Permalänk
Medlem

Dark Souls till PC!

Haha, nu blev ni lurade, va? Men detta är ett spel jag väldigt gärna se komma till PC, och känner ni som jag har ni nu chansen att göra något åt det.
Låna mig gärna en minut av eran fredagsnatt och skriv på denna petition.

http://petitionbureau.org/DarkSoulsForPC

La till TB's video, tack till Tallungs - lade till trailer
Permalänk
Medlem

Damn, detta verkar bli något stort. TB la upp den här videon http://www.youtube.com/watch?v=OUXw86Vn8ko&feature=g-u&contex... och petitionen når snart 20 000.

Jag vill hemskt gärna att Dark Souls ska komma till pc så jag är jävla glad att detta händer.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Det verkar ha startat på en tråd på Namco Bandai forumen där en från Namco Bandai säger att det är möjligt att de gör en pc version ifall vi visar att det finns tillräckligt många som vill det. http://forums.namcobandaigames.eu/showthread.php?p=2330759

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |

Permalänk
Medlem

Signade. Har alltid velat lira Dark souls, men tycker inte att Xbox spel är värt att köpa. Så jag hoppas verkligen detta går igenom!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Damn, detta verkar bli något stort. TB la upp den här videon http://www.youtube.com/watch?v=OUXw86Vn8ko&feature=g-u&contex... och petitionen når snart 20 000.

Jag vill hemskt gärna att Dark Souls ska komma till pc så jag är jävla glad att detta händer.

Såg det, fy fasen vad bra! Snart uppe i 25 000!

Skrivet av Tallungs:

Det verkar ha startat på en tråd på Namco Bandai forumen där en från Namco Bandai säger att det är möjligt att de gör en pc version ifall vi visar att det finns tillräckligt många som vill det. http://forums.namcobandaigames.eu/showthread.php?p=2330759

Japp, det var därifrån inspirationen till denna tråden kom, det känns dock velande, den ene säger ja och den andra säger nej. Men det spelar ingen roll, vi som konsumenter måste visa vår vilja, så sprid länken till världens sju hörn!

Skrivet av vikham:

Signade. Har alltid velat lira Dark souls, men tycker inte att Xbox spel är värt att köpa. Så jag hoppas verkligen detta går igenom!

Precis så resonerade jag, känns inte kul att behöva köpa ett Ps3 bara för ett spel, särskilt när man precis har köpt en ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Precis så resonerade jag, känns inte kul att behöva köpa ett Ps3 bara för ett spel, särskilt när man precis har köpt en ny dator

Yeah, men nu är det så att jag redan äger ett xbox 360. Ändå tycker jag inte att det är värt att köpa xbox spel. Ska jag betala pengar för ett spel så vill jag också få ett spel. Inte något som är extremt nerbantat för att kunna klara av att spelas på ett 4 år gammalt budget system i fjuttiga 25-30 fps. Catch my drift?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Detta vore riktigt härligt! TotalBiscuit gör några bra poänger i videon han la upp, hoppas bara att utvecklarna får ögonen på den

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

hade varit grymt att få se detta på PC, precis som TB säger så skulle detta passa alla "Hard-core" achivment-älskade, utmaningsdreglande PC spelare.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

Detta spel och spel som dessa hör hemma på PC! Ärligt talat är detta utan tvekan årets spel och jag ser inget spel som kommer slå Dark Souls på PC, 60fps, AA, FoV, Mods ( dock bara textures osv tycker jag, inte så man kan modda vapen iaf, kanske göra fiender och så ) jag skulle utan tveka köpa om Demon och Dark Souls i både collector's editions ifall det fanns.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Japp, det var därifrån inspirationen till denna tråden kom, det känns dock velande, den ene säger ja och den andra säger nej. Men det spelar ingen roll, vi som konsumenter måste visa vår vilja, så sprid länken till världens sju hörn!

Första svaret säger att ingen pc version ska släppas, men detta är långt innan spelet har släppts så de menar nog på att vi inte skulle se någon vid release. Där efter så tas frågan om att i efterhand porta spelet till pc och det enda som sagts av dem där har varit positivt, ifall det finns en tillräckligt stor marknad för det.

Jag är inte bara intresserad av detta för att jag vill spela Dark Souls. Detta är en utmaning till pc som spelplattform och jag vill visa att vi är starkare än vad alla konsol fanboys säger att vi är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallungs:

Jag är inte bara intresserad av detta för att jag vill spela Dark Souls. Detta är en utmaning till pc som spelplattform och jag vill visa att vi är starkare än vad alla konsol fanboys säger att vi är.

QfT! fy fasen du beskrev precis vad man kände helt perfekt! xD Trött på alla töntar som säger att PC är en jäkla piratplattform som inte säljer några spel alls, dags att bevisa motsatsen! Tror t.om att vi skulle gå om PS3 i sales för Dark Souls ifall detta skulle ske, utan tvekan! (Så länge de inte gör en otroligt fattig port)

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Namco Bandai har hört vad vi säger! http://forums.namcobandaigames.eu/showpost.php?p=2333925&post... Vi har inte fått något svar på ifall det händer men nu ver de att vi finns

"Damn you are amazing!
I honestly wasn't expecting such a massive support. My boss(es) even came to talk to me about this, after it explodes all around the world. If you wanted to have the attention of Namco Bandai Games, now you have it.
The future is in your hands, and I hope you will keep supporting this.
I make a personal objective to make sure every relevant people in Namco Bandai Games is in touch with this formidable effort.
Great Thanks!"

Visa signatur

Permalänk

Drakar och utmaningar, I support this

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skrev på, inte för att jag är speciellt intresserad av spelet i dagsläget,.. men man kanske blir, sen måste man ju stödja dom som ÄR intresserade

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

vill ha spelet men kan köpa det till PS3an men då det tar så tid att spela gjorde iaf 1an så känns det inte som man vill ta upp tvn så pass många timmar så inte sambon har nått att göra dvs se på tv
så det vore ypperligt att kunna skaffa det till datorn istället

Permalänk
Medlem

Dark Souls kommer till PC!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=469409

Citat:

Cover of German magazine PC Action, I verified. Thanks to gaffer Anarkin for breaking the news and providing evidence.

Anarkin's report:
"Dark Souls : Prepare to Die Edition" coming to PC. There's a preview in the new PC Action.
New bosses for the PC version everything else is 1:1 from the console version.
Release date is August.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Yes
Äntligen kan man dö 100 gånger och bli arg på pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Skriker av glädje!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Det här är en oerhört glädjande nyhet och ytterligare ett litet ljus av hopp tänds för PC som spelplattform.

Alla ni som gnäller att spelen har blivit för mainstream, för lätta, dlc-fixerade och gud vet allt måste verkligen köpa detta. Det är ett krav!

Permalänk
Medlem

<33333 Samma månad som man fyller år, sorry familjen ni får vänta med att ge mig presenter.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

har det till ps3 men kommer lätt köpa detta, kanske köper det åt några kompisar oxå för att visa dom att PC publiken är värd att sälja till.

Permalänk
Medlem

Kanske bästa tråden att fråga i.

Jag har dark souls till Xbox. Jag orkade köra i ca 20-40 minuter innan jag stängde av på grund av extrem uttråkning.
Blir spelet bättre senare? Eller fortsätter det i samma takt som i början?
Om det blir bättre så kanske jag bör ge det en chans. Kommer det till PC så blir det bara bättre då allt på xbox är så extremt fult.

Permalänk
Medlem

Dark Souls är inte för alla, det är en speciell typ av spel. Är det inte din kopp te, så kanske du skall kolla efter mer action orienterade?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Jag har dark souls till Xbox. Jag orkade köra i ca 20-40 minuter innan jag stängde av på grund av extrem uttråkning.
Om det blir bättre så kanske jag bör ge det en chans. Kommer det till PC så blir det bara bättre då allt på xbox är så extremt fult.

Vad var det som var tråkigt? Vad var dåligt?
Det är ett ganska klassiskt old school-spel där du straffas för misstag och belönas för att vara duktig. Tempot kan vara lågt och alla fiender står alltid på samma ställe, men är istället besvärande svåra. Man får i princip inget serverat och ingen håller dig i handen eller räddar dig från att störta ut över kanten. Checkpoints och stora pilar som pekar vart du skall gå eller var det superhäftiga vapnet ligger existerar inte.

Har man tålamod, är öppen för en besvärlig och "ny" upplevelse och är villig att spendera fem-tio timmar så vet man om man älskar eller hatar det. Oavsett vilket så är det ett fantastiskt spel som ironiskt nog känns väldigt uppfriskande.

Man behöver nära på också kika lite på wikis för att optimera vapen och uppgraderingar och kanske även youtube-filmer för att klara sig vidare från platser man fastnat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Nej det blir inte bättre senare. Håll dig till CoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det blir inte bättre senare. Håll dig till CoD.

Vilken ilska. Spelar inte CoD.
Silent Hill Downpour och Cathrine (och lite Rayman) är de enda spel jag spelar på mitt xbox just nu.

Skrivet av Tjodd:

Vad var det som var tråkigt? Vad var dåligt?
Det är ett ganska klassiskt old school-spel där du straffas för misstag och belönas för att vara duktig. Tempot kan vara lågt och alla fiender står alltid på samma ställe, men är istället besvärande svåra. Man får i princip inget serverat och ingen håller dig i handen eller räddar dig från att störta ut över kanten. Checkpoints och stora pilar som pekar vart du skall gå eller var det superhäftiga vapnet ligger existerar inte.

Har man tålamod, är öppen för en besvärlig och "ny" upplevelse och är villig att spendera fem-tio timmar så vet man om man älskar eller hatar det. Oavsett vilket så är det ett fantastiskt spel som ironiskt nog känns väldigt uppfriskande.

Man behöver nära på också kika lite på wikis för att optimera vapen och uppgraderingar och kanske även youtube-filmer för att klara sig vidare från platser man fastnat på.

Ska vänta på att spelsuget kommer tillbaka sen ge spelet en chans. Brukar gå några veckor mellan att jag vill spela till att det är helt ointressant så med lite tur kanske jag försöker spela genom det snart (och med ännu mer tur kanske det kommer ut till PC innan dess).

Permalänk
Medlem

Dark souls är ett oehört bra spel! Och jag hade gärna sett att det kom till PC så att fler fick uppleva det!

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bli inte så glada, de ska tydligen använda sig utav Games for Windows Live...
http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/11/prepare-for-gfwl-i...

Varför, VARFÖR väljer de att porta till PC och använda sig utav GFWL, när det var snack om pirater. Detta kommer inte att hjälpa försäljningen av spelet. Suck...