Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Tur att jag fick lite tid över idag så jag kunde ta lite bättre foton på chassit
Här kommer de.

*BILDER*

plasti... haha ne då gillar lian-li chassin dem är mycket stilrena, kommer det lackas och isf vilken färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ser ju riktigt fint ut, blev lite sugen själv på chassit (att ha min dator i), men lite för dyrt för min smak:D

Men som sagt och det ska bli riktigt intressant och se vad det blir av detta projekt:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av og900turbo:

plasti... haha ne då gillar lian-li chassin dem är mycket stilrena, kommer det lackas och isf vilken färg?

Hmm, vet inte riktigt om det ska lackas, jag tror inte att jag ska göra det.

Skrivet av bourne94:

Ser ju riktigt fint ut, blev lite sugen själv på chassit (att ha min dator i), men lite för dyrt för min smak:D

Men som sagt och det ska bli riktigt intressant och se vad det blir av detta projekt:D

Hehe, om du menar att de Lian Li 600 som finns på prisjakt så om du kollar lite noggrannare så ser du att de inte är riktigt likadana http://www.prisjakt.nu/search.php?query=lian+li+600 det jag har kom nämligen ut för (jag tror) 5 år sedan.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hehe, om du menar att de Lian Li 600 som finns på prisjakt så om du kollar lite noggrannare så ser du att de inte är riktigt likadana http://www.prisjakt.nu/search.php?query=lian+li+600 det jag har kom nämligen ut för (jag tror) 5 år sedan.

Hehe, dåligt av mig:P
Jag är lite dålig på detaljer, men tur att du uppmärksammar mig;)

Men som sagt, keep it up och det ska bli kul att följa:D

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

hmm vad sjutton är det med folk o sätta ut sina datorer på gräsmattan när man tar kort?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Andyah:

hmm vad sjutton är det med folk o sätta ut sina datorer på gräsmattan när man tar kort?

Mycket bättre ljus än inomhus.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

Skrivet av Zotamedu:

Mycket bättre ljus än inomhus.

Precis som Zotamedu säger
Dessutom så är ju bygget aningen inspirerat av naturen. Om än kanske inte riktigt så gräsmattegrön som gräset.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Precis som Zotamedu säger
Dessutom så är ju bygget aningen inspirerat av naturen. Om än kanske inte riktigt så gräsmattegrön som gräset.

jajo men just på en gräsmatta..ljus finns väl överallt ute bänk, bord..asfalt..aja i ditt projekt funkar det lite iaf^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det vill vi se galleri på sen.
Jag kan säga så mycket att nätagget inte kommer sitta på sin standardplats.

Det kommer nog bara jag får arslet ur. Bra, mitt nätagg ska inte heller sitta på originalplats, kanske måste skynda mig lite...

Skrivet av MulleEng:

Hmm, vet inte riktigt om det ska lackas, jag tror inte att jag ska göra det.

Öuha, det nyare V600 var ju mycket fulare och dessutom bara µATX. Är rätt glad över priset på mitt chassi, hittade det begagnat och bra skick. Btw, mina 5,25 luckor saknas också men du kanske bara inte har dom på bild.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen du håller din kvalité på detta bygget Lycka till Mulle

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

jajo men just på en gräsmatta..ljus finns väl överallt ute bänk, bord..asfalt..aja i ditt projekt funkar det lite iaf^^

Där jag bor har vi mycket gräsmatta

Skrivet av Rba:

Det kommer nog bara jag får arslet ur. Bra, mitt nätagg ska inte heller sitta på originalplats, kanske måste skynda mig lite...

Öuha, det nyare V600 var ju mycket fulare och dessutom bara µATX. Är rätt glad över priset på mitt chassi, hittade det begagnat och bra skick. Btw, mina 5,25 luckor saknas också men du kanske bara inte har dom på bild.

Nejdå ingen brådska, jag har inte heller så brott. Dessutom så blir det nog inte något moddat på några dagar nu.
Jag kan väl inte klaga på priset på mitt 600 heller då det var gratis. Hehe, jag har två 5.25" skydd här hemma, de kom bara inte med på bilderna. Och så kanske jag kan hitta de andra två hos förra ägaren om vi letar lite

Skrivet av Goo5e:

Hoppas verkligen du håller din kvalité på detta bygget Lycka till Mulle

Jodå, det ska jag nog lyckas med.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

jaså Rehnberg lämna ifrån sig sitt kära lian li. det har ju fått sig ett par repor genom åren

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av znirreoc:

jaså Rehnberg lämna ifrån sig sitt kära lian li. det har ju fått sig ett par repor genom åren

Jepp, men det ska vi nog kunna åtgärda

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Hedersmedlem

Snablars snygg låda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nejdå ingen brådska, jag har inte heller så brott. Dessutom så blir det nog inte något moddat på några dagar nu.
Jag kan väl inte klaga på priset på mitt 600 heller då det var gratis. Hehe, jag har två 5.25" skydd här hemma, de kom bara inte med på bilderna. Och så kanske jag kan hitta de andra två hos förra ägaren om vi letar lite

Helt rätt! Man ska ta det i sin egen takt !

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bara hålla med föregående talare.
Så tyvärr så har lite hänt sen senast. Jag har i alla fall skruvat bort lite onödiga saker. Jag försöker även kolla ut ett passade ställe till nätagget, som det ser ut nu med ett VX450W så passar det precis in på djupet i 5.25 platserna. Men om man skulle införskaffa sig ett annat nätagg (som det finns ganska stor chans att jag gör) så kan det inte riktigt sitta där det gör nu. Aja men det löser sig nog

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

ska bli intressant och se vad som blir av med detta bygge:):D

OCh vx 450 nätagg är riktigt fint, har ett själv i min dumburk:):D

Keep it up;):D

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Som ni kan se på denna bild så finns det ett litet hål på baksidan eller nja chassit är ju felvänt så hålet sitter nere till höger men som man sätter moderkortet så hamnar hålet lagom vid 8 pins kontakten till processorn.

Men som det är nu så går en 8 pinnare inte riktigt igenom det lilla hålet, så man får göra det lite större.

Den gamla frontpaneln är lite utdaterad och kontakterna till moderkortet satt ju inte i en klump utan varje sladd var en egen kontakt. Så till en usb fanns det ju åtta olika kontakter att passa rätt. Men som tur var så fanns det uppgradering med usb3 http://indomo.se/13236-Lian-Li-PW-IO4H515-Frontkit-USB3-Audio

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

Gör ett litet hål på toppen och odla gräs? Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

Gör ett litet hål på toppen och odla gräs? Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, nej jag tror inte det. Riktigt så eco ska det inte bli

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Haha varför inte?

Aja verkar bli nice

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

Haha varför inte?

Aja verkar bli nice

På grund av problemen med att hälla smuts (jord) i ett chassi och att man måste ju vattna gräset för att det ska växa. Det enda vattnet som jag kan tänka mig i datorn ska vara inneslutet i slangar

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

På grund av problemen med att hälla smuts (jord) i ett chassi och att man måste ju vattna gräset för att det ska växa. Det enda vattnet som jag kan tänka mig i datorn ska vara inneslutet i slangar

Täta me plastpåse ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Du kan ju göra som Laine gjorde i sitt "Red Wine" och använda växtblad i bygget

ps. pm på väg ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Konichiwa:

Täta me plastpåse ^^

Kan ju ändå bli kondens.

Skrivet av LarssoN:

Du kan ju göra som Laine gjorde i sitt "Red Wine" och använda växtblad i bygget

ps. pm på väg ^^

Nja kopiera andra moddare är ju inte så snyggt. Men däremot så har jag funderat lite på mer "naturliga" material och ni kanske kommer få se någon surprise.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Kan ju ändå bli kondens.

Nja kopiera andra moddare är ju inte så snyggt. Men däremot så har jag funderat lite på mer "naturliga" material och ni kanske kommer få se någon surprise.

Använd kottar då spanska megakottar hehe , får säkert plats med en i alla fall

Surprise <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Men som det är nu så går en 8 pinnare inte riktigt igenom det lilla hålet, så man får göra det lite större.
http://farm7.static.flickr.com/6169/6247071059_2f5b746d63_z.j...

jag hade hellre gjort hålet runt, att böjen skall vara riktad åt höger, då följer det chassits former

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KsKz_91:

jag hade hellre gjort hålet runt, att böjen skall vara riktad åt höger, då följer det chassits former

Menar du såhär?

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Medlem

ahh :),

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KsKz_91:

Hmm, tål att tänkas på.

Visa signatur

Nya Projektet!