Permalänk
Medlem

ASUS GTX 580 Matrix

Hej.

Köpte en ny data nu i veckan och fick delarna igår, har kopplat in allt som det ska men datan hittar inte mitt asus Matrix gtx 580 platinum. kommer inte fram i enhetshanteraren, bara det integrerade grafikkortet. har kollat bios och pci express är standard. Har stängt av det integrerade grafikkortet, uppdaterat bios, men händer inget. Kan inte installera drivrutinerna till grafikkortet, för det står att det inte finns något.

Asrock Z68 extrem 3 gen 3 moderkort.
ZX Series 850Watt nätagg.

Trevlig helg.

Permalänk
Medlem

Prova att ta ur och sätta in kortet igen.
Kan ju vara så att det inte riktigt sitter helt intryckt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har den ström? jag vet att det är en korkad fråga men har själv gjort det felet XD

Permalänk
Medlem

Ja alltså, jag har tagit ur det, kört utan graffe, installerat om windows. det har ström 2 st 8pins. Fläktarna snurrar, det lyser som det ska, men datorn hittar inte på det... har inte hittat nått ställe där det här felet uppstått.

Permalänk
Medlem

kanske en till dum fråga, drivisar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

kan inte installera drivrutinerna, står att det inte finns nått grafikkort att installera till.... är det någon som vet om man ska ha 2x6 eller 2x8 pin i det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Totte87:

kan inte installera drivrutinerna, står att det inte finns nått grafikkort att installera till.... är det någon som vet om man ska ha 2x6 eller 2x8 pin i det?

Vadå 2x6 eller 2x8 pin? Har den åtta hål så har den det, ta en titt på kortet den har 2x8 och alla hål ska fyllas för att den ska fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Ja den har 8a, eller 2x8 har fyllt allt med 2 sladdar.... vette fan vad felet är..

Permalänk
Skrivet av Totte87:

kan inte installera drivrutinerna, står att det inte finns nått grafikkort att installera till.... är det någon som vet om man ska ha 2x6 eller 2x8 pin i det?

Det ska vara 2*8pin. Jag har 2 st av ASUS GTX 580 DCU II, alltså nästan samma kort som du. Jag hade samma problem med botten kortet, det visade sig när jag tog en närmare titt att det var ungefär en mm för lite intryckt. Prova att trycka till lite extra på det och starta upp det sen.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Händer ingenting, har tryckt och tryckt, sitter som ett smäck..... man ska väl bara ha 2 sladdar till grafikkortet? kan det ha nått med att man har ssd disk? har det i en pci express 3.0 ist för en pci express 2.0? fattar ingenting.....

Permalänk
Avstängd

Format c:\

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ännu en dum fråga, har du kopplat in skärmen till grafikkortet?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ja det har jag haft. Men då får jag ingen bild...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har fått ett såkallat "måndagsexemplar" troligtvis, gå tillbaka till affären -ev skicka tillbaka det, och få ett nytt.

/Adde

Permalänk
Medlem

fy fan va tråkigt.... men ska grafikkortet lysa och fläktarna gå även om det är ett måndagsex? Så har man lyckats handla det sista i sverige verkar det ju som å...

Permalänk

Angående strömkontakterna, lyser det en GRÖN lampa ovanför var kontakt på grafik-kortet? Annars får det inte ström som det ska.

Permalänk
Medlem

lyser 2 gröna lampor. har 2x 8pins kontakter på kortet

Permalänk
Avstängd

Kanske låter långsökt...men öka Pci-e till 101mhz?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat kortet i lillebrors data, och det funkar där... han har ett 1000watt nätagg och Asus Sabertooth p67 moderkort. har jag ett för klent nätagg?

Permalänk
Skrivet av Totte87:

Nu har jag testat kortet i lillebrors data, och det funkar där... han har ett 1000watt nätagg och Asus Sabertooth p67 moderkort. har jag ett för klent nätagg?

Med ett 850Watt nätagg så skulle du till och med kunna ha GTX 580 SLI Så ditt agg är inte för klent.

Mitt system drar som mest när jag lirar BF3. Har varit uppe i 860w+ då på HELA systemet mätt från väggen.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

okej, då är ju inte det felet då och mitt moderkort ska väl klara det, http://www.inet.se/produkt/1902090/asrock-z68-extreme3-gen-3 . Sen har jag satt det i pci express 3.0, vad fan är det för fel.... lillebror har 6pci kontakter till nätagget och jag har 8a till nätagget, nån skillnad där? spelar det någon roll vilken av nätaggs pci ingångarna jag sätter i? har 4a st.

Permalänk

Du har väll testat kortet i någon annan pci-e port också förstås ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

har ju en till men den kmr jag ju inte åt för nätagget sitter i vägen.. om du kollar länken och trycker upp bilden på moderkortet så är ju den nästan längstner på moderkortet...

Permalänk
Medlem

Hade en kompis som hade EXAKT samma problem, exakt!

Han har löst det ska kolla med honom nu hur han löste det hela.

Edit: Ringde honom och han sa att han tog ut kortet tryckte på reset(på moderkortet(antar jag)) satt tillbaka det med alla pins uppfyllda och då kände datorn igen kortet och allt va prima!

Hoppas det hjälper!

Permalänk
Medlem

clear CMOS är ju en klassiker ... kanske testat?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

testa clear cmos, hände inget ! men nu tog jag brorsans kort, också ett gtx 580 fast inte lika stort som mitt, och det passade i pci express porten som var längst ner på moderkortet, så nu har jag bild, och var säkert det som var felet, men stog i manuallen att man skulle välja porten högst upp på moderkortet. Går det att stänga av/sätta på nån port? Kmr aldrig få in mitt grafikkort på pci express porten längst ner... Tack så mycket för all hjälp !!!