Permalänk
Medlem

Onormala temperaturer Asus G73jh?

Tjena! Har ett problem med min g73 och jag tror att det är värme relaterat!
Datorn stänger efter en stund bf3 spelande, alla settings på low, 800x600 upplösning, och gpu rusar till 100-105 grader.
Gpu ligger redan i idel 78-85 grader. De här tempen är med en cooler master u3 kylplattan på högsta varvtal!

Vad tror ni är det pga värmen?
Datorn är i köpt 2010-08-30 hos inet, vet inte hur garantin är? Men det borde väl gå att reklamera den enligt allmänna reklamations lagen? (rätt att reklamera upp till 2-3 år efter inköpsdatum?)
Någon som vet hur garantin är på Asus rog serier?

Hoppas att någon kan ha ett vettigt svar på det här och ber om ursäkt om det är luddigt skrivit!

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palie:

Tjena! Har ett problem med min g73 och jag tror att det är värme relaterat!
Datorn stänger efter en stund bf3 spelande, alla settings på low, 800x600 upplösning, och gpu rusar till 100-105 grader.
Gpu ligger redan i idel 78-85 grader. De här tempen är med en cooler master u3 kylplattan på högsta varvtal!

Vad tror ni är det pga värmen?
Datorn är i köpt 2010-08-30 hos inet, vet inte hur garantin är? Men det borde väl gå att reklamera den enligt allmänna reklamations lagen? (rätt att reklamera upp till 2-3 år efter inköpsdatum?)
Någon som vet hur garantin är på Asus rog serier?

Hoppas att någon kan ha ett vettigt svar på det här och ber om ursäkt om det är luddigt skrivit!

Det är alltså en bärbar dator det handlar om.

Vet inte hur det är med asus men skulle tro att det är samma sak som på hp, I deras manualer så står det hur du blåser rent din dator från damm med hjälp av små luft trycks tuber.

Så innan du tror att det är något fel på hårdvaran ska kan du testa och rengöra den.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Asus har 2 års garanti på bärbara datorer.

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det som det är igendammat kan inte vara roligt att använda den datorn. Så prova öppna och blås rent

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Troligtvis är det som det är igendammat kan inte vara roligt att använda den datorn. Så prova öppna och blås rent

Det är ju inte direkt smart att öppna upp datorn om han har 6 månaders garanti kvar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Det är ju inte direkt smart att öppna upp datorn om han har 6 månaders garanti kvar.

Beror hur sträng policyn för öppna datorn är från Asus sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Beror hur sträng policyn för öppna datorn är från Asus sida.

Jovars, men det är ju onödigt att tjansa på en sån sak, för vad vet vi han kanske köra skruvmejseln igenom moderkortet lr liknande och sånt tror jag inte garantin täcker på asus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekzzor:

Jovars, men det är ju onödigt att tjansa på en sån sak, för vad vet vi han kanske köra skruvmejseln igenom moderkortet lr liknande och sånt tror jag inte garantin täcker på asus.

Jo det är iförsig sant. Om man är klantig och inte har så stor koll bör man ju undvika

Permalänk
Hedersmedlem

G73 är relativt avancerad att plocka isär. Garatin kommer dock inte täcka ifall det är pga damm att datorn går varm. Försök att blåsa rent så gott det går mha tryckluft på burk. Blockera fläkten så den inte kan rotera när du blåser, annars riskerar man att fläkten går sönder. Blir det inte bättre får du lämna in datorn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...