Uppringd av scammare

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Nån som har nån länk till ett inspelat sådant här samtal, vore kul att lyssna.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Finns det ingen lista man kan stå med på om man VILL bli uppringd? Låter ju som värsta fredagsmyset ju!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Finns det virus/trojaner som kan sprida sig via remote eller så? Inget kul om de bara får logga och leka runt i ett dött system. Funderar på att använda ett 3g abbonemang så låser man ute dem. Sedan har jag nog en gammal p3 som kan aggera hjälplöst offer.

Tror inte det. De fjärrprogram jag känner till öppnar P2P först vid filöverföring, innan dess skickas bara bilder tillsammans med tangentbordstryckningar och musrörelser. Dessutom initieras det från fjärradministratörens sida. Man jag är ingen überhacker.
Hursom tror jag inte de är intresserade av vad du har på din dator. Jag tror de kommer hitta "problem" som måste rätas till och att det gladeligen hjälper till med det OM du öppnar din plånbok, dvs ger dom ditt kreditkortsnummer.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nån som har nån länk till ett inspelat sådant här samtal, vore kul att lyssna.

Den gillar jag

Älskar slutet när scammern försöker bevisa att han kan hacka datorer och så säger han att han är en Certified Microsoft Technician, som hackar hahaha ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

När jag bodde hemma brukade jag fråga BBBs säljare som ringde om IP telefoni om det inte var det som aldrig fungerade och man slapp telefonförsäljare.

Själv har man fått många indier som vill prata om ens bank konto eller dator eller nåt annat men sist vi flyttade så la vi inte ut numret i vanliga katalogen (fråga inte, jag förstår inte heller telefonsystemet här) och har inte fått ett enda. Förutom Jehovas vittnen men med dom skäms man nästan lite med dom när man driver med dom.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade en kille från BBB som ville sälja på mig 54 kanaler.

Jag: Men jag har ju ingen tv.
Han: Det är ju därför jag ger dig de tre första månaderna gratis så kan du köpa en.
Jag: 900 spänn köper ingen tv.

Han tyckte för övrigt att jag skulle skita i att betala tv-avgiften, om jag skaffade en tv. Han kunde heller inte svara på vilken video on demand-tjänst bbb erbjöd, det var jag tvungen att kolla upp själv. Och ingen förståelse för att filmerna jag är intresserad av varken finns på sf anytime eller går på filmkanaler.

Han var lite sur i slutändan

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

YouTube clip...
Älskar slutet när scammern försöker bevisa att han kan hacka datorer och så säger han att han är en Certified Microsoft Technician, som hackar hahaha ^^

Stora delar av detta verkar vara samma manus som den som ringde mig, men tyvärr hade jag inget att spela in med och höll bara på i dryga 10 minuter.
Lycka att höra någon slösa bort deras tid så länge

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Stora delar av detta verkar vara samma manus som den som ringde mig, men tyvärr hade jag inget att spela in med och höll bara på i dryga 10 minuter.
Lycka att höra någon slösa bort deras tid så länge

de läser förmodligen från manus de hittar på nätet eller något haha^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Säger som många andra att det skulle vara kul om nån ringde Men alla försäljare som ringer mej talar ju finska...(bor i SVENSK-Finland ju!!)

Samma anledning man blir upp ringd av svenskar i SVERIGE, sen är det lite svårt att förstå hurrispråket där runt stränderna.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Samma anledning man blir upp ringd av svenskar i SVERIGE, sen är det lite svårt att förstå hurrispråket där runt stränderna.

Hurrispråket?! Du vet väl att Finland är ett tvåspråkigt land? Dessutom säger man inte Hurri åt folk...det är fult! Ungefär som Neger och blatte Dessutom som du ser kan vi alla Finland-svenskar "riktig svenska" också! Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt"

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

http://www.youtube.com/watch?v=Rvn6mCzRRpU

Den gillar jag

Älskar slutet när scammern försöker bevisa att han kan hacka datorer och så säger han att han är en Certified Microsoft Technician, som hackar hahaha ^^

ahhahashahahahahaXD ägd eller vad;)

Sen så lyssnar han inte på han för fem öre;) Trots han säger flera gånger att det är en bluff.

Suck att man i9nte får såna samtal:) Spela dum och "ger" tillgång till datorn. Synd min andra skrot dator inte är komplett (finns ju lite kul man kunde lägga på den).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Finns det inte någon trevlig polis här på Swec som har tillgång till avancerade spårnings-mackapärer?
Det hade ju varit sjukt najs!

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Finns det inte någon trevlig polis här på Swec som har tillgång till avancerade spårnings-mackapärer?
Det hade ju varit sjukt najs!

Inte vara sån. Men vad får du/ni ut på att veta vart stället är?

Vad det lät som på videon ovanför så verkar det vara något kontor eller ett litet rum med tre/fyra personer i (som satt i telefon i alla fall).

Man kan ju inte bara ta en resa till indien (om det nu ligger där) och ja skälla ut dom eller något annat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De som ringde till mig lät inte direkt illa. Förutom deras försök till engelska. Men vill minnas att det numret som jag fick första gången var något skumt ställe i afrika. De senare har varit dolda eller nått sånt. tror inte de ringde från afrika dock. Snarare att de gjorde ett litet skutt imellan där på en växel bara för att lura bort folk.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Vore ju faktiskt lite kul att få ett sånt samtal!

Skrivet av mini-z1994:

börjar bli mkt nu som händer med både telefonförsäljare och annat även om det är meningen som ett harmlöst skämt eller för och få tag på kontaktuppgifter osv.. eller hacka något.

btw farsans gamla volvo 740 (skrotbil) som hela tiden har sönder fördelar locket eller liknande med jämna mellanrum blev det inbrott i (var ungefär 3 på natten men inget blev taget. de blev avbrutna men det var stökigt i bilen dagen där på) var förra tisdagen och de som såg det såg inget regnummer på den men det var en röd skåpbil med någon extra lampa på taket så om ni är uppe sent kika lite närmare på bilen ni som bor kring Dalarna var btw 3 utländska tjejer som de såg ta sig in i bilen det går ju inte och anmäla eftersom inget blev taget..

ingen aning varför de tog sig in i bilen dock den ska skrotas snart iallafall XD och om de försökt starta den kall så sent hade den nog haft sönder fördelarlocket och sen gett några höga avgasspoffar som antagligen väckt grannarna (sitter 3 tumrör på den )

farsan brukar ta in stereofronten så den kunde de iallafall inte ta ^^
sitter dessutom standardhögtalare i bilen
och bensin har den kvar också (det var inbrott i en av våra tidigare bilar också (skrotad nu men den hade full tank och de hade även tagit ett däck som låg i skuffen på den) (var ganska nytt använt en säsong bara)

Var nog fan det bästa inlägg jag någonsin läst. Det är så härligt orelevant och detaljrikt så det blir fullständigt lysande. Jag högläste det för min kompis som var tvungen att springa och kissa efter sin vansinniga skrattattack. Jag tackar ödmjukast för underhållningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Finns det ingen lista man kan stå med på om man VILL bli uppringd? Låter ju som värsta fredagsmyset ju!

Eller hur
Nej, seriöst? Finns det någon sån tro?

Skrivet av Dr_Spackel:

Detta är inte telefonförsäljare [...]
Funderar på om man något sätt skulle göra en sandbox, men massa virus och malware, porrbilder och shit som de kan få logga in på. Dvs om de hör av sig igen. Gärna en win 98 sak eller så.

Hahaha, gör det!

Skrivet av KRQKAN:

http://www.youtube.com/watch?v=Rvn6mCzRRpU

Den gillar jag

Älskar slutet när scammern försöker bevisa att han kan hacka datorer och så säger han att han är en Certified Microsoft Technician, som hackar hahaha ^^

Underbar!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

ahhahashahahahahaXD ägd eller vad;)

Sen så lyssnar han inte på han för fem öre;) Trots han säger flera gånger att det är en bluff.

Suck att man i9nte får såna samtal:) Spela dum och "ger" tillgång till datorn. Synd min andra skrot dator inte är komplett (finns ju lite kul man kunde lägga på den).

Aaa det är synd att man inte får spela in grejs^^ Har varigt med om så sjukt mycket skit på VHF och telefoni som jag gärna hade spelat in ^^

Skrivet av adde_mufc:

Eller hur
Nej, seriöst? Finns det någon sån tro?

Hahaha, gör det!

Underbar!

älskar den

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Aaa det är synd att man inte får spela in grejs^^ Har varigt med om så sjukt mycket skit på VHF och telefoni som jag gärna hade spelat in ^^

älskar den

Hehe ja på kanal 16 kan det ibland utspela sig rätt konstiga samtal.....
Det finns en del nötter som inte förstår vad kanalen skall användas till

Vad gäller telefoni så är väl lagen skriven så att så länge en part i samtalet har kännedom så är det fritt fram att spela in. Jag kör själv en liten app på mobilen som spelar in alla samtal jag gör eller får. Direkt efter samtalet så kan man bestämma om man vill spara samtalet. Dessutom kan du filtrera så att samtal från kända kontakter ej sparas.
Är främst en säkerhetsåtgärd i det fall en uppringande försäljare beslutar sig för att vara kreativ med klipp och klistrandet.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Hurrispråket?! Du vet väl att Finland är ett tvåspråkigt land? Dessutom säger man inte Hurri åt folk...det är fult! Ungefär som Neger och blatte Dessutom som du ser kan vi alla Finland-svenskar "riktig svenska" också! Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt"

Hm, då var min polare trevlig igen... han sa inget att det var fult ord.. Men jag ber om ursäkt.

Han ska få för det där, tandkräm på toalett ringen ska han få.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Hm, då var min polare trevlig igen... han sa inget att det var fult ord.. Men jag ber om ursäkt.

Han ska få för det där, tandkräm på toalett ringen ska han få.

HAHA Ge han vad han tål

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Säger som många andra att det skulle vara kul om nån ringde Men alla försäljare som ringer mej talar ju finska...(bor i SVENSK-Finland ju!!)

Du borde börja med att leka full och mumla paskamakkara och kakkaläjä, vittupää - för att sedan följa upp med; EI, I'VE ALREADY GOT A WIFE.

Edit; phew, endast 2månader trådnecro denna gång.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryptic:

Haha, varför får aldrig jag sånna roliga samtal.. här är det bara tele2 som ringer och vill uppgradera mitt fiber till adsl osv .... >,<

Intressant anekdot är att när jag skaffade IP-telefoni (via kabel-tv-nätet i dåvarande bostad) så var det första samtal jag fick från Tele2 om att de erbjöd mig ADSL. De avslutade rätt snabbt när jag berättade vilken lina de ringt på

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hurrispråket?! Du vet väl att Finland är ett tvåspråkigt land? Dessutom säger man inte Hurri åt folk...det är fult! Ungefär som Neger och blatte Dessutom som du ser kan vi alla Finland-svenskar "riktig svenska" också! Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt"

Host host...Hurri är verkligen inte ens närheten av blatte. "Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt" Mjoh, svårt och förstå är det inte. Men när ska finnarna lära sig att "nojoo" inte finns med i det svenska språket och det heter "arton" och inte "aderton"

P.S.. är själv finne.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaso:

Host host...Hurri är verkligen inte ens närheten av blatte. "Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt" Mjoh, svårt och förstå är det inte. Men när ska finnarna lära sig att "nojoo" inte finns med i det svenska språket och det heter "arton" och inte "aderton"

P.S.. är själv finne.

Sa liksom att det liknade Inte att det är samma sak...Hurri betyder typ jävla svensk/svensk-talare...Alltså nån som inte hör hemma i Finland! Och nog fan säger man Aderton arton låter så slött, som om det tar för lång tid att säga Aderton nojoo är lite dialekt det med Säger det typ dagligen

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaso:

Host host...Hurri är verkligen inte ens närheten av blatte. "Men int er nå dialektin så svår ti föstaa He lååter ba liti meir "lös-släppt" Mjoh, svårt och förstå är det inte. Men när ska finnarna lära sig att "nojoo" inte finns med i det svenska språket och det heter "arton" och inte "aderton"

P.S.. är själv finne.

Förstår inte de som tar illa åt sig av "Hurri", något jag blivit kallad allt för många gånger av finska släktingar.

Men sen noojooo, är väl mer, Nå jooo?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Det där samtalet KRQKAN länkade till fick man allt skratta åt...

Och man säger aderton och inte arton

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Dessa personer eller ja kan ju vara andra har ringt oss nästan varje dag nu förtiden (under 2 veckor)

skrev en post här #12106388

men den vart låst men ni kan antagligen iaf läsa om vad som hände.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Det där samtalet KRQKAN länkade till fick man allt skratta åt...

Och man säger aderton och inte arton

-----------
För att fortsätta ert oftopicsamtal om ordalydelser
Man kanske säger på finlandssvenska, men inte i sverige för det slutade man med för många herrejösses år sen, inte ens min farmor på 92 år säger det.

http://sv.wiktionary.org/wiki/aderton

Seså, återgå till ämnet nu.

Ontopic
För de som råkat ur för att de ringer flera ggr, ta o lyft inte luren, ignorera deras hundra signaler, de ger sig fort när de märker att ingen svarar.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

För de som råkat ur för att de ringer flera ggr, ta o lyft inte luren, ignorera deras hundra signaler, de ger sig fort när de märker att ingen svarar.

dom har ringt ungefär en gång var andre eller 3je dag det räcker med att man säger bye och sen ger dom sig för dagen.

Men man kan ju undra varför dom ringer upp igen om ingen svarar eller inte har lust o prata med dom.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

dom har ringt ungefär en gång var andre eller 3je dag det räcker med att man säger bye och sen ger dom sig för dagen.

Men man kan ju undra varför dom ringer upp igen om ingen svarar eller inte har lust o prata med dom.

----------
ingen aning, men hos mig har de ringt, roligaste var när de ringde till jobbet som är en pcbutik:p
Men iallafall, hemmavid när de ringde flera ggr slutade jag svara efter första gången, sen ringde de massor ggr men tog nog ett par veckor och sen blev det tyst

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(