Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Jag fick mitt levererat direkt till dörren. Det ni!

Bor du på posten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Detta har aldrig hänt mig förut men jag valde faktura av misstag och vill gärna ändra det till betala med kort.
Hur ska jag gå tillväga?

Skicka mail till cdons kundtjänst

Permalänk
Skrivet av wartech:

Efter 7 dagars väntar har CDON fått tummen ur r*ven och packat mitt paket och lämnat det till posten. Har fått KOLLI men på CDON.COM står det att varorna fortfarande packas, dom borde nog fixa ett bättre system

La även en till order, ger dom en till chans och hoppas det blir bättre nu.

ja du, jag beställde mina ny dator komponenter till mitt första bygge den 14dec. Jag hoppades på att få delarna idag (då jag fyller år) så det hade ju vart najs med en födelsedags present av föräldrarna men nepp om jag söker på kolli-id så står det Stockholm, sorterad 21dec 05,18? då undrar jag vad dom gör med mitt paket just nu? var samma sak igår klockan 04.44 stod det också Stockholm, sorterad

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Går inte riktigt o jämföra, cdon har haft ett jävla tryck på sitt komponentlager där dem haft tippar uppemot 12000 plock / dag . Vilket inet inte kommer i närheten utav skulle jag tro, man får ha lite överseende!!

Kanske dags att nyanställa om man sådant högt tryck alt inte gå ut med 1-3 dagars leveranstid på produkterna. Man ska hålla det man lovar i servicevärlden om man vill behålla kunderna.

Visa signatur

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus GeForce GTX 1070 8gb | Samsung EVO SSD |
| DDR3 Corsair 16gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

ja du, jag beställde mina ny dator komponenter till mitt första bygge den 14dec. Jag hoppades på att få delarna idag (då jag fyller år) så det hade ju vart najs med en födelsedags present av föräldrarna men nepp om jag söker på kolli-id så står det Stockholm, sorterad 21dec 05,18? då undrar jag vad dom gör med mitt paket just nu? var samma sak igår klockan 04.44 stod det också Stockholm, sorterad

http://img214.imageshack.us/img214/715/wtfad.th.png

Spelar skyrim

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Går inte riktigt o jämföra, cdon har haft ett jävla tryck på sitt komponentlager där dem haft tippar uppemot 12000 plock / dag . Vilket inet inte kommer i närheten utav skulle jag tro, man får ha lite överseende!!

NEJ....man ska INTE ha överseende.....CDON får helt enkelt uppdatera info angående leveranstider och/eller be om ursäkt !

Det är ett fult sätt att ändra status till "packas" och behålla samma status under flera dagar vilket gör det omöjligt (eller mycket svårt) för kunden att ta bort eller ändra order. Sånt ska inte accepteras !!!

Permalänk

Dem har ju skrivit på hemsidan att de kan dröja 1-2 dagar extra, jag försöker bara vara lite förstående, har själv drabbats av detta x 3 men men.. jag hoppas innerligen att mitt paket kommer imorgon!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

fick INTE mina v2 lurar idag...

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk

Fick ett svar från CDON på mitt mail angående mina v2 lurar...¨

"Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Fick ett svar från CDON på mitt mail angående mina v2 lurar...¨

"Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."

Va...vad menar dom...skall du fira jul utan julklapp samt datorljud...:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Va...vad menar dom...skall du fira jul utan julklapp samt datorljud...:(

Verkar så, jättefult av de att ha bara några i lager och använda den som dagens lucka, så får man sitta och vänta på sakerna...

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Glöm inte dina egna ord från talet i Durban http://www.svensk-kubanska.se/tidskriften/sidor/kuba4_01/4art... :

"Alternativ kommer att uppstå. Historien har visat att bara ur de stora kriserna har de stora lösningarna uppstått. Folkens rätt till liv och rättvisa kommer obönhörligen att slå sig fram på alla möjliga sätt.
Jag tror på folkens mobilisering och kamp! Jag tror på de rättfärdiga idéerna! Jag tror på sanningen! Jag tror på människan! "

God Jul!

"Döm mig. Det är oviktigt. Historien kommer att frikänna mig."

God Jul ! Fidel (och ja...jag är inte den riktiga Fidel )

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Detta har aldrig hänt mig förut men jag valde faktura av misstag och vill gärna ändra det till betala med kort.
Hur ska jag gå tillväga?

CDON tar inte ut någon avgift för faktura, om du dock fortfarande vill betala med kort så kontakta CDONs kundservice och hör med dom om det går att göra något åt det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Såhär står det på deras sida
"Får jag min order till jul?
Din order kommer att levereras senast den 23/12 förutsatt att:

Den/ de beställda varan / varorna har en Julklappssymbol
Din beställning är lagd före klockan 10.30 den 21 december 2011 ( 10.30 20 december om du har postnummer 82000 - 98999)
Om din order är lagd enligt tidsangivelserna ovan och har fått status ”skickad till packning” så finns varorna i lager och kommer skickas till dig i tid för leverans den den 23/12 2011.

CDON kan inte garantera leverans på ordrar som är lagda efter angivet datum och tid, men gör allt vi kan för att leverera så fort som möjligt.
CDON måste dessvärre reservera sig för förseningar som uppstår i Postens hantering."

Innebär det att de som inte bor på postnummer mellan 82000 - 98999 inte kommer få sina saker innan jul? Vafan på produkternas sidor stod det fan inget om postnummer!

Permalänk

Fick ett trevligt mail 23.10 igår. Mitt paket är skickat och för tillfället i Stockholm. Undrar nu om posten hinner skicka paketet 7 mil till Uppsala innan julafton.

Permalänk

Så här svarade man mig angående min order:

"Hej igen,

de varor på den order som du la upp den 19/12 och som har en julklappssymbol kommer att levereras till dig senast på fredag. Den sista varan kan vi tyvärr inte garantera levereras innan jul, då de varor som har julklappsymboler prioriteras på lagret och då vi har extremt mycket högre belastning än vanligt."

Tydligen körde man förbi gången med min icke julklappsmärkta varan ändå...ordern är skeppad...hoppas Posten nu gör sitt...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MackieMack:

Själv beställde jag prolle samt moderkort i måndags, står fortfarande att det packas och efter kontakt idag med cdon så fick jag svaret att grejerna BÖR komma nästa vecka. USELT! Med tanke det stod 1-3 dagar samt att grejerna var i lager.

Att tillägga: Jag beställde samtidigt chassi, minnen, fläktar från inet. Dom sakerna har jag redan hemma. Det kallar jag Top Service!

Update: fick precis sms från posten att paketet finns att hämta. nu börja det likna något.

Visa signatur

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus GeForce GTX 1070 8gb | Samsung EVO SSD |
| DDR3 Corsair 16gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Permalänk
Medlem

tycker det är värdelöst att skylla på högbelastning då julen infaller precis varje år.
Bra planering gör att dom kan plocka in betydligt mer folk om dom nu vill prioritera nöjda kunder.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

tycker det är värdelöst att skylla på högbelastning då julen infaller precis varje år.
Bra planering gör att dom kan plocka in betydligt mer folk om dom nu vill prioritera nöjda kunder.

Du har helt rätt! Det är någon chef som kommit på att vi klarar oss nog med det folket vi har...det är ju bara en tillfällig belastning!
Frågan är bara hur många kunder de förlorar på det...tänk på det chefen!

Edit: Jag har reflekterat över en sak...tidigare var Edin väldigt aktiv i tråden för CDONs räkning och svarade på frågor och rättade till problem.
Nu syns ingen av här längre...endast ett par inhopp av någon Andreas (4 inlägg)...har Edin slutat eller packar han också? (sista inlägg från honom 9/12)...saknar honom redan!

Visa signatur

Permalänk

Har våran rabbat här på sweclockers tagit slut nu?
skulle beställa igår kväll, då funkade de men så fick morsan migrän(är inte 18) så kunde inte beställa. Nu provade vi idag på morgonen och det verkar tyvärr inte fungera längre:/. Lite synd vet inte om jag vill beställa nu. Coden var swecnov va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Har våran rabbat här på sweclockers tagit slut nu?
skulle beställa igår kväll, då funkade de men så fick morsan migrän(är inte 18) så kunde inte beställa. Nu provade vi idag på morgonen och det verkar tyvärr inte fungera längre:/. Lite synd vet inte om jag vill beställa nu. Coden var swecnov va?

Från: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/
"Erbjudandet gäller endast tom 2011-12-20"

Permalänk

Tack för svar, Mycket slarvigt av mig att inte kolla upp det, hade fått för mig att de var de 1000 första. Besviken på mig, aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theern:

"... Om din order är lagd enligt tidsangivelserna ovan och har fått status ”skickad till packning” så finns varorna i lager och kommer skickas till dig i tid för leverans den den 23/12 2011. ..."

Såg det förut. Värt att notera är orderstatusen. Undrar om "skickad till packning" är samma sak som packas eller om det är en sällsynt art av orderstatus hos CDON

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Wohoo, mina julklappsprylar kom med varubrev idag!

Dock var paketeringen undermålig, prylarna var bara nedstoppade i ett vadderat kuvert. Kom fram med stora revor, typ 80% av bredden på kuvertet. Jag behövde liksom inte ens öppna det, utan det var bara att vända och skaka lite så ramlade allt ur.

Som tur var så saknades inget så det kommer inte vara några sura miner runt granen i år

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av theern:

"Får jag min order till jul?
Din order kommer att levereras senast den 23/12 förutsatt att:

Den/ de beställda varan / varorna har en Julklappssymbol
Din beställning är lagd före klockan 10.30 den 21 december 2011 ( 10.30 20 december om du har postnummer 82000 - 98999)
Om din order är lagd enligt tidsangivelserna ovan och har fått status ”skickad till packning” så finns varorna i lager och kommer skickas till dig i tid för leverans den den 23/12 2011.

CDON kan inte garantera leverans på ordrar som är lagda efter angivet datum och tid, men gör allt vi kan för att leverera så fort som möjligt.
CDON måste dessvärre reservera sig för förseningar som uppstår i Postens hantering."

Innebär det att de som inte bor på postnummer mellan 82000 - 98999 inte kommer få sina saker innan jul? Vafan på produkternas sidor stod det fan inget om postnummer!

Det står att beställningen skall vara lagd före 10.30 den 21:e om du inte har postnummer mellan 82000-98999.

Permalänk

Jepp ser ut att bli jul i alla fall...har köpt en hel del via nätet och allt har kommit hittils....CDON var den stora nagelbitaren...men "They pulled together and delivered"...får paketet ifrån dem imorgon om nu inte Posten f*'kar upp...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det står att beställningen skall vara lagd före 10.30 den 21:e om du inte har postnummer mellan 82000-98999.

jo såg det 10 sec efter att jag postat det där, försökte deleta men mod ville väl att det skulle stå kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Såg det förut. Värt att notera är orderstatusen. Undrar om "skickad till packning" är samma sak som packas eller om det är en sällsynt art av orderstatus hos CDON

hahhahah, det verkar som de hoppar över den statusen oftast

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Jepp ser ut att bli jul i alla fall...har köpt en hel del via nätet och allt har kommit hittils....CDON var den stora nagelbitaren...men "They pulled together and delivered"...får paketet ifrån dem imorgon om nu inte Posten f*'kar upp...

jag har väntat sen den 17:e dec på mitt paket eller den 17:e fick posten in elektronisk förhandsinformation, hoppades på att få det till min födelsedag som var igår men så blev det inte

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

2/4 varor levererade! Hoppas på att de 2 andra kommer imorgon

Bra CDON! Även om det tog mer 2-3 dagar så stod det någonstans att det kunde ta 1-2 dagar extra (?) och det gjorde det.