Hur många väntar på näst kommande generation av Nvidia kortet ?

Permalänk
Medlem

Hur många väntar på näst kommande generation av Nvidia kortet ?

Hejsan tänkte det skulle vara kul att höra hur många det är som väntar på näst kommande generation av nvidias kort ??

Om jag förståt det rätt så ska det ju släppas inte så långt efter nyår.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

Du menar att inte sommar är så långt in på året?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd

Tänkte vänta tills gefore 990 8GB GDDR5 kommer. Sitter just nu på 9800PRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

nää så sent in på året ska det väll ändå inte släppas ? Vad jag läst ska det släppas i januari/februari

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skall ha nästa "topp-kort" från nvidia.

Förr körde jag alltid nvidia men bytte till ati genom att först köpa ett hd3850. Detta köptes pga att jag hade agp. Nästa kort som köptes var ett hd5850 vid release.
För ett par månader sedan köpte jag ett gtx580. Tycker det är oerhört skönt att framförallt slippa strul med drivrutiner och känner rent övergripande att nvidia passar mig bäst.

För min del måste ati skapa ett kort som är betydligt bättre presterande än nvidias värsting för att jag skall överväga ett köp från dem igen.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurreeb:

nää så sent in på året ska det väll ändå inte släppas ? Vad jag läst ska det släppas i januari/februari

Vart har du läst det? så vitt jag vet är det bara AMD som kommer släppa kort då

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Tänkte vänta tills gefore 990 8GB GDDR5 kommer. Sitter just nu på 9800PRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av Jockew1989:

Vart har du läst det? så vitt jag vet är det bara AMD som kommer släppa kort då

precis, amd lanserar i januari. nvidia har inte sagt nåt, men det ryktas om lansering av kepler runt sommaren och ersättare till 580 (alltså toppmodellen i nästa serie) inte förrän om ett år. men som sagt är det inget bekräftat gällande kepler, så ingen vet när de kommer mer än att det dröjer ett tag till

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

precis, amd lanserar i januari. nvidia har inte sagt nåt, men det ryktas om lansering av kepler runt sommaren och ersättare till 580 (alltså toppmodellen i nästa serie) inte förrän om ett år. men som sagt är det inget bekräftat gällande kepler, så ingen vet när de kommer mer än att det dröjer ett tag till

Är jag knäpp men 590 då ? Vet det är två 580 kort ihop men då det inte är SLI är det väl ändå ett unikt kort?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Kepler kommer runt i mars eller april.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Är jag knäpp men 590 då ? Vet det är två 580 kort ihop men då det inte är SLI är det väl ändå ett unikt kort?

590 kör intern sli jo. men visst, jag kanske skulle sagt ersättaren till "topp-gpu:n" gf110, då 590 är "toppmodellen"

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen.. men vet inte om jag är tålmodig nog att vänta, kanske blir att testa AMDs kort (läs drivrutiner) en gång till.
nvidia förlorar nog duktigt på att alltid ligga ett halvår efter i sina lanseringar..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Glömde även att svara på frågan:

Jag har inget stort behov av grafikkort just nu så jag kommer vänta tills Nvidia lanserar Kepler. Mitt 460 duger tillräckligt bra i många spel som BF3 osv.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

Frågan är hur stor skillnad det blir!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Men är det inte lite så när nya toppmodeller lanserar så tenderar priset på "lite sämre" kort sjunka..?=)

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Hejsan det var när jag googlade på ämnet innan som jag hittade på en engelsk sida där dom skrev det. Dock kommer jag inte ihåg vad sidan hetter och när jag sökte igen, så lyckades jag inte se den utan fick up att det skulle släppas i april ist trist sitter nämligen o väntar på att få uppgradera mitt gammla 8800GTX kort till något nyare. Om det släpps så sent blir det ev ett nytt kort redan nu o sedan ytteriligare ett när nästa generation släpps. Någon som ev vet ett kort med liknande prestanda/bättre än 8800GTX ? Får hoppas dom boostar på lite när AMD släpper sinna nya kort. Nvidia lär nog tappa rätt så rejält på att alltid ligga efter när nya grafikort släpps.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurreeb:

Hejsan det var när jag googlade på ämnet innan som jag hittade på en engelsk sida där dom skrev det. Dock kommer jag inte ihåg vad sidan hetter och när jag sökte igen, så lyckades jag inte se den utan fick up att det skulle släppas i april ist trist sitter nämligen o väntar på att få uppgradera mitt gammla 8800GTX kort till något nyare. Om det släpps så sent blir det ev ett nytt kort redan nu o sedan ytteriligare ett när nästa generation släpps. Någon som ev vet ett kort med liknande prestanda/bättre än 8800GTX ? Får hoppas dom boostar på lite när AMD släpper sinna nya kort. Nvidia lär nog tappa rätt så rejält på att alltid ligga efter när nya grafikort släpps.

Vilken budget tänkte du på?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurreeb:

Köp ett begagnat GTX460 eller 560 å vänta på nästa generation isf. Då får du tillräckligt med prestanda nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Beställde två GTX460 idag som får gå i SLI tills dess att dom släpper sin nästa generation. bra eller dåligt val kan diskuteras men var realtivt billigt och har alltid velat prova SLI så kommer bli spännande att se hur dessa pressterar i spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Jag skall ha nästa "topp-kort" från nvidia.

Förr körde jag alltid nvidia men bytte till ati genom att först köpa ett hd3850. Detta köptes pga att jag hade agp. Nästa kort som köptes var ett hd5850 vid release.
För ett par månader sedan köpte jag ett gtx580. Tycker det är oerhört skönt att framförallt slippa strul med drivrutiner och känner rent övergripande att nvidia passar mig bäst.

För min del måste ati skapa ett kort som är betydligt bättre presterande än nvidias värsting för att jag skall överväga ett köp från dem igen.

Det heter inte ati längre tyvärr, jag vet inte hur många år du är efter i utvecklingen men amd köpte upp ati och varumärket ATI finns inte längre alls överhuvudtaget, ATI gruppen så är under amds arslen just nu så. Visst kan man väll kanske använda ati som en referering till det märket man menar men det finns inte längre, dock vet ju alla i princip om det märket så kan förstå att det är svårt och säga AMD. men byt ut T och I till M och D så är du guld.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Ta alla forum svar med en stor nypa salt och fråga folk som vet istället.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Tack för upplysningen mordrana vi som börjar bli gammla hänger inte med längre hehe. Nää det är sant man ska inte troo på allt som skrivs finns för okuningt folk som inte vet vad dom pratar! synd att dom inte har den läran att vilja lära sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nöjd med mitt 5870 från det röda laget. När det inte orkar längre så får jag se mig om efter något lämpligt att byta med.
Innan dess får det gärna komma hur många nya kort som helst

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1