Minecraft , varför gillar ni det?

Permalänk
Medlem

Minecraft , varför gillar ni det?

Hejsan, som nu rubriken gäller så undrar jag varför folk tycker minecraft är kul?
Har aldrig testat det själv men efter att ha sett videor från spelet så undrar jag vad som är så kul?

Tack o hej

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Minecraft , varför gillar ni det?

Hejsan, som nu rubriken gäller så undrar jag varför folk tycker minecraft är kul?
Har aldrig testat det själv men efter att ha sett videor från spelet så undrar jag vad som är så kul?

Tack o hej

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Det e bara kul, svårt o säga varför, oslagbart och spela med några vänner

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Medlem

Det är roligt att få göra vad man vill, inte följa någon story eller linje, inte ha något speciellt mål osv.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Det är episkt och underbart, det är bara så det är. Frågan är väl varför det inte skulle vara kul, kan du svara på det?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hejsan, som nu rubriken gäller så undrar jag varför folk tycker minecraft är kul?
Har aldrig testat det själv men efter att ha sett videor från spelet så undrar jag vad som är så kul?

Tack o hej

Jag spelar minecraft för att man kan bygga väldigt många saker och det är också väldigt kul xD, Speciellt om man spelar på en server med nåra polare så blir det ännu roligare
Dock kan jag inte utveckla mitt svar mer men jag tycker att du ska prova att spela minecraft. Vissa gillar de o andra inte
Och varför andra spelar minecraft är nog samma sak som mig, tror jag iaf

Permalänk
Medlem

Det är rolig för att det är roligt. Jag tänker inte motivera varför.

Permalänk
Medlem

Prova webbläsar varianten så ska du får litet smakprov. Själv farmar man zombies för XP. Dödade en massa zombies igår så jag gick från level 12-29 på typ 1 minut

Vill du vara kreativ med ett spel så är minecraft helt klart en tiopoängare!

Permalänk

Det är själva "enkelheten" som gör det så roligt.

Starta upp en server med några/någon kompis och börja spela, jag lovar att du kommer fastna bara du är lite kreativ.

Permalänk
Medlem

jag tycker det är lite som att man bygger med lego fast i en enkel 3d värld där litterärt " the sky is the limit " . tycker det är grymt roligt att springa runt och bygga och om man gillar lite svårare än creative mode så finns ju det vanliga läget då man har hälsa och får skapa verktyg och så här. rekomenderar att man provar iallafall

Permalänk
Medlem

Det är kul för man kan bygga nästa vad man vill Börjar man med att bygga ett hus så blir det tillslut en stad.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

det är en digital massiv multiplayerlegolåda. nuff said,

det blir så kul man själv gör det. krydda med lite moddar för att utöka glädjen. (för vissa)

Permalänk
Medlem

minecraft = lego, om du älskade och bygga lego som barn så älskar du minecraft

Permalänk
Medlem

tror jag måste testa minecraft, ser ju sjukt värdelöst trist ut men jag har haft fel förut. en gång -97, men det var eg. ett missförstånd

Permalänk
Entusiast

Det är så svårt att förklara varför det är kul. Det är som med lego när man var liten. Man bygger sitt eget äventyr i en värld utan några egentliga begränsningar.

Ett tips om du ska börja spela det är att först låsa in dig i ett mörkt rum utan kontakt med omvärlden och bara lev i din egen lilla minecraft värld. Inga modds, inga fusk. Sen när du har gjort det några dagar så börja lira med några poolare på en server

Permalänk

Hela känslan av att kunna göra vad man vill i en oändlig värld (jo den är faktiskt att se som oändlig, att utforska hela världen skulle ta många år). Bygg vad du vill i stort sett hur du vill.
Stör kullen din utsikt? Riv den.
Står ett träd på fel plats? Hugg ner och plantera ett nytt.
Utforska enorma grottor, odla din egen mat, bygg en grisfarm, döda zombies och bli sprängd av creepers.
Sedan träffar du en enderman och darrar som ett asplöv innan du får död på den.

Det är ett fantastiskt spel och om du vill se mer så föreslår jag att du tittar på Paul Soares Jr så får du lära dig hur man spelar också.
http://www.youtube.com/watch?v=B36Ehzf2cxE&feature=BFa&list=SL&lf=list_related

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av dlp:

...men jag har haft fel förut. en gång -97, men det var eg. ett missförstånd

Vad var det för något då?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Minecraft är kul, pga dessa anledningar

-En minecraft värld har ungefär 6x jordens yta

-pixliga grafiken i sig är ful, men kollar man på helheten är det så otroligt vackert, med skogar, stränder, stora berg, sjöar och hav, helvetet.. landskapet i sig får en att bara vilja gå runt och utforska den vackra ytan.

-ALLT kan manipuleras. du kan kombinera och mixtra allt för att få olika slut resultat, du kan bygga yxor från träd du kapat, bygga tavlor, hus.. you name it. Din fantasi sätter stopp för hur du vill att spelet ska se ut.

-Items och crafting table är lite world of warcraft känsla fast lättare; du kan som sagt kombinera olika items för att få en helt annan sak i slutänden, varav denna använder du till att bygga. det har den där Oblivion/morrowind Känslan över sig..

-natten förvandlas till ett mörkt och otryggt land, där du måste låsa in dig för att överleva natten. när dagen kommer dör alla kryp o zombies av solens strålar.

- det finns inget slut på spelet! du bestämmer när spelet ska ta slut, sk Game Over.

-Multiplayer! väldigt lätt att sätta igång egen server hemma samt att koppla upp o spela med sina vänner.. varför överleva ensam när du kan göra det tillsammans?

-minecraft textures! anpassa så att blocken och allt i spelet ser helt annorlunda ut! spela med Zelda's texturer, eller Halo, eller varför inte någon av de tusentals andra egengjorde texturer? vissa texturer skapas med ens server i åtanke, och blir då konstigt att spela på deras server om du kör au natural!

-MOOOODS! detta har gjort spelet så enormt populärt, inte bara för att spelet går ut på att bygga, men spelet i sig går att bygga på!
Minecolony tex, gör att man kan bygga småstäder, med ett ekonomiskt system inbyggt i det samt med bots som bygger åt en.. sjukt kul!

eller varför inte airplanes mod? en mod där man kan bygga o flyga flygplan som skjuter!

det finns så mycket med detta spel, så kan knappt beskriva detta. ta o kolla in de!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Sandbox och att det är modvänligt. Ingen server är sig lik.

Permalänk
Medlem

Att vara några vänner & spela minecraft är enormt roligt, sen finns det ganska många som hatar minecraft på grund av grafiken men det är inte alltid grafiken som gör spelet.

Som det redan nämnts så gör mods en stor del av spelet, det är väldigt roligt med mods!

Permalänk
Medlem

Jisses vad sugen jag blev på att lira minecraft igen när jag läser allt det här

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, har inte riktigt fattat grejen med spelet men Jag ska prova det så får vi se hur det går ha det bra grabbar

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Prova webbläsar varianten så ska du får litet smakprov. Själv farmar man zombies för XP. Dödade en massa zombies igår så jag gick från level 12-29 på typ 1 minut

Vill du vara kreativ med ett spel så är minecraft helt klart en tiopoängare!

Zombies? levling? Är levling vara för multiplayer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Skrivet av roobi:

Zombies? levling? Är levling vara för multiplayer

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, single och mulyiplayer är identiska förutom att det är fler spelare men det kommer uppdateringar i spelet om du missat det det lades till för ett tag sen, fast zombies har funnit lääänge.

Säg inte att du bara spelat classic och det är därför du inte vet någonting om detta? XD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

både Single och multi. Du levlar för att kunna fixa enchantments till dina vapen eller redskap så dom håller längre, gör mer skada och sådant.

Zombies är en av mobsen som finns. De kommer fram på natten och vill döda dig så att bygga ett hus eller enkel grop i marken är en god idé. Själv fuskar jag till mig material för det mesta (är inte så mycket för att leta resurser mer för att bygga).

Hittar man en mob spawner som genererar zombies så kan man farma dom oxå för XP. Nyss glitchade min sönder pga överbelastning så de hade livet av mig så nu får jag börja om igen från level 0.

Här är ett exempel på mob farmer: http://www.youtube.com/watch?v=iRb6FLZCiBs&list=PL0D1C9F1E9EE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Zombies? levling? Är levling vara för multiplayer

Skickades från m.sweclockers.com

vad jag har förstått så har Mojang ( de som utvecklar ) lagt till XP leveling, men ingen implementering av det ännu...

men jag kan ha fel? någon som vet när detta blir aktuellt?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roobi:

Zombies? levling? Är levling vara för multiplayer

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså du levlar bara för att enchanta verktyg och vapen om du är LVL 20 och enchantar ett vapen med power lvl 4 går din lvl ner till 16

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

vad jag har förstått så har Mojang ( de som utvecklar ) lagt till XP leveling, men ingen implementering av det ännu...

men jag kan ha fel? någon som vet när detta blir aktuellt?

Är redan aktuellt. Man behöver bara enchantment table och ett gäng bokhyllor!

Permalänk
Medlem

Frihet och kreativitet. Nuff said.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

För att inte tala om den härliga miljön och stämningen som uppstår bland spelarna i multiplayer.
Är du nyfiken på hur det kan se ut så kika in på exempelvis http://minecraft.ceri.se

Permalänk

Skit ful grafik, men spel idén och att använda sin kreativitet är bland de roligare sakerna. Ofc hjälper polarna till och ser till att spelet är kul. =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14