Permalänk
Skrivet av sack:

Lyssna på den här killen. Han har insett hur man gör. Värmeljus = Mys.

Funkar det med doftljus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Ja det var precis dem jag kollade på Coltech heat gun. Var ju valet mellan den som hade två lägen eller den som man kunde välja själv så jag köpte den som man kan välja temp mellan 70-550 grader 299kr är inte något att gråta över ^^

funkar den bra elr? nae de känns faktiskt som de kan va värt de! sitter här hemma o väntar så fint på mitt paket från mdpc-x också

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tobbelias1:

Funkar det med doftljus?

Det fungerar bättre faktiskt. Prova att använda en flaska rött och rosenblad till också. Kan inte gå fel! Men ljus är toppen. Räcker länge, ger jämn värme, behöver inte skötas om. Jag kan verklige rekomendera det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det fungerar bättre faktiskt. Prova att använda en flaska rött och rosenblad till också. Kan inte gå fel! Men ljus är toppen. Räcker länge, ger jämn värme, behöver inte skötas om. Jag kan verklige rekomendera det.

får inte glömma masageoljan med jordgubbsdoft

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Botox:

mmm.. snabbare tror jag inte.. enklare är det garanterat inte, säkrare möjligtvis.. men att köpa en varmluftspistol bara för att göra några sleeves är ju rena rama slöseriet på våra naturtillgångar.. och tänk på dom stackars små barnen i asien som har fått tillverka den där varmluftspistolen som bara ska användas en gång.. två då kanske.. på sin höjd..

1. Sitter du på sweclockers gillar du datorer som är strömslukare som i sin tur tar på våra "naturtillgångar"

2. Hur många saker i ditt hem tror du inte har som "små barn i asien" har gjort?

Sen så kanske han även får användning för varmluftoistolen i framtiden!

EDIT: 2 gtx 580 och 3 skärmar... Du ska verkligen inte snacka om våra naturtillgångar.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

1. Sitter du på sweclockers gillar du datorer som är strömslukare som i sin tur tar på våra "naturtillgångar"

2. Hur många saker i ditt hem tror du inte har som "små barn i asien" har gjort?

Sen så kanske han även får användning för varmluftoistolen i framtiden!

EDIT: 2 gtx 580 och 3 skärmar... Du ska verkligen inte snacka om våra naturtillgångar.

Hehe, det är rätt!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Vart köper jag sleeves för en vettig peng? Går det att sleeva alla kablar?

Tycker nämligen att gråa, fula patchkablar som hänger från väggen ser så tråkiga ut och vill göra dom lite finare bara för att testa.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

1. Sitter du på sweclockers gillar du datorer som är strömslukare som i sin tur tar på våra "naturtillgångar"

2. Hur många saker i ditt hem tror du inte har som "små barn i asien" har gjort?

Sen så kanske han även får användning för varmluftoistolen i framtiden!

EDIT: 2 gtx 580 och 3 skärmar... Du ska verkligen inte snacka om våra naturtillgångar.

Word!

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

funkar den bra elr? nae de känns faktiskt som de kan va värt de! sitter här hemma o väntar så fint på mitt paket från mdpc-x också

Tror du kommer hinna testa innan mig jag ska räkna på hur många meter sleeve och krympslang jag behöver idag och beställa senare ikväll
Men testade den igår, märkte att man kunde sätta på den och sedan ställa den upp så den står med värmen uppåt utan att man behöver hålla i den perfekt ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Tror du kommer hinna testa innan mig jag ska räkna på hur många meter sleeve och krympslang jag behöver idag och beställa senare ikväll
Men testade den igår, märkte att man kunde sätta på den och sedan ställa den upp så den står med värmen uppåt utan att man behöver hålla i den perfekt ^^

oh! det var ju asbra! Ja var lite orolig för hur fasen ja skulle lyckas hålla allt på plats samtidigt som ja skulle värma med pistolen xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Värmepistol is the shit om man vill krympa flera slangar samtidigt

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

@Botox vad är det för fel på dig?? vill pojken ha en värmepistol så måste väl han få göra som han vill? sedan om du inte vill slösa på naturtillgångar så har jag några tips... ha aldrig mer än ett par kläder, se till att ALDRIG använda tvål, återanvänd toalett papperet, Andas med måtta, åk inte bil... ja så kan man ju fortsätta. Vill du veta en annan sjuk sak? jag har INTE en tändare hemma, men jag har en värmepistol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Vart köper jag sleeves för en vettig peng? Går det att sleeva alla kablar?

Tycker nämligen att gråa, fula patchkablar som hänger från väggen ser så tråkiga ut och vill göra dom lite finare bara för att testa.

De jag har hört om är djungelapa och mdpc-x men finns säkert fler

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Vilka jävla barnrumpor som svarat i denna tråd gällande värmepistol/tändare/värmeljus/tändstickor/fisar/majbrasor osv...

Låt killen köpa det han känner för.
Lägg upp bilder på det färdiga resultatet sen.

Permalänk
Medlem

vilken tråkig attityd det var här inne på vissa på en enkel fråga..han undrar hur varm hans värmepistol ska vara..vem bryr sig att han köpt sig en för sleeving..o vem säger att han bara kommer använda den till det?..o vad har ni med vad han gör? det är väl endå HANS pengar, o pengar ska spenderas,

sen så ska en riktig kille ha en fet verktygslåda med saker o massa tekniska saker, helst ett helt garage fullt med saker "som man kan behöva i framtiden" (ja jag skojar till en viss del just nu)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga

OM man har en stump sleeven och drar lite i den blir diametern lite mindre?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vilken tråkig attityd det var här inne på vissa på en enkel fråga..han undrar hur varm hans värmepistol ska vara..vem bryr sig att han köpt sig en för sleeving..o vem säger att han bara kommer använda den till det?..o vad har ni med vad han gör? det är väl endå HANS pengar, o pengar ska spenderas,

sen så ska en riktig kille ha en fet verktygslåda med saker o massa tekniska saker, helst ett helt garage fullt med saker "som man kan behöva i framtiden" (ja jag skojar till en viss del just nu)

har vi äns kommit fram till en vettig temperatur? xD

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Vilka jävla barnrumpor som svarat i denna tråd gällande värmepistol/tändare/värmeljus/tändstickor/fisar/majbrasor osv...

Låt killen köpa det han känner för.
Lägg upp bilder på det färdiga resultatet sen.

Ja jag tänkte lägga upp lite före och efterbilder på datorn sen får hoppas att det blir fint ^^ jag bryr mig så jävla mkt om detaljer så just nu tänker jag bara på att jag hatar mitt moderkortet för att set är blått som inget annat i min dator är vilket suger ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Jag har en fråga

OM man har en stump sleeven och drar lite i den blir diametern lite mindre?

ja, sträcker du sleeven blir den lite smalare, på samma sätt som att diametern ökas när du trycker ihop den för att få den över pins och liknande. men den blir inte mycket smalare...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

har vi äns kommit fram till en vettig temperatur? xD

eftersom jag som sagt kör med värmeljus vet jag inte vad temperaturen blir, jag kör på "lagom" höjd från lågan bara. borde väl gå att reglera med värmepistolen också genom att justera avståndet mellan krympslangen pistol och krympslang?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

eftersom jag som sagt kör med värmeljus vet jag inte vad temperaturen blir, jag kör på "lagom" höjd från lågan bara. borde väl gå att reglera med värmepistolen också genom att justera avståndet mellan krympslangen pistol och krympslang?

ja det är sant! får nog testa mig fram på lite skräpsladd medans ja lär mig helt enkelt

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

till TS...om du är osäker på värme..ställ på lägsta först o testa..tar det 10min o få en krympslang att dra ihop sig..ja höj då värmen lite lagom. tror inte du behöver mer än 100-150grader för att krympa dom ordentligt. har man för varmt o håller lite för länge smälter man ju allt istället:) så säkrare med lite svagare värme, men tillräckligt varmt så den drar ihop sig helt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Jag har en fråga

OM man har en stump sleeven och drar lite i den blir diametern lite mindre?

Jepp, blir ju större också om du "tryck ihop" den.

Permalänk

vid 125 grader står det att mina krympslangar ska krympa iaf

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av Solding:

får inte glömma masageoljan med jordgubbsdoft

Så ska man helst sitta naken och lyssna på opera också

Permalänk

Testa annars att tända doftljus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viaz:

Oj oj vilka svar jag har min värmepistol ^^ o om jag känner att jag kunde "kasta" pengar på den så varför inte

Den har ju fler användarområden än att krympa slang..tex byta batterier eller skärmbyte på moderna mobiler

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.