Trådlös ljud överföring

Permalänk
Medlem

Trådlös ljud överföring

(hoppas detta är rätt forums del)

har kommit fram till att jag måste ha en bättre lösning i bilen.

jag har ett 3.5mm uttag i bilen och kör med sån sladd från telefon för att få ut ljudet i högtalarna.

nu efter att ha provkört apple airport så kom jag fram till att de måste finnas nån likande lösning.

jag vill ha en dongel förslagsvis bluetooth och med en 3.5mm kabel på

alltså från telefon till dongel "trådlöst" och från dongel till bil med 3.5mm plugg..

nån som känner till en sån vettig lösning??

JAG VET ! att de finns sånna fm sändare.. men jag har sjukt dålig erfarenhet av dessa därutav så vill jag väl skippa den i först taget.

tanken är att ha mobilen löst utan någon kabel i. sen om de är bluetooth eller wifi spelar ingen roll.

bygga in en apple airport i bilen känns lite omständigt..

/k

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk

jag skulle säga att köpa en nu huvudenhet som har bluetooth in byggt. det fin fina och billiga såna i många märken.

Permalänk
Medlem

Vilket bluetooth-headset med 3.5 mm utgång borde väl fylla det behovet?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

om man vill ha ett bluetooth headset. så är det inte vilket som helst den skall ha stöd för 3.5 stereo utgång. och nästa är med laddningen. det blir inget snyggt om man laddar den via cigarettuttaget. tredje är att man får stänga av och på den själv. men det är ju minsta problemet ju.

Permalänk
Medlem

Alla sådana enheter behöver ju ström och det blir därför o ständigt med massa kablar. Så jag skulle också föreslå en ny stereo med bluetooth inbyggt...

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Ny stereo blir inge bra :).. för jag har bmw nav.. och montera iphone uttag kostar 5K så de känns lite saftigt.

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Mercedes skulle ha 40k för iphonemontering, 5k är ju som hittat!

Testa en sån här, jag har kört med en liknande:
http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Headset-A2DP-3-5mm-Stereo-A...

Permalänk
Medlem

haha

ja fan sån kolla jag på idag.. vart dock osäker på om den kan skicka ljud ut.. eller om den bara tar emot via 3.5mm uttaget ?

Edit... men fan den där du länka gör ju de !! klockrent.. jag beställer en sån o provar

ps.. va de bra ljud med den ?

Skrivet av fiffy:

Mercedes skulle ha 40k för iphonemontering, 5k är ju som hittat!

Testa en sån här, jag har kört med en liknande:
http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Headset-A2DP-3-5mm-Stereo-A...

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte precis en sådan. Den jag har är ok, men jag föredrar kabel(som jag drog själv...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

kolla på denna i så fall http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528552 jag har inte haft dom eller provlyssnat på dom.