Intel Ivy Bridge försenas

Permalänk

Nu har ni chansen AMD. Lansera Trinity i tid. Lite tråkigt för Intel men utveckla lägre tillverkningsteknik är inte så lätt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Nästan tur att har råd med ny burk först vid sommarn!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Da fuck!?!
Gäller det allaIvy nu då?
Jag som siktat in mig på uppgradering i första halvan av april
Får se om det inte blir en sandy e nu i alla fall :\
Sen tror jag nog alla kan lägga ner konspirationsteorierna om att intel utnytjar AMDs misslyckande med bulldozer. Tänk på att intel kommer tappa marknad på bärbara sidan över till trinity. Och det är den marknaden som faktiskt drar in pengarna.

EDIT:
Någon som kan hinta om ifall ni hade väntat på ivy eller dykt på 2011 nu när ivy blir försenat (enorma beslutsproblem redan innan förseningen)
Sitter med en phenom 2 940 BE på ett micro-atx mobo

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ahh då behöver jag inte ha ångest på ett tag när jag nu köpte 2011 sockeln:)
Faktiskt rätt ok att den blir försenad, nu är ju Intel ohotad på cpu toppen med 2700k osv men med lite tur kanske vi kan få konkurenns igen av AMD även om det är mindre torligt.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

det var ju synd och skam jag vill ju ha min ivy bridge, men det är ju inte presis som att det gör ont och sitta på denna datorn så jag kan vänta men ändå :/

Permalänk
Medlem

Enligt den här artikeln så gäller det bara bärbara datorer. http://news.cnet.com/8301-13924_3-57385521-64/next-gen-intel-...

Fordfarande April som gäller för stationära datorer?

Permalänk
Skrivet av Quorthon:

Tänkte precis samma sak..inte ännu en försening av Kepler för f*n!
Jag kan säga som så..jag kan vänta på Kepler tills AMD släpper 7990 besten..kommer nVidia inte med något konkret tills dess så har dom tappat i alla fall mig som kund..jag menar antingen så har nVidia stora problem med tillverkningen eller så har dom så pass mycket bättre kort så att dom har råd att vänta utan att deras grejer blir "gamla" redan vid lanseringen..

Så du menar att de skulle vänta, bara för att de har råd med det? De vill ju inte tjäna för mycket pengar liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Om intel höjer priserna mer kommer nog en ny aktör in på marknaden.
Kanske samsung? apple? nvidia? who knows.

Krävs att den nya aktören skulle ha fabriker och licenser att göra dessa processorer. Just nu ägs x86 av Intel och AMD 64 (x86_64) av AMD

Sedan måste de kunna hålla sig inom visst segment, prestanda kan de glömma direkt med tanke på Intels utvecklingskostnader och lowend håller AMD med allt de kan.

R&D
Intel, 2010 $6.6 billion ($5.7 billion in 2009 and 2008).'
AMD 2011 1,453.00 2010 (1,405.00) 2009 (1,721.00) 2008 (1,848.00)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Enligt den här artikeln så gäller det bara bärbara datorer. http://news.cnet.com/8301-13924_3-57385521-64/next-gen-intel-...

Fordfarande April som gäller för stationära datorer?

SweC har redan tagit upp ang bärbara. Då var det pga att tömma lagren på Sandy men nu gäller det problem i övergången till 22nm tillverkningsprocessen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Intel behöver inte stressa för fem öre då Amd tyvärr ligger så långt efter och pressar inte mellan / högprestanda segmentet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

MEN VA!?

Jag som taggade så hårt på att skaffa en Ivy Bridge. Happ..

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

If you know what I mean.

Permalänk
Medlem

kingen!
monopol -> mjölkning av oss konsumenter

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Jag hoppas de hinner ut innan nästa Macbook Pro då jag har planerat att köpa en med Ivy Bridge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Svårt att veta den sanna historien bakom detta, men AMD får ett fönster att pressa ut Trinity.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Intel behöver inte stressa för fem öre då Amd tyvärr ligger så långt efter och pressar inte mellan / högprestanda segmentet.

Tror precis som dig att det inte beror på svårigheter utan snarare på att Intel redan har så stor försprång i mellan /högprestanda segmenten, tråkigt för oss konsumenter dock.

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Då vet man vart skatteåterbäringen kommer landa i för någonting..!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Usch jag som tänkte köpa mig en Ivy Bridge och uppgradera från min uråldriga Athlon 4800+

Permalänk
Inaktiv

Ingen kan väl påstå att detta var oväntat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En föraning till vad som väntar om en part får verka ostört på marknaden....

Suck för AMD, hade kunnat tänkt mig FX om inte strömförbrukningen hade varit helt genomskamlig.

Permalänk

För i helvete. Då var denna dagen förstörd.. Redan väntat länge, och lika länge till då. Suck!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Så du menar att de skulle vänta, bara för att de har råd med det? De vill ju inte tjäna för mycket pengar liksom...

De väntar för att de tjänar pengar på det. Om de släpper ivy nu så konkurerar de ut den rådande ledaren på processormarknaden vilken är de själva och tjänar inte lika mycket pengar på SB. Om Ivy är fix och färdig så kan ju den ligga på hyllan ett tag tills AMD börjar få något vettigt att komma med. Ivy kommer ju banka skiten ur det med. Kan lika gärna vänta ett halvår. Ivy bankar ju skiten ur AMD då med. Under tiden kan de i lugn och ro jobba på att göra haswell vansinnigt bra. Eller bara tillräckligt bra. Det räcker ju att vara bäst. De behöver ju inte vara flera år före för att döda AMD.

Och det här är ju inte "konspirationsteorier" som någon naiv skribent skrev. Det kallas marknadsstategier och lärs ut på handelshögskolor världen över.

Permalänk
Medlem

Nu blir väl inte moderkortstillverkarna så glada med alla sina nya fina moderkort för nya prollar.. Är det TSMC som fått lite problem med 22nm.. Inte bara nvidia som lider..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Nu blir väl inte moderkortstillverkarna så glada med alla sina nya fina moderkort för nya prollar.. Är det TSMC som fått lite problem med 22nm.. Inte bara nvidia som lider..

jag kanske missförstår dig men Intel tillverkar knappast sina processorer hos TSMC

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Nu blir väl inte moderkortstillverkarna så glada med alla sina nya fina moderkort för nya prollar.. Är det TSMC som fått lite problem med 22nm.. Inte bara nvidia som lider..

Intel har sina egna fabriker. De har inget med TSMC att göra vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Enligt Macrumors är det endast mobila dual core som fördröjs:

http://www.macrumors.com/2012/02/20/most-of-intels-ivy-bridge...

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Enligt Macrumors är det endast mobila dual core som fördröjs:

http://www.macrumors.com/2012/02/20/most-of-intels-ivy-bridge...

http://www.sweclockers.com/nyhet/15072-intel-kan-fordroja-vol...
Den nyheten har redan SweC behandlat.

Med tanke på det och att SweC väljer att ta upp det igen med storstil och fetstil så misstänker jag att det gäller alla Ivy Bridge denna gången då problem i övergången till 22nm drabbar både bärbara och desktop.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ingen fara på taket. AMD är ljusår efter och bör se upp så att de inte slutar som Saab Automobile

hehe, nej det är de inte för ljusår är mått på sträcka och inte tid.

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Da fuck!?!
Gäller det allaIvy nu då?
Jag som siktat in mig på uppgradering i första halvan av april
Får se om det inte blir en sandy e nu i alla fall :\
Sen tror jag nog alla kan lägga ner konspirationsteorierna om att intel utnytjar AMDs misslyckande med bulldozer. Tänk på att intel kommer tappa marknad på bärbara sidan över till trinity. Och det är den marknaden som faktiskt drar in pengarna.

EDIT:
Någon som kan hinta om ifall ni hade väntat på ivy eller dykt på 2011 nu när ivy blir försenat (enorma beslutsproblem redan innan förseningen)
Sitter med en phenom 2 940 BE på ett micro-atx mobo

Jag sitter i ungefär samma situation, min q66:a börjar kännas riktigt seg nu och såg väldigt mycket fram emot en IB i7a =/
Nu funderar jag på att lägga 2k till på en SB-E ist :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

De handlar om pengar garanterat.. för mycket SB prollar i lager överallt, de har garanterat redan enorma lager av IB prollar

Skulle inte bli förvånad om det är precis så.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd