Permalänk
Medlem

Härligt initiativ, kul att se!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk

Blir så glad när jag ser sånt här ! 5poäng såklart, Behöver du delar till något annat projekt så kontakta mig.

Permalänk

klar 5a blir så glad när någon tar tag i saker soim detta och gör saker som kan hjälpa andra som inte haft lika mkt tur! kul att se att det finns människor som inser att de kanske finns andra som skulle ha bättre behov av äns "skräp" delar;D

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

Given 5:a! Finns lite hopp för mänskligheten Tack för det!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Toppen!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Skönt att någon faktiskt engagerar sig med överblivna pryar! Om du fåt ligga eller tagit grejjerna själv.. vem vet! Återvinning och optimering av gammal hårdvara är alltid bra och kommer förhoppningsvis fler till nytta oavsett slutresultat

Permalänk
Medlem

Måste bara påpeka det roliga i att ett reservdelsbygge med heltaskig kabeldragning numera är "Hetast" i Sweclockers galleri!
Så jäkla bra!
Tack för all positiv feedback!
//Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Är det där blödning, eller är det pga kameran?

Edit: på skärmen.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Är det där blödning, eller är det pga kameran?

Edit: på skärmen.

Både och skulle jag tro! Är en riktig skräpskärm, men dottern är nöjd med den så då får det väl vara! Ser lite bättre ut i verkligheten än på bilden dock!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

5p!

Flera här som visar intresse och har prylar på lut, inklusive mig. Varför inte starta en SweCARE-tråd som sagt? Vet bara inte vilken forumdel som vore lämplig? Om det går bra kanske det blir en egen forumdel.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Jag tycker det skulle vara otroligt givande om vi/man faktiskt startade en ideell verksamhet (swecare) och gjorde det officiellt om det fanns det så tror jag oxå att många företag skulle bli intresserade jag vet själv att företaget där jag jobbar skulle kunna skänka beg kontors möbler som tex skrivbord. och vi har även kontakter som skulle kunna hjälpa eftersom det förtagets om jag tänkte på sysslar med beg datorer som affärs idé. (vill inte skriva några namn på företagen i nuläget utan jag skulle prata med dem om det faktiskt skulle bli intressant) Jag skulle absolut kunna tänka mig att satsa på en sådan verksamhet helt ideellt.
Om det finns några fler som faktiskt skulle vara intresserad av att satsa på detta med mig så skicka PM till mig så kan vi prata ihop oss och se om det skulle gå att genomföra. /Danne

Permalänk
Snusfri

Mycket fint gjort, sånt här värmer i vinterkylan.

Har en hel burk jag kan skänka till något liknande faktiskt.

Visserligen är det en högljudd fd server (Dell PE 2400, dubbla p3or, 1gb ram, scsidiskar) men med byte av fläktar i nätagg så går den nog att få lite tystare

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att läsa sånt här:)

Blev hon glad?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Man blir ju alldeles glad i själen. 5/5 julandepoäng!

Permalänk
Medlem

Du är en god människa, underbart detta!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Här blev man definitivt glad, nästan gråtfärdig Skönt att se att det fortfarande finns varmhjärtade gott folk i världen. Önskar att man kunde hjälpa till lite oftare på detta sätt

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Galleri uppdaterat med en "mycket glad tjej"!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Härligt!! man blir bara glad att se att de finns folk som gör saker för andra bara för att hjälpa!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

5/5! Underbart galleri!

Permalänk

Skitbra ide med Swecare finns ju massvis av datorer som är användbara och bara står i förråd på företag eller hos privatpersoner.
Slängs ju hur mycket som helst, dessutom kostar det ju pengar för företag att kassera sådant. Bara det blir lite marknadsföring på Swecare så kommer det ju drälla in grejor. Som kan skänkas till de som har lite sämre ställt

Permalänk
Medlem

Göttans!!!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Inaktiv

Detta gillas starkt, kul att se att folk inte är egoistiska. Lirade själv på en jävla tetris maskin när jag var yngre för ekonomin inte tillät

Permalänk
Medlem

5p lugnt!

Permalänk
Medlem

Om det nu stämmer, vilket man kan utgå ifrån att det gör, kan dom väl skicka ett jul/tack-kort till redaktionen som kan postas på nyhetssidan osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Om det nu stämmer, vilket man kan utgå ifrån att det gör, kan dom väl skicka ett jul/tack-kort till redaktionen som kan postas på nyhetssidan osv?

Dock så tycker jag att det är lite för mycket, vi ska vara glada att vi ens fick en bild på hon med datorn som nu alla på sweclockers, det tycker då jag iaf
låt dom ha en god jul nu!

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Way to go bro

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas allt fungerar som det ska nu

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Om det nu stämmer, vilket man kan utgå ifrån att det gör, kan dom väl skicka ett jul/tack-kort till redaktionen som kan postas på nyhetssidan osv?

Jag kommer INTE att be om detta av 2 skäl;
1. Hon var inte medveten om att jag sjösatte detta projektet, alltså kan jag inte kräva att hon ska tacka allt och alla!
2. Hur trevliga redaktionen än må vara så har dom inget att göra med detta (mer än att tillhandahålla forumet då ). Detta är något som gjordes möjligt av Sweclockers medlemmar och inga andra och det är dom som tackas genom detta galleri!

Och ja! Detta är verkligt! Inget bluff eller lurendrejeri!
Jag skulle iaf aldrig förmå mig själv att sjunka så lågt att jag på detta sätt skulle roffa till mig andras saker med svepskälet att jag ska göra en god gärning!
//Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fint Man blir glad av sånt här!

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Hedersmedlem

5p. vid tidigare anmärkning skulle jag kunnat skicka med ett 8800GTS 320mb, samt 775 processor (dual core 2,66 Ghz).

som föregående har skrivit kan man inte bli lyckligare än att hjälpa dom som inte har så mycket pengar när det gäller sånt här.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.