Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

"Lånar" tråden lite... Jag funderar faktisk på att köpa ett par G35 då jag vill åt surroundljudet. Nån som vet hur pass bra/dåligt det fungerar? Jag har vettiga hörlurar när jag ska lyssna på musik så jag är endast intresserad av spelljudet. (har redan HD650, Superlux 668B och 2-3 till )

Edit Proshop säljer dessa för 536:- plus frakt men finns ej i lager (går dock att beställa). Även vissa Expert butiker säljer dom för 599:- men pga stor koncentration av idioti hos Expert är det endast ett fåtal butiker som faktisk har dom hemma.
http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Logitech-G35-7%2c1-Sur...
http://rc.expert.no/cms/images/dr_22_dec_2011.pdf

vad har du för ljudkort?
dem flesta BRA ljudkort har stöd för dolbyheadphone vilket skapar ett virtuellt 7.1 på samma sätt som g35 gör:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av upl8447:

vad har du för ljudkort?
dem flesta BRA ljudkort har stöd för dolbyheadphone vilket skapar ett virtuellt 7.1 på samma sätt som g35 gör:)

Kör just nu digitalt från moderkortets ljudkort till en hemmabioförstärkare som sköter mitt 5.1 datorljud. Den får även agera hörlursförstärkare än så länge.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hade valt att köpa ett par hifilurar ist för ett gamingheadset och haft en mic vid sidan av. Sitter själv med ett par Beyerdynamic DT990 och är riktigt nöjd. Går absolut inte att jämföra med ett "gamingheadset", varken vid spel lr musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kör just nu digitalt från moderkortets ljudkort till en hemmabioförstärkare som sköter mitt 5.1 datorljud. Den får även agera hörlursförstärkare än så länge.

ok:) då kan det vara en bra ide att köpa ett g35.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MisterX:

Jag hade valt att köpa ett par hifilurar ist för ett gamingheadset och haft en mic vid sidan av. Sitter själv med ett par Beyerdynamic DT990 och är riktigt nöjd. Går absolut inte att jämföra med ett "gamingheadset", varken vid spel lr musik.

Vet inte om det var mig du menade, men jag har som sagt bra redan bra hörlurar.

Skrivet av upl8447:

ok:) då kan det vara en bra ide att köpa ett g35.

Jo men jag ville veta hur bra "7.1" ljudet är. Låter det skumt eller fungerar det som det ska?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kent:

Vet inte om det var mig du menade, men jag har som sagt bra redan bra hörlurar.

Jo men jag ville veta hur bra "7.1" ljudet är. Låter det skumt eller fungerar det som det ska?

Annars kommer ju Razer med riktigt 7.1, samt att Roccat redan har ett med riktigt 5.1.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit