Permalänk
Medlem

Akut hjälp!

Har nyss byggt en datorn och så fort jag startar den så får man problem:(

Datorn startar, fläktarna går igång och sedan stängs av allt efter 1 sekund, har provat koppla bort allt förutom proccesorn, fortfarande samma fel.

Någon som kan ge mig tips på hur man kan fixa det, kanske moderkortet?

Detta är vad jag har köpt
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1508782/2012-02-19

Har oxå köpt http://www.inet.se/produkt/5315098/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... istället för de som finns i kundvagnen

Permalänk
Medlem

Har du satt i alla distanser mellan moderkort och chassi? Det du kan göra är att montera allt utanför chassit för att utesluta kortslutning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Har du monterat rätt antal distanser i chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Har du satt i alla distanser mellan moderkort och chassi? Det du kan göra är att montera allt utanför chassit för att utesluta kortslutning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaa, det har jag:)

Permalänk

Prova att vända på strömbrytarsladden, har skälv haft problemet och löste det så.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Prova att vända på strömbrytarsladden, har skälv haft problemet och löste det så.

Fungerade inte:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakub_P:

Jaa, det har jag:)

Prövade du att ta ut allt ur chassit?

Hör du några beep codes?

Kolla i moderkortsmanualen så att du verkligen kopplat PWR_SW till rätt pins på moderkortet.

Detta är lite av en longshot, men du kan också kolla så att CPU-kylaren sitter ordentligt... Blir CPUn för varm så stänger den automatiskt av sig, dock borde det ta mer än 1 sekund...

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Problemet fixat! Glömde koppla 4pins sladden till CPU:n så den inte fick ngn ström^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakub_P:

Problemet fixat! Glömde koppla 4pins sladden till CPU:n så den inte fick ngn ström^^

Ha! Måste kännas både skönt och dumt samtidigt Gött att de löste sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Ha! Måste kännas både skönt och dumt samtidigt Gött att de löste sig

Hahaha, aa
vart så jäkla glad o kände mig så dum samtidigt:P