Snart fler mobila enheter än människor

Permalänk
Melding Plague

Snart fler mobila enheter än människor

Cisco uppskattar att det kommer att finnas hela åtta miljarder mobila enheter med internetuppkoppling år 2016 – fler än antalet människor på jorden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Holy shit

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Forskare förutspår ju att det kommer finnas mikrochip i varje enskild sak i framtiden, så man kan väl undra hur långt detta kommer gå ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

surfplattor, inte surplattor

Helt sjukt detta

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Forskare förutspår ju att det kommer finnas mikrochip i varje enskild sak i framtiden, så man kan väl undra hur långt detta kommer gå ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Från varje enskild sak till varje enskild individ kanske?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

COOLT:D

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

...och 2018 så kommer vi ha dubbelt så många än det...?
Tvivlar att kurvan lär stiga upp i den takten i så många år till!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Varför en iphone på framsidan och en ipad!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IamShortyX:

Varför en iphone på framsidan och en ipad!!!!

För det är väl den vanligaste synen på mobila enheter i dagens 'värld'..!!!!!!11111oneone

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Internet är här för att stanna.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Skynet!!

Permalänk

Men vid den tiden kommer det finnas många fler än 8 miljarder personer på denna jord.

Fel ord! =)
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Internet är här för att stanna.

SOPA says no

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av light44:

Internet är här för att stanna.

Nej det försvinner imorgon.

OnT: Räknar de med endast mobiltelefoner? Vad är felet, har folk 10 mobiler - 1 räcker väll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freefall552:

Men vid den tiden kommer det finnas många fler än 8 miljoner personer på denna jord.

det gör det redan! du menar förstås 8 miljarder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freefall552:

Men vid den tiden kommer det finnas många fler än 8 miljoner personer på denna jord.

jo du har så rätt, så är de ju redan i Sverige är vi ju redan mer än 8 miljoner individer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Nej det försvinner imorgon.

OnT: Räknar de med endast mobiltelefoner? Vad är felet, har folk 10 mobiler - 1 räcker väll?

En räcker när stödet för dual sim blir vanligare i vanliga smartphones. :/

Sitter på 3 smartphones som jag använder dagligen till olika jobb etc.
Privat; Moto Razr; Jobb Iphone 3g; Jobb nr 2 Motorola Razr v3

Permalänk
Medlem

det där internetet är bara en fluga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

För det är väl den vanligaste synen på mobila enheter i dagens 'värld'..!!!!!!11111oneone

Tycker faktiskt också det är lite märkligt, men Apple har fått ett stort genomslag på sweclockers på senaste så förvånad blir man inte. Vad jag förstår så räknas laptops med i detta också och dessutom så står de för större delen av datat? Visst Apple är säkert stor på laptop delen med, men störst? Nä knappast. En bild på en godtycklig PC laptop hade troligen varit ett mer rimligt val.

Men nu pratar vi detaljer, Apple behöver ju lite mer reklam så de kan komma om Android igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

En räcker när stödet för dual sim blir vanligare i vanliga smartphones. :/

Sitter på 3 smartphones som jag använder dagligen till olika jobb etc.
Privat; Moto Razr; Jobb Iphone 3g; Jobb nr 2 Motorola Razr v3

Det är nog den förklarliga anledningen, en till jobb och en till fritid då :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

...och 2018 så kommer vi ha dubbelt så många än det...?
Tvivlar att kurvan lär stiga upp i den takten i så många år till!

Jag tror snarare att fler saker än de vi använder personligen kommer ha internetuppkoppling.

Jag tror att diskmaskinen i framtiden i lagom tid kommer beställa tvättmedel hem till dörren, tillsammans med övriga saker andra vitvaror och hushållsprylar håller koll på. Garderoben och tvättkorgen kommer kommunicera för att samordna med tvättstugan för att passa in tvätttider efter behov. Siri kommer inte längre vara bara mjukvara i en mobil, utan även en humanoid butler-robot som kan utföra diverse uppgifter på begäran.
Allla dessa prylar måste givetvis ha trådlös uppkoppling.

Det är kanske en avlägsen framtid, men den kommer absolut kunna existera. *drömmer iväg*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tycker faktiskt också det är lite märkligt, men Apple har fått ett stort genomslag på sweclockers på senaste så förvånad blir man inte. Vad jag förstår så räknas laptops med i detta också och dessutom så står de för större delen av datat? Visst Apple är säkert stor på laptop delen med, men störst? Nä knappast. En bild på en godtycklig PC laptop hade troligen varit ett mer rimligt val.

Men nu pratar vi detaljer, Apple behöver ju lite mer reklam så de kan komma om Android igen.

Tror inte laptops räknas med faktiskt. Och förövrigt menade jag givetvis på det som visades på bild (iphone och ipad) och hävdar således inget som har med laptops att göra!

Att apple fått stort genomslag på sweclockers är väl inte direkt sant heller, de flesta föredrar ju så kallat 'fritt val' android-baserade enheter och avskyr allt vad apple har att göra med oavsett om de inte testat det sen innan så är det oerhört vanligt att de ska klanka ner på apple Själv står jag för att folk bör välja det dom passar en själv bäst oavsett märke och man bör ha testat både de ena och de andra innan man bestämmer sig så man får det bästa för en själv.

Hur menar du att apple behöver mer reklam för att komma om android? Jag tror de säljer sig själva ganska bra utan mer reklam ärligt talat.

Skrivet av huganho:

Jag tror snarare att fler saker än de vi använder personligen kommer ha internetuppkoppling.

Jag tror att diskmaskinen i framtiden i lagom tid kommer beställa tvättmedel hem till dörren, tillsammans med övriga saker andra vitvaror och hushållsprylar håller koll på. Garderoben och tvättkorgen kommer kommunicera för att samordna med tvättstugan för att passa in tvätttider efter behov. Siri kommer inte längre vara bara mjukvara i en mobil, utan även en humanoid butler-robot som kan utföra diverse uppgifter på begäran.
Allla dessa prylar måste givetvis ha trådlös uppkoppling.

Det är kanske en avlägsen framtid, men den kommer absolut kunna existera. *drömmer iväg*

Ja de tror jag absolut, men i den utsträckningen är jag tveksam till

Och ja, den synen har jag själv haft att diskmaskinen eller t.ex kylskåpet är uppkopplat mot nätet osv haha

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Under 2010 var iPhone fyra gånger större än Android mätt utifrån mängden datatrafik. I slutet av 2011 kom Android i kapp iPhone. Nu är datatrafiken lika stor från båda plattformarna.

Gogogogo!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

För det är väl den vanligaste synen på mobila enheter i dagens 'värld'..!!!!!!11111oneone

Och då kan man fråga sig varför. Jo för att såfort det kommer en artikel, filmklipp u name it om telefoner lr surfplattor väljer dom apple!!!!!

Permalänk
Medlem

Såna där ökningar är skrämmande. Är ju nästan en fördubbling varje år, dvs varje år använder vi lika mycket trafik som alla tidigare år sammanlagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Tror inte laptops räknas med faktiskt. Och förövrigt menade jag givetvis på det som visades på bild (iphone och ipad) och hävdar således inget som har med laptops att göra!

Men i 3de bilden finns ju laptop med och visst måste det räknas som mobil enhet, vad är det annars? Knappast stationär iallafall.

Skrivet av Skillz:

Hur menar du att apple behöver mer reklam för att komma om android? Jag tror de säljer sig själva ganska bra utan mer reklam ärligt talat.

Klippt från artikeln :

Citat:

Under 2010 var iPhone fyra gånger större än Android mätt utifrån mängden datatrafik. I slutet av 2011 kom Android i kapp iPhone. Nu är datatrafiken lika stor från båda plattformarna.

Kanske folk börjar tröttna på det enkelspåriga och vill ha lite olika flavors

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av IamShortyX:

Och då kan man fråga sig varför. Jo för att såfort det kommer en artikel, filmklipp u name it om telefoner lr surfplattor väljer dom apple!!!!!

Tyvärr, samma med Aftonbladet och liknande sidor.....

Permalänk

Jaja det är ju 2016 det. Långt till dess... Eller vänta nu... Shit, det är redan 2012. Vart har alla åren tagit vägen

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

Jag vet inte hur det är med er, men jag brukar inte ha med mig laptop, tablet och e-reader när jag tar en fika. Än mindre använda alla samtidigt. Smartphone finns i fickan - det räcker.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av IamShortyX:

Varför en iphone på framsidan och en ipad!!!!

Skrivet av Skillz:

För det är väl den vanligaste synen på mobila enheter i dagens 'värld'..!!!!!!11111oneone

Skrivet av IamShortyX:

Och då kan man fråga sig varför. Jo för att såfort det kommer en artikel, filmklipp u name it om telefoner lr surfplattor väljer dom apple!!!!!

Attans, konspirationen är avslöjad! I botten finns en hemlig Apple-sponsrad fond som öser ut pengar för "rätt" produktbilder och reklam. Det är ju ingen slump att flera i redaktionen har Macbooks, så att säga..

..eller så råkar det bara vara en snygg och relevant bild som låg i arkivet, med andra ord inget att gnälla om.. vad vet jag?

On topic så är det en spännande utveckling. Ska bli intressant att se hur marknaden formas, både totalt och fördelat på olika aktörer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S