Permalänk
Medlem

"Ingen bild"

Min gamla dator har på sista tiden krånglat med att frysa totalt, läste på lite varför den gör såhär och fick tips att jag skulle köra memtest för att kolla mina minnen. Sagt och gjort, brännde memtest på skiva, satte primaryboot cd-rom men nånting sket sig där för den ville inte boota cdn. Blev bara svart med text där det stod att booten hade failat. Så ressade jag datorn på knappen och efter det hade jag ingen bild. Har testat byta grafikkort, haft ur allt utom prolle, grafikkort,mobo. Men får ingen bild, så nu ber jag er om hjälp ! Detta är en AM2 rigg, jag gissar att moderkortet har pajjat men får man tag på am2 i butik ?

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk

Går allt igång. Startar fläktar etc ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Om det är AM2/AM2+ så brukar åtminstone jag kränga dom korten på tradera alldeles för billigt. Kika där om du kommit fram till att moderkortet är trött.

Annars: riv allt, gör rent och börja om

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Går allt igång. Startar fläktar etc ?

Skickades från m.sweclockers.com

allt går igång, och jag få heller inget pipande ljud från moderkortet som man brukar få när något är fel.

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Om det är AM2/AM2+ så brukar åtminstone jag kränga dom korten på tradera alldeles för billigt. Kika där om du kommit fram till att moderkortet är trött.

Annars: riv allt, gör rent och börja om

Japp ska göra så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag behövde helt nyligen ett 775kort och gick till min lokala handlare ,han hade några beg liggande på hyllan så jag köpte med viss garanti och allt , så det är väl inte helt uteslutet att handlarna kan ha sådana AMD kort liggande på hyllan oxå

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Jag behövde helt nyligen ett 775kort och gick till min lokala handlare ,han hade några beg liggande på hyllan så jag köpte med viss garanti och allt , så det är väl inte helt uteslutet att handlarna kan ha sådana AMD kort liggande på hyllan oxå

Skall göra en sväng in till stan idag så då ska jag gå in och fråga om han har nått på hyllan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu fick jag upp ett meddelande där det står såhär: Award BootBlock v1.0
Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
BIOS ROM checksum error
Keyboard error or no keyboard present
Detecting floppy drive A media ...
Drive A error. System halt

Vad är felet, någon ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Resetat bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pomppe:

Nu fick jag upp ett meddelande där det står såhär: Award BootBlock v1.0
Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
BIOS ROM checksum error
Keyboard error or no keyboard present
Detecting floppy drive A media ...
Drive A error. System halt

Vad är felet, någon ?

fick det att funka nu, drog ur cmos jumper en stund och sedan startade jag upp datan så nu funkar det

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pomppe:

fick det att funka nu, drog ur cmos jumper en stund och sedan startade jag upp datan så nu funkar det

Datorn. det heter datorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Datorn. det heter datorn

haha, ursäkta mig

Visa signatur