Permalänk
Medlem

Köp inte Razer Lycosa. Vad du än gör! inte Lycosa!

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Förlåt alla som har läst att jag skulle ha en qpad mk-50, det blev en Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard
Länk: http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate...
Vet inte varför jag valde det dock, men gjort är gjort.. blir det bra tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Förlåt alla som har läst att jag skulle ha en qpad mk-50, det blev en Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard
Länk: http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate...
Vet inte varför jag valde det dock, men gjort är gjort.. blir det bra tro?

Du kunde lika gärna köpt ett vanligt blackwiodw och sparat 400kr.
Har själv ett blackwidow, älska de blåa brytarna men gillar inte den glänsande ytan, blir smutsig efter några timmars användning.
Jag hade köpt ett qpad med blåa istället, men du blir säker nöjd om du gillar blåa switchar.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Förlåt alla som har läst att jag skulle ha en qpad mk-50, det blev en Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard
Länk: http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate...
Vet inte varför jag valde det dock, men gjort är gjort.. blir det bra tro?

Inte ens 6KRO på den dock, så finns risk för att du hittar tangtkombinationer som inte funkar...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Kom på att jag ska köpa ett nytt headset, med mic.
Är detta ett bra (om det är nån som vet)?
http://www.inet.se/produkt/6606146/logitech-g35-gaming-headse...
(ska snacka i skype o.s.v)

jag har själv har jag G930
kan bara säga köp du kommer inte ångra dig
http://www.inet.se/produkt/6606131/logitech-g930-gaming-heads...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4,8 GHz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |
ASUS ROG Ryuo 240mm | Corsair AX 860W 80+ Platinum |
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz Dominator Platinum |
ASUS GeForce RTX 2070 8GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG
ASUS 27 ROG Swift PG279Q G-Sync 165Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde860:

jag har själv har jag G930
kan bara säga köp du kommer inte ångra dig
http://www.inet.se/produkt/6606131/logitech-g930-gaming-heads...

Har faktiskt köpt Logitech G35.

Permalänk
Skrivet av xZaG:

Förlåt alla som har läst att jag skulle ha en qpad mk-50, det blev en Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard
Länk: http://www.inet.se/produkt/6606133/razer-black-widow-ultimate...
Vet inte varför jag valde det dock, men gjort är gjort.. blir det bra tro?

Tycker personligen Black widow har en total avsaknad av ergonomi, eftersom det är väldigt högt och inte har handledsstöd. Donerade snabbt bort det på grund av detta. Beställde ett Qpad MK-50 med svarta brytare som jag förmodligen får hem i morgon, kan återkomma med omdömme då ifall någon är intresserad

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Tycker att razers tangentbord är fina men de är sjukt plastiga enligt mig. Det låter kanske dumt när majoriteten av tangentbord är gjorda utav plast, deras tangentbord känns inte gedigna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Hej!
Nu hade jag tänkt köpa nytt gaming tangentbord, och jag undar vilket som är bäst.
Jag är sån som aldrig köper något billigt
Så jag vad jag egentligen (mer specifikt) är vilket är det bästa av dom bästa?
Det ska såklart vara å, ä och ö på.
(budget på 1,5 K)
Tacksam för svar
MVH xZaG.
(Jag vet inte så mycket om tangentbord, men det ska nog helst vara mekaniskt)

Älskar mitt Mionix Zibal fick det för ca 1 timme sedan sjukt skönt att skriva på, visst switchar är personligt men svarta är riktigt sköna det ända jag tycker är störigt är att det känns jävligt vänstercentrerat jämfört med mitt gamla G510 men mest en vanesak även att jag knäckte ett av fästena till handleds stöde när jag skulle ta av det då det var segt att få av mycket bättre med en på var sida.. men har bara haft det så lite kan återkomma med när jag kört lite längre

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk

tomten kom med ett qpad mk50 igår och det känns underbart. Härlig solid känsla och trevligt lätta tangenter, visst hade bakgrundsbelysning varit trevlig men det är inte hela världen tycket jag eftersom jag vet var alla knappar sitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

För de första så får du inte "de bästa av de bästa" för 1500SEK..
För de andra, varför ska du ha "de bästa av de bästa" när du inte ens vet vad det är?
- "(Jag vet inte så mycket om tangentbord, men det ska nog helst vara mekaniskt)"
- "Så jag vad jag egentligen (mer specifikt) är vilket är det bästa av dom bästa?"

Permalänk

Visserligen inte mekaniskt men genialt för att spela på!
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1319

Visa signatur

muttesmutte

Permalänk
Medlem

Mekaniska tagenbord är ofta sköna. Jag gillar när knapparna heller inte måste tryckas ner så långt innan det registreras. Sedan tycker jag du skall testa och se så att den klarar många tagenter på en gång. En del bord är kännsliga och kan tex missa att du trycker s för att backa om du inte hann släppa w helt först. Många tagenbord klarar faktiskt esdf (eller andra kombinationer längre ner på tagentbordet) bättre än wasd och kan vara något att testa om man har ett trillskande tagentbord.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av weew:

Lånar tråden lite ids inte göra en ny.

Jag ska nog köpa Zowie Celeritas (Brown) eller Qpad MK-80 (Blue) men kan inte riktigt bestämma mig vilket jag ska välja. Är blåa brytare verkligen så dåliga att dubbel tappa med som folk påstår?.. Hur är kvaliten annars på dom ovan nämnda? ( Är van vid svarta brytare, men är lite less och vill prova på något nytt ) Spelar RTS för det mesta.

Tack!

För dubbeltappande är det ingen skillnad. Du har den irriterande taktila historien på båda. enda är att de blå låter. sj kör jag med röda när jag spelar och blå när jag kodar.

svarta brytare har 60g motstånd på; blå, bruna, röd har 45g motstånd

Jag kör truly ergonomic tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Mekaniska tagenbord är ofta sköna. Jag gillar när knapparna heller inte måste tryckas ner så långt innan det registreras. Sedan tycker jag du skall testa och se så att den klarar många tagenter på en gång. En del bord är kännsliga och kan tex missa att du trycker s för att backa om du inte hann släppa w helt först. Många tagenbord klarar faktiskt esdf (eller andra kombinationer längre ner på tagentbordet) bättre än wasd och kan vara något att testa om man har ett trillskande tagentbord.

Det ska inte vara något problem. Med tanke på att mekanisnak tangentbord är ganska dyra så har de flesta påkostat 20 key roll over eller liknande.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaG:

Hej!
Nu hade jag tänkt köpa nytt gaming tangentbord, och jag undar vilket som är bäst.
Jag är sån som aldrig köper något billigt
Så jag vad jag egentligen (mer specifikt) är vilket är det bästa av dom bästa?
Det ska såklart vara å, ä och ö på.
(budget på 1,5 K)
Tacksam för svar
MVH xZaG.
(Jag vet inte så mycket om tangentbord, men det ska nog helst vara mekaniskt)

Om du blir arg lätt, rekomenderar jag Saitek Eclips 1, har inte gått sönder o jag ragear lätt

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

För de första så får du inte "de bästa av de bästa" för 1500SEK..
För de andra, varför ska du ha "de bästa av de bästa" när du inte ens vet vad det är?
- "(Jag vet inte så mycket om tangentbord, men det ska nog helst vara mekaniskt)"
- "Så jag vad jag egentligen (mer specifikt) är vilket är det bästa av dom bästa?"

isf vad är det bästa av det bästa för enligt mig finns det inget bättre märke än filco och dom går på 1400 kronor iofs utan handlobstöd osv men själva tangentbordet..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Microsoft Sidewinder x4! mycket tangentbord för pengarna! hur bra som helst och skit snyggt!

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

För dubbeltappande är det ingen skillnad. Du har den irriterande taktila historien på båda. enda är att de blå låter.

Nej, inte bara ljudet som skiljer!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

För dubbeltappande är det ingen skillnad. Du har den irriterande taktila historien på båda. enda är att de blå låter. sj kör jag med röda när jag spelar och blå när jag kodar.

Både blåa och bruna är taktila, men de har inte identiskt motstånd... Och såvitt jag vet har även blåa större problem med att resetpunkten ligger högre.

Skrivet av TorrentKatten:

svarta brytare har 60g motstånd på; blå, bruna, röd har 45g motstånd

Nej, det är inte exakt samma motstånd på blå, bruna och röda:
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
(kolla även graferna)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Köpte först Steelseries SHIFT för de var så jäkla billigt (399:-). De visade sig vara skit (enligt mej), då ja lirar med piltangenterna. (fråga en 30+ va han använder för knappar
Köpte ett Steelseries 6GV2 - helt underbart Knapparna sticker upp precis som de ska, sen att de har svarta brytare struntar jag i. Bara de att de väger 2,5kg är världsklass (inget fladdrigt "plasta skit". Sambon blev glad dock, hon fick ett sprillans nytt tangentbord.

Sist men inte minst, nej nej jag är inte märkesbunden

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Nej, inte bara ljudet som skiljer!

Skrivet av Roger W:

Både blåa och bruna är taktila, men de har inte identiskt motstånd... Och såvitt jag vet har även blåa större problem med att resetpunkten ligger högre.

Nej, det är inte exakt samma motstånd på blå, bruna och röda:
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
(kolla även graferna)

Ok, har inte märkt att resetpunkten ligger högre på de blå. iofs inte spelat mkt med de borden med bruna och blå då jag inte står ut med de taktila steget när jag spelar. Men eftersom jag har 3st bord med röda, blå och bruna så får jag väl testa...