Sony, Nokia, HTC och Huawei släpper nytt på MWC 2012

Permalänk
Melding Plague

Sony, Nokia, HTC och Huawei släpper nytt på MWC 2012

Det lanseras mobiltelefoner från alla håll och kanter på årets upplaga av Mobile World Congress i Barcelona. Här är några av de mest intressanta modellerna från jättar som Sony, Nokia och HTC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Man kan väl fota i 41 megapixlar? Det var väl ett alternativ att skala ner bilden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Trevligt, börjat titta efter en värdig uppföljare till min nexus one och där kom den! Htc one X blir nog ett klart köp.
Grymt snygg tycker jag iaf

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Xperia P(ee) måste ju vara det sexigaste produktnamnet hittills...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

haha huawei försöker inte efterlikna Galaxy S2 eller?

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Avstängd

Det intresssantaste här är ju nokia. Alla andra är ju bara bättre snabbare osv. Förbättringar.
Men 41 mp som är 5mp??? Vad är det för något? Och vad är fördelarna med att göra så?

Permalänk
Medlem

Trodde faktiskt att inte Sweclockers skulle skriva om det här eftersom det inte är Apple mobil eller en SGS2.
Men jag hade fel

Ni skrev dock inte om alla intressant mobiler.

Tex
LG Optimus 4X HD
Panasonic Eluga Power

Permalänk
Hjälpsam

HTC, Tegra3, LTE, maffig skärm/upplösning.

Min nästa telefon som det ser ut nu

Väntat i drygt ett halvår på att Tegra3 skall släppas till telefoner.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Huawei och ZTE vill ju upp och leka bland toptelefonerna och kanske lyckas dem. ZTE nämns inte i artikeln men väl på andra telefonbloggar. Vi får se om dem lyckas, på pappret är lurarna mer än väl kompetenta. Själv är jag störtnöjd med Galaxy Note som jag fick för några veckor sedan.

Kul att Sweclockers gör lite nyhetssammanfattningar av telefoner ändå. Med dagens utveckling så går ju ämnena datorer/hårdvara och universella telefoner ihop mer och mer.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså dessa mobilerna är lika misslyckade som när Apple släppte iphone 4s -.-

Designen är tråkig, väldigt få utnyttjar ICS mjukvaruknappar (säger inte att alla ska göra det..), för många fokuserar på en tunn mobil med noll batteri tid, vill man ha prestanda så måste man titta på 4.7tum+ skärmar.

Nej mobilerna saknar det revolutionerande tänket, jag vill inte ha en serieutvecklad mobil med lite uppdaterad hårdvara...

Permalänk
Medlem

Finns det någon mer telefon än Galaxy SII som har bra batteritid?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Gillar designen på Sonys. HTC's One X verkar grym, frågan är hur stor mobil man verkligen vill ha.

Permalänk
Medlem

Huawei Ascend D såg intressant ut. Jag undrar hur den presterar mot de andra.

Permalänk

Huawei är helt klart den snyggaste tycker jag, men det är förmodligen inte något jag skulle köpa eftersom jag inte känner en kotte som använder det märket .

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Oj 2 500 mAh! Intressant hur stor skillnad detta verkligen ger.

Har en HTC Titan med Windows Phone och den håller så gott som 1 vecka, visst minimalt använd men det är ändå ganska bra för att vara en touch telefon med lagom stor skärm.

Huawei hade vad jag förstår det samma PPI som IPhone 4s men då med en större skärm, inte illa.

Skulle jag valt en av dessa telefoner så hade det blivit HTCn eller möjligen Sonyn

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Sony´s lur gav mig ståfräs, snygg som fan.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Undra hur länge till Nokia kommer överleva... Snacka om att kasta pengar i sjön.

Imponerande att ha en så otroligt kass och konservativ ledning.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CENSTRM:

Det intresssantaste här är ju nokia. Alla andra är ju bara bättre snabbare osv. Förbättringar.
Men 41 mp som är 5mp??? Vad är det för något? Och vad är fördelarna med att göra så?

Det ser mycket bättre ut att skriva 41 mpix på lådan än 5 mpix. På samma sätt som att det är snyggare att skriva 1000 gb hårddisk i datorn eller 2 GB DDR2 på budgetgrafikkortet. I övrigt är det totalt meningslöst. Vill man extrapolera bilder är det smidigare att göra det i Photoshop i efterhand så slipper man fylla telefonen med bilder i onödan. Ska man få ut 41 mpix på riktigt krävs det åtminstonde en småbildssensor som är 36x24 mm stor. Dessutom behöver du optik som kostar mer än hela telefonen för att klara av den upplösningen.

Jag är väldigt nyfiken på att se riktiga prestandatester på den där Huawei. Deras egna siffror är helt galna och de påstår att den är väldigt mycket bättre än Tegra 3. Allt detta med en batteritid som verkar vara bland de bättre på marknaden. Det låter för bra för att vara sant. Deras siffror bara kan inte stämma.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Undra hur länge till Nokia kommer överleva... Snacka om att kasta pengar i sjön.

Har du missat hur bra de säljer? Användarna verkar överlag väldigt nöjda också

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Sony och Nokia har bäst design enligt mig! Kul med nytt från HTC, Huawei och ZTE!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Tekniken Pureview har Nokia arbetat med länge och man säger att tekniken ska komma till fler telefoner senare, man undviker dock frågan om varför telefonen inte är en Windows Phopne utan använder Symbian. det verkar dock som om tekniken kan komma senare även till Nokias Windowsmobiler. Med Pureview 808 kan den resulterande bilden som kommer ut vara 5 megapixel, 8 megapixel eller 38 megapixel. Det finns alltså verkligen 41 miljoner pixlar på sensorn och på det sättet kan man kombinera ett stort antal pixlar till en betydligt mindre bild på till exempel 5 megapixel och den vägen få väldigt skarpa bilder. Den ska även ha utmärkta optiska egenskaper. På telefonen kan man titta på bilderna med full upplösning. Med lågre upplösning så kan man ha väldigt bra zoom. I videoinspelning bearbetas 1 miljard pixlar per sekund och även för stillbilder krävs mycket kraft för att kunan kombineras de stora mängderna information till den färdiga bilden.

Permalänk
Medlem

Huawei telefonen ser ju riktigt nice ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Huawei hade vad jag förstår det samma PPI som IPhone 4s men då med en större skärm, inte illa.

Vad pratar du om? Finns ganska många telefoner nu som har samma eller högre PPI än iPhone 4S skärm.

Permalänk
Medlem

HTC One X och S är riktigt intressanta, mest för deras kraftigt uppdaterade kamera.
Dom är nere i bländare 2.0, ta fler bilder per sekund, fota samtidigt som man filmar och hittar fokus på 0.2 sekunder.

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Undra hur länge till Nokia kommer överleva... Snacka om att kasta pengar i sjön.

Imponerande att ha en så otroligt kass och konservativ ledning.

Haha, snacka om att ha noll koll! Har du hört talas om Lumia 800?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker inte man fastnat för någon av dom som visats direkt ;O
Möjligen HTC One X.

Aja då är det Galaxy3 och kommande Iphone man vill se också sen blir det o bestämma sig.

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Finns det någon mer telefon än Galaxy SII som har bra batteritid?

Galaxy SII Har väl inte speciellt bra batteritid?

Har en Nokia N8 och den slår de flesta mobiler med nya Symbian Belle. Batteritiden räcker i runt 7 dgaar trots att jag använder den rätt så mycket.

Men om du syftar mer på någon Androidtelefon så vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Blir en One S för min del. Gillar inte 4.7"-skärmar och Tegra 3 vs Snapdragon S4 känns lite som Bulldozer vs. Sandy Bridge - S4 har betydligt högre IPC.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Sony Xperia U ser grym ut, synd att den inte har 3,7'' och är gjord i plast, kanske bättre pris och smidigare

Väldigt intressant nyhet, börjar tröttna på överpriserade skittelefoner som inte fungerar som de ska och är tråkiga innuti,
If you know what I mean, JagTelefonen.