Permalänk
Medlem

Speldator 16k!

Hejsan!

Nu är det så att min kusin ska köpa en ny speldator efter pengarna han fått i julklapp.
Så eftersom han inte har ett eget konto här på Sweclockers tänkte jag göra en tråd åt han.
Till datorn då, han vill kunna spela spel som bf3, wow och mw3 på högsta grafik (om det går) men en hög fps, Samt spel som går ut framöver.
Det paketet ska innehålla En dator, skärm, OS och tangentbord.
Bygga själv tror jag inte att vi klarar av så om man kan låta tex inet bygga datorn åt eller liknade skulle det vara perfekt

Vet att massvis med trådar skapas nu efter julen är väldigt tacksam för all hjälp jag kan tänkas få!

EDIT: Vad tycks om den här?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1286537/2011-12-26

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apollo13:

Hejsan!

Nu är det så att min kusin ska köpa en ny speldator efter pengarna han fått i julklapp.
Så eftersom han inte har ett eget konto här på Sweclockers tänkte jag göra en tråd åt han.
Till datorn då, han vill kunna spela spel som bf3, wow och mw3 på högsta grafik (om det går) men en hög fps, Samt spel som går ut framöver.
Det paketet ska innehålla En dator, skärm, OS och tangentbord.
Bygga själv tror jag inte att vi klarar av så om man kan låta tex inet bygga datorn åt eller liknade skulle det vara perfekt

Vet att massvis med trådar skapas nu efter julen är väldigt tacksam för all hjälp jag kan tänkas få!

EDIT: Vad tycks om den här?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1286537/2011-12-26

Ser helt ok ut, ta gärna en större ssd då man oftast vill ha de större spelen på den. Rekomenderar en force gt från corsair på 120gb!

Permalänk
Medlem

Hej, ingen super expert på datorer, men ett 570 grafikkort så blir det inte högsta grafik på bf3 i alla fall :<

Permalänk
Medlem

Jag har datorn i signaturen o ja maxar bf3 KNAPPT. Den går på max då.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Det verkar ju inte vara optimala paketet. Så skulle någon annan kunna skramla ihop ett bättre paket. För med en sån här hög budget borde man väl kunna fixa ihop en dator som skulle kunna Maxa Bf3?

Vet man när priserna på hdd kommer återgå till normalt?

Tack för hjälpen i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apollo13:

Det verkar ju inte vara optimala paketet. Så skulle någon annan kunna skramla ihop ett bättre paket. För med en sån här hög budget borde man väl kunna fixa ihop en dator som skulle kunna Maxa Bf3?

Vet man när priserna på hdd kommer återgå till normalt?

Tack för hjälpen i förhand

Att maxa bf3 är en definitionsfråga. I diverse tester sägs det att man behöver två GTX 580 SLI för att maxa BF3. Men min polare kör maxat med ett XFX HD 6970 och det ligger stabilt på 60FPS, droppar ner till 45-50 under riktigt tunga strider. Och enligt min egna åsikt flyter det på riktigt bra med hans rigg. Tror han pyntade 15k för paketet, exkluderat skärm och montering. Om jag hade vart din polare hade jag nog investerat i ett SOC 580 kort, eller väntat på 7xxx serien som släpps i januari. Men det är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle85:

Att maxa bf3 är en definitionsfråga. I diverse tester sägs det att man behöver två GTX 580 SLI för att maxa BF3. Men min polare kör maxat med ett XFX HD 6970 och det ligger stabilt på 60FPS, droppar ner till 45-50 under riktigt tunga strider. Och enligt min egna åsikt flyter det på riktigt bra med hans rigg. Tror han pyntade 15k för paketet, exkluderat skärm och montering. Om jag hade vart din polare hade jag nog investerat i ett SOC 580 kort, eller väntat på 7xxx serien som släpps i januari. Men det är bara min åsikt.

Vet man hur stor skillnad det kommer vara SOC 580 och det som kommer ut i Januari? då han är ganska sugen på datorn nu.
vad tycks om det här paketet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1291793/2011-12-27