Permalänk
Medlem

Nätagg.. + Modular/standard?

Jag har tänkt att bygga en dator med följande delar:
Corsair SSD Force Series 3, 120GB
Samsung SpinPoint F3, 500GB
Intel core i7-2600K
Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155
Cooler Master Silent Pro M850 850W PSU
Cooler Master HAF 922 Midi Tower

Då undrar jag hur många watt jag behöver på mitt nätagg för allt det där.
Sen om jag skulle vilja köra SLI skulle jag då klara mig med det där nätagget då?

Jag undrar också vad skillnaden mellan standard och modular är på nätaggregat.

Mvh / Hugo

Permalänk
Medlem

Inte mycket, 650w är nog ett bra bet, kanske 500w, men med 650w t.ex ett modulärt corsair (Har AX850 själv) så får du bra cablemanagement, och med de extra 150w så får du lite overhead för OC

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Räcker med 500w till den där datorn om du inte ska köra SLI/CF men du har nu nätagget räcker till SLI/Cf.
Modulärt nätagg betyder att du kan ta bort alla kablarna från nätagget, på ett standard så sitter kablarna fast innuti nätagget. Har du ett icke modulärt så kommer du få gömma undan kablar du inte använder i chassiet.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Blommen-:

Räcker med 500w till den där datorn om du inte ska köra SLI/CF men du har nu nätagget räcker till SLI/Cf.

No offense -Blomman- Men kan du renskriva det där? Jag kan lugnt påstå att jag inte alls fattade vad du menade..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Så ett modulärt är alltså bättre? Och det kanske kan vara bra med 850W om jag skulle köra SLI i framtiden..

Permalänk
Skrivet av devhdc:

No offense -Blomman- Men kan du renskriva det där? Jag kan lugnt påstå att jag inte alls fattade vad du menade..

500w räcker till din dator om du ska köra ett grafikkort. Men 850w är bättre om du ska köra SLI/CF senare.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

No offense -Blomman- Men kan du renskriva det där? Jag kan lugnt påstå att jag inte alls fattade vad du menade..

Systemet kommer dra 500W

Det kommer INTE räcka till 2 grafikkort

Nätagget som är valt är räcker med extrema marginaler (syftar på 850W-agget i trådstart)

Edit: sry hade glömt uppdatera, nvm

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Modulärt är helt enkelt smidigare. Då slipper du klämma in överblivna kablar bland 3,5" burarna.

Och ditt nätagg står även pall för en SLI-config, dock lämnar den inte så mycket överklockningsmöjligheter.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Jag missade ju totalt att han hade ett nätagg listat ..

Jag säger såhär: Det beror på vad du ska göra i framtiden, om du ska trycka in ytterligare ett GFX, så har dom andra helt rätt, ditt nätagg räcker ..

Om du däremot är mån om ekonomin o inte har direkta planer på uppgradering till 2x GFX, så kan du köpa ett 500W nätagg, det räcker bra

Och yes .. Modulärt is the way to go .. En del tjafsar om att man tappar effekt på ett modulärt, men det är så sjukt marginellt att det lika gärna kan vara en lögn.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN