Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer bli roligt när alla inser att det inte finns någon end game content samt att grouping inte är bra alls, för att inte tala om instancer.

Det kommer bli som Age of Conan, skitballt i början sen blir det meeeeeeh efter lvl 20 fanns det visst inget att göra...wops.

En annan grej är att alla olika planeter osv osv städer är instance based. Så att det kommer ju kännas tomt nästan överallt när man kommer in i städer osv så var det iaf i betan och alfa, MÅNGA klagade på detta jag vet inte om de har gjort om det eller inte ännu, troligtvis är det inget de bara ändrar på kort sikt. Så det kanske finns 10 olika instancer av samma planet, så ska du groupa med polarn, men oj han var i en annan instance osv osv uhhhh riktigt dåligt...

Betan och alfan är inte färdiga produkter. Som Skyflyer skrev, det kommer finns 2st operations, hardmodes och nightmare i instancers m.m.
Nä, någon brist på endgame lär det inte finnas.

Angående "instacerade" planeter så har Bioware sagt att det kommer att vara "instaced" just i början när det är som mest folk. Sedan kommer instanceringen att avta. Håller även med Skyflyer här, hellre instacerat (som Aion) än att ha 100 pers som campar på samma ställe efter 1 mob.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Betan och alfan är inte färdiga produkter. Som Skyflyer skrev, det kommer finns 2st operations, hardmodes och nightmare i instancers m.m.

I gårdagens patchnotes stod det dessutom att nightmare blir ännu svårare. Så det lär nog finnas att slita med.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kommer bli roligt när alla inser att det inte finns någon end game content samt att grouping inte är bra alls, för att inte tala om instancer.

Det kommer bli som Age of Conan, skitballt i början sen blir det meeeeeeh efter lvl 20 fanns det visst inget att göra...wops.

En annan grej är att alla olika planeter osv osv städer är instance based. Så att det kommer ju kännas tomt nästan överallt när man kommer in i städer osv så var det iaf i betan och alfa, MÅNGA klagade på detta jag vet inte om de har gjort om det eller inte ännu, troligtvis är det inget de bara ändrar på kort sikt. Så det kanske finns 10 olika instancer av samma planet, så ska du groupa med polarn, men oj han var i en annan instance osv osv uhhhh riktigt dåligt...

Men folk kan ju inte förvänta sig att spelet ska vara 100 % klart när det släpps. WoW var skit under betan och kan knappast säga att vanilla var bra heller. Det tar tid för ett MMO att bli bra, hoppas bara att den stora massan är tillräckligt intresserad och ger det tid.

När WoW släpptes fanns det inte PvP, tog evigheter att levela, att grinda cash var pain in the ass och att skaffa sig gear tog flera timmar. Dålig end-game content osv. Tills dem lade till det blev det riktigt lyckat, speciellt mellan vanilla och tbc tyckte jag. Det känns som man inte tillför något speciellt i WoW, gå dit och döda x, få det här. Medans i Star Wars Old Republic så känns det som en film, man är i spelet. Man gör något vettigt, finns en bra story. Klagar inte på att WoW inte har någon story, men den framförs lite för blekt tycker jag.

Sen har vi Bioware som är en riktigt riktigt kompetent utvecklare, med EA bakom sig. De övriga MMO's hade knappast lika bra utvecklare eller ekonomiska muskler, förutom WoW dådå som har Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Men folk kan ju inte förvänta sig att spelet ska vara 100 % klart när det släpps. WoW var skit under betan och kan knappast säga att vanilla var bra heller. Det tar tid för ett MMO att bli bra, hoppas bara att den stora massan är tillräckligt intresserad och ger det tid.

När WoW släpptes fanns det inte PvP, tog evigheter att levela, att grinda cash var pain in the ass och att skaffa sig gear tog flera timmar. Dålig end-game content osv. Tills dem lade till det blev det riktigt lyckat, speciellt mellan vanilla och tbc tyckte jag. Det känns som man inte tillför något speciellt i WoW, gå dit och döda x, få det här. Medans i Star Wars Old Republic så känns det som en film, man är i spelet. Man gör något vettigt, finns en bra story. Klagar inte på att WoW inte har någon story, men den framförs lite för blekt tycker jag.

Sen har vi Bioware som är en riktigt riktigt kompetent utvecklare, med EA bakom sig. De övriga MMO's hade knappast lika bra utvecklare eller ekonomiska muskler, förutom WoW dådå som har Blizzard.

Vilket skitsnack! Sedan WoW släpptes var det ett komplett spel. Saknades lite quests och omkring 50-55 området men annars kunde du från första dagen levla hela vägen upp till 60 och njuta av World PVP och instancer. Redan första dagen var det krig i elwynn forest och kommer ihåg när en high level hunter ägde sönder en.

Grinda cash var BRA till skillnad från idag. Då var det status att ha epic mount. Gear var bättre för då kunde man göra quest chains för att få blå gear. Köra en hård instans som gav blå loot var hårdare än att köra heroics idag. Tom svårare än många raids!

Ser tydligt att du INTE spelat WoW när det släpptes, för mer fel kan man inte ha.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Om det blir så är det riktigt dåligt. Det tar bort känsla från spelet. Då har de helt enkelt en dålig design av världen så de måste skapa små instanser av den för att hantera antalet spelare.. det är tråkigt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

försöker hålla tillbaka tårarna. har ej fått nån invite till denna veckas test.
var med och testade för helgen och var jäkligt nöjd.
men men. inte långt kvar tills man kan sätta sig ner ordentligt och spela

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Anående instanserade zoner så vet jag att dom iaf under testversionen sa det skulle hålla sig till dom tidigare områdena, men senare i spelet skulle alla tillföra samma zon. Många spel kör så här just för att det inte ska stå 10pers och slå på samma gris i början, men efter startzonen t ex är det borttaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Angående "instacerade" planeter så har Bioware sagt att det kommer att vara "instaced" just i början när det är som mest folk. Sedan kommer instanceringen att avta. Håller även med Skyflyer här, hellre instacerat (som Aion) än att ha 100 pers som campar på samma ställe efter 1 mob.

Hela känslan med en stor värld försvinner totalt när man instancerar. Precis som de delat upp städer osv i instanser när man går upp för en trappa och laddar in ett nytt område. Hemskt, med en hiss kommer man undan med det, men inte att du går upp för en trappa och wips så laddas ett helt nytt område..

Samma sak med att det är 5-6 likadana områden i olika instanser. Helt klart uppbyggt fel om de behöver det för att folk inte ska campa en mob. Planeterna är som gångar, inga direkt stora öppna områden vilket också suger.

Kommer ju lira det ändå och ge det en chans, men mycket som känns som ytterliggare ett stort steg bakåt i utvecklingen av MMO's (Wow startade den negativa trenden enligt mig).. I tidigare spel fanns det mycket mer att göra..

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Hela känslan med en stor värld försvinner totalt när man instancerar. Precis som de delat upp städer osv i instanser när man går upp för en trappa och laddar in ett nytt område. Hemskt, med en hiss kommer man undan med det, men inte att du går upp för en trappa och wips så laddas ett helt nytt område..

Samma sak med att det är 5-6 likadana områden i olika instanser. Helt klart uppbyggt fel om de behöver det för att folk inte ska campa en mob. Planeterna är som gångar, inga direkt stora öppna områden vilket också suger.

Kommer ju lira det ändå och ge det en chans, men mycket som känns som ytterliggare ett stort steg bakåt i utvecklingen av MMO's (Wow startade den negativa trenden enligt mig).. I tidigare spel fanns det mycket mer att göra..

Har under betan dragit upp ett antal karaktärer över L10 och således gått vidare från starterområdet. Jag tycker världen käns minst lika öppen som i WoW. Det dräller av spelare överallt även när servern är "light" populated. När man reser mellan zoner, rymdstationer, planeterna så känns det inte som att man distanserar sig från den zon man lämnar utan det flyter ihop fint. När servrarna är "full" är det folk precis överallt.
Att tex starterzonerna är relativt små tycker jag inte gör något. WoW känns faktiskt mer zonindelat i början tycker jag.
Sen kan det ju vara så att folk är så vana med att "starat i mitten" och sen expandera ut vertikalt i olika riktningar att dom har svårt att orientera sig i början i SWTOR. Jag tror det handlar om att vänja sig.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Efterlyser fortfarande beta nyckel om det finns någon som har en extra, speciellt nu när helgen kommer Om det nu går att dela med sig av nycklar på nått sätt! Vore väldigt tacksam.

För er som spelat WoW förresten, hur är spelkänslan i SWTOR? Vet att så många andra mmorpg spel inte kommit upp till den typen av mjuk och bra kontroll av sin karaktär, och det gör mycket.

Spelat alla WoW expansioner inkl vanilla i perioder, och jag kan bara bara säga att SWTOR är jämbördigt på de flesta plan med WoW. Man har tagit ett fungerande koncept men lagt till lite egna grejer. Combat är bra och responsiv och det märks positivt skillnaden av att inte ha någon autoattack. Dialogerna involverar en bra mycket mer än WoW's och tycker det är coolt att ens val spelar roll i hur din karaktärs story utvecklas. Du kan också questa med en kompis och dialog systemet är likadant förutom att man rollar om vem som väljer val. Dock är det endast ditt eget val som avgör om du får light eller darkside points.

Crafting har blivit intressant. Du får i klassquestet ett eget skepp som blir som ditt hem. Du kommer även i storyn få kompanjoner som kan hjälpa dig questa eller crafta/farma. Det intressanta här är att du kan välja 3 "crew skills" som motsvarar proffessions. Dessa kan utövas av både dig och ditt crew. D.v.s. du kan låta dina kompanjoner åka iväg och farma material till rustningen o.s.v. Detta görs genom en uppdragspanel där du kan se vad man kan tjäna och hur lång tid uppdraget tar för kompanjonen. Hann inte testa så mycket här men uppenbarligen kan du bara ha 1 crafting skill och de två resterande kan vara mission och gathering skills.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har under betan dragit upp ett antal karaktärer över L10 och således gått vidare från starterområdet. Jag tycker världen käns minst lika öppen som i WoW. Det dräller av spelare överallt även när servern är "light" populated. När man reser mellan zoner, rymdstationer, planeterna så känns det inte som att man distanserar sig från den zon man lämnar utan det flyter ihop fint. När servrarna är "full" är det folk precis överallt.
Att tex starterzonerna är relativt små tycker jag inte gör något. WoW känns faktiskt mer zonindelat i början tycker jag.
Sen kan det ju vara så att folk är så vana med att "starat i mitten" och sen expandera ut vertikalt i olika riktningar att dom har svårt att orientera sig i början i SWTOR. Jag tror det handlar om att vänja sig.

Har själv bara tagit mig till lvl14 så kan ju inte helt och hållet säga att det är så överallt men det jag sett och läst hittils har varit helt utan störa öppna ytor, mer lite labyrintaktiga kartor. När det gäller öppenhet så går inte detta att jämföra med Wow, vilket faktist är det enda jag tycker WOW gör bra. Nämn ett område i swtor där du kan ta dig över en lika stor landremsa som exempelvis kalimdor utan loadingscreen (som tillråga på allt inkluderar städer)? Eller ens ett område som är lika öppet som Barrens.

Felet är väl kanske att när det kommer till starwars så jämför jag med SWG, och där fanns det YTA...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde från CDON igår, har fortfarande inte fått min pre access nyckel, skickat ett meddelande till dom nu.
Hoppas jag kan få den innan helgen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Beställde från CDON igår, har fortfarande inte fått min pre access nyckel, skickat ett meddelande till dom nu.
Hoppas jag kan få den innan helgen :S

Pre access gör att du får börja spelet upp till 5 dagar före alla andra.

Dock har jag läst rykten att det bara gäller dom 500'000 första som förbeställt spelet. Just nu har över 950'000st förbeställt.

EDIT: Det här är alltså LÖSA RYKTEN. Vi får veta nästa vecka hur det ligger till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tar det hellre instancerat än att stå och vänta på mobs i en evighet, ta wow som ett exempel, en ny server med mycket folk och man får inget gjort och när servern sedan är gammal hade den lika gärna kunnat va instancerad då man knappt ser någon annan iaf, förutom när man är i städerna. Jag kände dock inte av någon brist på folk i betan då jag faktist ofta fick stå och vänta och hoppas på att lyckas tagga mobsen först för att få quests klara. Och om det är så att det är instancerat så brukar det finnas väldigt enkla sätt att hamna i samma som sina polare.

Jag är inte världens bästa på att hitta information, så du får gärna länka till en källa med informationen om att det är instancerat då jag är intresserad av o läsa hur just deras system fungerar. Den enda form av instancering på planeterna jag stötte på var för class missions.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vilket skitsnack! Sedan WoW släpptes var det ett komplett spel. Saknades lite quests och omkring 50-55 området men annars kunde du från första dagen levla hela vägen upp till 60 och njuta av World PVP och instancer. Redan första dagen var det krig i elwynn forest och kommer ihåg när en high level hunter ägde sönder en.

Grinda cash var BRA till skillnad från idag. Då var det status att ha epic mount. Gear var bättre för då kunde man göra quest chains för att få blå gear. Köra en hård instans som gav blå loot var hårdare än att köra heroics idag. Tom svårare än många raids!

Ser tydligt att du INTE spelat WoW när det släpptes, för mer fel kan man inte ha.

Öhhh.. vaaa, du syfter i sånna fall på world pvp, det fanns inte battlegrounds eller honor points när spelet släpptes. Anledningen till att det var status var att man var mer eller mindre tvungen att vara en loser dvs arbetlös... no offence, det märks vem som har spelat WoW här....

Dessa dungeons och raids fanns med från början.

Dungeons:

Blackrock Spire
Stratholme
Sunken Temple
Razorfen Downs
Gnomeregan
Uldaman
The Scarlet Monastery
Blackfathom Deeps

Raids:

Molten Core
Onyxia

Patch 1.4: The Call to War

PvP Honor System introduced

Patch 1.5: Battlegrounds

Battlegrounds are introduced:
Alterac Valley & Warsong Gulch

All members of both the Horde and Alliance are reporting low stockpiles of various textile resources! Donations of cloth are now being accepted in the following locations: Darnassus, Stormwind, and Ironforge for the Alliance; Orgrimmar, Undercity, and Thunder Bluff for the Horde. Seek out an official Cloth Quartermaster for more information.

Patch 1.6: Assault on Blackwing Lair

Blackwing Lair introduced

Patch 1.7: Rise of the Blood God

Zul'Gurub (new 20-player raid instance)
Arathi Basin (15-player resource battleground instance)

Permalänk
Medlem

Grattis till er som fick invite igen! Alla jag känner fick utom jag, men men, nu ska man trycka in en ny Corsair Force GT 120 GB som tröst istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Pre access gör att du får börja spelet upp till 5 dagar före alla andra.

Dock har jag läst rykten att det bara gäller dom 500'000 första som förbeställt spelet. Just nu har över 950'000st förbeställt.

EDIT: Det här är alltså LÖSA RYKTEN. Vi får veta nästa vecka hur det ligger till.

Ja dom går på när man aktiverat koden på deras hemsida, dom kommer fasa in folk i grupper vid olika tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Öhhh.. vaaa, du syfter i sånna fall på world pvp, det fanns inte battlegrounds eller honor points när spelet släpptes. Anledningen till att det var status var att man var mer eller mindre tvungen att vara en loser dvs arbetlös... no offence, det märks vem som har spelat WoW här....

Dessa dungeons och raids fanns med från början.

Dungeons:

Blackrock Spire
Stratholme
Sunken Temple
Razorfen Downs
Gnomeregan
Uldaman
The Scarlet Monastery
Blackfathom Deeps

Raids:

Molten Core
Onyxia

Patch 1.4: The Call to War

PvP Honor System introduced

Patch 1.5: Battlegrounds

Battlegrounds are introduced:
Alterac Valley & Warsong Gulch

All members of both the Horde and Alliance are reporting low stockpiles of various textile resources! Donations of cloth are now being accepted in the following locations: Darnassus, Stormwind, and Ironforge for the Alliance; Orgrimmar, Undercity, and Thunder Bluff for the Horde. Seek out an official Cloth Quartermaster for more information.

Patch 1.6: Assault on Blackwing Lair

Blackwing Lair introduced

Patch 1.7: Rise of the Blood God

Zul'Gurub (new 20-player raid instance)
Arathi Basin (15-player resource battleground instance)

Blackrock Spire och Scholomance var räder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Blackrock Spire och Scholomance var räder.

Alla var, BRS är fortfarande, man kunde göra alla 5 man instancer på 10 st, förutom BRS som gick att vara 15 i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Förstår inte varför känslan med en stor värld försvinner när man instancerar. I stresstestet förra helgen så kändes det väldigt bra, när man väl kom till andra planeten så var det mer öppet, och den tredje blev mer öppen. Desto högre level desto större planeter. Förstår inte varför man ska vara på en stor planet i lägre levlar, du har inte mount och sprint kommer först någon gång efter level 10. Har du kommit över level 10? 20? (Om nej så kan jag inte förstå hur du kan "basha" att det inte är öppet då du inte har kommit till de större planeterna.)

Hur kan man bygga upp det annorlunda för att förhindra andra från att campa ett mob för ett quest? Man laddar väl inte in ett nytt område bara för att man går uppför en trappa? Däremot ändras minimappen och ändras till stället man är på, men inte laddar man något nytt inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Har spela MMO´s i många år, Anarchy Online va förövrigt det första som jag lira några år.
Sen har jag hunnit med en hel del. Dock har jag aldrig lirat på en PvP server, så därför till mina frågor.

Så fort jag lämnar en safe zone, är risken stor att jag blir gankad? Om jag håller på med en quest och dödar mobs, kan vem som helst bara komma fram och "boom" haha your dead?

Blir ju en chansning att välja server/pvp eller pve.

Någon som har en uppfattning om Guilden i SWTOR, tillför det något? Förutom att hitta en grupp som förövrigt inte borde va så svårt om en karaktär levlar i jämn takt med majoriteten

Offtopic
Mmo´s jag lirat:
Anarchy Online (2år), Guild wars, LOTR (1år), D&D (1år), Final fantasy online, Vanguard, Star wars galaxies (7år), AoC (2år), RIFT.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Har själv bara tagit mig till lvl14 så kan ju inte helt och hållet säga att det är så överallt men det jag sett och läst hittils har varit helt utan störa öppna ytor, mer lite labyrintaktiga kartor. När det gäller öppenhet så går inte detta att jämföra med Wow, vilket faktist är det enda jag tycker WOW gör bra. Nämn ett område i swtor där du kan ta dig över en lika stor landremsa som exempelvis kalimdor utan loadingscreen (som tillråga på allt inkluderar städer)? Eller ens ett område som är lika öppet som Barrens.

Felet är väl kanske att när det kommer till starwars så jämför jag med SWG, och där fanns det YTA...

Level 25 är jag uppe i. Förstår inte varför det är sådant fokus på att kunna röra sig över stora ytor när den delen av spelet baseras på quests.
I Darkfall och EVE är öppenheten en förutsättning för att spelet ska fungera eftersom det är full pvp full loot, SWTOR är styrt av en pve storyline med instancerad pvp. Tatooine känns inte instänkt tycker jag tex.
Alla wows zoner är ju identiska med samma quester om och om igen från L1-85. Jag hoppas inte SWTOR hamnar i den fällan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Diggade spelet som tusan när jag lirade förra helgen. Det enda jag oroar mig för är den till synes begränsade friheten. Mainquesten pekar exakt dit du ska verkligen hela tiden, till skillnad från t.ex. WoW där man kan välja mellan 3-4 zoner att levla i.
Sedan kändes majoriteten av planeter som tunnlar och gångar, som vissa nämnt, vilket bidrar till en ganska instängd känsla. T.o.m. utomhus-planeterna som exempelvis Taris kändes inringad av berg, väggar o dyl. Hann dock komma till Tatooine där trenden bröts, kändes ganska öppet den halvtimmen jag hann spendera där. Hoppas resterande zoner fortsätter så.

I övrigt skitskoj. Var inte så värst taggad innan, men efter betahelgen längtar jag verkligen!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Förstår inte varför känslan med en stor värld försvinner när man instancerar. I stresstestet förra helgen så kändes det väldigt bra, när man väl kom till andra planeten så var det mer öppet, och den tredje blev mer öppen. Desto högre level desto större planeter. Förstår inte varför man ska vara på en stor planet i lägre levlar, du har inte mount och sprint kommer först någon gång efter level 10. Har du kommit över level 10? 20? (Om nej så kan jag inte förstå hur du kan "basha" att det inte är öppet då du inte har kommit till de större planeterna.)

Vänta nu, skriver jag inte vilken level jag vart på (om du tittar lite längre ner)? hmmz, kanske ska läsa igenom tråden och se vad som är skrivet innan du kommenterar. För dig känns den här biten uppenbart väldigt bra för dig, vilket är kul för dig.

Bashar inte, jag skriver vad Jag tycker. Har skrivit precis likadant i de surveys som de skickat till mig om spelet. Tycker ändå spelet är bra, men kunde enligt mig vara bättre. För mig så bör en planet kännas större, men det är ju min åsikt.

Skrivet av davaa:

Hur kan man bygga upp det annorlunda för att förhindra andra från att campa ett mob för ett quest? Man laddar väl inte in ett nytt område bara för att man går uppför en trappa? Däremot ändras minimappen och ändras till stället man är på, men inte laddar man något nytt inte.

Ja större områden, och du kan sprida ut quester lite mer. Alla behöver ju inte ha scriptat att döda exakt samma mob.

Skrivet av Främling:

Level 25 är jag uppe i. Förstår inte varför det är sådant fokus på att kunna röra sig över stora ytor när den delen av spelet baseras på quests.
I Darkfall och EVE är öppenheten en förutsättning för att spelet ska fungera eftersom det är full pvp full loot, SWTOR är styrt av en pve storyline med instancerad pvp. Tatooine känns inte instänkt tycker jag tex.
Alla wows zoner är ju identiska med samma quester om och om igen från L1-85. Jag hoppas inte SWTOR hamnar i den fällan.

Behöver och behöver, min åsikt. Sen pratar jag inte direkt om questerna, gillar den biten starkt, hade dock gärna sett att de var utspridda på ett större öppnare område.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

Har spela MMO´s i många år, Anarchy Online va förövrigt det första som jag lira några år.
Sen har jag hunnit med en hel del. Dock har jag aldrig lirat på en PvP server, så därför till mina frågor.

Så fort jag lämnar en safe zone, är risken stor att jag blir gankad? Om jag håller på med en quest och dödar mobs, kan vem som helst bara komma fram och "boom" haha your dead?

Blir ju en chansning att välja server/pvp eller pve.

Någon som har en uppfattning om Guilden i SWTOR, tillför det något? Förutom att hitta en grupp som förövrigt inte borde va så svårt om en karaktär levlar i jämn takt med majoriteten

Offtopic
Mmo´s jag lirat:
Anarchy Online (2år), Guild wars, LOTR (1år), D&D (1år), Final fantasy online, Vanguard, Star wars galaxies (7år), AoC (2år), RIFT.

alltid roligare att spela med andra.
pvp, man kan räkna med att det är rätt lugnt då det inte är världsomfattande.
beor på om man vill spela mer pvp än pve då båda finns tillgängliga i olika omfattning beroende på server.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

När börjar headstart?

Permalänk
Skrivet av silicon111:

När börjar headstart?

15e

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SkuM:

försöker hålla tillbaka tårarna. har ej fått nån invite till denna veckas test.
var med och testade för helgen och var jäkligt nöjd.
men men. inte långt kvar tills man kan sätta sig ner ordentligt och spela

BioWare har meddelat att detta är sista testhelgen och att det är färre som fått invites jämfört med de två tidigare helgerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

När börjar headstart?

5 dagar innan release, dvs den 15:e december. Men hur många dagar man får beror på när man registrerade sin early access code. Dom som förbokar idag och registrerar får troligtvis bara någon dag early access medans de som förbokade så fort det gick att förboka får troligtvis spela alla 5 dagarna.

Så ju tidigare du förbokade, ju längre headstart får du (upp till 5 dagar).

Permalänk
Keeper of Traditions

saxat från webhallens produktsida:

Citat:

2011-12-01. De elektroniska kodutskicken har nu tagit slut och distributören tillhandahåller inte fler. När spelet blir tillgängligt den 15:e december, oavsett om du bokat produkten i butik eller på vår hemsida, inkluderar vi en extra spelkartong som kommer att innehålla en pre access-nyckel istället.

Spelet kommer att skickas ut till postorderkunder så att det är tillgängligt den 15:e december. Det kommer även finnas tillgängligt för upphämtning i butik vid samma datum. Vänligen observera att servrarna fortfarande öppnar den 20:e, såvida du inte har en pre access-key.

Då antar jag att dem skickar spelet så att man har det i handen den femtonde, och att pre-access koden ligger i lådan..?
Då bör man väl kunna börja spela den femtonde, eller är det fortfarande beroende på när man förbokade?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.