Ati Catalyst Control Center startar inte?

Permalänk
Medlem

Ati Catalyst Control Center startar inte?

Mitt ATI Catalyst Control Center startar inte, har windows 7 och installerat om den senaste versionen?

Har googlat men inte hittat något bra tips! Eller är det större bugg?

/Lennart

Permalänk
Medlem

Kör driver swepper och ta bort alla amd drivare. Lägg sen på den senaste 11.11c eller om du vågare betan 11.12.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Är .NET av rätt version installerat i windows? Vill minnas att det nämns under installationen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Är .NET av rätt version installerat i windows? Vill minnas att det nämns under installationen.

.net hat inget med det här att göra..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Är .NET av rätt version installerat i windows? Vill minnas att det nämns under installationen.

Skrivet av robbankentor:

.net hat inget med det här att göra..

Jo det kan det, om .net är skadat så kan detta inträffa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tack för råd och tips, ny .NET hjälpte tyvärr inte. Så ikväll får det bli avinstallation av grafikkort och driver mm. Lite synd att det ska vara så mycket jobb med att få en .exe fil att fungera. Och som har fungerat innan men inte nu helt plötsligt?

/Lennart

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Tack för råd och tips, ny .NET hjälpte tyvärr inte. Så ikväll får det bli avinstallation av grafikkort och driver mm. Lite synd att det ska vara så mycket jobb med att få en .exe fil att fungera. Och som har fungerat innan men inte nu helt plötsligt?

/Lennart

Använd driver swepper så du verkligen får bort allt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Ta bort alla drivrutiner och program som har med grafikkortet att göra. Sen kan du testa en äldre version av CCC. Det är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Använd driver swepper så du verkligen får bort allt

Detta är saken som löser det hela så robbankentor har helt rätt.
Jag fick göra likadant tidigare under året.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Hade samma problem. Ta bort alla drivrutiner och program som har med grafikkortet att göra. Sen kan du testa en äldre version av CCC. Det är mitt tips.

Nej kör ingen äldre version, kör 11,11c och inget annat.

edit: kör 11.12 istället för 11.11c

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Tack så mkt för tipset med Driver Sweeper. Efter flera månader mer frustration för att CCC inte startar fungerar det nu perfekt! Dumt att inte kolla ett seriöst forum från början.

Permalänk
Medlem

Nu har jag nu ägnat timmar och flera gånger avinstallerat, kört driversweeper, registerrensning mm, nyinstallation men får inte Catalyst Control Center att starta?

Finns det inget sätt att exekvera programet på något annat sätt, jag vill bara ändra fläkthastigheten.

Annars så tycker jag att det lite skandal att inte AMD skapar hjälpmedel för ett problem som drabbar många.

/Lennart

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Nu har jag nu ägnat timmar och flera gånger avinstallerat, kört driversweeper, registerrensning mm, nyinstallation men får inte Catalyst Control Center att starta?

Finns det inget sätt att exekvera programet på något annat sätt, jag vill bara ändra fläkthastigheten.

Annars så tycker jag att det lite skandal att inte AMD skapar hjälpmedel för ett problem som drabbar många.

/Lennart

Kör driver sweeper i 2 omgångar i felsäkert läge med omstart emellan.
Ominstallera .net framework och sedan ge dig på catalyst igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Kör driver sweeper i 2 omgångar i felsäkert läge med omstart emellan.
Ominstallera .net framework och sedan ge dig på catalyst igen.

Jag tror det är rätt väg att gå för att lösa priblemet med CCC.

Men vill du ändra fläkten på ett amd kort ska du använda AMD overdrive.

http://sites.amd.com/us/game/downloads/amd-overdrive/pages/ov...

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Laddade ner AMD Overdrive men det blev "game over" på en gång så jag fick göra en återställning.

Synd, för det hade varit en enkel lösning.

/Lennart

Permalänk
Medlem

Efter ett flertal försök med alla tips så hittade jag ett tips på ett superenkelt registerhack för att få CCC att fungera/exekvera.
Se länk: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=695707
Man lägger till en variabel för registernyckel ".NETFramework"
Den nya variabeln är: OnlyUseLatestCLR Värde = 1
Jag gjorde detta och CCC fungerade på en gång!

/Lennart

Permalänk
Medlem

Undrar spontant om det hade funkat med högerklick och köra som admin? sånt händer ju ibland,,

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Undrar spontant om det hade funkat med högerklick och köra som admin? sånt händer ju ibland,,

Fungerar tyvärr inte.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men men..

För mig funkar CCC med 12_3, men inte 12_4. Mäkta störigt. Jag har swappat mellan dessa tre gånger nu, och det är så varje gång. Så det får bli 12_3 ett tag till..