Billiga, heltäckande hörlurar

Permalänk

Billiga, heltäckande hörlurar

Hej allihopa, jag ska snart få min nya speldator och jag undrar om det finns några bra heltäckande headset för 2-400kr med en mic som tar upp ljudet på ett bra sätt då jag gör commentary videos och lägger upp dessa på youtube men seriöst, försök att hålla priset nere. Headsetet ska gärna vara köpta från Inet då jag vet att de är omtyckta med bra kundservice osv men om det finns billigare på CDON eller liknande, kända företag så går det ju såklart bra att köpa det där ifrån med!

Krav:

  • Om de ska vara trådlösa så ska de vara kände för att ha bra batteritid!!

  • Stället de köps från ska ha bra kundservice utifall att något går sönder och behövs lämnas tillbaka!

  • De ska ha en justerbar mic då jag ofta äter med headsetet på och inte vill förstöra micen!

Kort sagt så ska det vara ett billigt men prisvärt headset som ska användas till gaming med en mic som ska användas till commentary videos (alltså inget brus och SKIT i bakgrunden), ni gamers vet vad jag pratar om ;). Ända anledningen till att det egentligen ens får vara trådlöst är för att jag ofta streamar film på kvällen men som sagt, då ska headsetet vara känt för att ha bra batteritid!

Om det spelar någon roll så är det mest Runescape och Skyrim jag kommer spela och spela in!

Tack på förhand!

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Skrivet av Datorkunnig?:

jag undrar om det finns några bra heltäckande headset för 2-400kr med

Nej.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Logitech G35, leta efter bra pris!
Skitbra grejer verkligen

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk

komplett brukar ha rea på Logitech G35 för 600 kronor stup i kvarten, det är bra lurar till bra pris

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Okej kanske inte jättebra gaming headsets som används av proffs när de spelar BF3 i någon turnering men vardagligt bra headset för en normal dagsgamer...

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Är headseten på den här sidan något att satsa på för att... Ja, ni vet vad jag vill...

http://www.inet.se/filter?Sort=price&CategoryId=55&properties.Index=0&properties.Index=439&properties.Index=177&properties.Index=175&properties.Index=275&properties[0].Id=0&properties[439].Id=439&properties[439].StringVal=3561&properties[177].Id=177&properties[175].Id=175&properties[175].BoolVal=False&properties[275].Id=275&properties[275].BoolVal=True.

(Som kostar MAX 399kr, gärna mindre!) För er som säger att man måste ha ett headset för 1500kr MINST och säger att inga av headseten är värda att köpa så säger jag, om ni var verkligen TVUNGEN att välja ett av dom, vilka skulle ni valt? För 400 MAX!

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Siberia v2 är dom enda vettiga lurarna där dock så finns dom billigare på andra ställen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503253

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett par riktigt billiga men ändå bra så rekommenderar jag Creative Fatal1ty Gaming Headset. Funnits på marknaden länge, men det är dem ända jag kan starkt rekommendera. Kostar 250-300kr.

Har haft 2st genom åren, och jag har en del vänner som kör med dem. Dem är billiga och ändå hyfsat bra, micen har bra ljud och dem är lätta och bekväma; bra all-around headset. Det är nog vad jag skulle gå på om jag ville pressa priset så mycket som möjligt.

Negativt är dock att dem är av en plast konstruktion, så dem går lätt sönder om man tappar/trampar på dem (som jag gjorde lol)

Permalänk

Jag har ett par Deltaco HL-41 som fungerar djävligt bra!!
http://www.pricerunner.se/pl/94-2651384/Hoerlurar-och-Headset...

Permalänk

Okej, tack till er båda, ska kolla på det! Finns det någon chans att ni kan skriva vad för specifikationer ett headset jag vill ha ska ha så att jag inte konstant måste lägga in en länk här?

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Skrivet av hahafearme:

Jag har ett par Deltaco HL-41 som fungerar djävligt bra!!
http://www.pricerunner.se/pl/94-2651384/Hoerlurar-och-Headset...

Vet du ifall WebHallen är ett bra ställe? Har hört talas om det men aldrig riktigt haft med dom att göra. WebHallen var nämligen det ända stället jag kände igen det på och om jag köper det där kan jag få det för billiga 200kr!

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem

Efter som du bara vill lägga 400 på ett headset så kan du inte ställa några krav alls nästan, så ta bara ett par lurar kvalitén på dessa lurar är troligen ganska lika.
Eller så sparar du 200 till och köper G35 som verkar få bra recensioner.

Det är som att vilja ha en bärbar för 4000 som ska klara BF3 på high ju mindre man vill lägga på att köpa saker desto mindre kan man kräva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azade91:

Om du vill ha ett par riktigt billiga men ändå bra så rekommenderar jag Creative Fatal1ty Gaming Headset. Funnits på marknaden länge, men det är dem ända jag kan starkt rekommendera. Kostar 250-300kr.

Har haft 2st genom åren, och jag har en del vänner som kör med dem. Dem är billiga och ändå hyfsat bra, micen har bra ljud och dem är lätta och bekväma; bra all-around headset. Det är nog vad jag skulle gå på om jag ville pressa priset så mycket som möjligt.

Negativt är dock att dem är av en plast konstruktion, så dem går lätt sönder om man tappar/trampar på dem (som jag gjorde lol)

Hade ett par Creative Fatal1ty Gaming Headset och kan säga direkt att micken är mycket sämre än på mina Siberia V2 hörlurar som också har en dålig mic. Dessutom är de mindre för att de är troligen riktade till yngre gamers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datorkunnig?:

Okej kanske inte jättebra gaming headsets som används av proffs när de spelar BF3 i någon turnering men vardagligt bra headset för en normal dagsgamer...

http://cdon.se/hemelektronik/headset_creative_fatal1ty_gaming...

Permalänk

WOW! Det här är ju grymt! Jag hinner inte ens kolla på ett headset innan det kommer nya förslag och kommentarer!

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Creative Fat1111lit7 är små och verkligen inte heltäckande. Jag har inte stora öron men det gjorde ont att ha på sig dem. Mycket basiga, inget imponerande ljud.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Okej, för att försöka göra det enklare för er. Just nu har jag sådana här headsets: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=480180&title=Zombee%20Headset%20Z500&. Dessa headseten tycker jag har väldigt bra ljud, det ända jag inte gillar med dom är micen. Om ni vet några ungefär sådana fast med en mycket bättre mic, alltså utan allt j***a brus m.m. vilket bara är en av de de dåliga sakerna med den micen för ett fint litet pris blir det jättebra tycker jag!

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset för 200-400? tror inte du hittar några som låter bra!
G35 är inte trådlös, utan G930 är det och har batteritid på 10 timmar, fast du kan ladda medans du spelar använder dom, men pris 1500+ för såna. Dom ligger oxå i top 3 av headseten som olikaa tester visar!

Fick tom min G5 mus utbytt efter 5 år ifrån logitech till en G500 utan kvitt lr nåt sa bara serie nr. så dom har grym trogenhet imot sina kunder!

Första testet som kom upp på google sökte på: best headset 2011
http://www.youtube.com/watch?v=wC7uDdjaarA

kolla lite här oxå vad dom har att erbjuda sen vet jag ej om support dylikt!
http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=50&sort=name
hittade detta hos dom
Ordrar inkomna före 15:00 skickas samma dag
1-2 dagars leveranstid
60 dagar öppet köp
Snabb och enkel support
Minst 1 års garanti
Låga fraktpriser

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Ifall du är nöjd med hörlurar för 80kr så behåll dem och köp till en mic då bara.

http://www.inet.se/produkt/6361022/mikrofon-zalman-med-clip-z...
40kr, klart.

Jag tycker dock du kan kosta på dig lite bättre ljud också. Då är
http://cdon.se/hemelektronik/creative_creative_headphone_aurv...

Att rekommendera för den prislappen.

Köp de två separat och ha en fin combo. CDON ljuger så förföräligt förövrigt, aldrig har de kostat 1000kr standard pris.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Efter som du bara vill lägga 400 på ett headset så kan du inte ställa några krav alls nästan, så ta bara ett par lurar kvalitén på dessa lurar är troligen ganska lika.
Eller så sparar du 200 till och köper G35 som verkar få bra recensioner.

Det är som att vilja ha en bärbar för 4000 som ska klara BF3 på high ju mindre man vill lägga på att köpa saker desto mindre kan man kräva.

Vart finns de för 600kr!?

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Ifall du är nöjd med hörlurar för 80kr så behåll dem och köp till en mic då bara.

http://www.inet.se/produkt/6361022/mikrofon-zalman-med-clip-z...
40kr, klart.

Jag tycker dock du kan kosta på dig lite bättre ljud också. Då är
http://cdon.se/hemelektronik/creative_creative_headphone_aurv...

Att rekommendera för den prislappen.

Köp de två separat och ha en fin combo. CDON ljuger så förföräligt förövrigt, aldrig har de kostat 1000kr standard pris.

Det var rätt blandade åsikter där på den micen i recensionerna och jag väljer hellre en som har ett lite mer stabilt "bra mic, rekommenderas" eller liknande. Sen känner jag mig också mer säker när micen är "inbyggd" i hörlurarna. Därav vill jag ha ett headSET. Tack för förslaget men jag avstår...

Om jag valde mellan:

http://cdon.se/hemelektronik/headset_creative_fatal1ty_gaming-748885?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_se
Och...
http://www.billigteknik.se/sv/gaming/4483-deltaco-headset-av-deltaco.html

Vilken skulle ni då rekommendera?

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Köp en bättre separat mic då. Huvudsaken är att du inte köper ett "kit" som är skit för 400kr än något som är bra separat, tycker jag.
Mellan de två vinner väl Fatal1ty dock.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Det är säkerligen inte brain science och även om jag inte vet hur man sätter på micen på hörlurarna seprat nu så kommer jag säkert fatta det sen, grejen är bara den att jag känner mig mer bekväm och säker om jag inte måste köpa delar från massa olika ställen... Samma sak med datorn jag ska köpa!

Jag har inget problem med att välja ut delarna, kanske med lite hjälp men det är inte poängen. Poängen är att jag vill att en "proffesionell" skall sätta ihop och testa allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk

Du behöver inte sätta den på hörlurarna, det är ju det som är poängen. Du kan ha micen på din tröja eller på bordet eller vad som helst, så kan du använda bra hörlurar utöver till vad som helst. Du kan tex köpa ett dåligt headset med bra mic, ha den runt halsen. Sen ett par bra hörlurar på öronen.

Det är lite bökigare, men det är både;
Billigare = För att BRA headset med BRA ljud kostar skjortan.
Bättre = Det finns inget headset i samma ljudklass såsom HD800 har, men det är också bättre eftersom du får betala mindre för bättre kvalite. Som exempelvis det jag skrev innan i jämförelse med headset i samma prisklass.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Du behöver inte sätta den på hörlurarna, det är ju det som är poängen. Du kan ha micen på din tröja eller på bordet eller vad som helst, så kan du använda bra hörlurar utöver till vad som helst. Du kan tex köpa ett dåligt headset med bra mic, ha den runt halsen. Sen ett par bra hörlurar på öronen.

Det är lite bökigare, men det är både;
Billigare = För att BRA headset med BRA ljud kostar skjortan.
Bättre = Det finns inget headset i samma ljudklass såsom HD800 har, men det är också bättre eftersom du får betala mindre för bättre kvalite. Som exempelvis det jag skrev innan i jämförelse med headset i samma prisklass.

Oh, okej. Det var inte så jag uppfattade det men i så fall är ju det jättebra! Går inte den lilla micen sönder väldigt snabbt då? Sen så är fatality headsetet som du sa skulle vinna av de två jag föreslog är ju 200kr billigare..

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6303317/plantronics-gamecom-377 har haft dom i cirka 9 månader och de har inte gått sönder vilket alla mina headsets brukar göra efter 3 månader om jag kastar dom i golvet etc. De är heltäckande, sköna och går inte sönder. Micen brusar inte heller... Sjukt prisvärda! För mig blir det nog ett par till när det går sönder... Om de går sönder.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Köp fatality setet om du inte har råd med dyrare och om du är nöjd med det ljudet. Jag försöker bara ge dig bang for the buck. Ungefär som att köpa ett prisvärt grafikkort för 1000kr istället för att köpa ett dåligt för 500.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Köp fatality setet om du inte har råd med dyrare och om du är nöjd med det ljudet. Jag försöker bara ge dig bang for the buck. Ungefär som att köpa ett prisvärt grafikkort för 1000kr istället för att köpa ett dåligt för 500.

Fatal1ty är nog det sämsta headset jag ägt, dessutom är det inte heltäckande... Stick troll.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

http://www.inet.se/produkt/6303317/plantronics-gamecom-377 har haft dom i cirka 9 månader och de har inte gått sönder vilket alla mina headsets brukar göra efter 3 månader om jag kastar dom i golvet etc. De är heltäckande, sköna och går inte sönder. Micen brusar inte heller... Sjukt prisvärda! För mig blir det nog ett par till när det går sönder... Om de går sönder.

Okej, detta var ju bra! Tack så mycket!

Skrivet av RedSparowes:

Köp fatality setet om du inte har råd med dyrare och om du är nöjd med det ljudet. Jag försöker bara ge dig bang for the buck. Ungefär som att köpa ett prisvärt grafikkort för 1000kr istället för att köpa ett dåligt för 500.

Jag förstår detta och jag uppskattar det men jag försöker hålla mig så lågt som möjligt så om ett 79kr headset är vad jag kallar för bra ljud så skulle jag ju lika gärna kunna köpa bara den micen för 40kr om du förstår vad jag menar...

Vilket headset tror du skulle vinna då? Det personen över rekommenderade eller fatality?

Visa signatur

Gillar ni mitt namn :P ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorkunnig?:

Okej, detta var ju bra! Tack så mycket!

Jag förstår detta och jag uppskattar det men jag försöker hålla mig så lågt som möjligt så om ett 79kr headset är vad jag kallar för bra ljud så skulle jag ju lika gärna kunna köpa bara den micen för 40kr om du förstår vad jag menar...

Vilket headset tror du skulle vinna då? Det personen över rekommenderade eller fatality?

köp fatal1ty om du inte har något problem med att headsetet går sönder efter 2 månader och att micen glappar efter någon dag eller direkt. Köp det om du gillar headsets som gör ont att ha på sig länge. Om du inte gillar detta köp då ett Logitech G35 eller ett Platronics 377.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*