Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av icehawk77:

Där ser man. Och om man körde BÅDA weekends då?

Fick just ett mail som säger att jag måste avinstallera hela klienten innan jag kan installera "the launch game client"... jag lyder.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Kommer early game access vara som en 5dagar lång beta eller är det själva spelet så att man får behålla sin spelare?

Permalänk
Skrivet av Främling:

Fick just ett mail som säger att jag måste avinstallera hela klienten innan jag kan installera "the launch game client"... jag lyder.

Okey.. då bör jag nog också få ett mail framöver...

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Skrivet av icehawk77:

Okey.. då bör jag nog också få ett mail framöver...

Jupp. Sen kommer det ett nytt angående download för pre access (stod på en sida på accountet).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av McWeiner:

Kommer early game access vara som en 5dagar lång beta eller är det själva spelet så att man får behålla sin spelare?

Det är det riktiga spelet och du kommer att behålla din gubbe.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av McWeiner:

Du får behålla din spelare. Alla får inte 5 dar. Det beror på när du köpte/redeemade pre access.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fyfaaan!!! Kan inte vänta:O
Frågan är, vilken server ska man lira på:/
Vill helst inte ha en död server som man råka ut för första gången man skaffa classic wow-.-
Så vilken server tror ni kmr bli mest känd :)?

Permalänk
Skrivet av SirSkitz:

Btw, såg att någon av er som varit flitig och skriva här hade Aston Villa-emblemet! Respekt till dig!

Tack, är du också ett Villa fan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Om man spelat betan efter den 25e nov behöver man inte ominstallera. Har man spelat innan sagt datum rekommenderas man att göra det för att "städa upp".
Mer info: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=714124

Visa signatur

i5 2500k @ 4.4Ghz (Noctua NH-D14) | P8Z68-V PRO | Vengeance 8GB 1600Mhz | GeForce GTX 780 | Crucial m4 128Gb | Fractal Design Define R3 | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Fyfaaan!!! Kan inte vänta:O
Frågan är, vilken server ska man lira på:/
Vill helst inte ha en död server som man råka ut för första gången man skaffa classic wow-.-
Så vilken server tror ni kmr bli mest känd :)?

Då det finns flera svenska guild med många medlemmar tex
"republic of sweden rebulic 408 medlemmar, Ruthless 363 medlemmar"
så tycker jag du skall se på starwarssverige.se vilket är den största svenska swtor sidan.
Där kan du se vilka servar dessa guild kommer på.

Permalänk
Medlem

Skulle var roligare med ett mindre guild med folk i åldern 25+ eller så för en annan än dom där monster stora guildsen svenskt pve guild vilken sida speler ju inte så stor roll klasserna är ju kopior och i balans vad jag förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerben:

Skulle var roligare med ett mindre guild med folk i åldern 25+ eller så för en annan än dom där monster stora guildsen svenskt pve guild vilken sida speler ju inte så stor roll klasserna är ju kopior och i balans vad jag förstår.

håller helt klart med.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Jag hörde att man kunde lira på både EU och US servrar på samma konto oavsett var man köper spelet ifrån, någon som kan bekräfta om detta stämmer samt vilken ping ni hade när ni spelade på US om ni så gjorde?

Jag hade mellan 120 och 140 ms i ping under stress-testet mot amerikanska servrar (östkusten) och 30 till 50 ms mot Europeiska. PvE var helt spelbart på de amerikanska (spelade IA till lvl 19). Misstänker att PvP inte hade fungerat.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Nu är det officiellt, beta testade man från 25 November och senare behöver man inte göra någonting med sin klient.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=11786689#edit...

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Är det nån som kan logga in på clienten och börja ladda ner game data?
Jag får bara fel meddelande att det inte får anslutning till server.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Testade weekend betan och kom fram till en slutsats, SWTOR är inget dåligt spel, det är riktigt bra! MEN det är tyvärr inget nytt, voice over och story telling ala. Bioware JA men för mig var det inte anpassat på det sätt det skulle behöva göras för ett MMO. Bara min opinion, jag väntar hellre på Guild Wars 2, but that's just me

Permalänk
Skrivet av Cerben:

Våra fyra spelsektioner har visserligen totalt flera hundra medlemmar, men SWTOR gillet i sig självt, är långt ifrån monster stort. I skrivande stund har det 35-40 aktiva medlemmar.

Söker du efter en onlinespels community som har den bestämda åsikten att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar, är du välkommen till Friskyttarna.

Inom våra led platsar inte elitism och hardcore attityder. Vi uppmuntrar och applåderar en balanserad syn på spelande, som ger utrymme för ett normalt liv med heltidsarbete, studier, familj, barn och andra intressen.

SWTOR gillet kommer dessutom att finnas på en PvE server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerben:

Jag har själv varit i olika typer av guilds, nästan enbart amerikaner, enbart svenskar, mixade europer och euro guilds är klart bäst. Man har riktigt kul på vent med folk från olika länder när man får höra allt knäppt som händer hos dem Sen brukar vi föredra spelare som är lite äldre, blir lite mindre tonårs emo då Sen blir man en klippa på engelska om man undviker svenska guilds.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på hur crafting?

Om jag nu har förstått crafting/gathering rätt så kan man bara ha max 1 crafting skill och 2-3 gathering skills (3 om man inte tar nån crafting alls)?
Eller har jag missat nått?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

När kan man börja spela om man förbokar spelet idag tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om jag nu har förstått crafting/gathering rätt så kan man bara ha max 1 crafting skill och 2-3 gathering skills (3 om man inte tar nån crafting alls)?

Det stämmer. Endast en crafting skill och då 2 stycken gathering/mission skills. Eller så skippar du crafting och har 3 stycken gathering/mission istället.

Vet inte om någon postat denna bild tidigare, men den visar hur de olika skillsen hör ihop.

Permalänk
Medlem

Hur har alla tänkt gjöra med sin crafing? har sjukt svårt att bestämma mig.
Som det ser ut nu lutar jag åt att gå Armormech eller Cybertech och sen byta till Biochem vid 40-50.
Biochem har riktigt många trevliga buffar, och du kan göra oändliga stims som är bop.

http://www.torhead.com/schematics/catg/4/page/8

/BH-Merc healer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Du kan ha tre skills totalt, varav högst en kan vara en crafting skill. Du kan blanda gathering och mission skills hur du vill.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Zarar:

När kan man börja spela om man förbokar spelet idag tror ni?

17 december

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Jag kör med;

Armormech
Scavenging
Underworld Trading

Skrivet av tyvar1:

17 december

Jag kommer få lira 15

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sammyc51:

Jag kör med;

Armormech
Scavenging
Underworld Trading

Jag kommer få lira 15

tidigaste man kan få spela på pre acces är 15 december, och senaste är 17 december, och eftersom han signade så sent så kommer han nog få spela den 17 december själv signade man sig för ca 2 månader sen så hoppas på 15 december!

Och hur vet du att du kommer få spela den 15 december? har dom skickat mail eller?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Skall dom ha 3 waves? Trodde det var 5 waves då man kommer in varje dag mellan 15-19.

Jag pre-orderade precis samma dag och tid när spelet kom ut så jag kommer få 15 december 99.9%. Det vill säga om EA helt plötsligt inte tar bort min pre-order.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sammyc51:

Skall dom ha 3 waves? Trodde det var 5 waves då man kommer in varje dag mellan 15-19.

Jag pre-orderade precis samma dag och tid när spelet kom ut så jag kommer få 15 december 99.9%. Det vill säga om EA helt plötsligt inte tar bort min pre-order.

jag kan ha fel men hörde någonstans att det är 3 waves, men som sagt kan ha fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha jag har ju ingen källa till det jag säger, kan vara fel

Permalänk
Medlem

Hmm känns nog man ska ta Biochem/Bioanalysis/Underworld Trading till min Operativ, mina companions har bra bonus på bio.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"