Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Ok har du lite mer info? Verkar ju väldigt nystartat den sektionen

Det stämmer bra.

SWTOR sektionen är det senaste tillskottet till vår onlinespels community, och startades i början av november. Men det är ett par år sedan Friskyttarna grundades och vårt koncept är paketerat och klart sedan länge. Vilket är anledningen till att vi inte sett någon mening med att öppna upp portarna till swtor sektionen tidigare, i synnerhet som releasen av spelet fortfarande ligger 3-4 veckor framåt i tiden.

I respekt av Sweclockers, vill jag inte föra någon längre diskussion kring vår egen community på detta forumet. Har du fler frågor är du i stället hjärtligt välkommen att ställa dem på vårt forum. Adressen ser du i min signatur.

Åter till topic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Hittade bara keybindings till left/right/top bars
inte bottom 2 / 3
Tycker inte om att ha skills på sidobars då jag brukar använda dem till passiva skill/out of combat skills/crafting/items osv

Var flera bottom jag hade flera.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Hur fungerar de med rymdskepp, hörde något OMFGCata sa (Jesse cox) om att man får ett eget skepp som blir som ens hem, har jag missförstått de eller?
Någon bra sida där de finns info om spelet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det stämmer bra.

SWTOR sektionen är det senaste tillskottet till vår onlinespels community, och startades i början av november. Men det är ett par år sedan Friskyttarna grundades och vårt koncept är paketerat och klart sedan länge. Vilket är anledningen till att vi inte sett någon mening med att öppna upp portarna till swtor sektionen tidigare, i synnerhet som releasen av spelet fortfarande ligger 3-4 veckor framåt i tiden.

I respekt av Sweclockers, vill jag inte föra någon längre diskussion kring vår egen community på detta forumet. Har du fler frågor är du i stället hjärtligt välkommen att ställa dem på vårt forum. Adressen ser du i min signatur.

Åter till topic!

Ok tackar jag slänger nog iväg en ansökan sen

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Hur fungerar de med rymdskepp, hörde något OMFGCata sa (Jesse cox) om att man får ett eget skepp som blir som ens hem, har jag missförstått de eller?
Någon bra sida där de finns info om spelet?

Du får ett eget rymdskepp en bit in i din class quest chain.

Btw, det står i FAQ och på några andra ställen att man ska kunna växla in en föregående planets Commendation Badges till den planet du är på nu, till en "växelkurs" på 2:1. Vendorn ska heta Quartermaster någonting, men var fan hittar man honom/henne/den/det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Hur fungerar de med rymdskepp, hörde något OMFGCata sa (Jesse cox) om att man får ett eget skepp som blir som ens hem, har jag missförstått de eller?
Någon bra sida där de finns info om spelet?

I betan fick man ett eget skepp som man kunde åka till valfri planet med.
Vet inte hur det blir senare i spelet, kom inte längre

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

I betan fick man ett eget skepp som man kunde åka till valfri planet med.
Vet inte hur det blir senare i spelet, kom inte längre

Ah okej, asså kan man gå runt i den å sånt eller är de typ som en portal?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Star Wars KoToR är ett av mina favoritspel någonsin och jag tycker 2an var fantastisk också.

Men detta känns blaj, spelade betan lite men tyckte mest det var störigt.

Jag är otroligt besviken på att de valde gå MMORPG vägen med konceptet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Ah okej, asså kan man gå runt i den å sånt eller är de typ som en portal?

Ja du kan gå runt i den och du kan även uppgradera vapen, armor och sånt på den och du kan göra uppdrag med den, jag gjorde ett där jag skulle skydda en shuttel och då fick jag flyga omkring och skjuta ner en massa skepp. Fanns många fler uppdrag men jag hann inte testa nått annat än det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det är lite tråkigt att det inte finns en motsvarighet av Shadow för Republic.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Är det någon som har kört Sith Inquisitor långt nog för att få en ny companion?
Jag är inte värst förtjust i köttklumpen man får i början. >_<
Men Twileken är ju hur kul som helst när man kör Sith Warrior.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nu finns det olika bud här, passiv +30m påtalades vilket lät som att det iaf blir lite range. Du hävdar att det inte stämmer eller kanske anser att +30m inte är så mycket avstånd att tala om? Att vara ranged sorc och bara ha 5-10m range hade varit riktigt sunkigt.

För inq nej det finns ingen buff eller skill tror jag. Om du speccar SORC ja då får du längre avstånd på attacker. Men bland inquisitor skills finns det bara 1 buff för det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan tycka att det är lite tråkigt att det inte finns en motsvarighet av Shadow för Republic.

Alla klasser är speglade så "samma" klass finns på båda sidor. Ironiskt nog är (Jedi Consular) Shadow motsvarigheten till Sith Inquisitor Assassin..

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zuow:

Vet någon om vi som kör betan kommer att behöva ladda ner spelet igen vid release?

nej inte om du körde senaste stress helgen.
min build patchar fortfarande.
så du slipper 20gb nedladdning

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

För inq nej det finns ingen buff eller skill tror jag. Om du speccar SORC ja då får du längre avstånd på attacker. Men bland inquisitor skills finns det bara 1 buff för det.

Upptäckte det tillslut också men tack ändå.

Lär bli till att köra sorcs, närstrid fungerar bra pvp, i rvr fungerar det endast om man har pocket healer eller har en ordnad grupp vilket jag inte alltid har när jag kör. Egentligen ska man köra vad som är roligt och jag tror alla klasser kan vara roliga, måste ju nästan köra igenom spelet med dem alla för quest lines, de är ju riktigt välgjorda.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Är det någon som har kört Sith Inquisitor långt nog för att få en ny companion?
Jag är inte värst förtjust i köttklumpen man får i början. >_<
Men Twileken är ju hur kul som helst när man kör Sith Warrior.

Japp! Du får en robot runt lvl20 i samband med ditt rymdskepp. Jobbigt kräk som babblar så fort den gör något. Stog ut i fem minuter, sen blev det köttklump eller solo. Fö så healar den och skjuter med piståler

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Alla klasser är speglade så "samma" klass finns på båda sidor. Ironiskt nog är (Jedi Consular) Shadow motsvarigheten till Sith Inquisitor Assassin..

Ja juste nu såg jag, missade det. tack

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Hur är de det ligger till, Officiell release den 20:e - Pre-release för de som förbokat den 13:onde?

Hur är de med beta, är de någon beta kvar eller är de bara att vänta på releasen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Ah okej, asså kan man gå runt i den å sånt eller är de typ som en portal?

Du kan gå runt. Kolla in http://www.youtube.com/watch?v=2rUAGM81AuI

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Hur är de det ligger till, Officiell release den 20:e - Pre-release för de som förbokat den 13:onde?

Hur är de med beta, är de någon beta kvar eller är de bara att vänta på releasen?

Interna betatestare kan fortfarande spela (men inte just nu pga. maintenance utan ETA) men de som är weekendbetatestare kan inte göra det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Nej. Snubben trollar i nästan alla trådar han skriver i, han har aldrig sagt någonting bra om någonting på forumet.
Folk har blivit bannade för bra mycket mindre på swec.

Sedan är han bra på att hoppa på folk med personangrepp och sådant. Han sa ju att jag är Chris Crocker

För att jag tycker att charmen med TOR har klingat av lite och tycker inte som du?

Jag skrev att du har mycket gemensamt med snubben. Det är inte samma sak som att du ÄR Chris Crocker. Try harder.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Japp! Du får en robot runt lvl20 i samband med ditt rymdskepp. Jobbigt kräk som babblar så fort den gör något. Stog ut i fem minuter, sen blev det köttklump eller solo. Fö så healar den och skjuter med piståler

"I just re-painted your room, same colors, but fresher!"

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

För att jag tycker att charmen med TOR har klingat av lite och tycker inte som du?

Jag skrev att du har mycket gemensamt med snubben. Det är inte samma sak som att du ÄR Chris Crocker. Try harder.

Vad har jag gemensamt med chris crocker?
Tycker jag om britney spears?
Gråter jag?
Filmar jag mig själv när jag "gråter" och talar om britney spears?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ocker?

Vet du vilka omskostnader Bioware/EA har för att upprätthålla X-antal högpresterande serverparker för att hålla allt igång?

Det är samma bullshit argument de hade under WoW:s introdagar. Bioware/EA kommer inte ha mindre än 25-30% marginaler, om inte mer vid ett senare skede när allt stabiliserar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Haha såg också de, är dock inte nedladdnings avgift utan förboknings avgift vilket är ännu sjukare! Varför ska man betala extra för att man förbokar!?

Var sjutton har du sett att man måste betala denna avgift någonstans? O.o känns ju lite ruttet..

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Var sjutton har du sett att man måste betala denna avgift någonstans? O.o känns ju lite ruttet..

När du lägger den i kundvagnen och ska gå vidare så ser du det.

STAR WARS(TM): The Old Republic(TM) Standard Edition Förboka PC PEGI 12+ 499,00 kr

Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition Pre-Order Fee Nedladdningsbar PC 50,00 kr

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av m0rk:

Det är samma bullshit argument de hade under WoW:s introdagar. Bioware/EA kommer inte ha mindre än 25-30% marginaler, om inte med vid ett senare skede när allt stabiliserar sig.

Ja och hur tror du marginalerna ser ut på allting annat du konsumerar? Mat, elektronik, tjänster, drivmedel etc.

"I just don't follow your train of thought."

Ingen tvingar dig att spela spelet, men jag tycker nog inte du behöver "basha" det härinne, speciellt inte med så knasiga argument.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

När du lägger den i kundvagnen och ska gå vidare så ser du det.

STAR WARS(TM): The Old Republic(TM) Standard Edition Förboka PC PEGI 12+ 499,00 kr

Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition Pre-Order Fee Nedladdningsbar PC 50,00 kr

Hehe, verkar som att man får betala uppemot 70 kronor mer om man bokar nu än om man bokade för länge sedan =]
Min SWTOR inklusive pre-access gick loss på 479 kr när jag beställde och jag får hämta den i butik den 13:e.
Är det alltså Webhallen du talar om för de tycks som om de fortfarande säljer den för 479 kr utan att något konstigt dyker upp i kundvagnen?
http://www.webhallen.com/spel/pc/94914-star_wars-the_old_repu...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Hehe, verkar som att man får betala uppemot 70 kronor mer om man bokar nu än om man bokade för länge sedan =]
Min SWTOR inklusive pre-access gick loss på 479 kr när jag beställde och jag får hämta den i butik den 13:e.
Är det alltså Webhallen du talar om för de tycks som om de fortfarande säljer den för 479 kr utan att något konstigt dyker upp i kundvagnen?
http://www.webhallen.com/spel/pc/94914-star_wars-the_old_repu...

Nej de är Origin som har denna konstiga avgiften

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

En snabb fråga här. Fick min beta key och kom på att jag helt glömt bort lösenordet till swtor.com-sidan. Försökte med en password recovery och inget händer. Mejlat supporten och fått ngt slags autoreply om att supporten tittar på mitt problem, men inget händer. Finns det ngt man kan göra annat än att vänta? Så jävla onödigt pga att man glömt password ju :S

En annan fråga med, vart spelar alla svenskar i betan? Finns det några speciella SE-servrar som används o nån lista över nicks ingame etc?