SWTOR: Vilken klass hade ni tänkt spela?

Permalänk
Medlem

SWTOR: Vilken klass hade ni tänkt spela?

Tjenare!

Nu närmar sig release och early access med stormsteg och jag tänkte det kunde vara kul att se vad ni hade planerat att spela för klass?
Om ni nu har bestämt er än, vilket jag vet kan vara skitsvårt Själv så får det bli en Smuggler - Gunslinger.

Permalänk
Medlem

Sith Inquisitor är den klassen jag lutar mig åt mest. Men då uppstår problemet med advanced classes, då jag inte kan bestämma för sorcerer eller assassin. Jag läste lite om att assassin är burst dps/tank och sorcerer är ranged dps/healer. Eftersom jag inte har testat betan vet jag inte hur det känns i PvP/PvE (därför vet jag ej ifall jag ska köra PvE eller PvP), burst dps lutar sig väl mer mot PvP än PvE eller fungerar de som rogues i WoW, kan assassins burst dps vara användbar i PvE? Har även läst att man inte kan byta advanced class efter att man har gjort sitt beslut.

Permalänk
Medlem

Sith Maruader blir det för mig. Gillade verkligen storyn och gameplay under betan.
Imperial Agent kommer jag nog köra som Alt. Välidgt kul James Bond aktig story.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Entusiast

Bounty Hunter har varit planen sen den annonserades och min uppfattning ändrades inte i betan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har inte heller lirat betan, lutar mest åt Bounty Hunter Mercenary men är också sugen på en Sith Sorcerer. Osäker, får se när jag kommer in vad jag väljer.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Sith Inquisitor är den klassen jag lutar mig åt mest. Men då uppstår problemet med advanced classes, då jag inte kan bestämma för sorcerer eller assassin. Jag läste lite om att assassin är burst dps/tank och sorcerer är ranged dps/healer. Eftersom jag inte har testat betan vet jag inte hur det känns i PvP/PvE (därför vet jag ej ifall jag ska köra PvE eller PvP), burst dps lutar sig väl mer mot PvP än PvE eller fungerar de som rogues i WoW, kan assassins burst dps vara användbar i PvE? Har även läst att man inte kan byta advanced class efter att man har gjort sitt beslut.

Ja det stämmer att för tillfället iaf så kommer du inte kunna byta AC, så se till att du är säker. Det är ju väldigt olika klasser som båda är effektiva i PvP, men Sorcerers är fruktansvärt starka just nu, mycket CC, hög dps och bra surviveability. Medans jag personligen kan tycka att det är minst skön "känsla" i att spela caster, men det är bara personlig åsikt. Assassin fungerar precis som en rogue i WoW då dem har stealth, sap och använder sig av backstab abilities

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damcykel:

Ja det stämmer att för tillfället iaf så kommer du inte kunna byta AC, så se till att du är säker. Det är ju väldigt olika klasser som båda är effektiva i PvP, men Sorcerers är fruktansvärt starka just nu, mycket CC, hög dps och bra surviveability. Medans jag personligen kan tycka att det är minst skön "känsla" i att spela caster, men det är bara personlig åsikt. Assassin fungerar precis som en rogue i WoW då dem har stealth, sap och använder sig av backstab abilities

Men hur tror du Assassin kommer att fungera i PvE? Kommer de att vara lika användbara som rogues i PvE? Rogues i WoW har ju rätt så balanserad dps p.g.a auto attacks + poison vilket inte finns i SWTOR. Jag är inte heller så säker på att Sorcerer kommer att vara så starka i nästa patch ifall de är så starka som jag tror att du menar
Någon som har lirat assassin i beta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Men hur tror du Assassin kommer att fungera i PvE? Kommer de att vara lika användbara som rogues i PvE? Rogues i WoW har ju rätt så balanserad dps p.g.a auto attacks + poison vilket inte finns i SWTOR. Jag är inte heller så säker på att Sorcerer kommer att vara så starka i nästa patch ifall de är så starka som jag tror att du menar
Någon som har lirat assassin i beta?

Som du själv nyss nämdes så kommer allting att balanceras så det borde du inte vara orolig över, assassin är trots allt en stark dps klass. Man måste vänja sig av med auto-attacks när man kommer från ett spel som wow, det fungerar inte likadant här och när du har slut på "energy" så kan du använda attacker som inte kräver någon, du står inte där å väntar på att backstabba som en idiot

Permalänk
Medlem

Börjar med Jedi Sentinel sen får man väl se... går alltid att byta.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bountyhunter-Powertech

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Blir DPS Commando, sen om healer behövs i guilden så switchar ja när vi väl börjar med operations.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag ska def. köra Consular..
Hade först bestämt mig för Shadow, då jag älskar stealth, dubbelbladad lightsaber och utseendet på dem, men å andra sidan diggar jag ranged å healing.. dock testade jag aldrig det i betan, trots att jag körde betan båda helgerna..

Gillar inte riktigt hur Sage-gearen ser ut om jag ska vara ärlig..

Permalänk
Medlem

Consular, shadow, tänkte köra tank-spec.

Också väldigt sugen på Bounty Hunter och Commando.

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Sith Marauder, samma som jag spelade i betan. Frugan kommer att köra Sith Sorceror

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag ska inte ens spela spelet, men klickade på det som lät coolast. Sith Assasin. Yeah.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köra en Jedi Consular / Shadow som main och en Jedi Guardian / Defence som alt. Är helt kär i dubbelsvärden!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Imperial Agent, concealment

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

hhhhhmmmm verkar som jag blir första personen som svarar att min main kommer vara 100% Healer, corruption speccad Sorcerer

Permalänk
Medlem

Ingen, aldrig

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Var är alternativet "All of the above" ?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Jag har tänkt att börja med en Sith Juggernaut. Men har också planer på att lira igenom i stort sätt alla klasserna.

Permalänk
Medlem

Sith Marauder

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt över att jag inte bidrar så mycket till tråden kanske men är inte så påläst:p
Vilka klasser för den onda sidan kan heala och vad har de för secondary spec?
Tack!
Kom ihåg att citera om ni skulle svara;)

Permalänk
Medlem

Ingen aning, inte alls påläst! Någon som har tips på rolig nuker eller annan class som gör sig bra i PvP. Någon som tänker starta en klan? Har lirat Lineage2 innan så är inte ny för MMOs.

Permalänk
Medlem

Börjar med Scoundrel.. tror jag iaf.
Kan också bli Gunslinger

Permalänk
Medlem

Va först inriktad på Bounty Hunter och spelade den klassen under den "stora" betan.
Dock så ändrades det då jag spelade Sith Inquisitor under sista betahelgen...

Även fast Bounty Hunter's story är grymt bra, så kändes SI's än mer spännande och spelstilen satt som handen i handsken!

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Medlem

Så otroligt lockande att titta på sitt spelexemplar man fick från Game.se idag och inte få spela än Håller tummarna för early access snart.

Permalänk
Medlem

Kommer spela Imperial Agent - Sniper PvP. Kommer från WoW PvP och det kändes som en fire/arcane mage (spelade mage i wow) kändes otroligt roligt och var mycket bra speciellt när jag spelade tillsamans med en healing specad sorcerer.

Permalänk
Medlem

Komer bli Jedi Sentinel. Verkar riktigt balanserad när man speccar upp lite vad gäller Damage/Heal. Eftersom det är en pure DPS så blir det alltid bra, eller?

Permalänk
Medlem

Kör redan en Sith Sorcerer och kommer rikta in mig på healing så fort mina irl vänner får access

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2