Behöver nytt chassi (storleksordning större) och nätagg

Permalänk
Medlem

Behöver nytt chassi (storleksordning större) och nätagg

Tjo!

Jag är på jakt efter ett nytt chassi, i den större klassen då jag är trött på dåligt med utrymme inuti burken. Sen behöver jag även ett nytt nätaggregat då det verkar som det nuvarande inte orkar med längre. (Datorn får för sig att starta om lite spontant när man spelar. Nej, det är inte värme problem på varken CPU eller GPU och det är heller inte minnena, allt detta är redan testat och även prövat byta grafikkort så då känns det som det enda som är kvar är nätagget. Det började krångla så här när jag uppgraderade moderkort m.m. för inte allt för länge sen.)

Så jag behöver ett nytt trevligt chassi som man har gott om utrymme och enkelt kan byta ut saker och ting, det får gärna även vara tyst om möjligt och ha bra luft genomflöde, även viktigt att vattenkylningen jag har kan monteras utan några problem. Sen ett trevligt nätaggregat som klarar av det jag har nu och även framtida uppgraderingar. Tänker mig en utgift mellan 3-4 tusen för detta.

Det jag har idag är:

  • SSD 120GB Intel 320

  • Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2

  • Cooling-CPU Antec Kuhler

  • CPU Core i5 2500K

  • MK Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Sock 1155, ATX, Z68

  • NVIDIA GeForce GTX470 (Lär bytas inom några månader)

  • G.Skill F3-12800CL9D-8GBXL - DDR3 1600 Mhz - 4 x 4GB

  • Corsair Powersupply 520W, 120mm fläkt (som verkar vara ledset)

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Ta en närmare titt på NZXT Switch 810, detta chassi kan kanske vara intressant för dig. SweClockers gjorde nyligen en recension på detta.

Permalänk
Medlem

Det ser ju inte helt fel ut det där chassit, vad för nätagg skulle vara lämpligt då tro?

Permalänk
Medlem

vf inte ta nzxt nätagg då? vit med vit
men det beror på vad du har för ekonomi, ska du köra sli? osv
ska du overclocka

Permalänk
Medlem

Här är anars ett bra chassi som har 2,5 platser till ssd. http://www.idg.se/2.1085/1.427338/silverstone-raven-rv03---en...

Har även usb 3.o och är väldigt rymligt.

ett billigt psu alternativ är Fractal Design Tesla 550W 80 PLUS annars skulle jag rekomendera Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS så att du slipper en massa onödiga kablar!

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i min första post hade jag tänkt mig mellan 3-4 tusen kr att spendera. Modulärt är lite av ett måste, det jag har nu och vill inte ha något annat

Jag har inga större planer på att överklocka eller köra SLI, det ska klara av det jag har nu samt framtida uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som sagt, NZXT Switch 810 och ett av NZXT's nätagg.

Har själv ett NZXT HALE90 1000W, och kan inte säga mer än att jag älskar den. Får grymt mycket för ett acceptabelt pris. Borde notera att den är så kallad "halv-modulär" alltså att 24-pin och 8-pin inte är modulär.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera xigmatek elysium.....
Ett mosnter som sväljer det mesta o lite till....

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Lutar lite åt Switch 810n o även HALE90 1000W agget, ser ju rätt trevligt ut! Synd att man får vänta någon vecka eller så bara på det

Har dålig koll på fläktar, vad skulle ni rekommendera för några till det chassit? Skulle även behöva en extra fläkt till mitt Antec Kuhler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerin:

Lutar lite åt Switch 810n o även HALE90 1000W agget, ser ju rätt trevligt ut! Synd att man får vänta någon vecka eller så bara på det

Har dålig koll på fläktar, vad skulle ni rekommendera för några till det chassit? Skulle även behöva en extra fläkt till mitt Antec Kuhler.

Om du inte bryr dig om färg, så skulle jag valt Noctua eller Cougar Vortex. Men annars är det väl Scythe.