Ingen prövning av domen mot The Pirate Bay

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Detta är långt från över, TPB kommer att överklaga vidare, det har dom klargjort tidigare vid ett flertal tillfällen.

Sen att mediaindustrin kan köpa domar(e) såhär enkelt är sjukt skrämmande.

Och till sist, "grabbarna" kommer inte att betala en spänn av skadeståndet eller krypa in i någon cell, pengar finns, men inte där svenska fasciststaten kan komma åt de, samt att "grabbarna" befinner sig på, låt oss säga "helt annan ort".

Överklaga vidare? Till vilken instans då, om man får avslag i HD?

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det är ingen liten summa pengar. Dock så tror jag inte lösningen är att sätta alla i fängelse eller bötfällning.

Någon behöver komma på något som fungerar (steam inom spel spotify inom musik) men vi har inget som faktiskt fungerar på inom film än.

Hade vart skönt om man på en fredag hade
Kunnat gå in på ett program där jag skulle kunna sitta och kolla på 1080p filmer vilket hade lett till att jag inte hade laddat ner. Dock så måste länsen fungera bra och ha alla de senaste filmerna men jag menar, spotify måste ha påverkat mängden musik som laddad ner, eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Man får inte vara för beroende av ett företag tex. Spotify. Då har dom för stor makt, det leder aldrig till något bra för oss "dödliga".. Och vem vill använda steam? Dom blåser alla sina kunder. Så länge andra alternativ finns tillgängliga så begränsar det dom stora företagens makt. Det är nog så vi flesta vill ha det.

Sorgligt med TPB. Hoppas stridsyxan fortfarande svingar!

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | Corsair VX 550 | Intel E8500 @ 3,9Ghz - thermalright ultra-120 extreme /w nexus 120mm 1000rpm

Permalänk
Medlem

sjukt dåligt av HD, enbart en fasad för viljan av dom stora företagen. Ja tänker iallafall fortsätta att ladda hem och stödja denna teknik som bevisligen funkar mycket bättre än vad skiv&film industrin har att bjuda på.

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

fan va ja hatar den här världen just nu.. Guy Fawkes, vart e du??? vi behöver någon som spränger parliamentet o startar om hela de här rutna systemet.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Hört om voddler?

Voddler är en känst som inte riktigt fungerar. Med andra ord, den är väldigt dåligt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Carl Lundström har de begärda pengarna - och bra mycket mer därtill. Han är en av arvtagarna till det numera sålda Wasa knäcke. Bara så att ni vet.

Jag måste dock påstå att jag är lite förvånad att HD inte prövar fallet. Men men, vi får lita på att deras bedömning är den rätta.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Då kan vi fastställa att piratkopiering är ett grövre brott än mord och att andra länder har rätt att kliva in och bestämma Svenska lagar och regler.

Permalänk
Medlem

Bedrövligt att man får böta mer för att hjälpa folk titta på film och lyssna på musik på ett bekvämt sätt än för att våldta och mörda. Kudos, hovrätten.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Folk borde sluta gå på bio och köpa filmer, då jävlar ska dom få se på hämnd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Borde inte skivbolagen betala skadestånd till artisterna för all missad inkomst deras oförmåga att anpassa sina affärsmodeller till nya förutsättningar lett till?

plus poäng på den

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Sjukt att de inte tar upp de i HD. Känns som det är köpt av lobbymänniskorna.

Tids nog kommer en revolution ska ni se, folk kommer inte ta vilken skit som helst!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Ja sjukt dom lär ju säkert kunna betala av skadeståndet.. *host* folk som våldtar, mördar och pedofiler kommer undan med skrattretande straff jämfört med fildelare som tydligen är dom värsta syndarna i sverige tydligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Jag tycker fortfarande att 46 miljarder är en helt rimlig siffra för duplicering. Hoppas det blir ett litet plåster för såret de förlorade intäkterna skapat.

(Sarkasm eller inte. Tänk som Sheldon i BBT fast tvärt om)

Miljoner menar du förståss

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av sparriskrigaren:

Överklaga vidare? Till vilken instans då, om man får avslag i HD?

Finns bla EU-domstolen de kan gå vidare till.
Som jag skrev så har de sagt att de kommer att gå vidare vid ett flertal tillfällen, det är bara mediabolagen som förlorar på detta då anakata, brokep osv ALDRIG kommer att betala en spänn i böter eller hoppa in i sinkabirum.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Voddler är en känst som inte riktigt fungerar. Med andra ord, den är väldigt dåligt.

Netflix verkar vara på väg till resten av Europa. Finns redan i Storbritannien och Irland. Kan av erfarenhet berätta att Netflix är avsevärt bättre än Voddler och har ett jättestort utbut som man kan strömma direkt till datorn, i alla fall i USA. Vet inte hur utbutdet kommer se ut på en Europeiska versionen.

OT: Detta förvånar mig icke. Rättssystemet i detta land skulle behöva ses om från grunden!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DC_DJ:

Då kan vi fastställa att piratkopiering är ett grövre brott än mord och att andra länder har rätt att kliva in och bestämma Svenska lagar och regler.

Skrivet av Arzei:

Bedrövligt att man får böta mer för att hjälpa folk titta på film och lyssna på musik på ett bekvämt sätt än för att våldta och mörda. Kudos, hovrätten.

I grund håller jag med, fast nu jämför ni ett mord / en våldtäkt mot tusentals / miljontals fildelningar.
Konsekvensen för ett mord är högre är en fildelning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Citat:

Rättssamhället har sagt sitt och detta är en brytpunkt i den långdragna diskussionen om upphovsrätten på internet. Högsta instans har klargjort att alla som medverkar till brotten, även den som levererar internetförbindelsen får ta sitt ansvar.

Med tanke på denna tolkning från Henrik Pontén borde alla ISPer gå samman och blocka i princip allt som kan sprida upphovsrättskyddat material dvs. allt från e-post till google för APB, rättsväsendet och regering/riksdag och diverse myndigheter... man skulle dock kunna låta dem ha kvar möjligheten att pinga aftonbladet så de har något att göra om dagarna.

Permalänk
Medlem

Mörda nån kanske? Eller våldta någon? varför inte våldta en minderåring.. Ja, då kommer man ju undan lindrigare trots all den fysiska och psykologiska misshandeln som utförs..
Människan har inget värde jämnfört med pengar som industrin anser är viktigare..
Fattar inte hur man kan försvara denna Dom emot grabbarna och gubben.

Rättsväsendet är så buttfuckat så det står härliga till.

PS: Nej, jag promotar inte våldsbrott som inledningen var i mitt inlägg.

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av winY:

Folk borde sluta gå på bio och köpa filmer, då jävlar ska dom få se på hämnd

Anonymous - Operation Black March
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LwG2I2...

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Hört om voddler?

Voddler fallerade på sitt dåliga urval samt värdelösa gränssnitt. Jag tror folk kan vara villiga att betala en rimlig (läs låg) summa för att få tillgång till världens filmbibliotek genom ett enkelt mediaprogram. Det är ju spotify bevis på..

OT: Hoppas bara tpb har tillräckligt med pengar för att fortsätta rättprocessen i EU-domstolen.

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem

Anonymous - Operation Black March
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=LwG2I27iDxY
ni alla måste hålla er till detta.. jag har spridit detta till min familj, vänner, facebook.. allting..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Ingen av personerna som är dömda har dem här pengarna, så vem ska då betala dem? Bra jobbat HD,bra jobbat.

Lundström hade väl i alla fall pengar?

Permalänk
Medlem

Där ser man. Man kanske skulle ta och anmäla Google, som faktiskt länkar till torrentlänkar om man söker på rätt sätt.

Skrivet av ilsk3n:

I grund håller jag med, fast nu jämför ni ett mord / en våldtäkt mot tusentals / miljontals fildelningar.
Konsekvensen för ett mord är högre är en fildelning.

Vad försöker du säga? Är det mer OK att döda någon än att ladda ner en miljon filmer?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Inaktiv

Men fuck off, sånt jävla bull. Vad fan ska vi med HD till om de ändå inte gör något där det spelar roll? Nej, in med PP i riksdagen, om inte det hjälper så blir det väl revolution eller nåt.

Permalänk
Skrivet av Rådström:

"Högsta instans har klargjort att alla som medverkar till brotten, även den som levererar internetförbindelsen får ta sitt ansvar"

Sååå, nu kommer alltså ISPerna också att kunna dömas?

Ja å varför inte sätta å elbolagen som förser servrarna med olaglig ström också?
Kanske de som hämtar illegala sopor också ska sitta av lite tid.
Å brevbäraren som levererar olaglig post sitter också pyrt till väl???

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Carl Lundström har de begärda pengarna - och bra mycket mer därtill. Han är en av arvtagarna till det numera sålda Wasa knäcke. Bara så att ni vet.

Jag måste dock påstå att jag är lite förvånad att HD inte prövar fallet. Men men, vi får lita på att deras bedömning är den rätta.

Att han har pengarna som du påstår rättfärdigar ändå inte den löjligt höga summan. Det handlar om att mediakoncernen vill sätta ett exempel för oss andra.

Känns skönt att du har sådan tillit för auktoritet. Antar att jag får lita på G W Bush när han säger att de invaderade Irak på grund av WMD's...

Nu låter jag cynisk men jag är blott kritiskt granskande, vilket jag tycker alla borde vara. Vad är annars vitsen med demokrati?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Hoppas dom fortsätter på "sin kriminella bana" och tjänar ihop tillräckligt så dom kan betala sina böter. Alla borde dessutom byta efternamn till Dotcom tycker jag.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Dåligt

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Bra att kriminella åker dit och för hårda straff i alla fall.

Permalänk

Eftersom lagen kan tolkas som den vill, kan vi lika gärna bränna upp den på en grill!