Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Härligt

Någon som fått sitt kollid att fungera nu?
Jag tror att det inte fungerar eftersom det kanske inte har postats ännu men cdon försöker bara luras så att man skyller på posten för förseningar eller?

Japp, vi är en del nu iaf som tagit emot bekräftelse från posten så nu ska de vara på väg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Vill man vara riktigt riktigt ful så beställer man från flera ställen samtidigt, den som levererar först får grejerna köpta,
de som är sega får se sina försändelser returnerade, efter man låtit dom ligga hos posten så länge som möjligt

Man får väl själv pröjsa returavgiften på de varorna sen också

Permalänk
Medlem

Tycker cdon är kanon så längre inget blir fel, för blir det fel blir det bara ett jävla meck><

Gjorde en beställing på lite julklappar fick 1 utav 6 jag hade betalt för, sen är d ju inte det lättaste å få kontakt med dom, men efter några dar får jag svar via mail att dom genaste skulle skicka dom resterande 5 produkterna jag hade betalt för, när jag väl får paket sär är det inte rätt saker i , fick en t-shirt istället för en mösa men lär ju gå fortare å göra en mösa av t-shirten med silvertejps en å skicka tillbaka skiten, vilket jag inte har någon ork till

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Tycker cdon är kanon så längre inget blir fel, för blir det fel blir det bara ett jävla meck><

Gjorde en beställing på lite julklappar fick 1 utav 6 jag hade betalt för, sen är d ju inte det lättaste å få kontakt med dom, men efter några dar får jag svar via mail att dom genaste skulle skicka dom resterande 5 produkterna jag hade betalt för, när jag väl får paket sär är det inte rätt saker i , fick en t-shirt istället för en mösa men lär ju gå fortare å göra en mösa av t-shirten med silvertejps en å skicka tillbaka skiten, vilket jag inte har någon ork till

När man läser detta så verkar cdon inte som en seriös shop utan mer som något projekt några studenter gjort...
Man får skylla sig själv för att ha snålat och inte beställt från något mer seriöst företag som Inet eller Komplett.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Beställde Siberia V2 Lurarna på kampanj den 15:e idag fem dagar efter beställning är min order orörd. Status "Ej Levererat".

Leverans skulle ju bara ta 1-2 dagar extra utöver 1-2 dagar som det annars tar. Nu har det gått 5 och ordern är inte ens tittad på....vilket skämt....

Permalänk
Skrivet av AcesHigh6:

Tydligen var det något missförstånd i det fallet. I vilket fall var det V2 ja

Don't know how I misunderstood this....Kan man misförstå detta från CDON?

Svar 2011-12-15 11:46

Hej Richard,

Nej detta headset har ingen mikrofon.

Har du fler frågor vänligen återkom

Permalänk
Skrivet av SvEngland:

Don't know how I misunderstood this....Kan man misförstå detta från CDON?

Svar 2011-12-15 11:46

Hej Richard,

Nej detta headset har ingen mikrofon.

Har du fler frågor vänligen återkom

Måste ju vara nån som bara klickade upp bilden på lurarna , såg ingen mic på bilden och konstaterade att de inte har mikrofon -.-

Permalänk
Medlem

Hej!

Trots bra och snabb leverans ångrar jag min beställning och undrar om jag skulle kunna få hjälp med retur? Har försökt ta kontakt med kundtjänst.

Mvh Joakim
___
Ärende: 585C0A2FEA
----

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Beställde Siberia V2 Lurarna på kampanj den 15:e idag fem dagar efter beställning är min order orörd. Status "Ej Levererat".

Leverans skulle ju bara ta 1-2 dagar extra utöver 1-2 dagar som det annars tar. Nu har det gått 5 och ordern är inte ens tittad på....vilket skämt....

Leveranstiden var 3-6 dagar när jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Men samtidigt så betalar man mindre än hälften vad headsetet kostar på andra affärer?
Det är liksom en bra deal om man kan vänta några dagar extra.

Om man ska panik beställa och vill ha grejerna på 2 dagar så beställ inte från CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Hej!

Trots bra och snabb leverans ångrar jag min beställning och undrar om jag skulle kunna få hjälp med retur? Har försökt ta kontakt med kundtjänst.

Mvh Joakim
___
Ärende: 585C0A2FEA
----

Har du tagit ut grejerna från postombudet? Om inte så är det bara gå till posten och returnera direkt utan kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Har du tagit ut grejerna från postombudet? Om inte så är det bara gå till posten och returnera direkt utan kostnad.

Tror det bästa vore om han kontaktade CDON och informerar om detta INNAN han returnerar paketet..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Hoho. Upptäckte precis SWECNOV-kampanjen ... dagen efter att den avslutats. Jag blir så trött alltså ...

Permalänk
Citat:

Hoho. Upptäckte precis SWECNOV-kampanjen ... dagen efter att den avslutats. Jag blir så trött alltså ...

Har du provat använda den, kanske funkar ändå!?!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Helvetes jävla skit.........
Idag skulle jag beställa grejer med SWECNOV-koden (JUST IDAG!). Men klart som fan fungerar den inte längre. Nu blev det jäävligt mycket dyrare istället.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Entusiast

Jag slängde upp en beställning på en SSD (Intel 320 120GB) i söndags, varan packas fortfarande och fick just ett mail om varan jag beställt har symbolen (julsymbol) Så kommer den att skickas idag. Men eftersom att jag inte ser någon sådan så antar jag att jag kommer få vänta någon vecka till på att få hem min SSD som har 1-2 dagars leverans tid? Beställde i söndags för att klargöra att jag skulle få hem SSDn innan jul, men känns för nuvarande högst tveksamt.

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

"Varorna packas" sedan den 19e. Leverans innan julafton fanns på bägge artiklarna, upp till bevis om jag hinner få grejerna då.

Permalänk
Medlem

Blir det någon ny "SWECNOV-kampanj"?

Permalänk
Medlem

Mina packas fortfarande sedan 17e.. Börjar bli lite nervös nu, CDON, visa att man kan lita på er!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det att brännas. Idag bör nog grafikkortet skickas, annars blir det gnälligt när tomten kommer med mjuka klappar.

Permalänk

Jag är också nervös...beställde i måndags 19:e...inget har hänt på ordern än...va fan sover ni på lagret eller?
Edit: Allt jag beställde fanns på lager...och finns ännu:(

Var är Edin när man behöver honom!?

Chatten funkar ju inte längre heller...hallå tomtar sluta dricka glögg på lagret ni har paket att leverera!!!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jag är också nervös...beställde i måndags 19:e...inget har hänt på ordern än...va fan sover ni på lagret eller?
Edit: Allt jag beställde fanns på lager...och finns ännu:(

jag beställde i måndags också. fick mejl igår kväll att det skickats men gör man en sökning på posten har grejjerna inte ens lämnat lagret... haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

jag beställde i måndags också. fick mejl igår kväll att det skickats men gör man en sökning på posten har grejjerna inte ens lämnat lagret... haha

Beställde grejor från två andra företag samtidigt och de har redan kommit...tog en dag! Skärpning nu CDon!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Fast de står varorna packas så kan dem ha gått iväg. jag har status packas men fått kollinummer där den registrerades imorse 8,51!!! så nu ska vi se om den kommer imorgon så jag kan köra SLI samt nytt moderkort!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Fast de står varorna packas så kan dem ha gått iväg. jag har status packas men fått kollinummer där den registrerades imorse 8,51!!! så nu ska vi se om den kommer imorgon så jag kan köra SLI samt nytt moderkort!!!

På min order står inget...inte ens packas...vad innebär det att de glömt ordern eller?

Visa signatur

Permalänk

Står det EJ LEVERERAD? eller inget alls?? för står de inget alls så tror jag dem får ut dem i plockkön som i sin tur snart kommer stå varorna packas..dem har ca 5000 leveranser varje dag!! uppemot 12 tusen..så överseende..sen att vissa utav deras kundtjänst suger rent ut sagt balle kan inte andra få skit för!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Står det EJ LEVERERAD? eller inget alls?? för står de inget alls så tror jag dem får ut dem i plockkön som i sin tur snart kommer stå varorna packas..dem har ca 5000 leveranser varje dag!! uppemot 12 tusen..så överseende..sen att vissa utav deras kundtjänst suger rent ut sagt balle kan inte andra få skit för!!

Helt blankt...ingen text alls! Helt rätt att alla inte skall få skit...men deras leveranser suger och de behöver få reda på det! Ibland kan det ta en vecka trots att allt finns på lager och det står 1-3 dagar (vissa grejor går dessutom från CDon i Helsingborg...jag bor 3 mil utanför Helsingborg).

Jag skall ge dig ett exempel...beställde en processor till en bärbar dator ifrån E-bay (företag i Chicago), de skickade med vanligt brev...packetet införtullades på Arlanda (pappersexcercis) och jag hade det på 3 dagar inklusive momsavi för tullavgifter! Ibland känns det som CDon skickar varan 3 varv runt jorden innan man får den...ifrån Inet får jag alltid paketet dagen efter.
Vill CDON bli en aktör att räkna med då måste de lösa leveransproblemen...folk tröttnar på dem annars även om de har bra priser!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Beställde grejor från två andra företag samtidigt och de har redan kommit...tog en dag! Skärpning nu CDon!

Citerar ett mejl jag fick från cdon när jag försökte avboka en order...

"Vi försöker skicka ut alla så fort som möjligt då kunderna uppskattar att inte behöva vänta på leveransen.

Du är välkommen att returnera kostnadsfritt enligt tidigare instruktioner."

Vänta tycker jag man alltid får göra hos cdon... hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag gjorde exakt samma tabbe som några av er andra.
Satt och plockade ihop en fin lite varukorg, var klar vid halv två inatt och skulle då slutföra beställninngen.
Lägger in swecnov koden men då har den upphört... SUCK!
Jaja, swec1112 ger ju 5% men det är fortfarande surt att missa 15% (på nästan allt i varukorgen) med en och en halv timma.

Så CDON, mellandagsrea för oss på swec??

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Har någons Siberia headset uppdaterats via posten? Mitt verkar ligga kvar i Malmö/vara på väg därifrån...