. Tror inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Va? jag körde med flera bars och hade keybinds till alla.
Du måste ha missat det.

Men det där med livmätarna håller jag helt med om.

Hittade bara keybindings till left/right/top bars
inte bottom 2 / 3
Tycker inte om att ha skills på sidobars då jag brukar använda dem till passiva skill/out of combat skills/crafting/items osv

Skrivet av mungo_skata:

Helgbetan är över, De som har heltids beta invites kan fortsätta som vanligt.

Skrivet av mungo_skata:

De gjör sitt bästa för att man skall slippa det, men i nuläget kan de inte konfirmera om så blir fallet.

Permalänk
Keeper of Traditions

Läste på industrygamer att det var runt 80 miljoner dollar i ren utvecklingskostnad, och ytterliggare 20 miljoner i kostnader reklam och distributionskostnader... Men att endast förhandsbokningarna skulle räcka för att täcka upp detta tror jag inte mycket på, speciellt inte när Lucas Arts ska ha 33% av kakan.

Sen är det ju dock EA som står för de största kostnaderna, så bioware går det väl ingen större brist på kanske.

Känns som att denna diskussion är lite off-topic

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag är inte helt hundra på RoS men vad jag har förstått har dem samma inriktning på pvp som ruthless. Men på samma sätt är dem även så stora att dem kan ordna raider för de flesta ställena de flesta dagarna.

Är inte helt 100 eftersom att jag bara är med i Ruthless

/Furgles

saxade detta från deras hemsida

Spel Information
Sida: Republic
Server: PVP
Activity Focus: EndGame, PvP, Raid
Dedication Level: Casual
Role-Playing Level: No role-playing

Som sagt vill helst (iaf i början) köra PvE med lite flashpoints och sånt men lär väl bli PvP senare när man levlat klart

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Söker du efter ett Republic gille, är du välkommen till Friskyttarna. Vi har numera även en SWTOR sektion.

Ok har du lite mer info? Verkar ju väldigt nystartat den sektionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Republic vill jag köra med. säg till om du hittar nått bra

Du har ju detta som verkar väldigt seriöst http://www.republicofsweden.se/index.htm

Dock har de fokus på PvP som jag inte direkt är ute efter i början..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Konstigt att du inte blivit bannad trots allt skit du säger hela tiden.
Du verkar heller inte gilla ett enda spel.

Blir man bannad för att Hata med stort H Bethesda? Då får ni banna mig också.
Deras spel är i min mening bara skräp. Skyrim är lol. Fallout 3 är ett omg lol som våldtog hela fallout serien.

New Vegas var dock bra.. men sedan hade de med de ursprungliga Interplay utvecklarna så kan ju knappast räknas.

Hej hopp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magenti:

Blir man bannad för att Hata med stort H Bethesda? Då får ni banna mig också.
Deras spel är i min mening bara skräp. Skyrim är lol. Fallout 3 är ett omg lol som våldtog hela fallout serien.

New Vegas var dock bra.. men sedan hade de med de ursprungliga Interplay utvecklarna så kan ju knappast räknas.

Hej hopp!

Nej. Snubben trollar i nästan alla trådar han skriver i, han har aldrig sagt någonting bra om någonting på forumet.
Folk har blivit bannade för bra mycket mindre på swec.

Sedan är han bra på att hoppa på folk med personangrepp och sådant. Han sa ju att jag är Chris Crocker

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Babianen:

På de 120kr som de får inte skulle jag tippa att 100kr är ren vinst, säkert mer. Det beror visserligen på hur många som spelar, men om man räknar på 1 miljon så blir det en hel del pengar.

Däremot så tycker jag inte att 120kr i månaden är mycket pengar, iaf inte om man ser till hur många timmars underhållning man får.. Det kan man jämföra med t.ex en biobiljett som bara ger 2 timmar för samma kostnad.
.

Ok,

1. Ingen av oss vet vilka omkostnader de har.
2. Ingen av oss vet vilken vinstmarginal de har, men som med de flesta andra produkter så startar man tjäna pengar först efter att den funnits ute på marknaden ett tag.

Så hela diskussionen är ju helt efterbliven. Självklart ska företaget gå med vinst men att de håvar in fantasisummor på detta är osannolikt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Keeper of Traditions

Man verkar inte få någon early access-kod när man beställer från DustinHome?

Beställningen godkändes igår vid tiotiden, men har ännu inte fått någon kod

Får väl skicka dem ett mail, kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition Pre-Order Fee - 50kr" fan ska man betala en nerladdnings avgift!? wtf

vart webhallen, tänker inte ge 50kr avgift till f****n Origin

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

"Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition Pre-Order Fee - 50kr" fan ska man betala en nerladdnings avgift!? wtf

vart webhallen, tänker inte ge 50kr avgift till f****n Origin

Haha såg också de, är dock inte nedladdnings avgift utan förboknings avgift vilket är ännu sjukare! Varför ska man betala extra för att man förbokar!?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus