Permalänk

Hej inet!

Kan ni matcha priset på G930 som inwarehouse har för 999kr? Isåfall beställer jag en på en gång!

Permalänk
Medlem

Hej!

Surfade runt lite, och upptäckte nyss funktionen av "kommentar/fråga" på produkterna hos er! Den har bara funnits där men jag har inte riktigt fattat vad den gjort förens nu, då jag såg en fråga med svar och plötsligt förstod funktionen.

Grymt bra funktion måste jag säga!
Nu slipper vi (för hoppningsvis) alla "recensioner" där folk ställer frågor och ger ett missvisande betyg till produkten, till exempel:

Cred till er!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Hej inet, ni har det senaste året fångat mig som kund, efter långvarig stammis på komplett så tack vare trevlig personal och snabba leveranser och pingvinstången så handlar jag mycket av er

Jag klagar inte på komplett utan jag handlar av er båda men era billigare leveranser är väldigt välkommna! Ni kompletterar varandra bra

Sen ett tack för prissänkningen av Micro-SD korten, passar bra nu till jul

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte höra om "Scythe big shuriken 2" är något ni kommer ta in?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Hej!

Surfade runt lite, och upptäckte nyss funktionen av "kommentar/fråga" på produkterna hos er! Den har bara funnits där men jag har inte riktigt fattat vad den gjort förens nu, då jag såg en fråga med svar och plötsligt förstod funktionen.

Grymt bra funktion måste jag säga!
Nu slipper vi (för hoppningsvis) alla "recensioner" där folk ställer frågor och ger ett missvisande betyg till produkten, till exempel:

http://filesmelt.com/dl/Fo_Helvede.png

Cred till er!

+1
Betygsfunktionen är missbrukad. Ibland står det saker som:"den här datorn verkar bra, köp den om du vill ha en riktigt bra dator!"

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

kalas inet!

Beställning 09,15 fått ett kollid 10,40.

Klagar inte fö fem öre!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av TimMy2003:

Har ni lägstapris garanti?

Nej, det har vi inte tyvärr!

Skrivet av Toivo83:

När får ni påfyllning av hårddiskar?
La ett snabbt öga där, och princip nästan alla ä gula prickar.

Vi vet i dagsläget inte alls, tyvärr, utan väntar på mer information som alla andra!

Skrivet av petherf:

Eller hellre i Sundsvall, så ni täcker övre Norrland!

Jag har en fråga angående Uppgraderingspaketen
Nu när Core i7, 3930K har kommit vore det inte på sin plats att ni la in det som ett alternativ till att köpa lösa delar?

Vi kollar på det!

Skrivet av lanbonden:

A8-3870K

Kommer ni ta in denna i lager inom en överskådlig framtid? Behöver eventuellt en för julfridens skull

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Skrivet av MrP*:

Hej Inet!

Jag har beställt av er många gånger men denna gången är jag lite besviken på er.

Det är så jag har beställt qpad mk-85 ni skulle få in den i lager som idag. Men när jag tittar på sidan så är datumet framflyttat, inget ni kan göra åt det men tycker ni skulle ha ett "mail utskick" som berättar tyvärr är varan försenad.

Det hör också till att jag har beställt andra varor med. Minsta ni kunde göra är att fråga "Ska vi skicka dom övriga sakerna som du har beställt" och redan betalt för.

Det kanske inte låter mycket hos vissa men jag jobbar själv i butik. Och får vi välja mellan att skicka del "order" om vi har förseningar på övriga produkter gör vi det. Samt har en dialog med dom som har köpt varan.

Tack för mig .. Mvh Thomas E

Vi håller helt med att ni kunder som beställt en artikel som blivit försenad ska bli meddelad om detta - det är något som vi försöker bli bättre på!

I det här fallet så kom det faktiskt en större leverans den 9:e där tangentbordet var med men vi hann inte packa upp leveransen och få iväg din order samma dag.

Den kommer dock gå iväg idag till dig om allt går som det ska!

Skrivet av OnlyCasanova:

Hej inet!

Kan ni matcha priset på G930 som inwarehouse har för 999kr? Isåfall beställer jag en på en gång!

Nej, tyvärr har vi inte möjlighet att matcha det priset. Vi har sänkt vårt pris så mycket vi kan i dagsläget nu!

Skrivet av Dahle86:

Hej, tänkte höra om "Scythe big shuriken 2" är något ni kommer ta in?

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Som vanligt löste ni Serviceärenden väldigt bra!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Liten ändring borde göras på gul prick - Beställningsvara.

Kollade på Samsung 830 SSD, står beställningsvara och att ni tar hem efter folks beställningar.
MEN, enligt er inväntar ni leveranser av denna, dvs då är det ingen beställningsvara.

Ni borde isåfall ha "inväntar datum för nästa leverans" eller något passande
Så man kan skillja på beställningsvaror och det som kommer att trilla in.

Ha en bra dag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När får ni in BenQ XL2420T i lager?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Inet
Skrivet av lanbonden:

A8-3870K

Kommer ni ta in denna i lager inom en överskådlig framtid? Behöver eventuellt en för julfridens skull

Uppe nu! http://www.inet.se/produkt/5308697/amd-a8-x4-3870k-3-0ghz-fm1

Skrivet av Dahle86:

Hej, tänkte höra om "Scythe big shuriken 2" är något ni kommer ta in?

Uppe nu! http://www.inet.se/artikel/5321946/scythe-big-shuriken-2

Skrivet av Toivo83:

Liten ändring borde göras på gul prick - Beställningsvara.

Kollade på Samsung 830 SSD, står beställningsvara och att ni tar hem efter folks beställningar.
MEN, enligt er inväntar ni leveranser av denna, dvs då är det ingen beställningsvara.

Ni borde isåfall ha "inväntar datum för nästa leverans" eller något passande
Så man kan skillja på beställningsvaror och det som kommer att trilla in.

Ha en bra dag

Vi är medvetna om detta och det blir lite missvisande information på hemsidan i vissa specialfall.

Det ligger på vår todo-list att få till en bättre lösning!

Skrivet av AnnoyingIB:

När får ni in BenQ XL2420T i lager?

Det är tyvärr obekräftad leveranstid i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi har mer information!

Fellänkat
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Något jag mer önskar är bevakning av en produkt.
Om något är slut, fylla i epost och få ett mail när den är i lager igen OM man nu inte har gjort en beställning.

Tusen tack för pingvinstången och nätagget som trillade in idag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hej Inet!

Har ni möjlighet att köpa in Enermax Magma fläkten? Lite fläktar från Noiseblocker hade också varit fint!

Tack

Visa signatur

ASUS P67 Sabertooth | I5 2500K | ASUS GTX560Ti DirectCuII | 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Corsair RM650w | FD R4 | WD Black 500GB | Mionix Naos 5k | Qpad mk-50 | logitech G35
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tjo igen inet.

Går jag in på moderkort , väljer t.ex SLI och filtrerar, så kan inte jag sortera resterande efter pris.
Kör senaste Firefox

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Snabb lev+ lite tips

Beställde en dator i lösa delar igår kl 13:00 och idag plingar det till i sms:korgen från posten som säger att jag kan hämta ut två kollin Fy fan vad fort det gick (24h). (Kan nämnas att alla prickar var gröna när jag beställde.)

Det jag dock kom på nu är att jag inte vet om mina ramminnen är för höga för burken :(.

Ett tips. Vet inte om det funkar rent praktiskt. Men skulle ni inte kunna, när ni ser att kunden har beställt lösa delar inkl chassi vid packningen, se över om det är ngt som ser galet ut? Tex om de komponenter som beställts passar ihop eller om det exempelvis är så att ramminen kanske är för höga för en litet htpc chassi?
Exempelvis så skulle det kunna finnas en liten knapp i varukorgen där jag som kund kan kryssa för om jag vill att ni kollar igenom korgen innan lev. Jag behöver via den funktionen inte ngn feedback på om jag ska ta ett annat grafikkort eller en i5 2500K istället för en i7 2600K om jag bara ska spela. osv bara så jag kan känna mig trygg över att allt kommer att funka rent praktiskt vid byggandet.
Ja ni förstår nog vad jag är ute efter.

I övrigt så är det super och jag kommer fortsätta handla från er om ni håller priserna och servicen på den här nivån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herkele:

Beställde en dator i lösa delar igår kl 13:00 och idag plingar det till i sms:korgen från posten som säger att jag kan hämta ut två kollin Fy fan vad fort det gick (24h). (Kan nämnas att alla prickar var gröna när jag beställde.)

Det jag dock kom på nu är att jag inte vet om mina ramminnen är för höga för burken :(.

Ett tips. Vet inte om det funkar rent praktiskt. Men skulle ni inte kunna, när ni ser att kunden har beställt lösa delar inkl chassi vid packningen, se över om det är ngt som ser galet ut? Tex om de komponenter som beställts passar ihop eller om det exempelvis är så att ramminen kanske är för höga för en litet htpc chassi?
Exempelvis så skulle det kunna finnas en liten knapp i varukorgen där jag som kund kan kryssa för om jag vill att ni kollar igenom korgen innan lev. Jag behöver via den funktionen inte ngn feedback på om jag ska ta ett annat grafikkort eller en i5 2500K istället för en i7 2600K om jag bara ska spela. osv bara så jag kan känna mig trygg över att allt kommer att funka rent praktiskt vid byggandet.
Ja ni förstår nog vad jag är ute efter.

I övrigt så är det super och jag kommer fortsätta handla från er om ni håller priserna och servicen på den här nivån...

Jag och säkert många andra beställer delar till flera olika datorer samtidigt och vill inte att mina beställningar försenas pga att de ska kolla kompatibiliteten mellan mina komponenter, men som du säger en knapp eller ruta att kryssa i om man är intresserad av en sån tjänst är ingen dum ide.
Det kan förstås bli ganska svårt för en datorbutik att garantera att alla delar fungerar ihop då tex inte alla ramminne finns med i kompabilitetslistorna hos moderkortstillverkarna.

Permalänk

har en snabb liten fråga. jag undrar om ni på inet kommer ha mellandagsrea mellan jul och nyår? skulle vara bra, då budgeten inte är den högsta hos mig.
//andreas

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk

När jag var inne på inet så kollade jag efter något fint headset (markbutik) . Jag hittade Logitech G35 och tycker dem ser för J**** trevliga ut , det ända är att man inte får testa dem i butik , medans man får testa steelseries siberia V2 , är det på grund av stöldrisken eller ? , isånnafall borde ni införa så att någon från kassan kan bevaka när man testar lite dyrare headsets/hörlurar

MVH JOHAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKUNGJOHAN:

När jag var inne på inet så kollade jag efter något fint headset (markbutik) . Jag hittade Logitech G35 och tycker dem ser för J**** trevliga ut , det ända är att man inte får testa dem i butik , medans man får testa steelseries siberia V2 , är det på grund av stöldrisken eller ? , isånnafall borde ni införa så att någon från kassan kan bevaka när man testar lite dyrare headsets/hörlurar

MVH JOHAN.

är det vettig personal så brukar dom i butiker kunna plocka fram så man kan testa.
kolla med närmaste butik, borde inte vara omöjligt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Något jag mer önskar är bevakning av en produkt.
Om något är slut, fylla i epost och få ett mail när den är i lager igen OM man nu inte har gjort en beställning.

Tusen tack för pingvinstången och nätagget som trillade in idag.

Skrivet av Toivo83:

Tjo igen inet.

Går jag in på moderkort , väljer t.ex SLI och filtrerar, så kan inte jag sortera resterande efter pris.
Kör senaste Firefox

Vidarebefordrat detta till ansvariga!

Skrivet av milk4breakfast:

Hej Inet!

Har ni möjlighet att köpa in Enermax Magma fläkten? Lite fläktar från Noiseblocker hade också varit fint!

Tack

Nej, tyvärr är det inget som vi kommer ta in i dagsläget.

Skrivet av Herkele:

Beställde en dator i lösa delar igår kl 13:00 och idag plingar det till i sms:korgen från posten som säger att jag kan hämta ut två kollin Fy fan vad fort det gick (24h). (Kan nämnas att alla prickar var gröna när jag beställde.)

Det jag dock kom på nu är att jag inte vet om mina ramminnen är för höga för burken :(.

Ett tips. Vet inte om det funkar rent praktiskt. Men skulle ni inte kunna, när ni ser att kunden har beställt lösa delar inkl chassi vid packningen, se över om det är ngt som ser galet ut? Tex om de komponenter som beställts passar ihop eller om det exempelvis är så att ramminen kanske är för höga för en litet htpc chassi?
Exempelvis så skulle det kunna finnas en liten knapp i varukorgen där jag som kund kan kryssa för om jag vill att ni kollar igenom korgen innan lev. Jag behöver via den funktionen inte ngn feedback på om jag ska ta ett annat grafikkort eller en i5 2500K istället för en i7 2600K om jag bara ska spela. osv bara så jag kan känna mig trygg över att allt kommer att funka rent praktiskt vid byggandet.
Ja ni förstår nog vad jag är ute efter.

I övrigt så är det super och jag kommer fortsätta handla från er om ni håller priserna och servicen på den här nivån...

Bra förslag! Vi tar med oss detta till framtida förbättringar på sidan!

Vi har annars idag möjligheten att skapa en länk till din kundvagn som du har satt ihop och om du mailar den till info@inet.se så kollar vi gladeligen igenom den och ser så allting passar som det ska innan du lägger beställningen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av andy90001:

har en snabb liten fråga. jag undrar om ni på inet kommer ha mellandagsrea mellan jul och nyår? skulle vara bra, då budgeten inte är den högsta hos mig.
//andreas

Vi försöker alltid köra bra och intressanta kampanjer men kommer inte köra någon specifik mellandagsrea - tips är att alltid hålla lite utkik här på SweClockers och på hemsidan, men vet aldrig vad som kommer!

Skrivet av KKUNGJOHAN:

När jag var inne på inet så kollade jag efter något fint headset (markbutik) . Jag hittade Logitech G35 och tycker dem ser för J**** trevliga ut , det ända är att man inte får testa dem i butik , medans man får testa steelseries siberia V2 , är det på grund av stöldrisken eller ? , isånnafall borde ni införa så att någon från kassan kan bevaka när man testar lite dyrare headsets/hörlurar

MVH JOHAN.

Om du kommer till någon av våra butiker så kan du ihop med en av våra säljare packa upp och känna på lurarna innan köp!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

En snabb fråga... är jag tvungen att välja med OS i kundvagnen om jag väljer http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato... ?

Har nämligen ett windows 7 home premium 64-bit svenskt oem hemma...

Mvh Vilding

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vilding:

En snabb fråga... är jag tvungen att välja med OS i kundvagnen om jag väljer http://www.inet.se/produkt/9990250/montering-och-test-av-dato... ?

Har nämligen ett windows 7 home premium 64-bit svenskt oem hemma...

Mvh Vilding

Nepp det är du inte. Datorn testas på samma sätt även utan operativ system.
(Har frågat samma sak, och fick det svaret )

EDIT: Kolla även under omdömen på den produkten du länkade till.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kommer ni sänka priserna på era internminnen?

Köper av er om ni gör det innan komplett.se rea är över:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Nepp det är du inte. Datorn testas på samma sätt även utan operativ system.
(Har frågat samma sak, och fick det svaret )

EDIT: Kolla även under omdömen på den produkten du länkade till.

Tack!!

Permalänk

Varför är pc350 dyrare än "storebror" pc 360 ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Hade bokat ett Antec P280 hos Misco med diverse fläktar och småkomponenter men efter att både Inet och Komplett fått in en leverans med chassin lös Misco med sin frånvaro och kunde inte ge något besked. Så nu dryga en och en halv vecka efter makulerade jag chassit hos Misco och beställde igår från Inet istället. Inte nog med att de har riktigt fina förmånliga priser och gratis frakt de har även up-to-date orderspecifikation, kollisök samt sms-aviering när saker blir skickade! Just nu har chassit passerat Jönköping och kommer lagom till lunch senare idag att kunnas hämtas ut hos mitt ombud, inte ens 24 timmar senare.

Tack Inet för att ni är den bästa datorbutiken på internet!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Tjo!
Sitter med en nybyggd speldator i m-itx format, riktigt fint måste jag säga.
Moderkortet jag har är ett Asrock z68mitx/ht, på detta har jag utnyttjat PCIe platsen samt ett par Corsair Vengence i båda platserna. Chassit är ett Lian Li PC-Q08.
Sitter just nu med en Antec Kühler 620 men den låter som en kaffekokare och radiatorn blockerar även den större kylflänsen till nordbryggan jag vill ha dit (CPUn throttlar om man inte kyler bryggan bättre, känt fel...).

Så! till frågan, med tanke på allt detta, kommer en: http://www.inet.se/produkt/5321297/scythe-shuriken-rev-b att passa?
Hade varit guld om Inet kunde kollat detta, för jag hittar ingen konkret info på nätet.

Tack på förhand.

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Jag och säkert många andra beställer delar till flera olika datorer samtidigt och vill inte att mina beställningar försenas pga att de ska kolla kompatibiliteten mellan mina komponenter, men som du säger en knapp eller ruta att kryssa i om man är intresserad av en sån tjänst är ingen dum ide.
Det kan förstås bli ganska svårt för en datorbutik att garantera att alla delar fungerar ihop då tex inte alla ramminne finns med i kompabilitetslistorna hos moderkortstillverkarna.

Jo det är sant. Men nu blev det inte ramminet som skulle sabba. Utan jag hade beställt ett moderkort mATX istället för mITX. Jaja man får skylla sig själv. Något förvånad när jag öppnade moderkortets låda och bara av att titta på kortet inse att den var lika stor som chassits sida haha. Men man lär sig något av att bygga en dator för första gången.

Skulle verkligen behövt den tjänsten Men då vet jag till nästa gång att jag kan maila inet min varukorg.

Permalänk
Medlem

måste bara tacka inet för deras helt fantastiska support, skickade in mitt moderkort för felsökning och inget fel kunde hittas, men jag slapp betala för frakt och felsöknings kostnad.

citat ur mailet jag fick

"Hej,

Vi har nu avslutat ditt serviceärende.

Åtgärd:
Inget fel kan påvisas med moderkortet efter felsökning.

Startar upp, ger bild och klarar belastande tester i bl.a. memtest, prime95 samt normal användning utan anmärkning.
Ber er kontrollera annan hårdvara.

Vi bjuder på felsökningsavgift och frakt, 250kr i goodwill denna gång."

TACK igen Inet och ha en god jul och gott nytt år

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat