Vart i helsike är de nya 7970 driversena?

Permalänk
Medlem

Fan vad det är jobbigt att det FORTFARANDE inte finns några drivers, jobbigt när spelen crashar när man streamar och man förlorar alla tittare...

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Fan vad det är jobbigt att det FORTFARANDE inte finns några drivers, jobbigt när spelen crashar när man streamar och man förlorar alla tittare...

Och du kör oklockat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Drivrutinen som har dateringen 11.12 är den enda som fungerar stabilt för mig, 12.2 ger mig bluescreens helt slumpmässigt.
Första gången jag upplever problem med AMDs drivrutiner, är ganska besviken att de inte rullat ut något nytt stabilt 7970-exclusive.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabiesekorre:

Drivrutinen som har dateringen 11.12 är den enda som fungerar stabilt för mig, 12.2 ger mig bluescreens helt slumpmässigt.
Första gången jag upplever problem med AMDs drivrutiner, är ganska besviken att de inte rullat ut något nytt stabilt 7970-exclusive.

de jobbar nog för fullt med att få fram drivisar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hjälpsam

Måste säga att så här sent har jag nog aldrig varit med om att den kommit.
Undrar om det alls kommer någon 12.2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Måste säga att så här sent har jag nog aldrig varit med om att den kommit.
Undrar om det alls kommer någon 12.2.

Bara för att nvidia inte har släppt sina kort kan ju AMD åtminstone ge oss drivisar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Jag kör denna och den fungerar utmärkt: http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-8.96-14-February-download-2865.html

Spelar mycket BF3 och har inga problem alls längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Jag kör denna och den fungerar utmärkt: http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-8.96-14-February-download-2865.html

Spelar mycket BF3 och har inga problem alls längre.

Ska prova denna och återkommer med resultat.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Och du kör oklockat?

Yes

Skrivet av rabiesekorre:

Drivrutinen som har dateringen 11.12 är den enda som fungerar stabilt för mig, 12.2 ger mig bluescreens helt slumpmässigt.
Första gången jag upplever problem med AMDs drivrutiner, är ganska besviken att de inte rullat ut något nytt stabilt 7970-exclusive.

Sjukt jobbigt, jag upplever att den enda stabila är den som kom med på skivan, dock crashar många spel med den med.

Skrivet av Flopper:

de jobbar nog för fullt med att få fram drivisar.

Känns inte som det, de har ju haft sedan 22e dec på sig att släppa en 7970 optimera driver.

Skrivet av Ratatosk:

Måste säga att så här sent har jag nog aldrig varit med om att den kommit.
Undrar om det alls kommer någon 12.2.

Verkar inte som det, får hoppas på en 12.3

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem alls med mitt 7970. Allt flyter på och inget går dåligt. Har jag bara tur, eller?

Kör på de senaste 12.2 preview

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Jag har inga problem alls med mitt 7970. Allt flyter på och inget går dåligt. Har jag bara tur, eller?

Kör på de senaste 12.2 preview

Skickades från m.sweclockers.com

Du spelar nog bara ett spel som råkar vara stabilt, spelar flertalet spel.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Du spelar nog bara ett spel som råkar vara stabilt, spelar flertalet spel.

Är inte BF3 ett av de spelen ni klagar på?

Tråkigt att det inte fungerar för er... :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du installerat MSI Afterburner?
Jag gjorde det och såg att volten går ner till 1.068v istället för 1.175v (stock).
Drog upp volten, tryckte i "force constant voltage" och efter det fungerar det stabilt i BF3. Använder 11.12 drivrutinerna.

Btw:
Är det dåliga drivrutiner som gör att volten går ner under stock ,med endast CCC, eller är det något fel på kortet :-/?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Jag har inga problem alls med mitt 7970. Allt flyter på och inget går dåligt. Har jag bara tur, eller?

Kör på de senaste 12.2 preview

Skickades från m.sweclockers.com

Har du överklockat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Har du överklockat?

Ja. Inga überclocks, men 1050MHz core 1500 memory.

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Är inte BF3 ett av de spelen ni klagar på?

Tråkigt att det inte fungerar för er... :/

Skickades från m.sweclockers.com

BF3 är nog det ena spelet som funkat för mig oavsett vad jag har för drivrutiner, sen att DICE tabbade sig och gjorde så att kort från 79xx-serien tappade prestanda när de försökte göra tvärtom är en annan sak

Även nu när jag har något skumt fel att jag inte ens kan starta CCC så funkar BF3 bra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

BF3 är nog det ena spelet som funkat för mig oavsett vad jag har för drivrutiner, sen att DICE tabbade sig och gjorde så att kort från 79xx-serien tappade prestanda när de försökte göra tvärtom är en annan sak

Även nu när jag har något skumt fel att jag inte ens kan starta CCC så funkar BF3 bra.

Det är lungt Battlefield ingår väl i Nvidias The Way It's Meant to be Played program, så Dice håller nog på att fixa tilll lite skillnad till Nvidias fördel inför lanseringen av kepler;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

BF3 är nog det ena spelet som funkat för mig oavsett vad jag har för drivrutiner, sen att DICE tabbade sig och gjorde så att kort från 79xx-serien tappade prestanda när de försökte göra tvärtom är en annan sak

Även nu när jag har något skumt fel att jag inte ens kan starta CCC så funkar BF3 bra.

Att CCC inte startar är ett helt orelaterat problem. För att fixa det måste du installera om dina drivers och/eller .NET

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Ja. Inga überclocks, men 1050MHz core 1500 memory.

Nearly the same..Stabilt på båda min kort på 1125(7970)/1100(7950)) med 11.12. Ingen volthöjning.

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

BF3 är nog det ena spelet som funkat för mig oavsett vad jag har för drivrutiner, sen att DICE tabbade sig och gjorde så att kort från 79xx-serien tappade prestanda när de försökte göra tvärtom är en annan sak

Även nu när jag har något skumt fel att jag inte ens kan starta CCC så funkar BF3 bra.

Skrivet av Chmat76:

Att CCC inte startar är ett helt orelaterat problem. För att fixa det måste du installera om dina drivers och/eller .NET

Precis, CCC är faktiskt orelaterat till drivrutinen och inget som krävs för att kortet ska fungera. De problem du har är troligen korrupt .NET som Chmat76 påstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Jag kör denna och den fungerar utmärkt: http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-8.96-14-February-download-2865.html

Spelar mycket BF3 och har inga problem alls längre.

Blir bluescreens....
EDIT: Även i skrivbordsmiljö (Eyefinity).

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Att CCC inte startar är ett helt orelaterat problem. För att fixa det måste du installera om dina drivers och/eller .NET

Poängen kvarstår, BF3 har fungerat felfritt oavsett drivrutiner, när andra spel som Skyrim och Crysis mm. har haft massor av problem

Att installera om drivrutinerna fungerade inte alls, försökte fram och tillbaka massor av gånger. Varje gång när jag försökte öppna CCC stod det att CLI.Implementation kan inte läsas.

Har formaterat om SSDn nu, och nu funkar det som det ska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Blir bluescreens....
EDIT: Även i skrivbordsmiljö (Eyefinity).

Eyefinity är komplicerat tydligen, många som säger att BF3 är otroligt dåligt anpassat för att köra det.

Jag kör två skärmar (dock inte i BF3) och det går då bra, peppar, peppar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av streetracing:

Eyefinity är komplicerat tydligen, många som säger att BF3 är otroligt dåligt anpassat för att köra det.

Jag kör två skärmar (dock inte i BF3) och det går då bra, peppar, peppar...

BF3 suger i eyefinity.
DICE kan inte koda spel ordentligt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

BF3 suger i eyefinity.
DICE kan inte koda spel ordentligt.

Det finns större och mer brådskande problem med BF3 än att fixa ett problem som endast påverkar 0,5% av alla spelarna (om ens det). Inget illa menat men tyvärr så är det där vi står.

Permalänk
Skrivet av streetracing:

Eyefinity är komplicerat tydligen, många som säger att BF3 är otroligt dåligt anpassat för att köra det.

Jag kör två skärmar (dock inte i BF3) och det går då bra, peppar, peppar...

Passar på att fråga lite snabbt här; Hur använder man två skärmar? Köpte en ny 120hz skärm idag, och tänkte det kunde vara trevligt att testa att ha två skärmar, men hur gör man detta? Hur ska de kopplas?

Nvm, visste inte att man behövde kolla båda skärmarna till samma kort. Lite drygt med tanke på att 7970 bara har en DVI-port.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det finns större och mer brådskande problem med BF3 än att fixa ett problem som endast påverkar 0,5% av alla spelarna (om ens det). Inget illa menat men tyvärr så är det där vi står.

Japp.
Inga problem spelar det inte.
väntar på GW2 och sommar med golf

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-12.x--8.96-February-...

Kör dessa nu, första drivrutinerna som inte envisas med att dra ner spänningen på kortet efter ett tag = stadig 24/7 OC

Hurra!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-12.x--8.96-February-...

Kör dessa nu, första drivrutinerna som inte envisas med att dra ner spänningen på kortet efter ett tag = stadig 24/7 OC

Hurra!

Ska testa dessa, börjar bli riktigt less på allt smånafs som krånglar.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-12.x--8.96-February-...

Kör dessa nu, första drivrutinerna som inte envisas med att dra ner spänningen på kortet efter ett tag = stadig 24/7 OC

Hurra!

har också haft diverse problem, ska prova dessa

Visa signatur

Antec P280 | OCZ 850W ZX Series | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i5 2500k @ 4.2 GHz | 16GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600Mhz | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP @ 1125/1525 | 120GB Intel 510 Series SSD | NZXT SENTRY LX Fan Controller med 5x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm | Corsair Hydro H100 med 2x Cougar Vortex 120mm PWM | Diverse hårddiskar...