Prova på Windows Phone 7 i Apple Ios och Google Android

Permalänk
Melding Plague

Prova på Windows Phone 7 i Apple Ios och Google Android

Microsoft vill att fler ska få upp ögonen för Windows Phone 7 och släpper nu en enkel demoversion som fungerar direkt i webbläsaren med Apple Ios och Google Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice!!

Permalänk
Medlem

Känns ju allt annat än snabbt och smidigt när man kör det i lurens webläsaren, men ändå klart intressant. Ruskigt sugen på en Lumia..

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Fungerar det bra? (Dom verkar inte stödja wp7 telfoner, inte för jag behöver testa dock:P) Men antar att det är bra för att visa hur det ser ut i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Riktigt smart av dem att göra så faktiskt, lär minnas för länge sen (har inte kollat på ett tag dock) att bland annat SE brukade simulera deras telefoner på hemsidan, detta är ju klockrent så man kan klicka runt innan man köper telefonen!

Ska definitivt testa detta

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Avstängd

Riktigt snyggt OS, måste lekas runt med

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

testade lite snabbt, absolut ingenting för mig.

Permalänk
Avstängd

Snyggt!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

ganska trevligt att få lite mer inblick i WP

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en Windows telefon ska man vänta tills W8 eller är det långt bort?

Permalänk
Medlem

Tycker att själva UI:t känns allt för instängt jämfört mot Android, så nej tack till detta.

Permalänk
Medlem

Fungerade tyvärr inte med min ZTE Blade...

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt ui. Blir en wp när s2an inte orkar mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt häftigt att testa. Fungerar snabbt och smidigt på min iPhone 4S. Helt klart ett bra OS men det känns som att de kom in för sent. Men ärligt skulle nog föredra Windows Phone 7 före Android om jag ska köpa en ny telefon i framtiden som inte är en iPhone.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Sugen på en WP telefon när min nexus s dör helt klart!

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Känns ju allt annat än snabbt och smidigt när man kör det i lurens webläsaren, men ändå klart intressant. Ruskigt sugen på en Lumia..

Tyckte det flöt på utan problem, och då är min telefon över ett år gammal.

Enda problemet är att hemskärmen inte känns anpassad för den bästa mobilskärmen på marknaden.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Var ju jättetrevligt. Tror många tänker om efter detta. Smart drag utav Ms.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ganska coolt.... Hade varit trevligt om de kunde göra en mer omfattande emulator då det hade kunnat locka fler köpare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Fungerade tyvärr inte med min ZTE Blade...

Funkade bra med min ZTE Blade.. har dock Android 2.3.7

Detta fick förövrigt mig att förstå att WP7 inte är något för mig.

Permalänk

Jag har kört WP7 i snart ett år och har aldrig varit mer nöjd med en telefon. Kul att fler personer får känna på os:et.

Permalänk
Medlem

Vid en första anblick så föredrar jag Metro före Android. Men det är ju svårt att vet hur det är att faktiskt leva med telefonen och använda den varje dag...

Men det ska mycket till för att jag ska ge upp min iPhone faktiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Försökte köra demon i min WP7 lur.
"Hello... if you're looking for our demo, we've noticed that you're already using a Windows Phone."
Jag som ville köra demon!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gillar det!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Smart drag där av MS för att locka kunder. Jag har dock använt WP7 snart i ett år och är lika nöjd med det.

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

UI:et har helt klart sin charm, även om det känns som jag är lite för insnöad på iOS för att byta. Briljant sätt att göra ett demo i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Microsofts svar på iOS och Android. Enfärgade fyrkanter!

Permalänk
Medlem

Nä... alldeles för rörigt för min smak.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Kul idé, men fan va simpelt demo. Jag hade hoppats på att de var lite mer interaktivt. Jag minns att det gick att testa Sony Ericssons telefoner på deras hemsida en gång i tiden, och då kunde man klicka sig in på i stort sätt vad som helst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt initiativ dom tog där. Microsoft måste komma ut lite mer och konkurera lite hårdare så apple och google pressas lite mer.
Dock kommer jag inte gå över till WP7 dom närmaste åren.
Övergav WM6.5 så fort jag ansåg att android hade kommit dit jag ville samt att jag testade WP7 och insåg snabbt att det inte var för mig.
I mina ögon har WP7 ett mycket tråkigt uppläg och noll personlighet. Jag kan dom inte ta ifrån det att det är grymt snabbt och resurssnålt. så dom har ju lyckats mycket bättre på den delen emot 6.5 och bakåt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silldro:

Microsofts svar på iOS och Android. Enfärgade fyrkanter!

Med Windows 8 kommer fler färger.

Har en SGS II idag och är väldigt nöjd, men tror nog att jag min nästa telefon har Windows 8, om de fixar trådlös HDMI så är saken biff.