Permalänk
Medlem

Internetdelning via Iphone

Tja.

Sitter och ska hjälpa en användare som har problem med att internetdela via wifi.

När jag kom hit så startade jag internetdelning på min mobil, både hans dator och min dator hittade mobilen via wifi. Just då så gjorde jag inget mer, utan vi pratade lite, efter en stund då så lessnade mobilen och slutade skrika ut SSID. Och efter det hittar varken min eller hans dator min mobil när jag slår igång internetdelning.

Jag har startat om datorer, inaktiverat nätverkskort, inaktiverat wifi på mobilen, stängt av internetdelning, startat internetdelning, startat om telefonen. Men problemet kvarstår, våra datorer vägrar hitta ifånen.
Jag har aldrig haft problem mellan min dator och min ifån förut, så det känns som att detta uppstod bara för att jag ignorerade att ansluta till den när jag slog igång det första gången nu idag.

Några tankar?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Master of Overkill

har båda datoerna Itunes?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

en av dem.. men itunes ska inte behövas för internetdelning via wifi, bara via kabel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig det finns en lista över nätverk som den ska ignorera. Leta runt lite i inställningarna.

Permalänk
Medlem

letar som fan men hittar inget =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

en av dem.. men itunes ska inte behövas för internetdelning via wifi, bara via kabel

hmm låter konstigt eftersom bror och jag alltid behövt itunes för att Internet delningen ska funka, pröva med att installera det och installera om på den andra. Om jag har fel så skadar det ju inte att prova.

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

http://support.apple.com/kb/HT3574

itunes behövs endast för kabel.. men jag testar, lika bra som sagt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa lägga till nätverket manuellt, som om det vore ett dolt nätverk.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

itunes ligger på.
har testat att lägga till nätverket manuellt, visst är det wpa2-personal - aes som används?

inget av detta fungerar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av issue:

itunes ligger på.
har testat att lägga till nätverket manuellt, visst är det wpa2-personal - aes som används?

inget av detta fungerar

Har för mig det är WPA-Personal. Inte 100% säker dock.