bestallnings program for snabbmat restaurang(VB?)

Permalänk

bestallnings program for snabbmat restaurang(VB?)

Hej!
Tankte skapa ett simpelt program for en liten snabbmats kedja som bestaller varor genom att fylla i en liten form som ska finnas online.
Nar formen ar ifylld och man trycker 'bestall' sa ska formen direkt printas ut i 'centrallagret'. alla stallen maste givetvis ha internet uppkoppling med datorer.
Nagon som kan hjalpa mig borja?
vad ska jag anvanda for sorts program? visual basic? flash?
Har nagon varit pa hornbach och testat kopa varor som man sjalv maste skriva in en artikel nummer sa printas priset ut? vill ha nagot liknande simpel program.
Finns det nan sida som man kan deala med en programmerare som kan gora programmet at en?

Permalänk

Onlinepizza.se ?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'ninja[inc:

;11922970']Hej!
Tankte skapa ett simpelt program for en liten snabbmats kedja som bestaller varor genom att fylla i en liten form som ska finnas online.
Nar formen ar ifylld och man trycker 'bestall' sa ska formen direkt printas ut i 'centrallagret'. alla stallen maste givetvis ha internet uppkoppling med datorer.
Nagon som kan hjalpa mig borja?
vad ska jag anvanda for sorts program? visual basic? flash?
Har nagon varit pa hornbach och testat kopa varor som man sjalv maste skriva in en artikel nummer sa printas priset ut? vill ha nagot liknande simpel program.
Finns det nan sida som man kan deala med en programmerare som kan gora programmet at en?

Är det flera resturanger? isf krävs det en hel del, är det bara för en resturang så borde det funka att ha en dator uppkopplad på resturangen med en webserver installerad och en PHP sida med ett ganska simpelt formulär samt ett litet program som går på loop och printar ut alla ordrar när de sparas i en viss mapp.

Ska du anställa en programmerare att göra detta kommer det att kosta.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood