Permalänk
Medlem

Tips på nytt MMO

Tips på något bra MMO lir? Spelade wow mycket förut men gav upp det i somras inte lika kul nå mer och inte intresserad av att köpa speltid och börja igen heller... Så något förslag? Vill helst undvika alla dåliga wow kopior som finns det vill säga dem gratis skitet som finns för det är värdelöst redan testat typ alla. Men vill ha något kul att spela medan ja väntar på D3 (som förmodligen inte kommer förrän man går i pension).

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tips på något bra MMO lir? Spelade wow mycket förut men gav upp det i somras inte lika kul nå mer och inte intresserad av att köpa speltid och börja igen heller... Så något förslag? Vill helst undvika alla dåliga wow kopior som finns det vill säga dem gratis skitet som finns för det är värdelöst redan testat typ alla. Men vill ha något kul att spela medan ja väntar på D3 (som förmodligen inte kommer förrän man går i pension).

Finns många bra gratis / f2p alternativ, alla är inte heller WoW kloner men finns några sedan är ju frågan vad du förväntar dig m.m? vad du letar efter?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Finns en tråd med gratis MMORPGs, ta dig en titt där

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Permalänk

Kan rekommendera att testa Warhammer Online om du inte redan gjort så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Kan rekommendera att testa Warhammer Online om du inte redan gjort så.

Nä har jag inte , är det värt pengarna eller? kollade på det för typ 1år sen tror jag visste inte om jag ville slänga ut dem pengarna

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tips på något bra MMO lir? Spelade wow mycket förut men gav upp det i somras inte lika kul nå mer och inte intresserad av att köpa speltid och börja igen heller... Så något förslag? Vill helst undvika alla dåliga wow kopior som finns det vill säga dem gratis skitet som finns för det är värdelöst redan testat typ alla. Men vill ha något kul att spela medan ja väntar på D3 (som förmodligen inte kommer förrän man går i pension).

Uppdatering på G dessutom då jag sett några intressanta titlar.

mmohut.com är en bra källa att hitta nya lir.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

vindictus e lite kul tidsfördriv:
http://vindictus.nexoneu.com/ (viktigt med europa för annars kan du inte spela utan proxy, vilket suger xD)
fast sen har ju nexon några fler mmo man kan testa också

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

kan rekommendera Lord of The Rings Online, Lotro.

tyckte spelarna var mer mogna och hjälpsamma än de man kunde stöta på i WoW, antar att det är så för att de flesta som spelar det är vuxna.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4113:

kan rekommendera Lord of The Rings Online, Lotro.

tyckte spelarna var mer mogna och hjälpsamma än de man kunde stöta på i WoW, antar att det är så för att de flesta som spelar det är vuxna.

Installerar Lotro just nu verka intressant.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Nä har jag inte , är det värt pengarna eller? kollade på det för typ 1år sen tror jag visste inte om jag ville slänga ut dem pengarna

Spelet kostar bara runt 50-lappen om du lyckas hitta det i någon butik.. annars behöver du inte köpa spelet utan bara subba för att få tillgång till hela spelet via free trial (som för övrigt går att spela för evigt men bara i tier 1).

Permalänk
Medlem

Aion blir F2P nu i Februari om jag inte missnimmer mig, ska testa det själv, sen blir det nog en del Tera också i Maj

Permalänk
Medlem

Du har ju GW2 som kommer snart. Open beta sätter igång i mars. Här kan du läsa lite om vad det är för nåt:
http://www.mmo-champion.com/threads/1058358-Guild-Wars-2-Mass...

Edit: Personligen tycker jag inte att LTRO, WHO och AO inte alls är värt tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Du har ju GW2 som kommer snart. Open beta sätter igång i mars. Här kan du läsa lite om vad det är för nåt:
http://www.mmo-champion.com/threads/1058358-Guild-Wars-2-Mass...

Edit: Personligen tycker jag inte att LTRO, WHO och AO inte alls är värt tiden...

Kollade lite på länken du skicka och det verkar riktigt intressant! Lotro ladda ja ner och spelade något quest sen tröttna ja helt urdålig grafik m.m

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Kollade lite på länken du skicka och det verkar riktigt intressant! Lotro ladda ja ner och spelade något quest sen tröttna ja helt urdålig grafik m.m

Eller hur! Ser ut att kunna bli det bästa MMOt än så länge iaf. Spännande PvE där folk faktiskt måste kunna något till skillnad från tex WoW...även PvPn ser ut att kunna bli det bästa pga balanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Eller hur! Ser ut att kunna bli det bästa MMOt än så länge iaf. Spännande PvE där folk faktiskt måste kunna något till skillnad från tex WoW...även PvPn ser ut att kunna bli det bästa pga balanseringen.

Aa hoppas det blir så också Kan se många timmar spenderade framför det där, om inte d3 kmr

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mOOpiTh:

Aa hoppas det blir så också Kan se många timmar spenderade framför det där, om inte d3 kmr

Om du vill ha något annorlunda kan du ju slänga ett öga på Firefall, ett MMOFPS, som verkar kunna bli riktigt bra. Kommer bli helt gratis, bara att ladda ner sen när det släpps.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Om du vill ha något annorlunda kan du ju slänga ett öga på Firefall, ett MMOFPS, som verkar kunna bli riktigt bra. Kommer bli helt gratis, bara att ladda ner sen när det släpps.

Aa har kolla lite på den också verkar värt ett försök iaf synd bara att alla dessa spel inte finns nu!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker du borde testa Flyff riktigt kul spel, brukade spela det mycket förut sjukt kul

Permalänk

du kanske borde ta en titt på Mortal Online?
väldigt pvp centrerad sandlåda med full loot open world pvp.
nått annat liknande mmo kommer du inte hitta på ett bra tag. inlärningskurvan är dock jävligt brant men lätt när man väl får grepp om det.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

the old republic är ju ganska fett

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RTX 4070, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Sedan är ju inte Tera ett dumt alternativ. http://community.tera-europe.com/home.html
Går in i betafas nu i dagarna.
Riktigt snygg grafik, nästan i klass med skyrim, men krävet typ 5år gammal hårdvara så inga problem där.
Testade själv igår lite och måste säga att det är det absolut bästa grafiken jag sett i ett RPG singel- eller mulitplayer.

Permalänk
Medlem

TERA har ett intressant combat system också... Är lite annorlunda om man jämför med allt annat som finns just nu

Permalänk

Tera är ett trevligt MMO, älskar ute pvpn

Permalänk
Medlem

Nekrofil?