Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tragiskt är dock att 90% av de videos som finns antingen inte visar något nytt eller så spelas de av någon som inte läst på vad de faktiskt håller på med och verkar helt lost ^^
Bästa IMO just nu är fan Totalbiscuits fru som fyller in för honom när han varit i Sverige och hon är bara OK/ganska bra, IGNs täckning so far har varit halvdan som bäst, gräslig vissa delar, 45min WvWvW visar mer utan kommentarer än IGN visar med någon som kommenterar :/

Skamligast är dock Guild Wars 2 Guru som spenderar 90% av sin tid åt att filma tooltips och inte ens lyckas få med allt där ^^ och resterande 10% åt att whina att GW2 inte är GW1 =D

Och INGEN tar upp crafting ordentligt :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Och INGEN tar upp crafting ordentligt :/

Nä, det var dock en som nämnde, tydligen är crafting ganska standard men det krävs sammarbete eller AH för att faktiskt göra saker vilket begränasar om du inte har flera polare som lirar och sedan tar det tid + lvling m.m. så klurigt att visa för det skulle betyda att mycket annat försvann.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nä, det var dock en som nämnde, tydligen är crafting ganska standard men det krävs sammarbete eller AH för att faktiskt göra saker vilket begränasar om du inte har flera polare som lirar och sedan tar det tid + lvling m.m. så klurigt att visa för det skulle betyda att mycket annat försvann.

Jag har sett hur det fungerar, men det var ifrån 40min demon, så dom hade lite brottom, blev inte mkt gjort
Ville bara se 5-10min av någon när dom gör lite mid-level vapen eller ngt ^^

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Helt ärligt hoppas jag man kan tolka det totalt bristande rapporterna från olika sidor till att folk hade så skoj när de spela att de glömde bort deras jobb ^^
Visst jag fattar att det är mycket att täcka även om det var 72timmar men seriöst
Guild Wars 2: Norn Engineer Gameplay - dur 1.37
Det där känns lite som att top gear skulle testa en bil och vred om nyckel, märkte att motorn startade men sedan sa inte ett ord om det och sedan var reportaget slut ^^

Visst det finns några bättre, jag håller tummarna för att CB ska ge något ordentligt och att andra oxå presterar något ordentligt bara att de tar några dagar på sig, mest ingående hittills är Fonys genomgångar av städerna som är helt ok och de erkänner han själv är väldigt ostrukturerade för att de är så stora m.m. sedan verkar Fransmännens genomgång bra fast jag kan inte Franska så svårt att vara 100% ;P

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Helt ärligt hoppas jag man kan tolka det totalt bristande rapporterna från olika sidor till att folk hade så skoj när de spela att de glömde bort deras jobb.

Precis så tror jag att det var, och så det egentligen skall vara.

Permalänk
Medlem

Tror GW2 kommer gå riktigt bra! Att inte ha subscription tror jag de kommer vinna riktigt mycket på. Perfekt för mig som student som har extremt ojämn tidstillgång. Så segt när man köper en ny månad till valfritt mmo och sen slutar det med att man spelar några få timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är pinsamt att titta på de flesta videor. Man kan ju undra varför folk som arbetar med att spela och recensera är så totalt värdelösa på att faktiskt spela spelet i detta fall. Ingen byter skills, vapen ellerattunements i stridför att växla mellan olika roller. Alla kör dps, det går dåligt men ingen byter till support. Ingen återupplivar fallna spelare, i fler än bara en film ligger spelare nere men får ingen hjälp. Det hela är ytterst oprofessionellt och amatörmässigt.

Permalänk
Medlem

Mjo det är några artiklar som är värda att läsa men tyvärr inte många, en sak dock som verkar smyga fram är att motorn måste optimeras mer men det verkar bara vara vissa system. Inte säker men har kollat lite på de som haft störst "problem" (inte direkt problem men där lagg/låg fps påverkat mer än för andra) och det verkar som att det är AMD grafikkort som ev. kan vara boven (bara löst baserat på de få som nämnt sina stats).

Lite synd att så få säger vad de använder för riggar, såg någon som sa att han låg mellan 20-35FPS som standard när det var folk runt och lite mer när han var "ensam" och satt på "Quad Core, 6GB RAM, Radeon HD 5750 graphics card" med typ alla settings på mitten. och det är samma när man ser filmerna, vissa verkar ha lite preformance drops ibland, andra står och ser strider av 30-50pers utan märkbara problem, tror det var Fone som sa att när han frapsa gick det ner lite men flöt på bra när han bara spela.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Hoppas personligen att de inte shardar upp vanliga spelvärden, är helt klart allergisk emot dessa lösningar. Speciellt när GW2´s quests är dynamiska och anpassar sig efter hur många spelare som är i området/på samma quest. Det finns ju inget som heter mob stealing i GW2, utan questen anpassar sig och blir svårare om 2 eller flera spelare dyker upp och attackerar samma mob etc.

Kan vara hype, men hoppas att det är sanning, och då ser jag absolut ingen anledning till att sharda upp områden.

Ingen anledning förutom alla fördelarna för att använda shards? Det är ju trots allt spelarna som tjänar på det - en enda login screen, inget bråk om vilka servrar alla ska vara på, inga servrar som plötsligt tunnas ut pga av att dom inte längre är populära, automatiskt lastbalansera spelare beroende på tiden på dygnet, etc. Allt som behövs för ett bra shard system är ett enkelt sätt att hoppa mellan dom (Champions Online och Star Trek Online har tex bara en knapp ovanför minimappen).

Men eftersom dom har sagt att WvWvW ska vara sevrar mot varandra så måste det ju finnas nån server indelning.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon123646:

Noggrannheten är inspirerande! De lämnar verkligen ingenting halvgjort

Det jag skulle vilja veta är däremot om betan i helgen ansågs ge mindre, mer eller samma mängd arbete med att åtgärda buggar och brister som hittades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Noggrannheten är inspirerande! De lämnar verkligen ingenting halvgjort

Det jag skulle vilja veta är däremot om betan i helgen ansågs ge mindre, mer eller samma mängd arbete med att åtgärda buggar och brister som hittades.

Gissning är att de inte skulle ha en press-beta om de hade massa buggar, sedan var ju inte betan nu för att jaga buggar heller utan för att ge press ett intryck och skapa lite buzz samt se lite allmän reaktion från press och fans (det var en del GW1 spelare som hade invites med tydligen).
Men allmänt från vad folk sagt verkar ingen i presskåren stött på märkbara problem med något alls faktiskt, om något så motsatsen att många sagt att polishen på spelet var långt över vad de förväntat sig.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Gissning är att de inte skulle ha en press-beta om de hade massa buggar, sedan var ju inte betan nu för att jaga buggar heller utan för att ge press ett intryck och skapa lite buzz samt se lite allmän reaktion från press och fans (det var en del GW1 spelare som hade invites med tydligen).
Men allmänt från vad folk sagt verkar ingen i presskåren stött på märkbara problem med något alls faktiskt, om något så motsatsen att många sagt att polishen på spelet var långt över vad de förväntat sig.

Kotaku publicerade ett klipp från slutet på betan, då samlade de alla betatestare på samma torg i Divinitys Reach. Det kändes väldigt mycket som ett belastningstest, både för spelarnas datorer och servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Kotaku publicerade ett klipp från slutet på betan, då samlade de alla betatestare på samma torg i Divinitys Reach. Det kändes väldigt mycket som ett belastningstest, både för spelarnas datorer och servrarna.

Nja det är ju mer standard avslutning på en beta, alla ska dö event, stora monster m.m? WoW körde ju samma på typ alla betor, självklart går det att använda lite som belastningstest för klienter dock inte så mycket för servern, servern bryr sig ju inte om vart spelare är annat än möjligen att det påverkar bandbreddsbehovet med att ge all info till alla klienter och beroende på hur det är skrivet kanske vissa interaktiva NPCs men annars är det inte mycket som ändras för servern i sig jämfört med om alla är ute i världen och springer.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Nja det är ju mer standard avslutning på en beta, alla ska dö event, stora monster m.m? WoW körde ju samma på typ alla betor, självklart går det att använda lite som belastningstest för klienter dock inte så mycket för servern, servern bryr sig ju inte om vart spelare är annat än möjligen att det påverkar bandbreddsbehovet med att ge all info till alla klienter och beroende på hur det är skrivet kanske vissa interaktiva NPCs men annars är det inte mycket som ändras för servern i sig jämfört med om alla är ute i världen och springer.

Har aldrig följt WoW över huvud taget så har ingen aning där. Visste inte att det var någon form av tradition

Det är väl en bra poäng att servern inte belastas speciellt av det, men med tanke på att de verkar ha problem med grafikdrivare så samlade de nog in så mycket feedback om systemen och hur de påverkades som möjligt där. AMDs grafikkort verkade ta mest stryk läste jag nånstans.

Permalänk
Medlem

Gw2 kommer antagligen vara super bra, men mann ska inte ha allt för höga förväntningar, det är sånt som sabbar spelet, och gör en besvien när man tror att spelet ska vara ultimat exakt när det släppdes.
Precis som Bf3 som är ett bra spel men då alla trodde det skulle vara omänskligt bra och det inte var så så tyckte alla att det var skit helt plötsligt.
(Gw1 var ju super bra iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Lite synd att så få säger vad de använder för riggar, såg någon som sa att han låg mellan 20-35FPS som standard när det var folk runt och lite mer när han var "ensam" och satt på "Quad Core, 6GB RAM, Radeon HD 5750 graphics card" med typ alla settings på mitten. och det är samma när man ser filmerna, vissa verkar ha lite preformance drops ibland, andra står och ser strider av 30-50pers utan märkbara problem, tror det var Fone som sa att när han frapsa gick det ner lite men flöt på bra när han bara spela.

5750 är ju ett rätt klent kort i sammanhanget, men det jag har läst tidigare tyder på att de vill optimera spelet till lite svagare system också. Ska se om jag kan hitta den posten/intervjun.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

5750 är ju ett rätt klent kort i sammanhanget, men det jag har läst tidigare tyder på att de vill optimera spelet till lite svagare system också. Ska se om jag kan hitta den posten/intervjun.

Rätt klent? Knappt dugligt som dörrstopp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Skrivet av LeafBox:

Rätt klent? Knappt dugligt som dörrstopp

I Sweclocker standard är 5750 ett väldigt klent kort ja men man får tänka på att många "vanliga" personer, speciellt folk som inte bor i Sverige verkar det som av det jag upplevt när jag spelat med folk, sitter ofta på äldre delar eller saker med lägre prestanda än vassaste Intel med tre 7970 i CF och 32GB RAM ;P och tanken är ju från ArenaNets del att så många som möjligt ska kunna spela det utan att ha en SweC dator ^^

ArenaNets "ball park" gissar jag ligger runt en dator som är 1-2år gammal typ HP mid/mid+ range eller något för minimum kraven, dock sjukt nyfiken på vad folk hade för riggar i betan för att maxa det med stadig FPS även i WvWvW, jag är inte jätte mycket för PvP men gillar det ibland och WvsW ser sjukt nice ut men man vill ju kunna lira även i de absurt stora striderna utan att få bildspel iaf =D

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Har aldrig följt WoW över huvud taget så har ingen aning där. Visste inte att det var någon form av tradition

Det är väl en bra poäng att servern inte belastas speciellt av det, men med tanke på att de verkar ha problem med grafikdrivare så samlade de nog in så mycket feedback om systemen och hur de påverkades som möjligt där. AMDs grafikkort verkade ta mest stryk läste jag nånstans.

Mjo det har blivit lite av en standard avslutning på betor för många MMOs verkar det som, WoWs öppna betor avslutades med saker som Infernal invasion i Orgrimmar, Dreadlords som sprang runt och slog hjälp folk, Ragnaros har jag för mig dök upp i slutet på någon utanför Stormwind osv sådana event e faktiskt ganska skoj, omöjligt att överleva men t.ex. om 50pers lyckas ta ner en av dem så hurrar alla och blir jätte glada för att 5sekunder senare bli one-shotade i ryggen av nästa =D

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

I Sweclocker standard är 5750 ett väldigt klent kort ja men man får tänka på att många "vanliga" personer, speciellt folk som inte bor i Sverige verkar det som av det jag upplevt när jag spelat med folk, sitter ofta på äldre delar eller saker med lägre prestanda än vassaste Intel med tre 7970 i CF och 32GB RAM ;P och tanken är ju från ArenaNets del att så många som möjligt ska kunna spela det utan att ha en SweC dator ^^

ArenaNets "ball park" gissar jag ligger runt en dator som är 1-2år gammal typ HP mid/mid+ range eller något för minimum kraven, dock sjukt nyfiken på vad folk hade för riggar i betan för att maxa det med stadig FPS även i WvWvW, jag är inte jätte mycket för PvP men gillar det ibland och WvsW ser sjukt nice ut men man vill ju kunna lira även i de absurt stora striderna utan att få bildspel iaf =D

Precis min tanke, den "vanlige" MMO-spelaren har kanske inte ens en dedikerad spelburk utan kör antagligen på en vanlig hem-pc. Dessutom tror jag inte att de som exklusivt spelar MMO:s uppgraderar burkarna lika ofta, det är ju inte direkt samma ökning av prestandakrav som inom andra genrer. Därför är det viktigt att de tänker på både svagare modern hårdvara och delar som var kraftfulla för några år sedan men inte är vidare vassa idag.

Sedan får de ju självklart inte glömma att spelet ska flyta som oljat siden om man har en ny värstingrigg, det har alltför många utvecklare glömt på senaste tiden!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Nice WvsW video :

Posta gärna bra CBT videos om ni hittar några!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Nice WvsW video :

http://www.youtube.com/watch?v=cHMzEL5p7dY&feature=related

Posta gärna bra CBT videos om ni hittar några!

Finns en länk 1-2 sida bak med massa filmer m.m. inkl. CBT

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag såg under kommentarerna på nån video att grafiknivån var låst till lägsta läget på betan? Ngn som kan hitta en källa på detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag såg under kommentarerna på nån video att grafiknivån var låst till lägsta läget på betan? Ngn som kan hitta en källa på detta?

Vad jag har hört blev spelet ospelbart för många när de höjde grafiknivån till högre än lägsta. Fast jag vet inte vilken hårdvara de som klagat använde sig av så svårt att veta om det beror på deras datorer eller på grafikmotorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Skrivet av Hanslar:

Vad jag har hört blev spelet ospelbart för många när de höjde grafiknivån till högre än lägsta. Fast jag vet inte vilken hårdvara de som klagat använde sig av så svårt att veta om det beror på deras datorer eller på grafikmotorn.

Stämmer inte

Skrivet av PCgamer GW2 coverage:

15. Can you talk about system requirements at all?

Josh: We’ll have a couple videos up later this week that walk you through all the graphics settings currently in the game and how they affect the framerates and visuals. In brief, the game ran pretty smoothly on my machine (7.5 Windows rating, 3.20 GHz six-core CPU, 8 GB RAM, AMD Radeon HD 6900). On maxed-out settings I was getting about 15-30 FPS depending on where I was–high population or huge vistas slowed it down. Moving down the graphics settings, I could run 30-60 FPS no problem.

One big thing to note here is that engine optimization is usually being done until the very last second before release (and continuing afterwards, of course) and that the game will actually run smoother at launch than it does in beta.

Gavin: I loved how Guild Wars managed to make a beautiful game with such low requirements. I’m not sure what the bottom end will be with Guild Wars 2, but the game’s visuals scaled well from lowest to highest settings. My home computer (5.9 Windows rating, 2.9 GHz dual-core, 8GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 570) ran the game smoothly around 30 fps on maxed-out settings. The only major issues I had with performance were directly related to the amount of players in WvW.

ref.

Men som man ser där verkar AMD har större problem än NVIDIA med grafiken, antalet spelare är oftast CPU i MMOs speciellt med Havok Physics så gissning är att Gavins burk ströps av pga hans CPU, hade han haft en quad eller mer hade han troligen rullat stabilt mycket högre och inte märkt av WvW grejerna lika mycket. (misstänker även V-sync på Gavins burk därav stabilt på 30 hela tiden)

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

"A big thanks for following us on Facebook! We have a surprise for you tomorrow, so keep an eye on our social networks and website and tell your friends to follow us, too! ~RB"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

"A big thanks for following us on Facebook! We have a surprise for you tomorrow, so keep an eye on our social networks and website and tell your friends to follow us, too! ~RB"

Haha va ledsna alla blir om det inte är BETA för fans ;D

FAN Jag har ju mina 30 poäng nu, dags att släppa spelet =D

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Haha va ledsna alla blir om det inte är BETA för fans ;D

Det är säkert nå jävla språkpaket eller annan helt oviktig dynga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Det är säkert nå jävla språkpaket eller annan helt oviktig dynga

Haha ja troligen ja eller något i stil med mer teasing typ titta vår super bra nya what ever eller något annat liknande.

Enda jag skulle anse vore helt OK förutom BETA för fans är nog ett release datum

Visa signatur

- Ed Wood