Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Med tanke att man får 6 bags utav weekly och 2 bags av daily + medans man "farmar" warzones så kan man köpa bags som innehåller tokens...då e det ju lätt in my opinion.

Eller så hade jag tur som sitter med full champion geared (utom implants).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Otroligt lätt ska man väl ändå inte säga, det är en herrans massa warzonefarmande som ska göras för att få ihop alla delar. Sen måste man ju ha en hel del tur för att få den del man behöver i de bags man får, har nog fått 3-4 lightsaber tokens nu, och saknar fortfarande flera delar ur champion-setet...

Hur kul hade det varit om man fick all gear på så kort tid?

Även några veckor är ganska kort tid, med tanke på att det är ett MMO vi pratar om.

Det är dock inte centurion delar du får i champion-bags, utan det är centurion commendations, plus en liten chans att få en token som man kan spendera på en viss champion-del.

Det som kommer ta tid är att komma upp i valor rank 60 så man kan få battlemaster, bara att komma upp i 30 tog ju tid. Dem som har battlemaster redan nu är rätt så överlägsna i warzones.

Så är det kanske. 30? jag har inte ens rank 10 60 kommer jag aldrig palla med. Tar för lång tid. Speciellt när man förlorar 7 matcher av 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Med tanke att man får 6 bags utav weekly och 2 bags av daily + medans man "farmar" warzones så kan man köpa bags som innehåller tokens...då e det ju lätt in my opinion.

De kommer ändra Ilum nästa vecka också så det blir inte bara att kuta dit och göra lite objectives utan att döda ngn å få bags. Så det kommer bli svårare att få PVP gear.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sammyc51:

Jo, på en vecka får man ju en del bags (18 om jag inte räknar fel?), men det är ju långt ifrån alla som innehåller champion tokens. Sen ska det ju vara rätt token också, man tjänar inte så mycket på att få 3-4 lightsaber tokens, som jag fått, till exempel.

Men bara dem inte gör det lättare, det skulle nog göra det bra tråkigt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Flashpoints på hardmode är dock jävligt svåra utan bra gear och en bra grupp. Provade köra duo på black talon igår och vi kom till första roboten som dödade oss på några sekunder. Att sen BT är totalt buggat på hard mode gör inte saken bättre

Vad menar du med att Black Talon Hardmode är buggat? Har gjort den flera gånger och det är ju bara att springa igenom den med bra DPS. Healar själv btw.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av schitzo:

http://www.heroengine.com/2011/11/heroengine-meets-starwars/

"It's not productized yet," we told Gordon. "There are whole sections of code that is only roughed in and not optimized for performance or security. And there are very few comments and very little documentation."

He didn't care. "We are going to have tons of engineers. We can finish it ourselves. We're going to want to modify your source code for our special project anyway."

Gillar att ingen svarat på detta, det är ju patetiskt och bioware har inte en aning om vad de håller på med.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Gillar att ingen svarat på detta, det är ju patetiskt och bioware har inte en aning om vad de håller på med.

Minst sagt :S

Undrar hur ofärdig motorn i sin helhet egentligen är, man har ju fattat medans man spelar att motorn är lite lustig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

det är ju patetiskt och bioware har inte en aning om vad de håller på med.

Nä, dem har bara skapat några av världens mest hyllade och prisade spel... Dem har säkert ingen som helst koll.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så roligt, blir disconnected hela jävla tiden. Så störande, precis när man vill spela. Man kan inte springa framåt.. PANG dc. Loggar in igen. DC.. tråkigt :<

Lirar på Hex Driod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Nä, dem har bara skapat några av världens mest hyllade och prisade spel... Dem har säkert ingen som helst koll.

Någon läser inte det som stod på länken.

Att köpa en motor som är långt ifrån färdig är inte särskilt smart. Speciellt när den presterar (i SWTOR) likt skit. Väldigt dålig prestanda på många highend datorer. Och har väldigt mkt buggar.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

Någon läser inte det som stod på länken.

Att köpa en motor som är långt ifrån färdig är inte särskilt smart. Speciellt när den presterar (i SWTOR) likt skit. Väldigt dålig prestanda på många highend datorer. Och har väldigt mkt buggar.

Jo, jag läste vad som stod i länken, och tror att det var ett bra val dem gjorde.

Det är bra mycket smartare (när man har den kompetens som Bioware har) att köpa en halvfärdig som man själv kan modifiera och göra om till sin egen, än att köpa en färdig som kanske låser en till vissa designval.

Jag tror dem kan det lite bättre än vad någon av oss kan faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Jo, jag läste vad som stod i länken, och tror att det var ett bra val dem gjorde.

Det är bra mycket smartare (när man har den kompetens som Bioware har) att köpa en halvfärdig som man själv kan modifiera och göra om till sin egen, än att köpa en färdig som kanske låser en till vissa designval.

Jag tror dem kan det lite bättre än vad någon av oss kan faktiskt.

Kan de säkert.
Men är det smart, nej?
Gör en egen motor eller modifiera en som de redan har som fungerar bra. Hero Engine har inte varit något bra i något spel.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Någon läser inte det som stod på länken.;)

Jag läste lite mer vad som stod på länken, och i en kommentar från de som gjort Heroengine, så var detta många år sen. Enligt dem så var det över 3 år sen de lämnade sista builden till Bioware. Uttalandet i kommentaren är alltså vara ännu äldre. Så på dessa många år lär de haft tid på sig att göra klart alla delar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

Kan de säkert.
Men är det smart, nej?
Gör en egen motor eller modifiera en som de redan har som fungerar bra. Hero Engine har inte varit något bra i något spel.

Hade det inte varit smart hade dem inte gjort det, det är ganska mycket pengar som står på spel.

Så ja, jag tror det var ett bra val.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Jag läste lite mer vad som stod på länken, och i en kommentar från de som gjort Heroengine, så var detta många år sen. Enligt dem så var det över 3 år sen de lämnade sista builden till Bioware. Uttalandet i kommentaren är alltså vara ännu äldre. Så på dessa många år lär de haft tid på sig att göra klart alla delar.

Men spelet känns långt ifrån klart.
Motorn är sjukt ostabil och lider av avsaknaden av optimeringar.

Skrivet av Newklear:

Hade det inte varit smart hade dem inte gjort det, det är ganska mycket pengar som står på spel.

Så ja, jag tror det var ett bra val.

Hahaha. Jag antar att du älskar spelet och kani nte se någonting negativt i något du tycker om.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av schitzo:

Hahaha. Jag antar att du älskar spelet och kani nte se någonting negativt i något du tycker om.

Jag kan och har hittat massor utav negativa saker med spelet som jag stör mig på, det betyder inte att jag tycker att dem inte vet vad dom pysslar med, för det gör dem.

Jag kan också hitta massvis med bra saker, för det är ett fantastiskt bra spel redan nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet någon vart detta finns någonstans? http://www.youtube.com/watch?v=lNHwBWaN7bA&feature=BFa&list=P...

Så jävla bra ju

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hudda:

Vet någon vart detta finns någonstans? http://www.youtube.com/watch?v=lNHwBWaN7bA&feature=BFa&list=P...

Så jävla bra ju

http://www.ign.com/wikis/star-wars-the-old-republic/Easter_Eg...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Så jävla bra ju

Denna är ju klart mycket bättre (som kom efter din film i spellistan till och med).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Denna är ju klart mycket bättre (som kom efter din film i spellistan till och med).

Ja den är sjukt bra gjord eller denna klassikern http://www.youtube.com/watch?v=7YwLQSTo_ow

Tack för länken Newklear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Ja den är sjukt bra gjord eller denna klassikern http://www.youtube.com/watch?v=7YwLQSTo_ow

Tack för länken Newklear!

Orginalet är egentligen "Darth Vader being a smartass":
http://www.youtube.com/watch?v=5blbv4WFriM
Men den är oerhört rolig oavsett. Absolut min favorit bland Star Wars humor.

Permalänk
Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Vad menar du med att Black Talon Hardmode är buggat? Har gjort den flera gånger och det är ju bara att springa igenom den med bra DPS. Healar själv btw.

det dök inte upp några fiender i de där poddarna som släpper robotar in i skeåpet tex. vid första elite bosses så dök det inte heller upp fiender på sidorna.

vi dog iaf direkt på första bossen. hade inte en chans. vi var iofs bara 2. ingen riktig tank och ingen riktig healer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Kan de säkert.
Men är det smart, nej?

måste vara jobbigt att lägga så mycket energi på att gälla som du gör. sluta spela om det nu irriterar dig så mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

måste vara jobbigt att lägga så mycket energi på att gälla som du gör. sluta spela om det nu irriterar dig så mycket

Så ett forum ska alltså bestå av att säga positiva saker HELA tiden om saker och ting? Nej du har nog kommit fel.
Man får ju inte "gnälla" eller "kritisera" eller nämna NÅÅÅÅGOT negativt om NÅÅÅÅGONTING på Svenska forum för annars är man ju ett TROOOOLL!!

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem

Försök att göra något bättre och kom tbx när du är klar

Tvekar på att det finns något mmo som fungerar felfritt. Inte ens WoWs motor är bra..fyran vad dåligt optimerat, fungerar bäst på gamla datorer ;p

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att stänga av en subscribtion? Vill pröva spelet en månad och köra gamecards om jag gillar det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör man för att stänga av en subscribtion? Vill pröva spelet en månad och köra gamecards om jag gillar det.

Du köper spelet och reggar ditt visa kort på ditt acccount. Efter du gjort det går du in och avreggar det på direkten och då har du dina 30 dagar som medföljer men inte mer. Enkelt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Du köper spelet och reggar ditt visa kort på ditt acccount. Efter du gjort det går du in och avreggar det på direkten och då har du dina 30 dagar som medföljer men inte mer. Enkelt.

Gjorde det med paypal och tog bort kontot med det står de har paypal med min mail och att jag har en subscription rate på 1 månad.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Gjorde det med paypal och tog bort kontot med det står de har paypal med min mail och att jag har en subscription rate på 1 månad.

Ok. Skumt. Men har du avreggat de så ska de vara avreggat. Inte mycket än så och när dina dagar rinner ut så kan du inte spela mer.

Borde eve fått ett mail om det kanske?=)

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"