Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

nej de raderar ju allt på måndag ändå

Permalänk
Inaktiv

Sitter på 8mbit och tankar hem spelet i ca 700-850kb/s Är klart om ca 4 timmar. Det tråkiga var att jag tänkte ladda ner allt under natten så att jag kunde börja köra direkt vid 15:00 Men... vaknar upp som tur var rätt tidigt och märkte att datorn gått i Sleep Mode.. Menmen blir klart runt 15-16:00.. (hoppas ja)

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Uppdaterar med nick senare när jag vet. Blir bara något random eftersom de är ju inte slutfärdiga karaktären ändå.

ah, samma här. Dock vet jag redan nu att jag kommer spela Archer! Ser riktigt häftigt ut 2 timmar och 40 min kvar då...

Permalänk
Medlem

Ska testa Warriorn eftersom jag sett mest filmer med just den. Nästa betafas blir det något annat, mage kanske

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gretasnusk:

ah, samma här. Dock vet jag redan nu att jag kommer spela Archer! Ser riktigt häftigt ut 2 timmar och 40 min kvar då...

3tim o 20min är det väll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Har dom haft CB innan på EU Tera? Eller är detta den första betan av allt?
Ifall man skall förvänta sig problem i början eller en jä*la massa problem i början

Dom har inte haft en officiel beta, men så kallade "focus group test" och "community play event" där dom bjudit in veteraner som följt spelet och deltagit aktivt i communityn under utvecklingen. Det här är dock dom första beta-testerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vakna med en download på 138% och full hårddisk (32GB ledigt när jag startade)
Seems legit ;D

Permalänk
Medlem

Yes, fick fatt på en key.. dags att ladda ner!
Ses på Velika vid tre.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Skrivet av anon166065:

3tim o 20min är det väll?

Jo, du har alldeles rätt.. -.- sovit för lite inatt.

Permalänk
Medlem

fan va sugen man börjar bli. Laddat med nytt grafik kort och mer minne, Nu måste det rulla på fint!

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera er som ska spela att eventuellt sänka grafiken i förväg, det har jag gjort iallafall.
Med tanke på att alla som ska börja spela är i samma zon nu i level 1

Permalänk
Medlem

Smerof troligen här på Velika!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Kan ju rekommendera er som ska spela att eventuellt sänka grafiken i förväg, det har jag gjort iallafall.
Med tanke på att alla som ska börja spela är i samma zon nu i level 1

Äsch, man hoppas att Game Engine inte är så sjukt äcklig som SWTOR och klarar att rendera 5-10 personer på skärmen utan att fps går ner till 5.

Permalänk
Medlem

Den börjar 15.00 CET, GMT+1 = CET. Så ja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Äsch, man hoppas att Game Engine inte är så sjukt äcklig som SWTOR och klarar att rendera 5-10 personer på skärmen utan att fps går ner till 5.

Nu snackar vi dock två servrar och tusentals spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Nu snackar vi dock två servrar och tusentals spelare

Haha jo, sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Kan säga att spelet är bra optimerat och jag har inte råkat ut för några äckliga fps drops under tiden jag spelat spelet. Flyter på sjukt bra på mitt 6970 i alla fall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Kan säga att spelet är bra optimerat och jag har inte råkat ut för några äckliga fps drops under tiden jag spelat spelet. Flyter på sjukt bra på mitt 6970 i alla fall.

Tungt!

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Jo ja kommer ihåg att ja drog till capital city och där satt det över 50 players som sålde skit.

Med mobile i5 och GT330M hade jag cirka 15-20 fps med medium. Det låter väl helt okej.

Permalänk
Medlem

Inte lång tid kvar! Hoppas inte servarna går sönder när alla joinar

Permalänk
Medlem

någon vänlig själ som sitter och ruvar på en nyckel? (:

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet en bra informations sida ang klasserna i tera?
Warrior, Slayer,Berzerker ser så sjukt lika ut (Warrior har DW) men annars ex en warrior i wow, marauder i swtor osv är ju väldigt typiskt den där in och kötta klassen.

Men tera verkar ha 3 sådana ;O

Så någon bra detailed breakdown om klasserna vore trevligt om någon vet en sådan sida ;>

Permalänk

We need keys!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är de någon som vet en bra informations sida ang klasserna i tera?
Warrior, Slayer,Berzerker ser så sjukt lika ut (Warrior har DW) men annars ex en warrior i wow, marauder i swtor osv är ju väldigt typiskt den där in och kötta klassen.

Men tera verkar ha 3 sådana ;O

Så någon bra detailed breakdown om klasserna vore trevligt om någon vet en sådan sida ;>

Det beror på hur du vill spela.

Warrior - snabba slag och dual wield. lite av en assasin/fury warrior.
Slayer - Snabb och snabb dmg. dodge osv.
Beserker - ganska sega attacker, Men har största crittarna i spelet x) så kan smälla rätt bra om man träffar sin target.

Permalänk

Kommer nog göra en Loli Berserker.
Sen _om_ jag skaffar spelet, blir det nog Sorc.
Dock hänger det på hur det ser ut med lanseringen utav GW2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

http://dl.dropbox.com/u/29187962/Pictures/TERA_ScreenShot_201...

...skämtar ni? Det är ju skitbra video settings TERA har.

Permalänk
Medlem

dålig länk.

TERA's grafik är awesome. och bossarna är så jävla stora att det ger ordet BOSS en ny mening igen :o.

Och vill ni veta 2 kickass saker?

Instant mount.
och instant grafikinställningar.
Byter ni från ultra till sämsta. så har ni sämsta på 0.1 sec.
och det går lika snabbt sämsta till ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

dålig länk.

Funkar som den skall.

Permalänk
Medlem

snart.. snart.. snart

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Funkar som den skall.

Nu fungerar den, funkade inte nyss. Tera har bra mycket bättre grafik än många andra MMOs iaf

Unreal engine 3 fungerar som en dröm för MMOs. Optimerat osv.