Permalänk

Sleeva mitt nätagg :)))

tja ska beställa sleeving till min psu och har kollat runt och har inte lust att slita isär hela datorn bara för att kolla hur många meter sleeving som kommer gå åt, så undrar om någon kunnig kan säga ungefär hur mycket jag behöver köpa? räcker 3-4 meter ? ska sleeva alla kablar separat även hur nyck krymp slang kommr det gå åt :)(Y)

Permalänk
Visa signatur

GIGABYTE 990-FXA-UD3 | PHENOM X4 965BE@ 4GHz | CORSAIR 8GB 1600Mhz | GIGABYTE 460 OC SLI@ 900/1800/2000 | NZXT H2 | XFX 750W Core Edition | CM HYPER 212+

Permalänk
Hedersmedlem

finns färdiga sleevkitt att köpa om du hade tänkt och köra enfärgat.

http://www.indomo.se/index.php?show=635&mode=list&id=670

om du ska ha i olika färger etc så är mätning utav sladdarna bästa val

EDIT: nils, från Djungelapa kommer att öppna upp nu efter semesterstängningen (imorgon) så du kan alternativt slänga iväg ett mejl för råd och beställa därifrån

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

saken är den att ska bara ha 1/8 eller a 3mm sleevs så då blir det ganska onödigt att köpa massa olika storlekar nä man kommer andvända en storlek

Permalänk
Medlem

slita isär behöver du inte göra..mät en kabel på¨24pinnaren tex..tar som ett exempel bara nu: en 24pinnars sladd är 10cm...o du behöver 24st..vanlig matte..samma visa med resten.. o när du räknat ut hur mkt så ta med ett par meter extra, man gör fel ibland.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Bara 24pinnarn är väl typ 60 cm lång gånger 24 kablar. beror väl lite på vad det är för nätaggregat iofs. Sen är det ju alla andra kablar också. 3-4 meter kommer du inte långt med.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

hahaha vrf tänkte jag inte på det xd aja är inte särskilt smart men är inte 50 m lite mkt ? o.O

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt 16m bara till 24 pinnarn, har man aldrig gjort det får man nog räkna med att göra om en & annan kabel.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

okey ah tack tänka för då kommer priset sticka iväg :/

Permalänk
Medlem

Satsa på 60m sleeve
Köp dig ett bra moddingtoolkit(sleeveverktygs-kit), kan tipsa om: "Lamptron Modding Tool Kit" kostar runt 160-180kr (6 olika verktyg) som dessutom håller bra kvalite, ta den tid du behlver och gör det så bra du bara kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren1:

hahaha vrf tänkte jag inte på det xd aja är inte särskilt smart men är inte 50 m lite mkt ? o.O

brukar räkna på 30-40 m per agg? Rätta mig om jag har fel

Skrivet av lagergren1:

okey ah tack tänka för då kommer priset sticka iväg :/

kostar gör allt, men sleevning blir sjukt snyggt i slutändan och om du beställer från MDPC-X.com så leta upp någon mer som behöver/vill beställa och dela på frakten.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

brukar räkna på 30-40 m per agg? Rätta mig om jag har fel

kostar gör allt, men sleevning blir sjukt snyggt i slutändan och om du beställer från MDPC-X.com så leta upp någon mer som behöver/vill beställa och dela på frakten.

om jag nu köper 60 meter sleeve hur mycket krymp slang kommr det gå åt hur myckt kommer det kosta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren1:

om jag nu köper 60 meter sleeve hur mycket krymp slang kommr det gå åt hur myckt kommer det kosta ?

Satsa på 1 meter krympslang per 10 meter sleeve. Djungelapa har bra och billig sleeve, de har stängt just nu men öppnar dock igen om någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagergren1:

om jag nu köper 60 meter sleeve hur mycket krymp slang kommr det gå åt hur myckt kommer det kosta ?

Det beror väl på hur mycket man vill ska synas? Jag tror 2cm krympslang per ställe man ska krympa är lagom. Inte säker dock.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Här är i alla fall en lite kortare beskrivning om hur du får snyggast resultat:

http://img13.imageshack.us/img13/8458/mdpcxshrinkguide00xx11....

Permalänk