Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodda:

Är väldigt imponerad av detta spel efter denna beta helg, har spelat alldeles för mycket (lvl 31 Sith Sorc) Men får se när spelet kommit ut och jag kommit till max level om det är nått att fortsätta med

Fick du mount hur snabb var den? Var ute och flög lite och såg 110% mount på ett ställe, men var lev 50 req.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Striderna blir bara buttonmashing tills man har cd på de bra skillsen, som wow alltså. Valen man gjorde kändes helt menlösa. Nu lät jag honom leva, får 50 poäng, vad är det värt? Jag är tveksam, om jag får chansen på en till beta så ska jag givetvis pröva mer men än så länge känns det bara som wow i starwars form och det har jag spelat tillräckligt

Du blir ju mer dark eller light beroende på vilket val du gör. Det ger ju olika titlar samt jag tror dark ger mer och mer rödsprängda ögon. Rätt säker på min siths ögon ändrades.

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Känner samma sak, det är något som är keff rent grafiskt vilket gör att det känns livlöst. De flesta miljöerna känns konstgjorda och sterila, på vissa planeter är grafiken till och med plottrig (hutta/dromund kas) och där hittar jag ingen som helst känsla i miljön alls. Tycker också att det är något jobbigt med färgerna, jag upplevde dem som "konstgjorda" och för starka, detta kombinerat med plottrigheten gjorde att jag blev trött i huvudet av att spela ibland.

Att grafiken inte går att ställa upp till max i betan spelar ju ingen roll för dessa saker, det är själva stommen i grafiken som brister.

Naturligtvis påverkar inte grafikinställningarna spelets "art style". Antingen tycker man att det cartoon inspirerade designen är okej eller så gör man det inte.

Bioware preciserade inte vad de menade med "nedtonad" grafik i beta versionerna. Det behöver inte endast betyda avsaknaden av att kunna justera nivån på AA etc. För tittar man och jämför Biowares videos med "ingame footage" mot grafiken under betan, så tycker åtminstone jag att texturerna ser betydligt mer högupplöst ut i Biowares ingame footage.

Den som lever får se. Snart vet vi!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av m0rk:

Var ganska sugen på spelet ända till jag såg vad det skulle kosta mig bara första året.. Minst 1200kr i abonnemangsavgifter per år (räknat på deras sex månaders modell) och därtill grundkostnaden för spelet på 450-500kr. Det finns ett annat ord för detta och det är rån.

Ocker?

Vet du vilka omskostnader Bioware/EA har för att upprätthålla X-antal högpresterande serverparker för att hålla allt igång?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Konsolgrävare

http://www.youtube.com/watch?v=FdpVhRmH7Hg
haha! hänt mycket dom 3 senaste åren!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Naturligtvis påverkar inte grafikinställningarna spelets "art style". Antingen tycker man att det cartoon inspirerade designen är okej eller så gör man det inte.

Bioware preciserade inte vad de menade med "nedtonad" grafik i beta versionerna. Det behöver inte endast betyda avsaknaden av att kunna justera nivån på AA etc. För tittar man och jämför Biowares videos med "ingame footage" mot grafiken under betan, så tycker åtminstone jag att texturerna ser betydligt mer högupplöst ut i Biowares ingame footage.

Den som lever får se. Snart vet vi!

Aha, jo det låter ju lovande om det skulle vara så att inte bara inställningarna var lägre i testet (ärligt talat, när jag körde på low eller high märktes inte jättestor skillnad heller). Sen är det inte art stylen jag är emot, den gillar jag! Det är själva grafiken, något i modeller och texturer är "plastigt" och lite stelt, och färger känns luriga. Detta leder till att det inte känns levande. Men det är små subtila saker, som upplevs högst personligt så det är svårt att beskriva för någon som inte upplever det.

Men visar det sig nu att grafiken är annorlunda i release (notera, inte annorlunda på något större sätt utan de små grejjerna jag upplevde) så kan det bli ett helt annat spel för mig. Ska bli spännande att se! Får jag bara med mig ett par IRL polare så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa spelet, det kommer då säkert vara värt de 400 man pyntar för spelet+en månad.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Är pre-access tillgängligt nu (efter maintenance) om jag förhandsbokar spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ocker?

Vet du vilka omskostnader Bioware/EA har för att upprätthålla X-antal högpresterande serverparker för att hålla allt igång?

På de 120kr som de får inte skulle jag tippa att 100kr är ren vinst, säkert mer. Det beror visserligen på hur många som spelar, men om man räknar på 1 miljon så blir det en hel del pengar.

Däremot så tycker jag inte att 120kr i månaden är mycket pengar, iaf inte om man ser till hur många timmars underhållning man får.. Det kan man jämföra med t.ex en biobiljett som bara ger 2 timmar för samma kostnad.

Skrivet av miran02:

Är pre-access tillgängligt nu (efter maintenance) om jag förhandsbokar spelet?

Nej, du kan som tidigast börja spela den 15:e december beroende på när du förhandsbokande spelet. Jag skulle inte tro att man får mer än 1-2 dagar tidigare om man bokar nu, men det är ju omöjligt att veta.

Permalänk

En dum fråga men hur länge kan man spela betan? Fick den i lördags och den fungerar fortförande, trodde det bara skulle vara över helgen!?

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

mycket skitsnack om spelet, att questa ihop är som att lira coop = väldigt kul. Detta spelet är enligt mig det bästa på länge

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Skrivet av HarkL:

mycket skitsnack om spelet, att questa ihop är som att lira coop = väldigt kul. Detta spelet är enligt mig det bästa på länge

Lite trist om du ser andras åsikter om spelet som skitsnack bara för att de inte är som dina.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Lite trist om du ser andras åsikter om spelet som skitsnack bara för att de inte är som dina.

Alla har sin egen åsikt, och om jag tycker att vissa kommentarer från fanboys är ren bullshit så är det min uppfattning.
Finns säkerligen folk som inte kommit över level 10 och det är då det i princip startar! Men kanske bara jag som är trött på att alla spel som släpps måste smutskastas riktigt ordentligt för att man ska kunna ha en diskussion. BETA herregud!??

Visa signatur

MSI P67A-C45, 2600k @ 4.7ghz + Corsair H50, Corsair 8GB XMS3 ddr3 1600mhz, Chieftec 1000W, MSI 480 @ 845/2000, WD black 1TB + 3st WD green 2TB, Fractal Design R3 XL. Benq G2420HD
-----------------------------------------------------------------------------------
Lenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarkL:

Alla har sin egen åsikt, och om jag tycker att vissa kommentarer från fanboys är ren bullshit så är det min uppfattning.
Finns säkerligen folk som inte kommit över level 10 och det är då det i princip startar! Men kanske bara jag som är trött på att alla spel som släpps måste smutskastas riktigt ordentligt för att man ska kunna ha en diskussion. BETA herregud!??

Är inte du själv en fanboy då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

hehe

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag spelade upp en Sith Inquisitor (Assassin) till level 25 och hade förbannat roligt.

Combat var riktigt grymt i frågan om känsla och svårighetsgrad. Det går inte att bara lolla sig igenom många av striderna du försätts i utan du måste tänka och planera, även om det bara är mainquests.

PVP fungerade bra och verkade vara balanserat. När jag först hoppade in i en match blev jag lite orolig när jag såg att jag var level 22 och mina kamrater 11. Men Bioware boostar upp deras HP och gear med någon sofistikerad algoritm för att jämna ut matcherna. Alltså fler matcher, mindre kö och mindre gearhysteri. Detta betyder inte att gearen inte spelar någon roll alls, men mindre.

Class quests, alltså de som är unika för din karaktärs story, var väldigt fängslande med olika val som påverkade utgången på olika sätt.

Flash Points var roligt men av de tre jag gjorde var två av dem väldigt korta. En semiboss och en boss, sen var det slut. Vi får väl se hur det blir vid launch. Möjligen finns det väldigt många flash points och antalet jämnas således ut.

Ur en grafisk synvinkel blev jag aningen förvirrad. Det såg helt ok ut, med undantag för en del marktexturer som lämnade mycket att önska. Nu var AA inte tillgängligt så jag hoppas på mer detaljer att välja mellan vid launch.

Någon mer än jag som upplevde Balmorra vara OTROLIGT stor?

EDIT: För de som är intresserade av FPS och dylikt kan jag säga att med allting urmaxat (skuggor inkluderat) men utan AA så hade jag från 50-120 fps. I överlag låg den runt 80-100 och sjönk ibland i väldigt populerade områden.

EDIT2: En annan sak var companionsystemet. Nu totalignorerade jag craftingsystemet men en del polare testade det och var väldigt imponerade över att man kan skicka sin companion på uppdrag att samla in råmaterial och dylikt.
Däremot så använde jag min companion i questandet, just för att svårighetsgraden ofta inte gav mig något annat val. Inte alltid men mer än en gång dog jag som ett resultat av min lathet att inte palla plocka fram min medhjälpare. Det är även spännande med affectionsystemet, alltså att när du gör dina dialogval och har din companion framme så påverkas han/hon av vilka val du gör. Det gäller alltså att tänka dig för om du vill komma överens med honom/henne. Min, till exempel, blev i stort sett alltid besviken på mig varje gång jag INTE dödshotade min samtalspartner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har enbart spelat dom äldre starwars spelen ytterst lite, så nej jag är ingen fanboy!
Spelat WoW och är urless på det spelet så det finns en möjlighet att jag är en blivande fanboy till detta spelet!

Visa signatur

Lenny

Permalänk
Avstängd

Grafik inte lika viktigt som spelkänsla.
Kunde notera de har fångat star wars känslan.
med voice acting i quests får man helt enkelt en deltagande att man gör något för sin sida vare det är empire eller republic.

Polerat spel, inga större buggar.
svårighetsgraden bra gjord med flashpoints.
Stora vyer vilket gör spelet riktigt massivt.

Ska spela med ruthless och gå sith.
Måste därmed bli elak och inrikta mig på att hitta elaka och se till att de uppför sig då vi sith inte accepterar att andra är mer/mindre elaka än vi.
Om de är goda och söta jedis och anser att de har rätt till vad det nu kan vara helt oviktigt för en sith då ska straffas för sin oskuld.

spelet som helhet funkar bra, roligare här än med rift, wow, eq2, lotro, då spelen tenderat vara för lätta med themepark idé men jag hoppas de håller en lite svårare nivå speciellt med flashpoints och world bossar.
en bra sak för en annan att spela lite då och då speciellt över Julen.
BF3 årtiondets flopp i spelvärlden värre än duke nukem och jag har begärt pengarna tillbaka för Bf3. Vägrar betala och spela en beta.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Det finns redan flertalet andra gillen prelaunch

Ruthless - Svenskt empiregille med ca. 400 communitymedlemmar, vet inte hur många vi har på swtor dock.

Och

Republic Of Sweden - Svenskt republicgille med 350 medlemmar

Ruthless är jag med i dock så kör de ju som du skriver empire och jag vill köra republic

Sen RoS vill väl köra mest PvP vad jag läst?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Var ganska sugen på spelet ända till jag såg vad det skulle kosta mig bara första året.. Minst 1200kr i abonnemangsavgifter per år (räknat på deras sex månaders modell) och därtill grundkostnaden för spelet på 450-500kr. Det finns ett annat ord för detta och det är rån.

Samma pris som för vilket normalt MMOG som helst. Förstår inte varför folk är förvånade över detta. Har ni aldrig spelat MMOG?

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Ruthless är jag med i dock så kör de ju som du skriver empire och jag vill köra republic

Jag är inte helt hundra på RoS men vad jag har förstått har dem samma inriktning på pvp som ruthless. Men på samma sätt är dem även så stora att dem kan ordna raider för de flesta ställena de flesta dagarna.

Är inte helt 100 eftersom att jag bara är med i Ruthless

/Furgles

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Känner samma sak, det är något som är keff rent grafiskt vilket gör att det känns livlöst. De flesta miljöerna känns konstgjorda och sterila, på vissa planeter är grafiken till och med plottrig (hutta/dromund kas) och där hittar jag ingen som helst känsla i miljön alls. Tycker också att det är något jobbigt med färgerna, jag upplevde dem som "konstgjorda" och för starka, detta kombinerat med plottrigheten gjorde att jag blev trött i huvudet av att spela ibland.

Skönt att jag inte är den ende som tycker detta Bra sagt att färgerna känns "konstgjorda" samt att det inte finns mycket känsla i miljön. Kanske blir det bättre senare in i spelet?

Skrivet av schitzo:

Måste man tilltalas av grafiken för att tycka om spelet i sig?

Nej men många tänker så inklusive mig själv. Jag värdesätter bra grafik, gameplay, ljud osv.

Skrivet av Xerial:

EDIT: För de som är intresserade av FPS och dylikt kan jag säga att med allting urmaxat (skuggor inkluderat) men utan AA så hade jag från 50-120 fps. I överlag låg den runt 80-100 och sjönk ibland i väldigt populerade områden.

Intressant. Själv fick jag säkert inte över 45fps med högsta möjliga inställningar (förutom shadows som är så fula att de bara är i vägen) men samtidigt kör jag CFX vilket detta spelet verkar helt sakna stöd för.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Intressant. Själv fick jag säkert inte över 45fps med högsta möjliga inställningar (förutom shadows som är så fula att de bara är i vägen) men samtidigt kör jag CFX vilket detta spelet verkar helt sakna stöd för.

Fick även 60-100fps i spelet.
Skuggorna är inte fula, det enda jag märkt som är lite uff är väl de från karaktärer som har hack i sig, vilket verkar rätt vanligt nuförtiden i spel. Skyrim är nog det spel med värst skuggor.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Skuggorna är inte fula, det enda jag märkt som är lite uff är väl de från karaktärer som har hack i sig, vilket verkar rätt vanligt nuförtiden i spel. Skyrim är nog det spel med värst skuggor.

De beror ju på att AA var avstängt, utan AA blir de väldigt hackigt i kanterna om de nu va de du menade

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Oj, i vilken upplösning? Vi har ju samma kort förutom att jag har två st. Borde testa en gång till när jag stängt av CFX. Ska testa med och utan Vsync (spelar vanligtvis alltid med det påslaget). Hehe, kul hur folk ser på saker på olika sätt. Jag tyckte skuggorna var on par med Skyrim (som jag håller med är blockiga och fula). Skuggor a la Crysis 2 eller tom WoW hade vart något.

Skrivet av Jesper943:

De beror ju på att AA var avstängt, utan AA blir de väldigt hackigt i kanterna om de nu va de du menade

Fast jag upplevde att skuggorna hade lägre upplösning än annars vilket gav dem ett väldigt "blockigt" utseende. Får ta mig en närmare titt då jag inte är lika säker på min sak som jag är med Skyrims skuggor.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Söker du efter ett Republic gille, är du välkommen till Friskyttarna. Vi har numera även en SWTOR sektion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Oj, i vilken upplösning? Vi har ju samma kort förutom att jag har två st. Borde testa en gång till när jag stängt av CFX. Ska testa med och utan Vsync (spelar vanligtvis alltid med det påslaget). Hehe, kul hur folk ser på saker på olika sätt. Jag tyckte skuggorna var on par med Skyrim (som jag håller med är blockiga och fula). Skuggor a la Crysis 2 eller tom WoW hade vart något.

Fast jag upplevde att skuggorna hade lägre upplösning än annars vilket gav dem ett väldigt "blockigt" utseende. Får ta mig en närmare titt då jag inte är lika säker på min sak som jag är med Skyrims skuggor.

Antialiasing påverkar inte skuggor. Och AA påverkar inte prestandan särskilt mycket nuförtiden, brukar få som högst -10fps med 4xAA i de flesta titlarna i 1920x1080.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Republic vill jag köra med. säg till om du hittar nått bra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Antialiasing påverkar inte skuggor. Och AA påverkar inte prestandan särskilt mycket nuförtiden, brukar få som högst -10fps med 4xAA i de flesta titlarna i 1920x1080.

Du kan inte vara seriös eller veta mycket i ämnet.
4xAA är inte mycket att hänga i granen btw.

Permalänk
Medlem

Någon som han testa tredje Flashpoint/instancen på imperie sidan?
Första var riktigt bra, men andra var nästan precis lika usel som första var bra.

Inga extra uppdrag
3 bossar
Första bossen enda som verkligen kändes som en boss.
Andra bossen var helt enkelt en kraftig soldat + 2 lite klenare soldater, och båda soldaterna kick at låsa fast.

Ingen direkt indikation på att man stred mot sista bossen.
Mesigaste sista bossen någonsin.
Special attackerna var att han slängde ut minor på marken (som permanent ligger där/och halft kamofleras efter ett par sekunder -.-) samt hadde Lasso/knockback förmågor så att du inte kunde undvika minorna i slutet.
Och så ramlade det in massa soldater i våger som direkt sprang efter mig (helare).
Huh wtf redan slut? känsla efter sista bossen/chatt dialogen.
Sista bossen tappade bara ~300 credits O.o.

Kändes faktiskt som att den var en placeholder

Edit: Samt UIt är ju helt * censurerat* hopplöst i instancer/grupper. livmätarna updaterar sig random och du kan inte binda snabbtangenter till rad 2 utan måste byta mellan bar 1-4.

Permalänk
Avstängd

Tyckte spelet kändes tomt, stora städer som tog lång tid att springa igenom men det var inte mycket liv i dom.
Men förutom det en riktigt bra beta och jag hade ändå riktigt kul så det blev en förbokning idag med DDE så jag får rymdmoppen
Blir nog en assassin igen och en ansökan till ruthless när jag väl vet vad jag ska heta ingame

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG