BF3 problem och frågor

Permalänk
Medlem

BF3 problem och frågor

Tjena alla clockare!
Som rubriken lyder har jag lite problem och frågor om BF3...

När jag kommer in på en server hinner jag spela mellan 5 och 10 min innan hela spelet slutar svara och ljudet försvinner. Har drivrutinerna från AMD 11.11, avstäng upnp och inget virusskydd som kan skapa problem.
Har jag missat någon update? Vilken verision av pb ska man ha? Inget annat man behöver för Back to karkand?
Vad använder ni för drivers osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmpa94:

Tjena alla clockare!
Som rubriken lyder har jag lite problem och frågor om BF3...

När jag kommer in på en server hinner jag spela mellan 5 och 10 min innan hela spelet slutar svara och ljudet försvinner. Har drivrutinerna från AMD 11.11, avstäng upnp och inget virusskydd som kan skapa problem.
Har jag missat någon update? Vilken verision av pb ska man ha? Inget annat man behöver för Back to karkand?
Vad använder ni för drivers osv?

Testa med lite äldre drivrutiner, det hjälper ibland

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Stor drop i fps på stora mappar på Battlefield 3 med crossfire

På stora banor på BF3 som tex Caspian border om jag inte mins fel, så faller fps när man siktar med antingen 8x eller 12x sikte på snipern.
Började bli trött på det så uppdaterade drivrutiner men funkade inte bätter för det.
Plus att det piper i högtalarna när man joinar en server.
började låta när jag skaffade ett till 6970.

eller är det som vanligt med AMD att man får vänta ett bra tag på drivrutiner som funkar 100%?
Är det någon annan som har likadana problem?

Visa signatur

|Ryzen 3700x 4.3Ghz|Asus TUF GAMING B550M+PLUS|32GB Corsair 14-16-16-31|XFX 6900 XT|

Permalänk
Medlem

ska prova andra drivers... känns rätt kasst att de släpper nya drivers och så blir det sämre?

Gamer, om jag uppfattade det rätt kör du CF? har du drivrutinerna för det? annars vet jag inte vad det kan vara.