Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Trots att jag inte äger en iphone, och trots att jag är emot iOS så säger jag rakt av: köp den.
Htc Desire är ju värdelösa om du jämför med dagens utbud av telefoner. Men då det handlar om Desire vs iphone så är valet självklart, köp en ifån.

vad gäller app utbudet så skulle jag vilja påstå att det ser likadant ut market vs. appstore, mycket skit men även mycket bra saker. och androids market lär väl gå om appstore snart (?)

Det tar nog ett tag .... iOS leder ganska grovt med appar just nu, tror till och med att Android tappar utvecklare till sina appar? Inte säker dock.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

En riktig fanboy har talat , jag skulle kunna göra en lika lång lista om min Galaxy Nexus

Du kan väldigt gärna göra en sån lista där din Galaxy Nexus är bra. Har jag inget emot. Han frågade efter Pros och cons med telefonerna jag gav min sida av det du får du mycket gärna också dela dina åsikter om din Galaxy Nexus telefon.

Visa signatur

Permalänk

har haft båda och skulle ta en iphone

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Ja vill du följa mainstreamen och sitta med en mobil som du kan endast kan byta bakgrundsbild på, så köp en iphone.
Annars väljer du en android, typ en Samsung Galaxy SII eller liknande, där du kan anpassa alla hemskärmarna, och byta launchers utan att behöva roota eller jailbreak:a
Jag har fått uppfattningen att de flesta som äger en iphone gör det p.g.a att det är en lättanvänd mobil som funkar, och med många appar. Men den är ju långt ifrån personlig! Man sitter där med sitt 4x5 rutnät med appar/mappar, and that´s it....

Oj, nu känner jag att jag kanske borde gjort en stor post med alla min svar men icke för jag vart lite dum

Men i alla fall, Den punkt jag tycker att iPhonen fortfarande vinner på är att den är smooth att surfa på. Det är inte en samsung galaxy s2. Det har jag testat med 2 telefoner bredvid varandra.

Hemsidan var MMO-Champion för det är en väldigt tung hemsida att scrolla omkring på. Om du har en Galaxy S2 testa det själv så kommer du förstå vad jag menar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur man kan klara sig utan widgets.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade en HTC Desire och köpte nyligen en iPhone 4S för att ersätta den.
Som folk säger, är ju svårt som fasen att jämföra, Desiren är ju gammal och seg jämfört med en 4S som har mycket bättre hårdvara. Klart du får en bättre lur i prestanda, men det får du ju också om du köper en ny androidlur så.
Jag gillar faktiskt att skärmen är en smula mindre. Skärmens betraktningsvinkel upplever jag som mycket bättre på iPhonen, kan ju inte alls yttra mig om hur den är på en androidlur i samma eller högra prisklass.
Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med min iPhone 4S. Sen att de vart en iPhone beror nog mest på att jag var sugen på att testa något annat. Köper sällan samma märke på mobiltelefoner även om jag varit nöjd med dom.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Då jag själv har en iPhone kan jag bara prata om den.

Jag använder min som en galning, väldigt mycket. Surfar spelar spel lyssnar på musik sms osv.

*Bra batteritid för jag klarar mig tills jag kommer hem i alla fall men alla smartphones brukar ha problem att få mer än 8 timmars intensiv användning.

* Grym skärm som är skön att sitta och kolla på

*Du får siri på din iPhone 4S

*Du kan ringa facetime till andra med samma telefon

*Du får iMessage som gör att du kan skicka SMS till alla som har iPhone

*iOS är ett väldigt ''Lagg fritt'' OS till telefonen.

*Det är ganska bra mängd minne på den utan att du behöver sätta in ett kort med mer (8, 16, 64 GB)

Det är några av de saker jag kan komma på när jag sitter här. Då får en telefon som är väldigt lätt att använda och går fort att komma igång med.

1, batteri tid är lätt att fixa. man drar bara ner ljusstyrkan.
2,många androider har bättre skärm
3, DET HAR FUnnits ett liknande system till android kom för typ 2 år sedan.
4 och 5, Det finns liknande och bättre appar som passar till både Iphone och android,
6, HAHAHAHAHAHA ganska många tjejer i min skola har haft diverse problem med iphone. som att den inte tar emot sms och wifi inte fungerar bra mm.
7, 64gb är ganska överdrivet

hur som helst jag har alltid tyckt illa om apple och nu när Herr Jobs är död tror jag inte det finns mycket kvar av det företaget. (han var ju den som fick företaget att gå runt). Förresten börjar Android och windows att gå om ios bla i hårdvara. iPhone 4s verkar bara vara en nöd lösning.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

iphone (läs: Apple) suger... förlåt att jag trollar men jag är verkligen trött på min Iphone 3G...

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Då jag själv har en iPhone kan jag bara prata om den.

Jag använder min som en galning, väldigt mycket. Surfar spelar spel lyssnar på musik sms osv.

Jag går i skolan och kan använda den som internethub till dator eller något annat kul. Det finns massa saker som gör att jag håller mig till just iOS och inte android. Jag kan lista de här under.

*Bra batteritid för jag klarar mig tills jag kommer hem i alla fall men alla smartphones brukar ha problem att få mer än 8 timmars intensiv användning.

* Grym skärm som är skön att sitta och kolla på

*Du får siri på din iPhone 4S

*Den är inte för stor, du når allt med handen och den passar i fickan.

*Den har en riktigt kompetent kamera, kom ihåg att för att en kamera ska vara bra behöver den mer än bara ett högt antal pixlar.

*Du kan ringa facetime till andra med samma telefon

*Du har det största utbudet appar som finns att få tag på, massor med gratis och väldigt mycket 7KR appar.

*Du får iMessage som gör att du kan skicka SMS till alla som har iPhone

*iOS är ett väldigt ''Lagg fritt'' OS till telefonen.

*Det är ganska bra mängd minne på den utan att du behöver sätta in ett kort med mer (8, 16, 64 GB)

*Du slippar säkerhetskopiera, det gör den automatiskt via iClouds, grymt om du är en sån person som brukar glömma att säkerhetskopiera den.

*Finns massor med kul saker du kan köpa till den om du är en person som gillar sådant.

*Om du inte ska använda skal så får du en snygg telefon, och om du ska så finns det massor med snygga skal till det.

Det är några av de saker jag kan komma på när jag sitter här. Då får en telefon som är väldigt lätt att använda och går fort att komma igång med.

Satt och väntade på ett "BAZINGA" men det kom aldrig. De sakerna jag har fetmarkerat är sånt som jag skrattade rakt ut åt när jag läste.

En samsung galaxy s2 eller en nexus är det självklara valet vid val av ny telefon.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Satt och väntade på ett "BAZINGA" men det kom aldrig. De sakerna jag har fetmarkerat är sånt som jag skrattade rakt ut åt när jag läste.

En samsung galaxy s2 eller en nexus är det självklara valet vid val av ny telefon.

Tack nu känner jag mig mer säker på att jag gjorde ett bra beslut när jag beställde min s2:a!

felstavningar :P
Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

I slutändan handlar det som vanligt om vad man föredrar.

Tjejen har använt iPhone4 i några månader och det är en väldigt kompetent telefon med ett snabbt och stabilt iOS 5. Själv gick jag på Galaxy Nexus för att jag hört mycket gott om inställningsmöjligheterna på Android. Efter 1½ veckas användning kan jag utan tvekan säga att jag gjorde rätt val, vilket främst beror på att jag gillar att fippla med inställningar på datorer/telefoner.

Android 4.0.1 (Ice Cream Sandwich) är blixtsnabbt och förhållandevis stabilt. Framtida uppdateringar kommer med största sannolikhet reda ut de fåtal buggar som finns i nuläget. Batteritiden är bättre än väntat och än så länge har batterinivån aldrig dippat under 30% vid vanlig användning (samtal/surf/spel).

Känns som att det är svårt att gå fel vad man än väljer. Läs på om telefonen i fråga och besök en återförsäljare för att "klämma och känna" så vet du vad du får.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Har den något nyare Desire S som företagstelefon 3,7tums skärm den duger helt klart 1Ghz propp och 768MB ram.

Privat enkom för att ha när jag inte vill bli nåd på företagsmobilen så kör jag med en Samsung Galaxy GIO 3,2Tums skärm budgetandroid.

Tycker personligen det är samma skit lite olika ram och processorhastighet bara.

Vad gör man egentligen med en telefon (Smartphone) som kräver dualcore? Skall jue även komma eller har kommit med quadcore.

Jag sållar mig till skaran att jämföra en Gammal Androidtelefon mot en färsk Iphone 4S känns inte riktigt relevant.

Hade du haft en Samsung Galaxy S2 och funderade på byte till Iphone 4S så skulle det varit en annan sak.

Vad vill du ha Äpplen eller Päron vad tycker du är godast?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Android, över 5 billioner appar som kostar, kan man även få gratis genom att ladda ner apk:n (motsvarande .exe på windows)

UTAN att göra ett skit, ta ut ur kartongen, njut

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Nu ska jag förstöra varenda ett av denna "argument".
*Skärmen på iPhone är inte så speciell. Visst hög pixeltäthet, men å andra sidan finns det mobiler med både bättre panel och högre upplösning.

*Siri är portat till Android, googla om det. Annars finns det som vanlig många assistenter till Android (& tro det eller ej till och med iOS! (WUUT!)..)

*Angående A.Market / A.Store - Visst iOS har mer appar samt håller säkert en högre standard. Finns dock en massa saker att flasha till Android (personligt litet nöje jag har).

*iOS flyter på som fan, det gör den. Om du inte har orken att fixa din mobil exakt såsom du vill ha den, köp iPhone. Annars, läs vidare. Man kan fixa det mesta med Android till och med den "version" av Android som kommer med. Då lägger man in en s.k ROM som är designad på ett sådant sätt att det är snabbt och responsivt.

*Kul saker att köpa till? Låter knappast funktionellt. Men, visst, Apple har mycket mer saker för sina saker än Android har. Vissa är även mycket billigare än Androids varianter.

*Med en Android mobil kan man slänga in ett minneskort. Dock räcker 16gb en lång väg.

S-IPS Panelen på iPhone 4 och 4s är fantastisk. Den är i världsklass. Amoled är också trevligt. Jag antar att det är en smaksak.

iOS kommer alltid att flyta bättre än Android eftersom Java alltid tar mer systemresurser än native-kod.

Rent objektivt finns fler skal till iPhone än till vilken annan smartphone som helst. Jag håller dock med om att tillbehör är överskattat, dock funderar jag på att köpa en Apple Tv. iPhone som fjärrkontroll, det är grejer det.

Det Android saknar är en så kallad "Killer App", det finns många iOS exklusiva appar. Ett bra exempel är Instapaper.

Jag känner inte till någon som köpt extra minneskort till sin mobil. Bättre att plocka bort den komponenten och göra telefonen mer kompakt.

Skrivet av simon253:

hur som helst jag har alltid tyckt illa om apple och nu när Herr Jobs är död tror jag inte det finns mycket kvar av det företaget. (han var ju den som fick företaget att gå runt). Förresten börjar Android och windows att gå om ios bla i hårdvara. iPhone 4s verkar bara vara en nöd lösning.

iPhone 4s är den apples bäst säljande iPhone någonsin.

Skrivet av mgst1:

iphone (läs: Apple) suger... förlåt att jag trollar men jag är verkligen trött på min Iphone 3G...

Med den inställningen förstår jag att du är väldigt objektiv. iPhone 3G är 4 år gammal, det är inte bara du som är trött. 4 mobilår motsvarar 80 människoår.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Avstängd

finns ju inget som slår iphone 4s kolla hur många som köper den

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

Så om en hel hög med människor hoppar utför ett stup så gör du det också ?

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

.....

Jag känner inte till någon som köpt extra minneskort till sin mobil. Bättre att plocka bort den komponenten och göra telefonen mer kompakt.

.....

Om du menar till androidlurar så känner jag ingen heller som köpt extra minne, de brukar ingå

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

S-IPS Panelen på iPhone 4 och 4s är fantastisk. Den är i världsklass. Amoled är också trevligt. Jag antar att det är en smaksak.

Med den inställningen förstår jag att du är väldigt objektiv. iPhone 3G är 4 år gammal, det är inte bara du som är trött. 4 mobilår motsvarar 80 människoår.

DU KAN FAN INTE jämföra mobil år med människo år. Jag är så jävla trött på att se all med deras iPhones och kaxiga betende och deras tro på att man är dum i huvudet o man inte gillar iphone. OCH samsung har också amoled (ingen aning om vad det e) Men kan ni sluta säga iPhone är bäst snälla jobs e död och snart apple med!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

"En miljon flugor kan inte ha fel: ät skit."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Så gratis SMS, Gratis att skicka bilder och filmer är inget jag borde räkna med när jag gör en lista för saker som är bra med iOS? Som att det vore något dåligt?

Siri? Varför inte? Visa ett android program som fungerar bättre!

Kameran är bättre än på många Android telefoner.

iOS har fler appar många med bättre kvalité än android.

Facetime är något som jag faktiskt har använt en del, Du kan prata med flickvän, familj, kompisar som du inte träffat på länge?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guldkrull:

"En miljon flugor kan inte ha fel: ät skit."

Så Rätt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Så gratis SMS, Gratis att skicka bilder och filmer är inget jag borde räkna med när jag gör en lista för saker som är bra med iOS? Som att det vore något dåligt?

Facetime är något som jag faktiskt har använt en del, Du kan prata med flickvän, familj, kompisar som du inte träffat på länge?

Visa mig ETT tillfälle där SIRI kan komma till praktiskt användning. Android har det också, fast på engelska

Skype kan både skicka gratis meddelanden (och inte bara till de som har iOS, sålänge du har programmet installerat. Även till datorer då) och klarar även av VIDEOSAMTAL även kallat facetime. Kostar till mobilen dryga noll kronor.

Kameran vet jag inget om.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

1, batteri tid är lätt att fixa. man drar bara ner ljusstyrkan.
2,många androider har bättre skärm
3, DET HAR FUnnits ett liknande system till android kom för typ 2 år sedan.
4 och 5, Det finns liknande och bättre appar som passar till både Iphone och android,
6, HAHAHAHAHAHA ganska många tjejer i min skola har haft diverse problem med iphone. som att den inte tar emot sms och wifi inte fungerar bra mm.
7, 64gb är ganska överdrivet

Då kan jag dra ner ljusstyrkan på min iPhone?

Länka en modell som har bättre skärm

Mycket möjligt har inte en aning om hur bra det fungerar.

Apps brukar ofta göras till iOS först och sedan till android, Väldigt många utvecklare byter från Android till iOS just nu.

Inte för alla? Jag skrev ner vilka modeller som finns och då skriver jag alla, 64GB är bra för en person som tex filmar mycket? 1080P tar en del minne när man ska filma under en längre stund.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Siri snälla använder folk den ens och Android har haft sin sådana sak i något år nu.

Vissa ja.

Bättre kavllite apple kontrollerar allt innehåll på appstore och bara viss får göra appar.

Hört talas om Viber tex??? behövs bara internet och det finns överallt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

DU KAN FAN INTE jämföra mobil år med människo år. Jag är så jävla trött på att se all med deras iPhones och kaxiga betende och deras tro på att man är dum i huvudet o man inte gillar iphone. OCH samsung har också amoled (ingen aning om vad det e) Men kan ni sluta säga iPhone är bäst snälla jobs e död och snart apple med!

Det är nog ingen risk att apple går under.
Det är för och nackdelar med alla produkter.
Den största nackdelen android dras med är som tidigare nämnt att apparna körs via en javamotor, vilket drar mer resurser och därmed kräver bättre hårdvara för att ge likvärdig prestanda som ios.
Att t.ex. arbeta med musik i realtid på en androidtelefon är värdelöst då latensen är skyhög jämfört med en iphone och där kan vi nog återigen peka på användandet av java.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Du får inga gratis sms...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Då kan jag dra ner ljusstyrkan på min iPhone?

Inte för alla? Jag skrev ner vilka modeller som finns och då skriver jag alla, 64GB är bra för en person som tex filmar mycket? 1080P tar en del minne när man ska filma under en längre stund.

ja? och?
vem filmar 1080p på en liten iphone?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Länka en modell som har bättre skärm

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008524

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Hört talas om Viber tex??? behövs bara internet och det finns överallt

Viber och skype förutsätter ju dock att personen man vill skicka till har det programmet. Det är det som är grejen med imessage att alla med iphone (förutsatt att de uppdaterat till ios 5, iphone 3g räknas inte) kan skicka gratis till varandra utan extra program.

Många android/iphone fanboys här...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Gratis SMS? Syftar du på den appen som skickar meddelanden över nätverket? I så fall kan jag meddela dig om att det finns minst 40 tusen miljarder såna appar till android också. Skype är en populär

Än på många ja. Det finns dock ett par androidlurar som har bättre kamera. Både de som kostar som en iphone, och en bra bit billigare också

Facetime? Samma sak som med "gratis sms" där. Att prata med folk är inte precis något revolutionerande

Dock så vinner du ang apparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Om du menar till androidlurar så känner jag ingen heller som köpt extra minne, de brukar ingå

Jag skall alltid vara värst så jag köpte 32 gig till min Nexus. Så nu har jag 42 gig utrymme Bra faktiskt eftersom skärmen funkar utmärkt att kolla på film med Bara lägga in en dröse TV serier o spana när man skall sova. Att jag dessutom har en massa musik och ljudböcker till hands gör inte ont

Tro jag köpt extra minneskort till ALLA mina telefoner jag ägt, till dom som haft extra minnesplats alltså. Man kan alltid få för lite utrymme.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard