Permalänk
Medlem

Följes. Ska bli spännande att se resultatet. Förstår att du inte vill avsluta något om färgerna men något i samma färgskala som moderkortet hade ju varit snyggt. (Tycker jag i vart fall).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jagab:

Följes. Ska bli spännande att se resultatet. Förstår att du inte vill avsluta något om färgerna men något i samma färgskala som moderkortet hade ju varit snyggt. (Tycker jag i vart fall).

Menar du avslöja? Du kan ju i alla fall ta en titt på det här inlägget #11399704

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Javisst, avslöja menade jag. Trevligt projekt i alla fall.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Hur går det för dig? Nyfiken som tusan

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rizzt:

Hur går det för dig? Nyfiken som tusan

Jadu, det har inte hänt mycket sen sistone. Jag har ju dock gjort lite på chassisidorna men jag vet inte direkt om jag vågar visa er det då ni nog skulle säga att jag förstört sidorna.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Jadu, det har inte hänt mycket sen sistone. Jag har ju dock gjort lite på chassisidorna men jag vet inte direkt om jag vågar visa er det då ni nog skulle säga att jag förstört sidorna.

Nu vart man ju nyfiken...

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

hehe, vet vad du menar. Har själv gjort lite modifieringar på chassi sidor i minna dagar. Vet inte om jag komemr göra om det "misstaget" igen.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, jag visar väl en chassi sida, ni kan ju tänka er att den andra är något liknande.

Men jag har faktiskt gjort lite annat också. Som att göra hålet lite större så man kan dra en 8 pinnare på baksidan.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk

Det hade varit häftigt med strömlinjeformade sidor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av memoryofrage:

Det hade varit häftigt med strömlinjeformade sidor.

Du menar inte att jag ska borsta aluminiumet på längden?

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Du menar inte att jag ska borsta aluminiumet på längden?

varför inte ;P

Permalänk

Detta var väldigt intressant!
Vad är det du tänkt att göra för något?

Permalänk
Proffsmobbare

Jag satt och funderade på hur det hade sett ut med att ha själva chassit i sitt originalskick, men moderkortsplåt och sidoplåtar i en väldigt ljus grön?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fextreme_fa:

varför inte ;P

Skrivet av Kaptendum:

Detta var väldigt intressant!
Vad är det du tänkt att göra för något?

Skrivet av Laine:

Jag satt och funderade på hur det hade sett ut med att ha själva chassit i sitt originalskick, men moderkortsplåt och sidoplåtar i en väldigt ljus grön?

Hmm från början hade jag ju tänkt att jag skulle blankpolera sidorna så de blev helt spegelblanka men ni ger mig verkligen tips att fundera på.

Jazid, hmm nog för att ljusgrön är riktigt fin men jag vet inte riktigt hur bra den skulle passa med den övriga gröna på moderkortet och paracord woodrusch.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Proffsmobbare

Grön och röd är ju komplementfärger, brun är ju väldigt nästa släkting till röd. Jag tror att det kan fungera bra, om än kanske behövs lite extra omtanke och planering för att få det att gå ihop. Jag kan verkligen se lådan med gröna sidor framför mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laine:

Grön och röd är ju komplementfärger, brun är ju väldigt nästa släkting till röd. Jag tror att det kan fungera bra, om än kanske behövs lite extra omtanke och planering för att få det att gå ihop. Jag kan verkligen se lådan med gröna sidor framför mig.

Mjo, men från att gå från en färg i förra byggt till många i det här... Jag vet inte riktigt. Får nog ta en funderare och två.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

ajdå! Den sidoplåten kommer att behöva mer kärlek än vad du tror, du skulle ha slipad med grovkornigt och fortsätta dig uppåt som precis när man lappar (har jobbat på en högglanspollerings verkstad),

You just saw my point but grinding that 8pin-connector hole ! GJ!

All lycka i framtiden, väntar spänt som fan på nästa update.
Ska du även göra hål för kablar och cpu ? isf så kan jag ge tips på att använda dig utav den fina u-listen som jag köpte till mitt projekt, bytte precis ut alla mina gamla u-lister som jag hade på armorprojektet, snacka om att det lyfte det sista i detaljform
Lite sent svar men morbrorn var på besök och vi brukar stanna uppe väääldigt länge

Permalänk
Proffsmoddare

U-lister känns väldigt B, framförallt ser det B ut. Kör på slipning som du gjort nu. Myxket snyggare och ger ett bra mycket mer professionellt uttryck.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KsKz_91:

ajdå! Den sidoplåten kommer att behöva mer kärlek än vad du tror, du skulle ha slipad med grovkornigt och fortsätta dig uppåt som precis när man lappar (har jobbat på en högglanspollerings verkstad),

You just saw my point but grinding that 8pin-connector hole ! GJ!

All lycka i framtiden, väntar spänt som fan på nästa update.
Ska du även göra hål för kablar och cpu ? isf så kan jag ge tips på att använda dig utav den fina u-listen som jag köpte till mitt projekt, bytte precis ut alla mina gamla u-lister som jag hade på armorprojektet, snacka om att det lyfte det sista i detaljform
Lite sent svar men morbrorn var på besök och vi brukar stanna uppe väääldigt länge

Ta det lugnt. sidoplåten är långt ifrån klara kan jag lova.
Njo, det blev sannerligen lättare med runt hål istället, om jag skulle gjort det rakt hade jag fått plocka bort moderkortsplåten. Rent estetiskt så tycker jag nog faktiskt det blev bättre med runt hål.
Hålt för cpu-kablen är ju redan klart ju Några andra hål tror jag inte blir av, möjligen till usb och de där nere (uppe) och i så fall blir det inte u-list eftersom den har man för att dölja saker. om jag t:ex hade haft svart chassi och skurit upp hål så man såg aluminiumet eller plåten så hade jag nog haft det, men inte nu när det redan är "silver".

Skrivet av sack:

U-lister känns väldigt B, framförallt ser det B ut. Kör på slipning som du gjort nu. Myxket snyggare och ger ett bra mycket mer professionellt uttryck.

Nja, ibland kan ju list passar men den ska vara riktigt tunn i så fall. Men inte till det här bygget. Vad menar du med att slipa som jag gjort?

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ta det lugnt. sidoplåten är långt ifrån klara kan jag lova.
Njo, det blev sannerligen lättare med runt hål istället, om jag skulle gjort det rakt hade jag fått plocka bort moderkortsplåten. Rent estetiskt så tycker jag nog faktiskt det blev bättre med runt hål.
Hålt för cpu-kablen är ju redan klart ju Några andra hål tror jag inte blir av, möjligen till usb och de där nere (uppe) och i så fall blir det inte u-list eftersom den har man för att dölja saker. om jag t:ex hade haft svart chassi och skurit upp hål så man såg aluminiumet eller plåten så hade jag nog haft det, men inte nu när det redan är "silver".

Nja, ibland kan ju list passar men den ska vara riktigt tunn i så fall. Men inte till det här bygget. Vad menar du med att slipa som jag gjort?

Joo kan ju tänka det, men snyggt blev det
Men för 24pinarn 6+2pins ?
Jo fast rent estetiskt sätt så ser det prydigare ut, men kör på ditt race det är trots allt bara ett förslag...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KsKz_91:

Joo kan ju tänka det, men snyggt blev det
Men för 24pinarn 6+2pins ?
Jo fast rent estetiskt sätt så ser det prydigare ut, men kör på ditt race det är trots allt bara ett förslag...

24 och till grafikkortet är är ju inte nödvändigt då moderkortsplåten slutar nästan precis efter moderkortet

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

24 och till grafikkortet är är ju inte nödvändigt då moderkortsplåten slutar nästan precis efter moderkortet

Ahaa! I see your point ther!

Permalänk
Proffsmoddare

Verkar bli nice de här Mulle!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av C4B12:

Verkar bli nice de här Mulle!

Jodå, än så länge ser det ljust ut.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

akta så du inte blir stämd av apple för att den liknar en av deras produkter

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oi-bastard:

akta så du inte blir stämd av apple för att den liknar en av deras produkter

Det är inte några problem eftersom det är Lian Li som designat och gjort chassit.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom ni inte ska bli alldeles för lottlösa såhär dagen innan jul så bjuder jag på två små bilder som egentligen inte är så värst spännande.

Eftersom man inte hittade alla 5.25" blecken när man fick chassit så blev det att man införskaffade två stycken så att man i alla fall kan fylla fronten på tomrum.

När jag bara kollade runt lite på indomo för skojs skull så hittade jag den här lilla trevliga saken. En uppgradering av frontpanelen till mitt chassi, dock så var det vanliga USB3 kontakter som man var tvungen att koppla in den i så då införskaffades en annan liten trevlig grunka som gör om den interna USB3 kontakten på moderkortet till två vanliga.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget Christian?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LarssoN:

Hur går det med bygget Christian?

Hehe, det kunde gått bättre. Eller nja det går ju inte dåligt bara långsamt, just nu så händer inget alls och lär inte göra på tre veckor eftersom jag har praktik till och med vecka 7.
Men förhoppningsvis ska jag försöka göra något på sportlovet V.8.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

Woho intressant och långsam tråd.
Tror jag hoppar på och ser vart det bär vägen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt