Vilket nätagg till Asus Geforce GTX560 Ti 1GB PhysX CUDA?

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg till Asus Geforce GTX560 Ti 1GB PhysX CUDA?

Tjena, köpte ett nytt grafikkort till datorn och när jag stoppa i det så vägrade datorn starta, efter mycket om och men så kom jag på att det var nätagget som strulade. Hur det pajjade har jag ingen aning om.

Nu till frågan, vilket nätagg ska jag köpa? Det förra vad på 650W.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623543 < Grafikkortet

Har funderat på detta http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593204 men vad tycker ni?

All hjälp/info uppskattas

Permalänk

Såg du sweclockers frågelåda från i fredags? Väldigt intressant för dig som ska köpa ett nätagg. Kommer inte ihåg exakt vad de sa, kolla upp det själv, men de sa i runda slängar att 500 W räcker gott och väl om man inte ska köra flera grafikkort eller en massa hårddiskar.
750 W är OVERKILL som de uttryckte sig

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Såg du sweclockers frågelåda från i fredags? Väldigt intressant för dig som ska köpa ett nätagg. Kommer inte ihåg exakt vad de sa, kolla upp det själv, men de sa i runda slängar att 500 W räcker gott och väl om man inte ska köra flera grafikkort eller en massa hårddiskar.
750 W är OVERKILL som de uttryckte sig

Okej, har du något nätagg att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Hur ser du på framtiden, har du planer att sätta in ett till kort snart? Isåfall hade jag rekommenderat dig att köpa ett nätagg på 750W för att få lite marginal även om ett på 650W klarar av två GTX560Ti utan några större problem. Fabrikat och certifikat spelar ju också in.

Hade jag inte haft några ambitioner att sätta in ett till hade jag nöjt mig med: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635819

Annars hade jag nog satsat på TX750 från Corsair, modulärt.

Som tidigare talare nämner så tycker jag att du ska kolla på frågelådan, där de pratar om just denna fråga.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Nä jag har inga planer på att köra fler grafikkort inom närmsta framtiden. Hur ser jag om ett nätagg har all kablage man ska ha? Är det PCI-Express det kallas dem som man pluggar in i grafikkortet? Och hur ser jag det på t.ex det du länkade?

Också har ni någon aning varför mitt förra kan ha pajjat då jag tryckte i mitt nya grafikkort? Kan det vara kortis i grafikkortet eller något sådant?

Permalänk
Medlem

750 W, då tar du minsann i så du spricker! Gör en överslagsräkning!

Grafikkortet drar vid full belastning ca 200 W om man får tro wikipedia. En modern processor max 130 W. Lagringsenheter, minnen, chassifläktar, diverse usb-tillbehör, 1-10 W per grej. Allt som allt skulle jag bli förvånad om ditt system drar över 400 W vid maximal ansträngning. Släng på lite marginal för att slippa drabbas av lagen om alltings jävlighet och du landar kring 450-550 W.

Grafikkortet är så mainstream som du bara kan komma 2011 och jag betvivlar starkt att något nätagg skulle sakna anslutningar som passar till det.

Orsaken till haveriet kan jag inte gissa, tyvärr.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)