Permalänk
Medlem

lugna dig. Bara ncsoft som dillar om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Tycker vi borde maila dom och snällt be dom att hålla det till PC

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tycker vi borde maila dom och snällt be dom att hålla det till PC

http://www.guildwars2guru.com/forum/conference-call-highlight...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Det är inte bara NCsoft

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Ser inget fel i en konsolversion om den bara inte är en trasig port eller att den gimpar originalet, anser att GW pga upplägget skulle funka väldigt väl på konsol med några mindre fixar just bara för konsol.
Kört DCUO på PS3 och det funkar väldigt bra enligt mig och även om jag kommer köra GW2 på datorn så anser inte att det är något fel med att de kör mot konsoler så länge de gör det rätt och inte är rädda för att vissa saker fungerar anorlunda på konsolen för annars måste de börja dumma ner PC versionen vilket vore en miss.

Problemet är ju bara att om pc spelare ska spela jämsides konsollspelare så kommer det att behöva gimpas till pc för att det ska funka med konsoll-kontrollerna. Kan ju hoppas att de håller isär servrar så kanske det kan funka. Men ska man spela tillsammas kommer det absolut att bli nerdummat för konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Men ska man spela tillsammas kommer det absolut att bli nerdummat för konsoller.

Precis det jag är rädd för... Om konsolspelarna fick en helt egen version av spelet och dom kan inte spela med oss PC-spelare så kan jag väl gå med på det. Men ska PC-versionen dummas ner bara för att konsolspelarna ska ha någon chans mot oss så kan jag säga att mina förhoppningar inför GW2 gick från skyhöga till bottenlåga...

Håller med den där killen, det kommer ju inte funka alls. Jag menar, hur många knappar har inte vi PC-spelare till förfogande? Ganska många fler än konsolspelare och dessutom har vi den allsmäktiga musen också, det har inte dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Mike Ferguson on Guild Wars 2 World vs. World

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WvW blir massivt! Ser fram emot det något enormt.

Permalänk
Medlem

När kommer open beta?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

När kommer open beta?

"öppen" beta ska komma o mars.

MEN, notera situationstecknen. Den är inte helt öppen, man måste fortfarande få en kod

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

WvW blir massivt! Ser fram emot det något enormt.

Mm, verkar riktigt kul!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Jag överväger att införskaffa det när det släpps, hoppas bara det håller samma extremt bra standard som WoW gjorde under Classic och Burning Crusade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Precis det jag är rädd för... Om konsolspelarna fick en helt egen version av spelet och dom kan inte spela med oss PC-spelare så kan jag väl gå med på det. Men ska PC-versionen dummas ner bara för att konsolspelarna ska ha någon chans mot oss så kan jag säga att mina förhoppningar inför GW2 gick från skyhöga till bottenlåga...

http://piclair.com/data/8kbdp.jpg

Håller med den där killen, det kommer ju inte funka alls. Jag menar, hur många knappar har inte vi PC-spelare till förfogande? Ganska många fler än konsolspelare och dessutom har vi den allsmäktiga musen också, det har inte dom.

Det finns alternativ till mus på konsol, det går att ha tangentbord och mus till konsol om spelen stödjer det och dessuom knappgrejen är larvig, antalet kombinationer på en kontroll är betydligt fler än många verkar fatta, om man bara räknar de 4 standard och R1,R2,L1,L2 och att man inte trycker ner mer än 2 "ryggknappar" samtidigt så är du uppe i 32 lätta kombinationer och då räknar man inte med någon av de andra 8 knapparna som finns på kontrollen och om du som spelare i GW använder mer än 32 knappar på ditt tangentbord när du spelar blir jag förvånad.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Den 20: onde smäller det!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv

Lite om WvW på Svenska,
http://gw2sverige.se/world-vs-world/

Ser fram emot det

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Den 20: onde smäller det!

Fantastiskt!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jäklar du, inte dåligt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktiv

Appropå konsolversionen så är det jag har läst att de har ett litet, litet team som sysslar med att undersöka möjligheten att porta till konsol. Alltså ett team som gör en utvärdering om möjligheterna, inte en faktisk portning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Appropå konsolversionen så är det jag har läst att de har ett litet, litet team som sysslar med att undersöka möjligheten att porta till konsol. Alltså ett team som gör en utvärdering om möjligheterna, inte en faktisk portning.

Precis, det var bara GW Insider som gjorde en höna av en fjäder, lite löjligt gjort av de! Och resten av spelmedia är aldrig sena att haka på heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Skrivet av FribBe:

Precis, det var bara GW Insider som gjorde en höna av en fjäder, lite löjligt gjort av de! Och resten av spelmedia är aldrig sena att haka på heller.

Nej de teamet har officiellt gått över till att arbete på en port, ni refererar till en forum post från 2010, den 2012 som finns säger att de faktiskt jobbar på det men att fokus ligger på PC versionen.

Edit :
2010
http://www.guildwars2guru.com/forum/showpost.php?p=98826&post...

2012

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Men det blir i alla fall en port från PC till konsol och inte tvärtom som t.ex. skyrim eller gta4. Så helt lost behöver det inte vara.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Nån som vet vart man signar för öppen beta? Eller går det inte ens ännu?

CITERA GÄRNA

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

http://piclair.com/data/8kbdp.jpg

Nja, en dualshock har ju 14 standardknappar, upp ner vänster höger, cirkel fyrkant trekant kryss, L1 L2 R1 R2, samt L3 och R3 om man trycker ner joystickarna.

Ponera att du använder de första 8 jag nämnde till skills, och L1L2R1R2 som modifyers. Då har du 8x5, alltså 40, olika kommandon. 5 för varje knapp

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss

Använder man L3 och R3 också blir det antingen 10x5 kombinationer, eller 8x7 kombinationer, beroende på om man vill ha L3 och R3 som modifyers eller skillknappar. Man kan driva det här ännu längre bara för skojs skull, ponera att man kan använda 2 knappar som modifyer-knappar, då har man plötsligt

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss
L1+L2+Kryss
L1+R1+Kryss
L1+R2+Kryss
L2+R1+Kryss
L2+R2+Kryss
R1+R2+Kryss

Alltså 11 olika kommandon per knapp. Använder man då "upp ner vänster höger, cirkel fyrkant trekant kryss, L3 och R3" som actionknappar så har man kort och gått 10x11 kommandon. 110 olika kommandon på en dualshock kontroller. Försök göra det bekvämt på ett tangentbord.

Permalänk
Medlem

Även om det fungerar med att spela på konsol så gillar jag inte detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Även om det fungerar med att spela på konsol så gillar jag inte detta.

Samma här. Får mig att fundera om jag ska köpa det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Nja, en dualshock har ju 14 standardknappar, upp ner vänster höger, cirkel fyrkant trekant kryss, L1 L2 R1 R2, samt L3 och R3 om man trycker ner joystickarna.

Ponera att du använder de första 8 jag nämnde till skills, och L1L2R1R2 som modifyers. Då har du 8x5, alltså 40, olika kommandon. 5 för varje knapp

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss

Använder man L3 och R3 också blir det antingen 10x5 kombinationer, eller 8x7 kombinationer, beroende på om man vill ha L3 och R3 som modifyers eller skillknappar. Man kan driva det här ännu längre bara för skojs skull, ponera att man kan använda 2 knappar som modifyer-knappar, då har man plötsligt

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss
L1+L2+Kryss
L1+R1+Kryss
L1+R2+Kryss
L2+R1+Kryss
L2+R2+Kryss
R1+R2+Kryss

Alltså 11 olika kommandon per knapp. Använder man då "upp ner vänster höger, cirkel fyrkant trekant kryss, L3 och R3" som actionknappar så har man kort och gått 10x11 kommandon. 110 olika kommandon på en dualshock kontroller. Försök göra det bekvämt på ett tangentbord.

Det är därför man har macroknappar på tangentbord och man kan binda om knappar för att ha det precis som man vill, försök göra det på en jävla handkontroller.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Det landar väl på samma sak, blir det en konsollversion så tror jag att det till en viss grad, jag säger inte att det gör GW2 till ett dåligt spel, kommer att gå ut över pc versionen. Och oavsett så har dom ju bevisligen öppnat dörrarna för en konsollversion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss

Kryss
L1+Kryss
L2+Kryss
R1+Kryss
R2+Kryss
L1+L2+Kryss
L1+R1+Kryss
L1+R2+Kryss
L2+R1+Kryss
L2+R2+Kryss
R1+R2+Kryss

Där använder du ju kombinationer... Om man skulle använda knappkombinationer på ett tangentbord då?
Och hur ska man kunna skriva i chatten på ett effektivt sätt med bara en handkontroller? Navigera i UI?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Där använder du ju kombinationer... Om man skulle använda knappkombinationer på ett tangentbord då?
Och hur ska man kunna skriva i chatten på ett effektivt sätt med bara en handkontroller? Navigera i UI?

1. Navigera menyer i spel är lätt även på konsol om de är bra gjorda?

2. du kan koppla in ett tangentbord

3. Det finns officellt mini tangentbord för PS3kontroller

4. Finns mjukvarutangentbord

5. Köra VoIP

6. Och vad har kombinationer med tangentbordskombinationer att göra då? Vad har du för nytta av 100000000 knappar i ett spel?

Ni som klagar på knapparna på en handkontroll, har ni faktiskt spelat t.ex. DCUO på PS3? eller liknande?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Visa signatur