Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klasmedgas:

Ja en Bf3 server, vad vill ni har för settings på den då ? ska det vara HC eller regular ?
Kom gärna med förslag på vad ni vill ha för slags upplägg.

jaddu, detta kanske nån annan som förstår servrar mer svara på..
men ja tkr du ska ha ganska Orginal/normalaste elr va man sejjer.

Skrivet av PibesiLL:

Fragnet.net - This is Hell - No Rulez - Rush

32 players , in å testa om den duger, för då e vi i TAK med

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/219ec65d-c9...

Skrivet av haapppoooo:

om jag ska ställa upp så vill jag veta vad NI vill att jag ska ställa in servern på, här är den som den är nu:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/2dc10d42-2a...
Plugins?

använd tex sweclockers publics inställningar det lär väl duga ?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av flammsig:

jaddu, detta kanske nån annan som förstår servrar mer svara på..
men ja tkr du ska ha ganska Orginal/normalaste elr va man sejjer.

använd tex sweclockers publics inställningar det lär väl duga ?

Okej, fixar till det, folk kanske kan skriva här vad dom vill ha för banor och spelläge på en 24 spelar server.

Permalänk
Medlem

Vi kör in med dom inställningarna vi brukar köra på, sen så ser vi hur det fungerar. Finns alltid möjlighet att finjustera medans vi lirar

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Vi kör in med dom inställningarna vi brukar köra på, sen så ser vi hur det fungerar. Finns alltid möjlighet att finjustera medans vi lirar

ja absolut. går alltid att ändra efter spelarnas önskningar

Skrivet av Klasmedgas:

Okej, fixar till det, folk kanske kan skriva här vad dom vill ha för banor och spelläge på en 24 spelar server.

aah. och får du inget svar här så kan du ha rush elr squad dm. går ju ändra i efterhand.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,

Permalänk
Avstängd

här är Ts Serverns adress. som sushifrukt fixat

zuusu.dyndns.org

den kmr vara igång i morgon. fredag
bara joina och välja den kanal som passar in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

här är Ts Serverns adress. som sushifrukt fixat

zuusu.dyndns.org

den kmr vara igång i morgon. fredag
bara joina och välja den kanal som passar in.

Bra sätt ett password nu så att vi kan ställa in servrarna. Spelar ingen större roll om du släpper det i dag eller i morgon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Bra sätt ett password nu så att vi kan ställa in servrarna. Spelar ingen större roll om du släpper det i dag eller i morgon?

Sådär, har fixat kanaler för upp till 5 servrar atm, det blev lite hypnotiserande så klarade inte göra fler just nu, vet att vi bara har 3 servrar, men man vet aldrig ^^ Har inte döpt servrarna än då jag inte kommer in på länkarna o inte vet va de heter ^^ Men de kan vi fixa imorgon!
Har inget lösenord på servern än, fixar det imorgon lagom till lanet börjar så om ni vill använda den innan de för försnack, så är det ok ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Sådär, har fixat kanaler för upp till 5 servrar atm, det blev lite hypnotiserande så klarade inte göra fler just nu, vet att vi bara har 3 servrar, men man vet aldrig ^^ Har inte döpt servrarna än då jag inte kommer in på länkarna o inte vet va de heter ^^ Men de kan vi fixa imorgon!
Har inget lösenord på servern än, fixar det imorgon lagom till lanet börjar så om ni vill använda den innan de för försnack, så är det ok ^^

Snyggt Själv har jag all jordens problem med att konfigurera det sista, men löser det tills i morgon

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushifrukt:

BRA JOBBAT!

Skrivet av Kristerj:

okeej. hmm. sprattelvatten? kan de vara ett lämpligt lösen:)

Skrivet av Kristerj:

Snyggt Själv har jag all jordens problem med att konfigurera det sista, men löser det tills i morgon

ja vet att du grejjar de där

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skrev på första sidan också. Lösenordet för respektive servrar kmr vara

: Sprattelvatten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

BRA JOBBAT!

okeej. hmm. sprattelvatten? kan de vara ett lämpligt lösen:)

ja vet att du grejjar de där

servern är uppe, men kanske utan password. oavsett så kommer passet ändå bli publict via denna sida

Och appropå sprattelvatten, extremt bra lösenord, skulle slutat med det för 3 timmar sen kanske skulle gått bättre då

Visa signatur

Permalänk

Hur sätter man lösen på servern? Swec servern är ju 64p så att ha de inställningarna blir nog lite konstigt.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haapppoooo:

Hur sätter man lösen på servern? Swec servern är ju 64p så att ha de inställningarna blir nog lite konstigt.

Godmorgon. de där me lösen vet ja inte ändra får nån som kan skriva elr så sök på google lär stå där kanske
sätt inställningarna som du tkr blir bäst så kan man ändra efter om de är nått som e fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ÄR de bara för mig dessa länkar inte fungerar? Har lyckats lokalisera 3 av servrarna och bytt namn på 3 av server kanalerna på TS

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

ÄR de bara för mig dessa länkar inte fungerar? Har lyckats lokalisera 3 av servrarna och bytt namn på 3 av server kanalerna på TS

Länkarna funkar inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toye666:

Länkarna funkar inte.

inte för mig med. men ska fixa de. ja hittade dom ändå

Skrivet av Sushifrukt:

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nu finns länkarna på första sidan här. men de kmr minst en till..

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haapppoooo:

la till din på första sidan också

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av haapppoooo:

Lösen sätter du i startup filen på servern. Via tredjepartsinterface eller ftp.

Använder du Procon så kan du generera en txt fil som config. Har inte testat om man kan sätta en direkt genom Procon faktiskt...

<kollar>

Inte via iPad appen i alla fall.

Vad det gäller SweC servern så är vi inte med i denna satsningen, vi kommer att hosta ett eget event så småningom. Har ni uppsättningsfrågor så är ni välkomna förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är det inte bara att alla hoppar in i en tom server då?? Om det ska krångla till sig?

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Skrivet av Lan:

Lösen sätter du i startup filen på servern. Via tredjepartsinterface eller ftp.

Använder du Procon så kan du generera en txt fil som config. Har inte testat om man kan sätta en direkt genom Procon faktiskt...

<kollar>

Inte via iPad appen i alla fall.

Vad det gäller SweC servern så är vi inte med i denna satsningen, vi kommer att hosta ett eget event så småningom. Har ni uppsättningsfrågor så är ni välkomna förstås.

Lösen går att sätta via Procon på datorn testade det igår, glöm ej bort att ändra i inställningarna vilka vapen man ska ha då också.
Man kan välja att alla vapen ska vara upplåsta, eller om man ska låsa upp det under spelets gång.

Permalänk
Medlem

Efter allt strul i går kväll så fungerar allt som det skall nu
Dock så ny adress till servern

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/deb4fc33-18...

Eller sök bara på vgm använd inga filter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har satt lösenord på servern och gjort den unranked och startat om, men jag kan inte joina den, får bara upp rutan att skriva in lösenordet men sen händer inget mer, i procon kan jag se att lösenordet är rätt, någon annan serveradmin som har detta problem.
vars.ranked false
vars.gamePassword "Sprattelvatten"

testade även utan """"
...............
iprocon Unlock Unlocks : Based on stats , det ska väl betyda att du har dom vapnen du har låst upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av PibesiLL:

Hmm, jag har satt lösenord på servern och gjort den unranked och startat om, men jag kan inte joina den, får bara upp rutan att skriva in lösenordet men sen händer inget mer, i procon kan jag se att lösenordet är rätt, någon annan serveradmin som har detta problem.
vars.ranked false

testade även utan """"
...............
iprocon Unlock Unlocks : Based on stats , det ska väl betyda att du har dom vapnen du har låst upp

kan du sätta en Rankad server orankad? det är inte de som strular ihop sig?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av PibesiLL:

vars.ranked false

testade även utan """"
...............

Tryck på enter i stället för submit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nä om man skall ha password måste servern vara unranked

Permalänk
Medlem

" Tryck på enter i stället för submit " men vafan LOL , Ja då lärde man sig en sak till

TACK

Kan ju vara bra att skriva in på första posten , skriv lösenordet och tryck Enter på tangentbordet, inte Submit

Permalänk
Medlem

va skulle teamspeak servern hetta hittar den inte :S

Permalänk
Medlem

zuusu.dyndns.org
Lösen Sprattelvatten